MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W124] Jaki olej do Mostu z ASD ????!!!! https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=17984 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Mikey [ śr mar 29, 2006 2:04 pm ] |
Tytuł: | [W124] Jaki olej do Mostu z ASD ????!!!! |
Jak w temacie Jaki Olej Do Mostu z ASD ???!!!! Przeszukalem forum kąkretów nie znalazłem ![]() Licze że któryś z kolegow wypowie sie jednoznacznie - bo ja znalazlem na forum raczej same gdybania ... Pozdrawiam |
Autor: | adi [ śr mar 29, 2006 4:35 pm ] |
Tytuł: | |
Do ASD leje sie taki sam olej jak do nivo - czyli ZHM. |
Autor: | Gerri [ śr mar 29, 2006 7:36 pm ] |
Tytuł: | |
Chodzi najprawdopodobniej o obudowę tylnego mostu. Wg zaleceń serwisowych mogą to być uniwersalne oleje do przekładni hipoidalnych 75W-85 lub 85W-90 spełniające wymagania klasyfikacji MB 235.7 |
Autor: | Mikey [ śr mar 29, 2006 11:01 pm ] |
Tytuł: | |
Gerri pisze: Wg zaleceń serwisowych mogą to być uniwersalne oleje do przekładni hipoidalnych 75W-85 lub 85W-90 spełniające wymagania klasyfikacji MB 235.7
Rozumiem że do mojego mostu moge spokojnie zalac 85W-90?? np. Mobil Castrol ?? A słyszał ktoś coś o olejach z jakims siarczanem ?? czy jakos tak podobno potrafią wyciszyc delikatnie wyjący most ?? Jak ktoś cos wie to prosze o jakieś opinie .... |
Autor: | Croolick [ czw mar 30, 2006 11:18 am ] |
Tytuł: | |
Mikey pisze: siarczanem
Z siarczkiem molibdenu pewnie. Jak most padaczka to mu nawet modlitwa nie pomoże ![]() |
Autor: | stanleym126 [ czw mar 30, 2006 6:57 pm ] |
Tytuł: | |
Croolick pisze: Mikey pisze: siarczanem Z siarczkiem molibdenu pewnie. Jak most padaczka to mu nawet modlitwa nie pomoże ![]() To chodzi o dwusiarczek molibdenu MoS2 i o ile wiem to oleje z dodastkiem tgo srodka produkuje firma Liqui Moly, ale oleju przekladniowego z dwusiarczkiem molibdenu nie ma w sprzedazy.Mozna natomiast do jakiegos oleju przekladniowego kupic taki doatek i wlać do oleju.Opis dodatku poniżej" GETRIEBEÖL ADDITIV (DODATEK DO OLEJÓW PRZEKŁADNIOWYCH) Dodatek do olejów przekładniowych z MoS2 jest przeznaczony dla mechanicznych skrzyń biegów, dyferencjałów i mechanizmów kierownicy. Dodatek podwyższa niezawodność eksploatacji i zmniejsza nieprzyjemne stuki w skrzyni. Zawartość MoS2 powoduje, że między zużytymi od tarcia powierzchniami powstaje bardzo trwały film, gwarantujący niski współczynnik tarcia między współpracującymi częściami. |
Autor: | Mikey [ czw mar 30, 2006 7:54 pm ] |
Tytuł: | |
Znaczy ze spokojnie i bez obaw można lać olej z dodatkiem MoS2 do dyferencjału ?? Widziałem w sklepie nie pamiętam tylko jakiej firmy był ten olej ale jutro pojade zobacze i jak bedzie to zakupie i dam znać co i jak .... |
Autor: | matrix [ pt mar 31, 2006 3:15 pm ] |
Tytuł: | |
Jeszcze ja podłączę się do tematu, bo i u mnie pojawiło się pytanie co wlać do mostu, z VIN'u wychodzi coś takiego : 256 rear axle with limited-slip differential . Są jakieś specjalne specyfiki do takiego mostu? |
Autor: | stanleym126 [ pt mar 31, 2006 4:52 pm ] |
Tytuł: | |
matrix pisze: Jeszcze ja podłączę się do tematu, bo i u mnie pojawiło się pytanie co wlać do mostu, z VIN'u wychodzi coś takiego : 256 rear axle with limited-slip differential .
Są jakieś specjalne specyfiki do takiego mostu? ASD ma kod 211 , nie WIE CO TO OZNACZA. DO mostu z asd jest specjalny olej natomiast bez asd zwykly przekladniowy. Mam do Ciebie pytanie z innej beczki.Widzę,że masz motor 500.Mój znajomy kupil 126 500 se i dzisiaj mi pokazal i nie wiem ja i on do czego służy przy wybieraku biegów przy pozycji 2 jest litera B ze strzałką w prawo i jak sie wybierak przesunie w prawo to on sie blokuje i widać jak przesuwa się mechanizm.Do czego to sluży. |
Autor: | Gerri [ pt mar 31, 2006 7:32 pm ] |
Tytuł: | |
Jest to elektrycznie wymuszone włączanie pierwszego biegu. Styki przełącznika przy lewarku są wpięte zazwyczaj równoległe do przełącznika kick-down pod pedałem. Czyli to taki kick-down bez wdeptywania gazu do dechy: blokuje skrzynię na I biegu. Do takich wniosków doszedłem po analizie schematu W 140 |
Autor: | stanleym126 [ pt mar 31, 2006 8:02 pm ] |
Tytuł: | |
Gerri pisze: Jest to elektrycznie wymuszone włączanie pierwszego biegu. Styki przełącznika przy lewarku są wpięte zazwyczaj równoległe do przełącznika kick-down pod pedałem. Czyli to taki kick-down bez wdeptywania gazu do dechy: blokuje skrzynię na I biegu. Do takich wniosków doszedłem po analizie schematu W 140
Dzięki Gerii, na Ciebie można jak zawsze liczyć. W zwiazku z tym jeszcze jedno pytanko odnośnie auta znajomego jw. Na konsoli srodkowej jest przełącznik klawiszowy z symbolem sniegu na dole czyli jest to włącznik klimatyzacji, natomiast w gornej części przycisku jest symbol jakby prostokącika z dwiema falistymi kreskami w dół. Moim zdaniem jest to osuszanie przedniej szyby ale pewien nie jestem.U mnie do tego jest inny klawisz i wogóle rozmieszczenie klawiszy jest w naszych autach inne.Czy mam rację z tym klawiszem czy nie. |
Autor: | matrix [ pt mar 31, 2006 8:22 pm ] |
Tytuł: | |
stanleym126 pisze: matrix pisze: Jeszcze ja podłączę się do tematu, bo i u mnie pojawiło się pytanie co wlać do mostu, z VIN'u wychodzi coś takiego : 256 rear axle with limited-slip differential . Są jakieś specjalne specyfiki do takiego mostu? ASD ma kod 211 , nie WIE CO TO OZNACZA. DO mostu z asd jest specjalny olej natomiast bez asd zwykly przekladniowy. 211 - rear axle with automatic limited slip differential (ASD) 256 rear axle with limited-slip differential No właśnie, ja tu odnajduję pewną analogię, a wiem, że nie w każdym 126 występowała ta opcja 256. Dlatego przed wymianą wolę się upewnić, czym to powinno być zalane. A może ktoś wie na czym polega ten mechanizm? Odnośnie Twojego pytania co do przycisku od klimatyzacji, odpowiedź brzmi : tak ![]() |
Autor: | stanleym126 [ pt mar 31, 2006 8:45 pm ] |
Tytuł: | |
matrix pisze: stanleym126 pisze: matrix pisze: Jeszcze ja podłączę się do tematu, bo i u mnie pojawiło się pytanie co wlać do mostu, z VIN'u wychodzi coś takiego : 256 rear axle with limited-slip differential . Są jakieś specjalne specyfiki do takiego mostu? ASD ma kod 211 , nie WIE CO TO OZNACZA. DO mostu z asd jest specjalny olej natomiast bez asd zwykly przekladniowy. 211 - rear axle with automatic limited slip differential (ASD) 256 rear axle with limited-slip differential No właśnie, ja tu odnajduję pewną analogię, a wiem, że nie w każdym 126 występowała ta opcja 256. Dlatego przed wymianą wolę się upewnić, czym to powinno być zalane. A może ktoś wie na czym polega ten mechanizm? Odnośnie Twojego pytania co do przycisku od klimatyzacji, odpowiedź brzmi : tak ![]() Dziękuję i wszystko jasne.Pozdr. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |