MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W124] pytania w stylu "co to" + popsute spryski https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=18061 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | SoYeR [ ndz kwie 02, 2006 6:45 pm ] |
Tytuł: | [W124] pytania w stylu "co to" + popsute spryski |
witam... popsuly mi się spryskiwacze szyb, jak wciskam gałkę to wycieraczki śmigaja ale plyn nie leci na szybe. sprawdzilem bezpieczniki (all ok) wiec stawiam na pompke... jak zanioslem do domku, podlaczylem 12V i zanurzylem koniec do wody to nie sikala woda tylko sie potwornie grzala.. 0. (czy taki test ma sens.. czy moglo pasc cos innego??) przy okazji kilka rzeczy mnie zaniepokoilo.. 1. czy to normalne ze w tych miejscach (zazn na czerwono) jest sporo oleju (tlusto)? po zdjeciu oslony filtra powietrza tlusta plama w srodku. 2. od czgo jest taka mala zielono-zolta rorka ktora wychodzi z tej laczacej filtr powietrza z pokrywa zaworow?? (sie mi ulamala ![]() pytania 1 i 2 3. co to jest? (zaznaczono na czerwono)?? 4. w momencie jak niema plynu w spryskiwaczu (zero) wydaje mi sie ze lapiej jak grzalka nie bedzie chodzic.. cos sie stanie jak polacze te dwie rurki (na zielono) i zrobie obieg zamkniety?? czy zostawic niech jak jest dopuki nie kupie pompki??? pytania 3 i 4 5. co to jest?? jakies gniazko.. do kompa??? pytanie 5 6. na zdjeciu, rurka wychodzace z pompki do spryskiwaczy. w wezyku gumowym idzie jakis sznurek i drucik, ale sa obciete i zaizolowane (co to jest) ogrzewanie dysz spryskiwaczy?? czemu obciete i gdzie powinno isc?? pytanie 6 7. czym grozi zbyt duzy stan oleju w silniku (na bagnecie jest ok 5-7mm za duzo) na zimnym silniku (po nocy)?!?!?! Troszke przydlugie ale staralem sie jak najkrocej i dokladniej... ![]() ![]() pozdr i dzieki za pomoc... |
Autor: | Gerri [ ndz kwie 02, 2006 7:24 pm ] |
Tytuł: | |
Prezentacja zapytań SUPER ![]() (aż przyjemnie odpowiadać....) 1. żaden wyciek oleju nie jest rzeczą normalną: wymień rurkę i będzie gut. (koszt 41 zł. netto) 2.ta rurka oryginalnie ma inny kolor, ale ogólnie podaje sygnał na regulator ciśnienia paliwa (oddziaływanie na pracę silnika nieszczególnie istotne) 3.To jest pompka obiegowa tłocząca płyn chłodzący do nagrzewnicy (takie wspomaganie ogrzewania) 4. Ten układ jest "idiotoodporny" - czyli nie zaszkodzi mu brak płynu. Temperatura 80 stopni nie jest w stanie zniszczyć grzałki. 5. To gniazdo pozwala połączyć się z nielicznymi komputerami pojazdu (było opisywane na forum) 6. Tak, to jest układ podgrzewania spryskiwaczy (nie tylko dysz, ale również przewodów). Drucik na zdjęciu nie może iść wzdłuż rurki i się kończyć - przecież dla przepływu prądu obieg musi być zamknięty: po to jest ten drugi drut, którym prąd wraca. Jeden (ten sznurek) to jest grzałka, drugi to tylko powrót prądu. |
Autor: | SoYeR [ pn kwie 03, 2006 11:07 am ] |
Tytuł: | |
a co z pytaniem... 7. czym grozi zbyt duzy stan oleju w silniku (na bagnecie jest ok 5-7mm za duzo) na zimnym silniku (po nocy)?!?!?! Gerri pisze: 6. Tak, to jest układ podgrzewania spryskiwaczy (nie tylko dysz, ale również przewodów). Drucik na zdjęciu nie może iść wzdłuż rurki i się kończyć - przecież dla przepływu prądu obieg musi być zamknięty: po to jest ten drugi drut, którym prąd wraca. Jeden (ten sznurek) to jest grzałka, drugi to tylko powrót prądu Czyli wszystko ok?? Gerri pisze: 1. żaden wyciek oleju nie jest rzeczą normalną: wymień rurkę i będzie gut. (koszt 41 zł. netto)
czyli to ze chlapie troche do filtra powietrza to ok?, bo rurka jest spoko (co najwyzej zasisk wzmocnie)... |
Autor: | THC [ śr kwie 12, 2006 12:45 pm ] |
Tytuł: | |
SoYeR pisze: a co z pytaniem...
7. czym grozi zbyt duzy stan oleju w silniku (na bagnecie jest ok 5-7mm za duzo) na zimnym silniku (po nocy)?!?!?! Spóść do odpowiedniego stanu. Grozi tym,że olej wypchnie najsłabsze ogniwo ,czyli jakis simerring czy uszczelkę.Spotklałem się też z tym,że zaraz po wymianie oleju i rozgrzewaniu silnika wypchnęło bagnet.To można powiedzieć najbardziej optymistyczna wersja.Chociaz dymu było co niemiara .Olej rozbryzgało na kolektory wydechowe:) |
Autor: | SoYeR [ czw kwie 13, 2006 7:26 am ] |
Tytuł: | |
THC pisze: Spóść do odpowiedniego stanu. filtr i olej już wymieniony ![]() pozostaje pluć se w brode że wcześniej człowiek nie sprawdzał... Gerri pisze: 4. Ten układ jest "idiotoodporny" - czyli nie zaszkodzi mu brak płynu. Temperatura 80 stopni nie jest w stanie zniszczyć grzałki
nowa pompka sprysków kupiona ![]() ![]() |
Autor: | bilbo [ ndz lut 15, 2009 2:54 am ] |
Tytuł: | |
nie chciałem zakładać nowego tematu dlatego wykorzystam częsciowo już ten, chciałem zapytać co to jest za obieg dokładnie i czy wygląda on na jakąś przeróbkę? pomiędzy węzami jest zawór z wychodzącymi dwoma rurkami z podcisnieniem, do czego to wszystko służy? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/172 ... feede.html (chodzi mi dokładnie o ten obieg biegnący nad filtrem oleju |
Autor: | Chuck Norris [ ndz lut 15, 2009 6:25 am ] |
Tytuł: | |
to że trochę "żyga" olejem do filtra to chyba normalne... mi tak "żygał" w benzynce i nawet taki majonez sie robił z odmy... co jakiś czas musiałem aż otwierać i czyścić tyle sie tego potrafiło zbierać... |
Autor: | bilbo [ ndz lut 15, 2009 1:18 pm ] |
Tytuł: | |
Chuck Norris pisze: to że trochę "żyga" olejem do filtra to chyba normalne... mi tak "żygał" w benzynce i nawet taki majonez sie robił z odmy... co jakiś czas musiałem aż otwierać i czyścić tyle sie tego potrafiło zbierać...
ja nie mam z tym problemu, ale zastanawia mnie co to za obieg i dlaczego jest taki pokombinowany? nie wiem jak instaluje sie ten system ograniczajacy spaliny (ERG?) bo on jest tez do tego podłączony, oraz chyba nagrzewnica, ale tez tego nie moge potwierdzic, bardzo interesuje mnie ten zawór centralnie nad filtrem oleju, do czego on sluzy bo jest podlączony do podcisnienia przy przepustnicy... dodam ze na tym calym partactwu (mowie o dziwnych przewodach) są klamry Mercedes'a a w pierach jest napisane, ze auto spełnia EURO 2 |
Autor: | gmikol [ ndz lut 15, 2009 9:56 pm ] |
Tytuł: | |
Podczepię się pod temat. Otóż nie działa mi podgrzewanie spryskiwaczy. Poda maską wygląda to tak: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5d0 ... cb6a6.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7e2 ... d9f9e.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/94a ... e2efb.html Mam wielką prośbę gdyby któryś z forumowiczów najlepiej zrobił zdjęcie jak to powinno iść. Bo narzazie mam jakiś odstający przewód co widać na zdjęciu |
Autor: | bilbo [ pn lut 16, 2009 6:02 pm ] |
Tytuł: | |
bilbo pisze: chciałem zapytać co to jest za obieg dokładnie i czy wygląda on na jakąś przeróbkę? pomiędzy węzami jest zawór z wychodzącymi dwoma rurkami z podcisnieniem, do czego to wszystko służy?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/172 ... feede.html odzewu brak, a nawet najstarsi górale nie wiedzą o co chodzi z tą przeróbką |
Autor: | Darius [ pn lut 16, 2009 6:58 pm ] |
Tytuł: | |
Bilbo ciekawi mnie czy to nie są jakieś pozostałości po instalacji LPG ? Jeżeli jest tam zawór i dwa węże podciśnieniowe to napewno one uruchamiają ten zawór może jakieś dodatkowe ogrzewanie nagrzewnicy miał i ktoś odcinał dopływ gdy silnik nie pracuje aby silnika nie grzać tylko nagrzewnice samą? Niewiem |
Autor: | ukaniu [ pn lut 16, 2009 7:16 pm ] |
Tytuł: | |
Takie udziwnienie mnie śmierdzą bardziej "ekologią" i kolega potwierdza EURO2. To do czego to jest to zalezy od firmy co takie mody instalowała. Diwajs na węzu od nagrzewnicy wygląda na zaworek podciśnieniowy sterowany temperaturą płynu, nie mieli gdzie wkręcić to dołożyli na wężu. Ten zaworek steruje podciśnieniem uruchamiającym coś do czego jest przyłączona odma. Po latach te cuda zwykle powodują więcej kłopotu jak pożytku. |
Autor: | bilbo [ pn lut 16, 2009 8:43 pm ] |
Tytuł: | |
drugi wężyk podciśnieniowy, który biegnie w stronę prawą jest podłączony do takiego czegoś; http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f34 ... eaeff.html pytanie, czy taki układ jest potrzebny i czy on czemuś nie przeszkadza? może i jest EURO 2, ale czy może być przyczyną złego ciśnienia w układzie powodując falowanie na jałowych? w sumie nigdzie lewego nie stwierdziłem, a wszystkie rurki sprawdziłem. gazu u niemca nie było ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |