MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W124] sterownik https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=17965 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | ro2man [ wt mar 28, 2006 12:22 pm ] |
Tytuł: | [W124] sterownik |
Witam , gdzie w 124 znajduje się elektroniczny sterownik mechanicznego układu wtryskowego? |
Autor: | VALENTINE123 [ wt mar 28, 2006 1:07 pm ] |
Tytuł: | |
Myślę .ze chodzi Ci o komputer wtrysku ,który znajduje się za akumulatorem (duży moduł). Tak to wygląda: http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=93033708 |
Autor: | ro2man [ wt mar 28, 2006 1:54 pm ] |
Tytuł: | |
a czy idzie go jakoś sprawdzić czy jest sprawny? |
Autor: | VALENTINE123 [ wt mar 28, 2006 2:38 pm ] |
Tytuł: | |
W warunkach domowych możesz sprawdzić przez podstawienie drugiego takiego samego ,lub tego do innego auta.Komputer wtrysku odpowiada za optymalizację spalania ,tzn wolne obroty ,ssanie ,kompensacja obrotów przy włączeniu klimy czy automatu.Auto bez komputera też jeżdzi ,ale nie ma ssania itd. Napisz jaki masz efekt ,dlaczego podejrzewasz komputer?. |
Autor: | ro2man [ wt mar 28, 2006 3:08 pm ] |
Tytuł: | |
a pisałem kilka wątków niżej, mechanik ściągnął klema z akumlatora na pracującym silniku, niby się nic nie działo i do domu dojechałem normalnie, ale na drugi dzień samochód ledwo zapaliłem, tak jak by brak było ssania,jak naciskam pedał gazu to zanim wskoczy na obroty to go dusi, poza tym zauważyłem, że na benzynie jakby gorzej pracował, pytałem się innego mechanika to pi powiedział, że tak nie wolno robić bo się przerywa obwód i najpewniej poleciał elektroniczny sterownik mechanicznego układu wtryskowego. No ale przecież przed tym kompem jest taki płaski bezpiecznik, który powinnien zabezpieczyć przed taką sytuacją. Sprawdzić przez podstawienie drugiego takiego samego, no dobra kupię a jak nie będzie to. Zamówiłem na wszelki wypadek wtrysk mechaniczny, zamówię kompa a jak nie będzie to? Nie chcę się pchać w koszty. |
Autor: | Wookee [ wt mar 28, 2006 3:32 pm ] |
Tytuł: | |
ro2man pisze: Nie chcę się pchać w koszty
Daj fakturę Panu Mechanikowi. |
Autor: | VALENTINE123 [ wt mar 28, 2006 4:27 pm ] |
Tytuł: | |
No to się popisał ten mechanik ,zrobił najgłupszą rzecz jaką mógł zrobić.Napięcie z alternatorze moze w takim przypadku wzrosnać nawet do 60V.Jest taki srebrny przekaźnik ponadnapięciowy ,służy on do zabezpieczenia układu wtryskowego przed za dużym napięciem zasilania .Ma on u góry bezpiecznik ,który w twoim przypadku powinien się przepalić i zabezpieczyć układ elektroniczny przed uszkodzeniem .Jak się przepali ten bezpiecznik to komputer wtrysku oczywiscie nie pracuje (nie ma zasilania) i takim widocznym objawem jest brak ssania.Koniecznie sprawdz ten bezpiecznik ,w tym przekaźniku .Znajduje się też za akumulatorem .Może zadzałał i nic wielkiego się nie stało. |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ wt mar 28, 2006 5:54 pm ] |
Tytuł: | |
tu masz foto jak to wyglada ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | ro2man [ śr mar 29, 2006 9:31 am ] |
Tytuł: | |
Wookee pisze: Daj fakturę Panu Mechanikowi a on mi w ryj bo to nerwowy człowiek ale opinie to mu zepsuję VALENTINE123 pisze: Ma on u góry bezpiecznik ,który w twoim przypadku powinien się przepalić i zabezpieczyć układ elektroniczny przed uszkodzeniem
cały figiel, że ten bezpiecznik jest OK, podmieniłem wczoraj kompa od 2 litrowej 190 to wogule nie chodził, Dokładnie go wczoraj posprawdzałem i z zapalaniem na ciepłym to nie było problemu a na wystudzonym jakby nie miał ssania - pedał gazu do spodu Co ciekawe jak go tak uruchomiałem na wystudzonym, to za trzecim razem strzelił w tłumik. Co jeszcze odpowiada z elektroniki za rozruch na zimnym? |
Autor: | Jurand [ śr mar 29, 2006 9:51 am ] |
Tytuł: | |
ro2man pisze: Co jeszcze odpowiada z elektroniki za rozruch na zimnym?
Jest jeszcze przekaźnik sterujący pompą paliwa, który równiez steruje wtryskiem rozruchowym. Znajduje sie obok tego srebrnego przekaźnika w czarnej platikowej obudowie. |
Autor: | ro2man [ śr mar 29, 2006 10:16 am ] |
Tytuł: | |
Jurand pisze: Jest jeszcze przekaźnik sterujący pompą paliwa, który równiez steruje wtryskiem rozruchowym. Znajduje sie obok tego srebrnego przekaźnika w czarnej platikowej obudowie.
nie wiem czy dobrze rozumuję ale jeśli on steruje pompą paliwa i był by padnięty to pompa nie dawałą by paliwa na wtryski, ale ona podaje bo na benzynie jeździ |
Autor: | Jurand [ śr mar 29, 2006 10:30 am ] |
Tytuł: | |
Ten przekaźnik steruje oddzielnie pompą a oddzielnie wtryskiem rozruchowym. |
Autor: | ro2man [ śr mar 29, 2006 10:46 am ] |
Tytuł: | |
próbowałem go wyciągnąć, ani drgnie |
Autor: | Gerri [ śr mar 29, 2006 12:16 pm ] |
Tytuł: | |
Wysterowanie wtrysku rozruchowego poprzez przekaźnik pompy paliwa było tylko we wczesnych wersjach tego układu wtryskowego, później całość została przejęta przez sterownik silnika. Jeżeli chodzi o przekaźnik przepięciowy, to dobry bezpiecznik jeszcze o niczym nie świadczy - bardzo często powstają przerwy na połączeniach wewnątrz tego pudełka i efekt jest taki sam jak przy spalonym bezpieczniku - czyli brak prądu. |
Autor: | ro2man [ śr mar 29, 2006 1:01 pm ] |
Tytuł: | |
Gerri pisze: bardzo często powstają przerwy na połączeniach wewnątrz tego pudełka
Jak rozumiem piszesz o tym przekaźniku ze zdjęcia kilka postów powyżej, a czy idzie go jakoś sprawdzić niż na zasadzie podmiany, bo ciężko taki drugi dorwać |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |