MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W126] skacząca strzałka ciśnienia oleju https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=17871 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Supermerc [ czw mar 23, 2006 9:13 pm ] |
Tytuł: | [W126] skacząca strzałka ciśnienia oleju |
Podczas gdy silnik chodzi na wolnych obrotach strzałka ciśnienia oleju skacze pomiędzy 2 ,a 3. Nie równomiernie ale ma jakieś podrygi. Faktem jest, że obroty mam wtedy na ok 550-600 (po rozgrzaniu) czyli dość niskie. Czy podejrzewać pompę olejową? Nie ukrywam, że ten widok mnie drażni. |
Autor: | AndyS [ czw mar 23, 2006 10:40 pm ] |
Tytuł: | Re: skacząca strzałka ciśnienia oleju w MB 126 |
Supermerc pisze: Podczas gdy silnik chodzi na wolnych obrotach strzałka ciśnienia oleju skacze pomiędzy 2 ,a 3. Nie równomiernie ale ma jakieś podrygi. Faktem jest, że obroty mam wtedy na ok 550-600 (po rozgrzaniu) czyli dość niskie. Czy podejrzewać pompę olejową? Nie ukrywam, że ten widok mnie drażni.
Nie przejmuj się tym. Wskazówka lekko drga bo w samym wskaźniku (zegarze) uległ uszkodzeniu tłumik (daje płynne przemieszczanie się wskazówki z pewnym oporem - taka wiskoza). ![]() ![]() A ciśnienie moim zdaniem masz dobre. ![]() |
Autor: | Supermerc [ czw mar 23, 2006 10:47 pm ] |
Tytuł: | |
A jest wogóle możliwość naprawy tego ustrojstwa? |
Autor: | AndyS [ czw mar 23, 2006 10:53 pm ] |
Tytuł: | |
Supermerc pisze: A jest wogóle możliwość naprawy tego ustrojstwa?
Oczywiście że tak - przez wymiane na nowy ![]() A tak poważnie to trzeba się bawić w wzdejmowanie wskazówki i wymiane tego wskaźnika a to trochę kłopotliwe - mozna złamać ośkę. A i położenie wskazówki gra rolę żeby potem nie kalibrować. Naprawa tłumika - może się da ale napewno jest to robota dla zegarmistrza. Na jedno wychodzi. |
Autor: | Supermerc [ czw mar 23, 2006 11:03 pm ] |
Tytuł: | |
Pewnie najłatwiejszym będzie wymiana całych zegarów?!?!? ![]() |
Autor: | AndyS [ czw mar 23, 2006 11:22 pm ] |
Tytuł: | |
Najłatwiejsza tak ale nie najtańsza. Można wymienić tylko ten zestaw z wsaźnikami a reszta (licznik, zegar z obrotomierzem) może zostać. Aha ktoś mi mówił (nie wiem czy to prawda) że wersje po 1989 miały już tłumik nazwijmy - elektroniczny (kondensatory i coś tam jeszcze). Ale nie wiem jak sprawdzić którą masz wersję. |
Autor: | Gerri [ pt mar 24, 2006 1:05 pm ] |
Tytuł: | |
Konstukcja silnika powoduje, że pompa oleju od czasu do czasu zassie trochę powietrza i stąd wahania wskazań. Można zmienić sam pojedynczy wskaźnik, ale ciężko będzie dorwać taki z "niewyjechanym" tłumieniem. Wskazówkę można zdjąć ciągnąc i delikatnie przekręcając (stale w jedną stronę, najlepiej odwrotnie do ruchu zegara) Można wymienić cały zestaw lewej strony licznika (kółko z trzema wskaźnikami:temp., olej + paliwo) ale jest pewne, że odcień wskazówek będzie się znacznie różnił od reszty (intensywnie pomarańczowy > w licznikach wyblakły żółty) Nowe wskaźniki mają taką samą konstrukcję jak stare (bez elektroniki) - tłumienie jest realizowane mechanicznie. |
Autor: | Marian80 [ ndz lut 03, 2008 9:15 am ] |
Tytuł: | tzn jaką? |
tzn jaką ? |
Autor: | Gerri [ ndz lut 03, 2008 9:56 am ] |
Tytuł: | |
Marian80 pisze: tzn jaką ?
????? ![]() |
Autor: | Janfocus [ ndz lut 03, 2008 11:33 pm ] |
Tytuł: | |
Gerri pisze: Konstukcja silnika powoduje, że pompa oleju od czasu do czasu zassie trochę powietrza
Hę? czemu tak? czyżby ssak nie był na stałe zanurzony? Pozdrawiam js |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |