MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[W210] Spaliłem 4 alternatory, co robić?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=18164
Strona 1 z 1

Autor:  Oktas [ pt kwie 07, 2006 9:16 pm ]
Tytuł:  [W210] Spaliłem 4 alternatory, co robić?

Witam
Spaliłem 4 alternatory tj. dokładnie diodę wzbudzenia co robić? Boję się założyć 5 alternator. 1 się spalił, 2 po 20km się spalił, 3 po 1km, 4 po 2km. Komputer pokazuje tylko BATERIE LAUDEN i ładowania nie ma!!!!!
Po założeniu nowego jest ok. 14-14,40. PROSZĘ O POMOC JEŚLI KTOŚ COŚ TAKIEGO MIAŁ LUB SŁYSZAŁ

Autor:  piotrmozdzen [ pt kwie 07, 2006 9:46 pm ]
Tytuł: 

Witam!
A co regulatorem napięcia, może jest wadniwy,czy jest nowy!

Pozdrawiam!

Autor:  AndyS [ pt kwie 07, 2006 10:52 pm ]
Tytuł:  Re: [W210] Spaliłem 4 alternatory????????????????????

Oktas pisze:
Witam
Spaliłem 4 alternatory tj. dokładnie diodę wzbudzenia co robić? (...) PROSZĘ O POMOC JEŚLI KTOŚ COŚ TAKIEGO MIAŁ LUB SŁYSZAŁ

To samo było we aucie moich znajomych (alternator BOSCH). Któryś z kabelków w czasie jazdy robił zwarcie. Nie zapalała sie lamka ładowania przy włączeniu stacyjki (myśleli że żarówka). Trzeba dokładnie przejrzeć instalacje wokół alternatora i wiązce doprowadzającej.

Autor:  Oktas [ sob kwie 08, 2006 6:41 am ]
Tytuł: 

Regulator nowy!!!
Kontrolki ładowania w tym modelu nie ma!!!

Autor:  mza [ pn kwie 10, 2006 4:36 pm ]
Tytuł: 

Oktas pisze:
Spaliłem 4 alternatory tj.

Wymieniłeś 4 alternatory [totalszok]
A co z AKU?
Wymień chociaż jeden. Może twój ma zwarcie, ale tylko w specyficznych warunkach ...

Autor:  Oktas [ wt kwie 11, 2006 9:12 pm ]
Tytuł: 

Aku też wymieniony. Teraz już 5 spaliłem bo kupiłem nowy po regeneracji na giełdzie i też mu dałem radę [zlosnik]

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ wt kwie 11, 2006 9:26 pm ]
Tytuł: 

Podaj rok tego E- dlaczego twierdzisz ze nie ma kontrolki ładowania? na 100% jest!!!! jesli sie nie swieci wogole to ładnie tam jest namieszane!

Autor:  Gerri [ śr kwie 12, 2006 12:25 am ]
Tytuł: 

Jeżeli jest wyświetlacz wielofunkcyjny, to informacja o braku ładowania jest w formie słownej na wyświetlaczu, i kontrolki nie uświadczysz. Zupełnie nowe alternatory są już wykonywane jako urządzenia z wbudowaną "yntelygencją" - potrafią w bardzo szerokim zakresie dopasowywać swoje działanie do warunków zewnętrznych (zapotrzebowanie na prąd, obroty silnika - aż do chwilowego wyłączania ładowania w czasie pracy silnika w sytuacjach koniecznych) i kontaktują się z kierowcą nie poprzez prymitywną kontrolkę, ale poprzez linię komputerową "CAN"
Wg mnie, w tym przypadku brak jest rzetelności mechanika: jak można wsadzać jeden alternator za drugim mając pewność, że wina leży po stronie instalacji pojazdu? Czyżby z nadzieją na cudowne ozdrowienie instalacji? Najprawdopodobniej jest zwarcie do masy przewodu wzbudzenia alternatora (ten, który wcześniej zasilał kontrolkę, natomiast teraz wywołuje komunikat na wyświetlaczu) Proponuję na próbę odłączyć przewód kontrolki od alternatora i na jego miejsce wstawić zwykłą żaróweczkę 4W połączoną z plusem akumulatora. Jak układ będzie fungować, to wina jest po stronie przewodu j/w.

Autor:  Oktas [ śr kwie 12, 2006 9:17 am ]
Tytuł: 

Alternator na krótko chodzi idealnie tz. gruby kabel podłączony do + a na cienkim (wzbudzeniu założony bezpiecznik 5A i mała żaróweczka)
Auto odpalam i chodzi ładowanie 14,4 w czasie jazdy nagle pojawi się komunikat "bateriie laudung" i wtedy wiem że bezpiecznik spalił, wtedy badam ładowanie jest 14,4. zgaszę auto zaczekam ok 2min odpalam (przy spalonym bezpieczniku) komunikat "bateriie laudung" badam ładowanie ok12V tyle co akumlator, dotykam kontrolką do + od akumlatora dostaje wzbudzenia i ładowanie jest lub zakładam nowy bezpiecznik) Podaję też VIN WDB2102171A218159

Autor:  wojciech_grz [ pn maja 11, 2009 9:34 pm ]
Tytuł: 

Witam,
Ponawiam temat, mam następujacy problem, wyswietla sie komunikat o braku ladowania, aleternator zmieniony i dalej to samo. Mierze napiecie na przewodzie od wzbudzenia i wychodzi mi 1.2V, niezależnie od tego czy silnik jest uruchomiony czy nie. Czy ktos orientuje sie gdzie znajduje sie jakis przekaznik lub sterownik od wzbudzenia alternatora?
auto to
w210 2.9D
Za pomoc z gory dziekuje

Autor:  Milosh [ pn maja 11, 2009 11:31 pm ]
Tytuł: 

Z tego co pamietam u kolegi Oktas zwalony byl uklad ogrzewania REST (tego co dziala jak silnik jest wylaczony). To powodowalo padaczki altkow (choc u Ciebie moze byc calkiem co innego)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/