MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[W124] Jaki olej do Mostu z ASD ????!!!!
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=17984
Strona 1 z 1

Autor:  Mikey [ śr mar 29, 2006 2:04 pm ]
Tytuł:  [W124] Jaki olej do Mostu z ASD ????!!!!

Jak w temacie Jaki Olej Do Mostu z ASD ???!!!! Przeszukalem forum kąkretów nie znalazłem :-( Wiec Pytam po raz kolejny bo sam juz nie wiem co mam wlac????? Czy 85W90 bedzie dobry ????
Licze że któryś z kolegow wypowie sie jednoznacznie - bo ja znalazlem na forum raczej same gdybania ...
Pozdrawiam

Autor:  adi [ śr mar 29, 2006 4:35 pm ]
Tytuł: 

Do ASD leje sie taki sam olej jak do nivo - czyli ZHM.

Autor:  Gerri [ śr mar 29, 2006 7:36 pm ]
Tytuł: 

Chodzi najprawdopodobniej o obudowę tylnego mostu.

Wg zaleceń serwisowych mogą to być uniwersalne oleje do przekładni hipoidalnych 75W-85 lub 85W-90 spełniające wymagania klasyfikacji MB 235.7

Autor:  Mikey [ śr mar 29, 2006 11:01 pm ]
Tytuł: 

Gerri pisze:
Wg zaleceń serwisowych mogą to być uniwersalne oleje do przekładni hipoidalnych 75W-85 lub 85W-90 spełniające wymagania klasyfikacji MB 235.7

Rozumiem że do mojego mostu moge spokojnie zalac 85W-90?? np. Mobil Castrol ??


A słyszał ktoś coś o olejach z jakims siarczanem ?? czy jakos tak podobno potrafią wyciszyc delikatnie wyjący most ?? Jak ktoś cos wie to prosze o jakieś opinie ....

Autor:  Croolick [ czw mar 30, 2006 11:18 am ]
Tytuł: 

Mikey pisze:
siarczanem

Z siarczkiem molibdenu pewnie. Jak most padaczka to mu nawet modlitwa nie pomoże [oczko]

Autor:  stanleym126 [ czw mar 30, 2006 6:57 pm ]
Tytuł: 

Croolick pisze:
Mikey pisze:
siarczanem

Z siarczkiem molibdenu pewnie. Jak most padaczka to mu nawet modlitwa nie pomoże [oczko]


To chodzi o dwusiarczek molibdenu MoS2 i o ile wiem to oleje z dodastkiem tgo srodka produkuje firma Liqui Moly, ale oleju przekladniowego z dwusiarczkiem molibdenu nie ma w sprzedazy.Mozna natomiast do jakiegos oleju przekladniowego kupic taki doatek i wlać do oleju.Opis dodatku poniżej"

GETRIEBEÖL ADDITIV
(DODATEK DO OLEJÓW PRZEKŁADNIOWYCH)
Dodatek do olejów przekładniowych z MoS2 jest przeznaczony dla mechanicznych skrzyń biegów, dyferencjałów i mechanizmów kierownicy. Dodatek podwyższa niezawodność eksploatacji i zmniejsza nieprzyjemne stuki w skrzyni. Zawartość MoS2 powoduje, że między zużytymi od tarcia powierzchniami powstaje bardzo trwały film, gwarantujący niski współczynnik tarcia między współpracującymi częściami.

Autor:  Mikey [ czw mar 30, 2006 7:54 pm ]
Tytuł: 

Znaczy ze spokojnie i bez obaw można lać olej z dodatkiem MoS2 do dyferencjału ?? Widziałem w sklepie nie pamiętam tylko jakiej firmy był ten olej ale jutro pojade zobacze i jak bedzie to zakupie i dam znać co i jak ....

Autor:  matrix [ pt mar 31, 2006 3:15 pm ]
Tytuł: 

Jeszcze ja podłączę się do tematu, bo i u mnie pojawiło się pytanie co wlać do mostu, z VIN'u wychodzi coś takiego : 256 rear axle with limited-slip differential .
Są jakieś specjalne specyfiki do takiego mostu?

Autor:  stanleym126 [ pt mar 31, 2006 4:52 pm ]
Tytuł: 

matrix pisze:
Jeszcze ja podłączę się do tematu, bo i u mnie pojawiło się pytanie co wlać do mostu, z VIN'u wychodzi coś takiego : 256 rear axle with limited-slip differential .
Są jakieś specjalne specyfiki do takiego mostu?


ASD ma kod 211 , nie WIE CO TO OZNACZA. DO mostu z asd jest specjalny olej natomiast bez asd zwykly przekladniowy.

Mam do Ciebie pytanie z innej beczki.Widzę,że masz motor 500.Mój znajomy kupil 126 500 se i dzisiaj mi pokazal i nie wiem ja i on do czego służy przy wybieraku biegów przy pozycji 2 jest litera B ze strzałką w prawo i jak sie wybierak przesunie w prawo to on sie blokuje i widać jak przesuwa się mechanizm.Do czego to sluży.

Autor:  Gerri [ pt mar 31, 2006 7:32 pm ]
Tytuł: 

Jest to elektrycznie wymuszone włączanie pierwszego biegu. Styki przełącznika przy lewarku są wpięte zazwyczaj równoległe do przełącznika kick-down pod pedałem. Czyli to taki kick-down bez wdeptywania gazu do dechy: blokuje skrzynię na I biegu. Do takich wniosków doszedłem po analizie schematu W 140

Autor:  stanleym126 [ pt mar 31, 2006 8:02 pm ]
Tytuł: 

Gerri pisze:
Jest to elektrycznie wymuszone włączanie pierwszego biegu. Styki przełącznika przy lewarku są wpięte zazwyczaj równoległe do przełącznika kick-down pod pedałem. Czyli to taki kick-down bez wdeptywania gazu do dechy: blokuje skrzynię na I biegu. Do takich wniosków doszedłem po analizie schematu W 140


Dzięki Gerii, na Ciebie można jak zawsze liczyć. W zwiazku z tym jeszcze jedno pytanko odnośnie auta znajomego jw. Na konsoli srodkowej jest przełącznik klawiszowy z symbolem sniegu na dole czyli jest to włącznik klimatyzacji, natomiast w gornej części przycisku jest symbol jakby prostokącika z dwiema falistymi kreskami w dół. Moim zdaniem jest to osuszanie przedniej szyby ale pewien nie jestem.U mnie do tego jest inny klawisz i wogóle rozmieszczenie klawiszy jest w naszych autach inne.Czy mam rację z tym klawiszem czy nie.

Autor:  matrix [ pt mar 31, 2006 8:22 pm ]
Tytuł: 

stanleym126 pisze:
matrix pisze:
Jeszcze ja podłączę się do tematu, bo i u mnie pojawiło się pytanie co wlać do mostu, z VIN'u wychodzi coś takiego : 256 rear axle with limited-slip differential .
Są jakieś specjalne specyfiki do takiego mostu?


ASD ma kod 211 , nie WIE CO TO OZNACZA. DO mostu z asd jest specjalny olej natomiast bez asd zwykly przekladniowy.



211 - rear axle with automatic limited slip differential (ASD)


256 rear axle with limited-slip differential

No właśnie, ja tu odnajduję pewną analogię, a wiem, że nie w każdym 126 występowała ta opcja 256. Dlatego przed wymianą wolę się upewnić, czym to powinno być zalane. A może ktoś wie na czym polega ten mechanizm?

Odnośnie Twojego pytania co do przycisku od klimatyzacji, odpowiedź brzmi : tak ;) . Jest to funkcja oszuszania przedniej szyby. Pozdrawiam.

Autor:  stanleym126 [ pt mar 31, 2006 8:45 pm ]
Tytuł: 

matrix pisze:
stanleym126 pisze:
matrix pisze:
Jeszcze ja podłączę się do tematu, bo i u mnie pojawiło się pytanie co wlać do mostu, z VIN'u wychodzi coś takiego : 256 rear axle with limited-slip differential .
Są jakieś specjalne specyfiki do takiego mostu?


ASD ma kod 211 , nie WIE CO TO OZNACZA. DO mostu z asd jest specjalny olej natomiast bez asd zwykly przekladniowy.



211 - rear axle with automatic limited slip differential (ASD)


256 rear axle with limited-slip differential

No właśnie, ja tu odnajduję pewną analogię, a wiem, że nie w każdym 126 występowała ta opcja 256. Dlatego przed wymianą wolę się upewnić, czym to powinno być zalane. A może ktoś wie na czym polega ten mechanizm?

Odnośnie Twojego pytania co do przycisku od klimatyzacji, odpowiedź brzmi : tak ;) . Jest to funkcja oszuszania przedniej szyby. Pozdrawiam.


Dziękuję i wszystko jasne.Pozdr.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/