MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 06, 2025 8:28 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz kwie 02, 2006 1:17 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 08, 2006 7:28 pm
Posty: 351
Lokalizacja: Konin
Dobrze że na dworze zrobiło się cieplej bo pojawił się mały problem w moim aucie mianowicie ogrzewanie nie dziala zawsze. Czasem od razu działa, czasem na początku nie działa później zacznie działać ale teraz coraz częściej wcale nie daje ciepła. Wkurzające jest to rano jak jade do pracy.

Termostat jest sprawny (niedawno wymieniałem) chłodnica jest ciepła jak się dłużej jeździ, płynu w zbironiczku jest pod dostatkiem.

Nie wiem czy to ma znaczenie ale napisze mam klime klimatronic (gazu nie ma w niej) musze jechac sprawdzic czy wogóle jest sprawna :).

Co waszym zdaniem może powodować ten problem aha kiedys jak nie grzał mi samochód to wziołem i "popompowałem" tym wężem co jest za termostatem i idzie do chłodnicy i pomogło ale dzisaj juz ten trik nie zadziałał Pozdrawiam

_________________
124 CE 92r 2.0 Nitro (LPG) VIN WDB1240411B800530 M 102.963


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 02, 2006 4:53 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Zaworki ogrzewania nie otwierają się, a przy klimie steruje tym wszystkim uklad elektroniczny jeśli sie nie mylę.To jest u Ciebie za akumulatorem, taki czarny sterownik z napisem klima ale mogę sie mylić.U siebie mialem podobne objawy.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 02, 2006 7:48 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Jeżeli klima jest automatyczna, to zaworek jest JEDEN. Sterownik za akumulatorem (z napisem "KLA") steruje komresorem klimatyzacji, natomiast zaworem (i całym układem ogrzewania) steruje układ pod pokrętłami sterującymi (w kabinie, na desce rozdzielczej)
Czy NA PEWNO nie ma ogrzewania? Czy NIE MA NAWIEWU? Sprowadza to się do tego samego: jest zimno w aucie. Ale klienci mylą te objawy - czasem mechanik przekopuje układ ogrzewania, a nagle się okazuje, że nie działa dmuchawa; ale dla klienta jest to jedno: ogrzewanie nie działa [wscieklosc]
Zrzuć na próbę wtyczkę z elektrozaworu: wtedy on otwiera się na całość. Jest również prawdopodobne, że nie działa pompka obiegowa układu ogrzewania (znajduje się na prawym nadkolu, to jest to na czerwono poniżej)

http://124ce.webpark.pl/rurki.jpg

Poczyń stosowne obserwacje i zamelduj.

P.S.: przepraszam za nieuszanowanie praw autorskich do zdjęcia [zlosnikz]

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 02, 2006 10:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 08, 2006 7:28 pm
Posty: 351
Lokalizacja: Konin
Gerri pisze:
Czy NA PEWNO nie ma ogrzewania? Czy NIE MA NAWIEWU?

No wlaśnie nie ma nawiewu, wiem ze klima działa, zimą jak właczyłem na zimne to leciało ciepłe (poza pozycja EC ale to oczywiste), dlatego nie byłem pewnien czy klima działa. hehe mój samochód chyba zima tylko grzeje a latem tyko chłodzi :)

Jutro pogrzebie troszke przy nim

_________________
124 CE 92r 2.0 Nitro (LPG) VIN WDB1240411B800530 M 102.963


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 02, 2006 10:18 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Rezygnuję z pomocy. Tak się mieszasz w zeznaniach, że już nie wiem NIC.
(może za gópi jezdem?) :-?

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 02, 2006 10:39 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 08, 2006 7:28 pm
Posty: 351
Lokalizacja: Konin
Hehe sory chyba jestem zmeczony miało byc ze nawiew jest tak jak przeczytalem co tam napisałem to faktycznie nieczytelnie to napisałem

Nawiew jest ogrzewania nie ma :)

_________________
124 CE 92r 2.0 Nitro (LPG) VIN WDB1240411B800530 M 102.963


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 19, 2006 10:41 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Gerri, to moze mi chociaz pomozesz? Ja postaram sie wyrazic najprosciej jak potrafie: w moim W 124 (ze zwykla klima) wszystko dziala poprawnie przez ok. 2 godziny jazdy. Po tym czasie nagle wlacza sie na max ogrzewanie (obie strony) i wylacza sie klima (kontrolka przy wlaczniku cyrkulacji zaczyna migac a pozostale przelaczniki przestaja reagowac). Po wylaczeniu silnika i ponownym uruchomieniu wszystko wraca do normy. Oprocz tej regularnie wystepujacej usterki jest jeszcze jedna: dmuchawa dziala tylko na 1 i 2 biegu, na 3 i 4 dmucha tak samo jak na 2. Wszystkie bezpieczniki sa w porzadku. Ponadto regulacja temperatury dziala z bardzo duza bezwladnoscia: jak raz wlacze gorace powietzre to musze odczekac z 5 minut az znowu zacznie dmuchac zimne (chlodne). Mam nadzieje, ze wszytsko opisalem zrozumiale :)

Pozdrawiam

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 22, 2006 5:29 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
kielbik pisze:
dmuchawa dziala tylko na 1 i 2 biegu, na 3 i 4 dmucha tak samo jak na 2.



Wyjac przełącznik dmuchawy i przeczyscic styki.
Reszta niestety, do dokładnej diagnozy. Nie wiem dlaczego sterownik wchodzi w tryb serwisowy...

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 22, 2006 8:18 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Gerri pisze:
Wyjac przełącznik dmuchawy i przeczyscic styki.
rozumiem, ze chodzi o wylacznik dmuchawy... A czy to nie wina opornika przed silnikiem dmuchawy? Nie wiem jak to jest w Mercedesie ale wiekszosci samochodow predkosc dmuchawy regulowana w ten wlasnie sposob.
Gerri pisze:
Reszta niestety, do dokładnej diagnozy.
reszta, to znaczy co?
Gerri pisze:
Nie wiem dlaczego sterownik wchodzi w tryb serwisowy...
Istnieje mozliwosc odczytania bledu sterownika?

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 22, 2006 8:57 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
kielbik pisze:
A czy to nie wina opornika przed silnikiem dmuchawy?


Jeżeli uszkodzony będzie opornik trzeciego lub czwartego biegu, to pierwszy i drugi nie będą działać.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 22, 2006 11:12 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
czy sa dostepne jakies schematy elektryczne do tego ukladu? Sciagnalem z internetu wielki plik (ponad 50 MB) ze schematami do W124 ale to wszystko do wersji amerykanskich i najwyrazniej ECC byl tam standartem bo schematow sterowania dmuchawa w wersji ze zwykla klima nie znalazlem, nie mowiac juz o wersji bez klimatyzacji.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 28, 2006 3:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Gerri pisze:
Jeżeli uszkodzony będzie opornik trzeciego lub czwartego biegu, to pierwszy i drugi nie będą działać.


Czy czasem czwarty bieg nie idzie bez opornika = czyste, zywe 12V?

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch
124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 28, 2006 6:33 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
szeryf pisze:

Czy czasem czwarty bieg nie idzie bez opornika = czyste, zywe 12V?


Oczywiście, że masz rację - chyba jest trochę za gorąco na myślenie....

Pzdr. [zlosnikz]

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 02, 2006 3:40 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Naprawilem dmuchawe, rzeczywiscie winny byl wylacznik, ktory poprostu mial wypalone styki. Przy okazji natrafilem na schemat ukladu automatycznej regulacji temperatury (bez klimatyzacji). Jakby ktos potrzebowal... Dalej jednak nie wiem co moze byc przyczyna "swirowania" klimy :(

Gerri, widze, ze jestes wybitnym znawca 124, moglbys przy okazji pomoc krajanowi w kwestii ASD?

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 03, 2006 8:18 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Przetestuj ASD, było już na którymś forum i na "elektrodzie"

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl