MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[W126] skacząca strzałka ciśnienia oleju
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=17871
Strona 1 z 1

Autor:  Supermerc [ czw mar 23, 2006 9:13 pm ]
Tytuł:  [W126] skacząca strzałka ciśnienia oleju

Podczas gdy silnik chodzi na wolnych obrotach strzałka ciśnienia oleju skacze pomiędzy 2 ,a 3. Nie równomiernie ale ma jakieś podrygi. Faktem jest, że obroty mam wtedy na ok 550-600 (po rozgrzaniu) czyli dość niskie. Czy podejrzewać pompę olejową? Nie ukrywam, że ten widok mnie drażni.

Autor:  AndyS [ czw mar 23, 2006 10:40 pm ]
Tytuł:  Re: skacząca strzałka ciśnienia oleju w MB 126

Supermerc pisze:
Podczas gdy silnik chodzi na wolnych obrotach strzałka ciśnienia oleju skacze pomiędzy 2 ,a 3. Nie równomiernie ale ma jakieś podrygi. Faktem jest, że obroty mam wtedy na ok 550-600 (po rozgrzaniu) czyli dość niskie. Czy podejrzewać pompę olejową? Nie ukrywam, że ten widok mnie drażni.

Nie przejmuj się tym. Wskazówka lekko drga bo w samym wskaźniku (zegarze) uległ uszkodzeniu tłumik (daje płynne przemieszczanie się wskazówki z pewnym oporem - taka wiskoza). :) Nie wpływa to na poprawność wskazań jest co najwyżej denerwujące. Mam u siebie "na zapas" wskaźnik z taką "wadą". [zlosnik] Jak podniosę wskazówkę ręką na 3 to natychmiast opada na 0. W idealnym wskaźniku trwa to przynajmniej sekundę.
A ciśnienie moim zdaniem masz dobre. [zlosnikz]

Autor:  Supermerc [ czw mar 23, 2006 10:47 pm ]
Tytuł: 

A jest wogóle możliwość naprawy tego ustrojstwa?

Autor:  AndyS [ czw mar 23, 2006 10:53 pm ]
Tytuł: 

Supermerc pisze:
A jest wogóle możliwość naprawy tego ustrojstwa?

Oczywiście że tak - przez wymiane na nowy [zlosnik]
A tak poważnie to trzeba się bawić w wzdejmowanie wskazówki i wymiane tego wskaźnika a to trochę kłopotliwe - mozna złamać ośkę. A i położenie wskazówki gra rolę żeby potem nie kalibrować. Naprawa tłumika - może się da ale napewno jest to robota dla zegarmistrza. Na jedno wychodzi.

Autor:  Supermerc [ czw mar 23, 2006 11:03 pm ]
Tytuł: 

Pewnie najłatwiejszym będzie wymiana całych zegarów?!?!? :o

Autor:  AndyS [ czw mar 23, 2006 11:22 pm ]
Tytuł: 

Najłatwiejsza tak ale nie najtańsza. Można wymienić tylko ten zestaw z wsaźnikami a reszta (licznik, zegar z obrotomierzem) może zostać.
Aha ktoś mi mówił (nie wiem czy to prawda) że wersje po 1989 miały już tłumik nazwijmy - elektroniczny (kondensatory i coś tam jeszcze). Ale nie wiem jak sprawdzić którą masz wersję.

Autor:  Gerri [ pt mar 24, 2006 1:05 pm ]
Tytuł: 

Konstukcja silnika powoduje, że pompa oleju od czasu do czasu zassie trochę powietrza i stąd wahania wskazań. Można zmienić sam pojedynczy wskaźnik, ale ciężko będzie dorwać taki z "niewyjechanym" tłumieniem. Wskazówkę można zdjąć ciągnąc i delikatnie przekręcając (stale w jedną stronę, najlepiej odwrotnie do ruchu zegara) Można wymienić cały zestaw lewej strony licznika (kółko z trzema wskaźnikami:temp., olej + paliwo) ale jest pewne, że odcień wskazówek będzie się znacznie różnił od reszty (intensywnie pomarańczowy > w licznikach wyblakły żółty) Nowe wskaźniki mają taką samą konstrukcję jak stare (bez elektroniki) - tłumienie jest realizowane mechanicznie.

Autor:  Marian80 [ ndz lut 03, 2008 9:15 am ]
Tytuł:  tzn jaką?

tzn jaką ?

Autor:  Gerri [ ndz lut 03, 2008 9:56 am ]
Tytuł: 

Marian80 pisze:
tzn jaką ?


????? :o

Autor:  Janfocus [ ndz lut 03, 2008 11:33 pm ]
Tytuł: 

Gerri pisze:
Konstukcja silnika powoduje, że pompa oleju od czasu do czasu zassie trochę powietrza

Hę? czemu tak? czyżby ssak nie był na stałe zanurzony?

Pozdrawiam
js

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/