MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 3:52 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz kwie 09, 2006 9:22 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob mar 18, 2006 1:12 am
Posty: 97
Numer GG: 6919167
Lokalizacja: Małopolska
Witam!

Mam problem z centralnym zamkiem od strony kierowcy nie zamyka wszystkich dzwi tylko te,a z drugiej strony zamyka całe auto i otwiera,co
mogło się zepsuć ! :-?

Pozdrawiam.

_________________
99` W220 S500
91` W124 250D
Odeszło
85` Skoda 105L
86` W124 200d
96` Skoda Felicia
88` BMW 520 E34
92` Honda Accord 2.0
95` Opel Omega 2.5 TDS
87` W126 3.0 Automatic
96` W210K


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 09, 2006 9:58 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Mógłbyś napisać, czy po przekręceniu kluczyka w drzwiach kierowcy uruchamia się pompka centralnego zamka - dla diagnozy to bardzo istotne.

Pzdr.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 09, 2006 10:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 494
Lokalizacja: Giżycko
piotrmozdzen pisze:
Mam problem z centralnym zamkiem od strony kierowcy nie zamyka wszystkich dzwi tylko te,a z drugiej strony zamyka całe auto i otwiera


Witam,

IMO, skoro z drugiej strony zamyka całe auto to i przednie lewe drzwi też, zatem siłownik w drzwiach kierowcy jest ok - pneumatycznie ok. Możliwe, że wypięła się wtyczka z tego siłownika i dlatego nie działa, bo raczej prędzej się zepsuje część pneumatyczna siłownika, niż elektyczna. Ja obstawiam, że to wypadła wtyczka, ale może też być jakaś przerwa w obwodzie czy cuś. [oczko]

Pozdrawiam

_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w remoncie...
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250T TurboDiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 09, 2006 10:22 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob mar 18, 2006 1:12 am
Posty: 97
Numer GG: 6919167
Lokalizacja: Małopolska
Wtyczki w siłowniku sprawdzałem i są ok,gdzie idą te kable od siłownika?

_________________
99` W220 S500
91` W124 250D
Odeszło
85` Skoda 105L
86` W124 200d
96` Skoda Felicia
88` BMW 520 E34
92` Honda Accord 2.0
95` Opel Omega 2.5 TDS
87` W126 3.0 Automatic
96` W210K


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 09, 2006 10:44 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Pioterek pisze:

IMO, skoro z drugiej strony zamyka całe auto to i przednie lewe drzwi też, zatem siłownik w drzwiach kierowcy jest ok - pneumatycznie ok.



No tak: masz rację. :oops:

No więc przyczyny mogą być dwie (takie najczęściej spotykane):
-padł układ scalony w pompce (UAA 1006) kierujący pracą pompki. Rada - półśrodek : wyjąć z pompki wtyczkę okrągłą z trzema kabelkami (zielony, żółty, niebieski) Na jej czołowej stronie jest nacięcie prowadzące. Należy wykonać drugie takie nacięcie, żeby możliwe było wstawienie wtyczki w gniazdo pompki po obróceniu o 120 stopni. Korzyści: niedziałający obwód wyląduje w innym miejscu (np. w zamku klapy bagażnika) będziemy jednak mogli otwierać z drzwi kierowcy cały pojazd.

-Jakieś 10-20 cm przed podstawą tylnego siedzenia pod nogami prawego pasażera, pod wykładziną podłogi, w kanaliku kablowym, jest lutowane miejsce łączenia wszystkich kabli plusowych i minusowych centralnego zamka. Jeżeli pod dywanikiem jest wilgoć, to jest prawie pewne że to połączenie jest "zielone" (czyli zgnite)

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 10, 2006 8:49 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
Gerri pisze:
No tak: masz rację. :oops:

No więc przyczyny mogą być dwie (takie najczęściej spotykane):
-padł układ scalony w pompce (UAA 1006) kierujący pracą pompki.

Rowniez to obstawiam
Kup nowa pompe lub "zamien np na kufer" jak kolega napisal

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 15, 2007 6:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lut 02, 2007 7:09 pm
Posty: 58
Czy mógłbyś Gerri napisać coś więcej na temat tych przewodów od centralnego w kanale pod nogami tylnego prawego pasażera ? Mam ten sam problem co piotrmozdzen. Kluczykiem otwierając drzwi kierowcy otwieram tylko te drzwii. Natomiast jak otwieram kluczykiem drzwii od strony pasażera to otwiera się cały samochód. Zamieniałem siłowniki z lewej na prawą stronę i nic to nie daje więc uznaję, że siłowniki są ok. Podnosiłem wykładzinę tak jak podałeś i faktycznie jest kanał z przewodami. Tylko te wiązki są owinięte izolacją. Nie ma żadnej kostki. Jak rozpoznać te właściwe przewody i co z nimi zrobić ? Jak się upwenić, czy w tych przewodach tkwi problem ? Czy jest jakiś inny sposób ?. Trudno się dostać do tych przewodów. Trzeba rozebrać prawie cały tył samochodu aby móc coś z tymi przewodami zrobić. Proszę o pomoc. Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 15, 2007 7:15 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
1. Zobacz przy siłowniku w drzwiach które nie działąją, czy kabelki we wtyczce wchodzącej do siłownika (czerwony i brązowy) są w stanie zasilić żarówkę z migacza. Jeżeli tak, to znaczy że pod nogami pasażera powinno być w porządku, gdyż gniją najczęściej przewody czerwone i na wtyczce siłownika traci się plus zasilania. NIE MIERZ TEGO MULTIMETREM CYFROWYM! Multimetr jest tak czuły, że pokaże napięcie tam, gdzie nie ma użytecznego prądu!
2. Natnij i obróć wtyczkę na pompce wg podanego sposobu. Układ scalony w pompce jest najczęściej psuty poprzez niewłaściwe podpięcie sterowania centralnego zamka z alarmu.

Pod nogami pasażera NIE MA KOSTKI. Jest to miejsce zejścia się przewodów, któe są ze sobą ZLUTOWANE i wsadzone w "kondon" plastikowy. TRZEBA ROZWINĄĆ IZOLACJĘ i zwrócić uwagę na przewód czerwony z białym paskiem właśnie w tym kondoniku

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 26, 2007 6:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lut 02, 2007 7:09 pm
Posty: 58
Miałem podobny problem. Po diagnozach o których wyżej musiałem wymienić cały przewód zielony z żółtym biegnacy od siłownika lewych przednich drzwi do pompki która znajduje się pod tylnym prawym siedzeniem. Nawet nie próbowałem dochodzić gdzie przedmiotowy przewód był walnięty. Musiałbym chyba pół samochodu rozebrać. Stary wyciąłem i póściłem nowy. Najpierw warto puścić przewód luzem i upewnić się który przewód jest walnięty.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 26, 2007 6:59 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
tak bedzie sie tez zachowywac zamek jesli ktos do niego zle podlaczy centralke do otwierania drzwi pilotem

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 24, 2007 11:32 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob mar 24, 2007 4:59 pm
Posty: 13
Niestety posiadam podobny problem.Nie mogę otworzyć auta od strony kierowcy z bagażnika wszystko działa.Postępowałem w/g powyższych wskazań i kicha.Nadmienię że po przekręceniu niedziałającego zamka w drzwiach kierowcy słychać klikniecie jakiegoś przekaźnika w okolicach bezpieczników lub podszybia.Doszedłem do kondonika w którym zaciśnięte są kabelki,wygląda super zadnych zielonych kolorków.Dorwałem wtyczkę z 3 kabelkami przy pompie( u mnie ona nie wchodzi do pompy ma zewnętrzne gniazdo W124 coupe '91 2,3)ponacinałem wtyczkę z każdej strony i dupa.Jak było- otwiera z bagaznika i nic więcej.Próbowałem zasilić zaróweczkę 5W z kabla przy drzwiach kierowcy -zima totalna nawet słabo nie świeci.Przewód w drzwiach cały,doszedłem do łączenia kabli pod nogami kierowcy i odpuściłem,boję się coś spieprzyć.Gerri please help.Marek z Zagórza


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 07, 2008 10:33 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw wrz 06, 2007 1:14 am
Posty: 9
Witam ... Rzadko piszę tutaj na forum ... niestety z powodu braku czasu ... :) Pozdrawiam wszystkich użytkowników forum i z góry dziękuję za odpowiedź na moje pytanko : a brzmi ono tak - nie otwiera mi się klapka od wlewu paliwa ... jest to pneumatyczny centralny zamek w w124 coupe ... wszystko chodzi bez zarzutu ... ta klapka zdarzało mi sie ze nie chciała się otworzyć ... ale wcześniej wystarczyło jeszcze raz otworzyć i zamknąć centralny i była gitarka ... czekam na szybką odpowiedź co mam działać bo jak nie uda sie domowymi sposobami to jutro czeka mnie wizyta u owczarka :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 08, 2008 5:45 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Możesz zaobserwować dwie rzeczy:
-wleź do bagażnika, uruchom centralny, i słuchaj, czy gdzieś nie syczy uchodzące powietrze
-sprawdź, jak długo działa pompka centralnego po wysterowaniu. Jeżeli układ jest szczelny, to pompka wyłącza się po ok. 2 sekundach od uruchomienia.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 19, 2008 7:48 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob mar 22, 2008 2:46 pm
Posty: 9
mam podobny problem tylko że u mnie nie mogę zamknąć drzwi od strony kierowcy,muszę zamykać od strony pasażera natomiast otwierać mogę z obu.
macie jakies pomysły co to może byc??


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 20, 2008 11:46 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Stare pytanie:
CZY PO PRZEKRĘCENIU KLUCZYKA W DRZWIACH KIEROWCY RUSZA POMPA?

To pytanie było zadawane już w tym wątku i powinieneś się doczytać, że jest istotne dla postawienia diagnozy.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl