MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[W126] Centralny zamek..
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=18259
Strona 1 z 2

Autor:  Rybaczenkow [ czw kwie 13, 2006 4:44 pm ]
Tytuł:  [W126] Centralny zamek..

Jak dziala central w W126? dzisiaj rozebralem pol auta i doszedlem jedynie do tego ze wszystkie 4 drzwi, wlew paliwa, i zamek bagaznika polaczone sa przewodem zpodcisnieniem. Zadnego zbiornika, zadnej pompy. Jedyne co bylo to "cos" przy zamku bagaznika co wygladalo jak jakis silownik i poloczone bylo z zamkiem(tzn powinno byc bo umnie nie bylo tego drazka ;) )
I wlasnie z tego czegos wystawaly 3 przewody, tez nie podlaczone do niczego. Powie mi ktos co tojest i czym ma bys zasilana pneumatyka zamka?

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ czw kwie 13, 2006 4:51 pm ]
Tytuł: 

w bagazniku koło koła zapasowego powinna byc pompa ktora wytwaza podcisnienie lub cisnienie-te 3 przewody to sterowanie otwieraniem /zamykaniem przez zamek bagaznika.Wiem czemu to ktos odłaczył ...miałem to samo... :lol:

Autor:  Rybaczenkow [ czw kwie 13, 2006 5:09 pm ]
Tytuł: 

No to ja nie mam tej pompy [szalone]
a nie da sie tego podlaczyc do vacum pompki bo tak sie sklada ze mam diesla pod maska :lol:

a co do reszty: to jak to dziala wogole? jak wyglada sterowanie ta pompa w momencie gdy przekrece kluczyk wstacyjce?

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ czw kwie 13, 2006 8:28 pm ]
Tytuł: 

nie da sie podłaczyc bo c.zamek w 126 nie dział na podcisnienie tylko jest włsnie pompka elektryczna i wytwarza albo cisnienie albo podcisnienie.Musisz kupic pompke uzywaną....masz jakies slady po tej pompce? niepodłaczone przewody albo cos? jak znajdziesz odłaczone przewody to mozna sprawdzic paszczą :lol: czy central jest ok [oczko]

Autor:  VALENTINE123 [ czw kwie 13, 2006 8:44 pm ]
Tytuł: 

Masdz tu schemat podciśnień dla 126
Połączenie podciśnień wkomorze silnika:

Obrazek

5-zbiornik podcisnienia dla klimy ,ogrzewania i regulacji wysokości reflektorów
14-zawór dla regulacji reflektorów i ogrzewania
23-włącznik regulacji reflektorów

Centralny zamek:

Obrazek

68-pompka podciśnienia

Autor:  Rybaczenkow [ czw kwie 13, 2006 9:22 pm ]
Tytuł: 

a bylbys tak mily i jezeli masz wyslac mi opis wszystkich elementow? bo niewiem, co ktory oznacza... [szalone]

Autor:  Rad.ek [ czw kwie 13, 2006 9:23 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Masdz tu schemat podciśnień dla 126

A masz może taki schemacik do foteli?

Autor:  VALENTINE123 [ czw kwie 13, 2006 10:38 pm ]
Tytuł: 

Rad.ek pisze:
Cytuj:
Masdz tu schemat podciśnień dla 126

A masz może taki schemacik do foteli?

ortopedyczne oparcia foteli

Obrazek

Dodano po 3 minutach.:

Rybaczenkow pisze:
a bylbys tak mily i jezeli masz wyslac mi opis wszystkich elementow? bo niewiem, co ktory oznacza... [szalone]


Tu masz opisy
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP=1&F=126022&M=110%2E987%2C989&GA=722%2E300&GM=716%2E007++++++++++++++717%2E402&L=765%2E706&CT=F&cat=287&SID=80&SGR=015&SGN=01

http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP=1&F=126022&M=110%2E987%2C989&GA=722%2E300&GM=716%2E007++++++++++++++717%2E402&L=765%2E706&CT=F&cat=287&SID=80&SGR=045&SGN=02

Autor:  michal_5000 [ ndz kwie 23, 2006 2:37 pm ]
Tytuł: 

Mam pytanko trochę na temat a trochę z boku. Jak dokładnie powinien działać centralny zamek w W126?

W Taurusie wysiadam, wciskam "Lock", zamykam drzwi - i po zatrzaśnięciu już ich nie otworzę bez kluczyka.

W Mercedesie nie mogę wcisnąć tego małego sztyftu przy szybie, kiedy drzwi są otwarte (lub jest to ekstremalnie ciężkie). Muszę po zamknięciu przekręcić kluczyk w zamku.
Natomiast przy wsiadaniu mogę wcisnąć sobie ten sztyfcik (też dość ciężko) już z kabiny po zamknięciu drzwi...

Coś jest popsute, czy "ten typ tak ma"?

Autor:  adam.ok [ śr maja 03, 2006 2:17 pm ]
Tytuł: 

pytanie odnośnie podcisnień przy fotelach, przy rozbieraniu ściągałem i faktycznie były tam jakieś przewody do jakiś podciśnień, rozumiem że to "ortopedyczne fotele", tu rodzi się pytanie co to takiego ten ortopedyczny fotel...???

Autor:  litra2 [ wt lis 13, 2007 3:10 pm ]
Tytuł:  centralny tylne drzwi

mam problem z centralnym w moim 126...otóż nie zamykają mi się tylne drzwi..przednie zamykają się idealnie a tylne niestety nie..pompka pompuje jeszcze chwile po zamknięciu ale nie domyka. Po zamknięciu ręcznie wszystkie sie idealnie otwierają centralnym-gdzie szukać problemu? tzw master? czy może wyciek na przewodach? z tego co zauważyłem do drzwi idzie jedne żółty przewód -od którego miejsca wychodzi przewód na drzwi tylne?
pozdr

Autor:  Wit [ wt lis 13, 2007 9:25 pm ]
Tytuł: 

Witam
ostatnio naprawiałem to samo tzn. centralny zamek (126SE). A więc: pompka u mnie jest przy kole zapasowym. Od pompki idzie jedna rurka z twardego plastiku pod tapicerką bagażnika w okolice prawego zawiasu klapy - tam jest pierwszy rozdzielacz gumowy na bagażnik, wlew paliwa i resztę auta - to jest pierwsze miejsce do sprawdzenia czy przewód nie spadł lub guma nie sparciała. Drugie miejsce jest pod dywanikiem pasażera z przodu - tam jest drugi rozdzielacz do sprawdzenia na obydwoje prawe drzwi (każde ma swoją rurkę) i jeden przewód leci w lewo na obydwoje lewe drzwi (ich rozdzielacz powinien być pod dywanikiem kierowcy lub za nim - nie doszedłem do niego). Przy każdym rozdzielaczu odpinaj po kolei rurki, zatykaj palcem i wciskaj pilota - drogą eliminacji dojdziesz gdzie jest nieszczelność. U mnie spadła rurka w prawych tylnych drzwiach - dałem objemkę i jest ok.
Pozdrawiam.l

Autor:  Mor [ wt lis 13, 2007 9:32 pm ]
Tytuł: 

adam.ok pisze:
odnośnie podcisnień przy fotelach, przy rozbieraniu ściągałem i faktycznie były tam jakieś przewody do jakiś podciśnień

Jakieś? Jeśli niebieskie to nie od "pompowania" foteli tylko blokowania oparcia po odpaleniu auta. Jeśli inne kolory - czerwony, zielony i ... nie pamiętam - to fotele są "pompowane". Ale wtedy muszą być sterowniki obok zapięcia pasów.

Autor:  litra2 [ czw lis 15, 2007 3:24 pm ]
Tytuł: 

ok zdiagnozowane- pękła membrana na siłowniku w tylnych drzwiach...kleić tego nie ma sensu -zresztą to silikon i nawet kleje nie trzymają -można niedrogo dorwać coś takiego na allegro za +-20zł
pozdr

Autor:  kit [ czw lis 15, 2007 5:52 pm ]
Tytuł: 

michal_5000 pisze:
W Mercedesie nie mogę wcisnąć tego małego sztyftu przy szybie, kiedy drzwi są otwarte (lub jest to ekstremalnie ciężkie). Muszę po zamknięciu przekręcić kluczyk w zamku.
Natomiast przy wsiadaniu mogę wcisnąć sobie ten sztyfcik (też dość ciężko) już z kabiny po zamknięciu drzwi...


Wszystko jest ok. To takie zabezpieczenie przed zamknięciem kluczy w aucie. Powiedzmy, że wysiadasz, zapominasz o wyjęciu kluczy w stacyjce, wciskasz sztyfta w drzwiach (centralny rygluje zamki) i zamykasz drzwi. Problem gotowy..

Jeśli ciężko się rygluje po zamknięciu - trzeba by zdjąć tapicerkę drzwi, przesmarować zamek i cięgna. Nie wiem jak jest w W126 bo nie rozbierałem (myślę, że jest podobnie) ale w W123 jest taka sprężynka przy zamku która odpowiada za "łatwość wciśnięcia" tego sztyfta .

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/