MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[W124] Regulacja ASB
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=17979
Strona 1 z 1

Autor:  SoYeR [ śr mar 29, 2006 7:37 am ]
Tytuł:  [W124] Regulacja ASB

witam...

przy ustawieniu na "E" (econo) trzeba depnąć do podłogi by zredukować bieg (kickdown), problem w tym ze redukuje do oporu tj. jadąc 80 km/h z 4 zrzuca na 2. (nagle na obroty wchodzi, ryk silnika itp...)
nie dokońca mi się to podoba :-?

przy ustawieniu na "S" juz jest duzo fajniej..
kickdown redukuje do oporu tj. z 4 na 2..
depnięcie prawie na full redukuje o oczko w dół np. z 4 na 3...
i tutaj moj problem, w 4 przypadkach na 10 redukuje ze sporym opoznieniem, a czasem się zdaży że nie zredukuje... co jest odpowiedzialne za to? można to jakoś wyregulować?

Autor:  wiedzmin [ śr mar 29, 2006 10:59 am ]
Tytuł: 

Powiem ci ze ja swojej skrzyni dośc długo "sie uczyłem" aż wkoncu przyszedł ten pieknydzien w którym sie zgralismy .. Przy wyprzedzaniu draznilo mnie to opuznienie ale przyzwyczailem sie do niego i jeszcze przed zjechaniem na lewy pas wciskalem ostzrej gaz i dopiero zaczynalem wyprzedzanie .. albio recznie lewarowalem ja na 3 i ogien ..

Autor:  zebda [ śr mar 29, 2006 11:35 am ]
Tytuł:  Re: [W124] Regulacja ASB

SoYeR pisze:
witam...

przy ustawieniu na "E" (econo) trzeba depnąć do podłogi by zredukować bieg (kickdown), problem w tym ze redukuje do oporu tj. jadąc 80 km/h z 4 zrzuca na 2. (nagle na obroty wchodzi, ryk silnika itp...)
nie dokońca mi się to podoba :-?


Z tego co ja sie orientuje znaczy to ze nie zawsze ci działa przelacznik z E na S, bo po ustawieniu na E nie powinien redukowac przy pomocy magicznego przycisku - a wiec powinien redukowac góra o jeden bieg przez mocne wcisniecie pedalu gazu (bez naciskania przycisku).

Pozatym w automacie to normalne ze cisnienie musi mus sie zebrac zeby zredukowal, stad te pewne opoznienia po depnieciu, czy moze sie myle?

Ale to fakt z automatem trzeba sie zgrac, dziwaczne jak ustawienie stopy na pedale zmienia charaktersystyke pracy skrzyni [zlosnik]

Autor:  WeebShut [ śr mar 29, 2006 12:00 pm ]
Tytuł: 

zebda pisze:
Z tego co ja sie orientuje znaczy to ze nie zawsze ci działa przelacznik z E na S, bo po ustawieniu na E nie powinien redukowac przy pomocy magicznego przycisku - a wiec powinien redukowac góra o jeden bieg przez mocne wcisniecie pedalu gazu (bez naciskania przycisku).


Coś chyba nie masz racji [oczko]

Redukuje i tu i tu za pomocą przycisku kick - down, tryb S służy do przeciągania poszczególnych biegów.

Jeżeli skrzynia jest ustawiona w tryb E i jadąc 40 km/h wciśniesz nagle pedał gazu aż do przycisku kick - down, to auotmat zredukuje z 4 na 2 bieg, a raz mi się nawet zdarzyło że zredukował na pierwszy :o I nie mogłem kierownicy utrzymać jak wyrwał, mim , że był na E [szalone]

Ale co fakt to fakt, w automat trzeba się wjeździć [oczko]

Autor:  SoYeR [ śr mar 29, 2006 1:52 pm ]
Tytuł: 

wiedzmin pisze:
Przy wyprzedzaniu draznilo mnie to opuznienie ale przyzwyczailem sie do niego i jeszcze przed zjechaniem na lewy pas wciskalem ostzrej gaz i dopiero zaczynalem wyprzedzanie

Z opóźnieniem nie ma problemu, jednak chciałbym by zawsze było takie samo.. a nie na zasadzie: czasem od razu redukuje, czasem troszkę później a zdarza się że niechce się zredukować..

wiedzmin pisze:
.. albio recznie lewarowalem ja na 3 i ogien ..

jestem zwolennikiem teorii że im mniej machania wajchą w automacie tym lepiej dla skrzyni...

dlatego tak mnie interesuje, czy można jakos regulować czas opóźnienia itp..

Autor:  maciek-126 [ śr mar 29, 2006 4:40 pm ]
Tytuł: 

u mnie tylko o jeden bieg idzie w dół czyli z 4 na 3, i tez jestem ciekaw czy to można wyrególowąć? czy naprawiać trzeba skrzynie?
pozdrawiam

Autor:  trafic1980 [ śr mar 29, 2006 8:53 pm ]
Tytuł: 

mam cwaniaka który przez 10 lat pracował w niemieckim serwisie MB i specjalizował się w naprawach i regulacjach ASB we wszystkich praktycznie modelach. Kiedyś zajął się moją skrzynią i od tego czasu powiem wam poezja............. Gość z przekonaniem twierdził że w W124 jest w sumie pięć miejsc regulacyjnych ASB i faktycznie po jego podejściu do tematu stwierdzam że zna się na rzeczy............jeśli któryś z was sobie z tym nie radzi tak jak ja to radzę się poddać i powierzyć swoje auto dobremu fachowcowi-to nie wstyd
Jeśli ktomuś nie straszna jazda do Gdańska to służę namiarami......

Autor:  SoYeR [ czw mar 30, 2006 6:48 am ]
Tytuł: 

szykuje mi się wyjazd w okolice Olsztyna to może bym wpadł i do Gdańska ;)
trafic1980 pisze:
eśli ktomuś nie straszna jazda do Gdańska to służę namiarami....

podaj. ;) nie zaszkodzi...
A co znajomy uważa odnośnie wymiany oleju w starej skrzyni, gdzie niema 100% pewności czy był regularnie wymieniany??

Autor:  trafic1980 [ czw mar 30, 2006 11:02 am ]
Tytuł: 

Dzwońcie do firmy CNF w Gdańsku ul. Osowski Zakątek 21
tel. (058) 554-55-35
lub tel.(058) 552-59-09
prosić o szefa(majstra) działu mechanicznego w tej firmie.
Gość poza fachową wiedzą posiada również istną składnicę używanych ASB do najróżniejszych modeli MB.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/