MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W124] Regulacja ASB https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=17979 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | SoYeR [ śr mar 29, 2006 7:37 am ] |
Tytuł: | [W124] Regulacja ASB |
witam... przy ustawieniu na "E" (econo) trzeba depnąć do podłogi by zredukować bieg (kickdown), problem w tym ze redukuje do oporu tj. jadąc 80 km/h z 4 zrzuca na 2. (nagle na obroty wchodzi, ryk silnika itp...) nie dokońca mi się to podoba ![]() przy ustawieniu na "S" juz jest duzo fajniej.. kickdown redukuje do oporu tj. z 4 na 2.. depnięcie prawie na full redukuje o oczko w dół np. z 4 na 3... i tutaj moj problem, w 4 przypadkach na 10 redukuje ze sporym opoznieniem, a czasem się zdaży że nie zredukuje... co jest odpowiedzialne za to? można to jakoś wyregulować? |
Autor: | wiedzmin [ śr mar 29, 2006 10:59 am ] |
Tytuł: | |
Powiem ci ze ja swojej skrzyni dośc długo "sie uczyłem" aż wkoncu przyszedł ten pieknydzien w którym sie zgralismy .. Przy wyprzedzaniu draznilo mnie to opuznienie ale przyzwyczailem sie do niego i jeszcze przed zjechaniem na lewy pas wciskalem ostzrej gaz i dopiero zaczynalem wyprzedzanie .. albio recznie lewarowalem ja na 3 i ogien .. |
Autor: | zebda [ śr mar 29, 2006 11:35 am ] |
Tytuł: | Re: [W124] Regulacja ASB |
SoYeR pisze: witam...
przy ustawieniu na "E" (econo) trzeba depnąć do podłogi by zredukować bieg (kickdown), problem w tym ze redukuje do oporu tj. jadąc 80 km/h z 4 zrzuca na 2. (nagle na obroty wchodzi, ryk silnika itp...) nie dokońca mi się to podoba ![]() Z tego co ja sie orientuje znaczy to ze nie zawsze ci działa przelacznik z E na S, bo po ustawieniu na E nie powinien redukowac przy pomocy magicznego przycisku - a wiec powinien redukowac góra o jeden bieg przez mocne wcisniecie pedalu gazu (bez naciskania przycisku). Pozatym w automacie to normalne ze cisnienie musi mus sie zebrac zeby zredukowal, stad te pewne opoznienia po depnieciu, czy moze sie myle? Ale to fakt z automatem trzeba sie zgrac, dziwaczne jak ustawienie stopy na pedale zmienia charaktersystyke pracy skrzyni ![]() |
Autor: | WeebShut [ śr mar 29, 2006 12:00 pm ] |
Tytuł: | |
zebda pisze: Z tego co ja sie orientuje znaczy to ze nie zawsze ci działa przelacznik z E na S, bo po ustawieniu na E nie powinien redukowac przy pomocy magicznego przycisku - a wiec powinien redukowac góra o jeden bieg przez mocne wcisniecie pedalu gazu (bez naciskania przycisku).
Coś chyba nie masz racji ![]() Redukuje i tu i tu za pomocą przycisku kick - down, tryb S służy do przeciągania poszczególnych biegów. Jeżeli skrzynia jest ustawiona w tryb E i jadąc 40 km/h wciśniesz nagle pedał gazu aż do przycisku kick - down, to auotmat zredukuje z 4 na 2 bieg, a raz mi się nawet zdarzyło że zredukował na pierwszy ![]() ![]() Ale co fakt to fakt, w automat trzeba się wjeździć ![]() |
Autor: | SoYeR [ śr mar 29, 2006 1:52 pm ] |
Tytuł: | |
wiedzmin pisze: Przy wyprzedzaniu draznilo mnie to opuznienie ale przyzwyczailem sie do niego i jeszcze przed zjechaniem na lewy pas wciskalem ostzrej gaz i dopiero zaczynalem wyprzedzanie Z opóźnieniem nie ma problemu, jednak chciałbym by zawsze było takie samo.. a nie na zasadzie: czasem od razu redukuje, czasem troszkę później a zdarza się że niechce się zredukować.. wiedzmin pisze: .. albio recznie lewarowalem ja na 3 i ogien ..
jestem zwolennikiem teorii że im mniej machania wajchą w automacie tym lepiej dla skrzyni... dlatego tak mnie interesuje, czy można jakos regulować czas opóźnienia itp.. |
Autor: | maciek-126 [ śr mar 29, 2006 4:40 pm ] |
Tytuł: | |
u mnie tylko o jeden bieg idzie w dół czyli z 4 na 3, i tez jestem ciekaw czy to można wyrególowąć? czy naprawiać trzeba skrzynie? pozdrawiam |
Autor: | trafic1980 [ śr mar 29, 2006 8:53 pm ] |
Tytuł: | |
mam cwaniaka który przez 10 lat pracował w niemieckim serwisie MB i specjalizował się w naprawach i regulacjach ASB we wszystkich praktycznie modelach. Kiedyś zajął się moją skrzynią i od tego czasu powiem wam poezja............. Gość z przekonaniem twierdził że w W124 jest w sumie pięć miejsc regulacyjnych ASB i faktycznie po jego podejściu do tematu stwierdzam że zna się na rzeczy............jeśli któryś z was sobie z tym nie radzi tak jak ja to radzę się poddać i powierzyć swoje auto dobremu fachowcowi-to nie wstyd Jeśli ktomuś nie straszna jazda do Gdańska to służę namiarami...... |
Autor: | SoYeR [ czw mar 30, 2006 6:48 am ] |
Tytuł: | |
szykuje mi się wyjazd w okolice Olsztyna to może bym wpadł i do Gdańska ![]() trafic1980 pisze: eśli ktomuś nie straszna jazda do Gdańska to służę namiarami....
podaj. ![]() A co znajomy uważa odnośnie wymiany oleju w starej skrzyni, gdzie niema 100% pewności czy był regularnie wymieniany?? |
Autor: | trafic1980 [ czw mar 30, 2006 11:02 am ] |
Tytuł: | |
Dzwońcie do firmy CNF w Gdańsku ul. Osowski Zakątek 21 tel. (058) 554-55-35 lub tel.(058) 552-59-09 prosić o szefa(majstra) działu mechanicznego w tej firmie. Gość poza fachową wiedzą posiada również istną składnicę używanych ASB do najróżniejszych modeli MB. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |