MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 1:25 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw mar 23, 2006 9:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:42 pm
Posty: 82
Lokalizacja: Poznań
Podczas gdy silnik chodzi na wolnych obrotach strzałka ciśnienia oleju skacze pomiędzy 2 ,a 3. Nie równomiernie ale ma jakieś podrygi. Faktem jest, że obroty mam wtedy na ok 550-600 (po rozgrzaniu) czyli dość niskie. Czy podejrzewać pompę olejową? Nie ukrywam, że ten widok mnie drażni.

_________________
MB - full contact
126 SEC 500 '86


Na górę
Post: czw mar 23, 2006 10:40 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Supermerc pisze:
Podczas gdy silnik chodzi na wolnych obrotach strzałka ciśnienia oleju skacze pomiędzy 2 ,a 3. Nie równomiernie ale ma jakieś podrygi. Faktem jest, że obroty mam wtedy na ok 550-600 (po rozgrzaniu) czyli dość niskie. Czy podejrzewać pompę olejową? Nie ukrywam, że ten widok mnie drażni.

Nie przejmuj się tym. Wskazówka lekko drga bo w samym wskaźniku (zegarze) uległ uszkodzeniu tłumik (daje płynne przemieszczanie się wskazówki z pewnym oporem - taka wiskoza). :) Nie wpływa to na poprawność wskazań jest co najwyżej denerwujące. Mam u siebie "na zapas" wskaźnik z taką "wadą". [zlosnik] Jak podniosę wskazówkę ręką na 3 to natychmiast opada na 0. W idealnym wskaźniku trwa to przynajmniej sekundę.
A ciśnienie moim zdaniem masz dobre. [zlosnikz]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 23, 2006 10:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:42 pm
Posty: 82
Lokalizacja: Poznań
A jest wogóle możliwość naprawy tego ustrojstwa?

_________________
MB - full contact

126 SEC 500 '86


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 23, 2006 10:53 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Supermerc pisze:
A jest wogóle możliwość naprawy tego ustrojstwa?

Oczywiście że tak - przez wymiane na nowy [zlosnik]
A tak poważnie to trzeba się bawić w wzdejmowanie wskazówki i wymiane tego wskaźnika a to trochę kłopotliwe - mozna złamać ośkę. A i położenie wskazówki gra rolę żeby potem nie kalibrować. Naprawa tłumika - może się da ale napewno jest to robota dla zegarmistrza. Na jedno wychodzi.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 23, 2006 11:03 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:42 pm
Posty: 82
Lokalizacja: Poznań
Pewnie najłatwiejszym będzie wymiana całych zegarów?!?!? :o

_________________
MB - full contact

126 SEC 500 '86


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 23, 2006 11:22 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Najłatwiejsza tak ale nie najtańsza. Można wymienić tylko ten zestaw z wsaźnikami a reszta (licznik, zegar z obrotomierzem) może zostać.
Aha ktoś mi mówił (nie wiem czy to prawda) że wersje po 1989 miały już tłumik nazwijmy - elektroniczny (kondensatory i coś tam jeszcze). Ale nie wiem jak sprawdzić którą masz wersję.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 24, 2006 1:05 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Konstukcja silnika powoduje, że pompa oleju od czasu do czasu zassie trochę powietrza i stąd wahania wskazań. Można zmienić sam pojedynczy wskaźnik, ale ciężko będzie dorwać taki z "niewyjechanym" tłumieniem. Wskazówkę można zdjąć ciągnąc i delikatnie przekręcając (stale w jedną stronę, najlepiej odwrotnie do ruchu zegara) Można wymienić cały zestaw lewej strony licznika (kółko z trzema wskaźnikami:temp., olej + paliwo) ale jest pewne, że odcień wskazówek będzie się znacznie różnił od reszty (intensywnie pomarańczowy > w licznikach wyblakły żółty) Nowe wskaźniki mają taką samą konstrukcję jak stare (bez elektroniki) - tłumienie jest realizowane mechanicznie.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł: tzn jaką?
Post: ndz lut 03, 2008 9:15 am 
Offline
nowy

Rejestracja: śr gru 29, 2004 4:22 pm
Posty: 9
Lokalizacja: Posen
tzn jaką ?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 03, 2008 9:56 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Marian80 pisze:
tzn jaką ?


????? :o


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 03, 2008 11:33 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Gerri pisze:
Konstukcja silnika powoduje, że pompa oleju od czasu do czasu zassie trochę powietrza

Hę? czemu tak? czyżby ssak nie był na stałe zanurzony?

Pozdrawiam
js

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl