MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 05, 2025 12:46 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt maja 09, 2006 12:16 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn gru 12, 2005 7:36 pm
Posty: 208
Lokalizacja: Polska
Koledzy - szybkie pytanko: czy (jeśli tak to czym?) szyberdach w SEC-u różni się od tego w SE/SEL?
Mam trzaśniętą prowadnicę. Jeden człowiek do którego dzwoniłem w sprawie kupna nowej twierdził, że szyber od sedana nie podejdzie bo jest szerszy, czy coś. Mój mechanik nie był pewien, ale zasugerował że być może sama "klatka" (?) się różni, natomiast prowadnice/wózki powinny być takie same, a przynajmniej tak jest w W124 we wszystkich 3 wersjach nadwoziowych.
Czy ktoś może rozwiać moje wątpliwości? :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 09, 2006 7:20 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn gru 12, 2005 7:36 pm
Posty: 208
Lokalizacja: Polska
Hmm, naprawdę nikt nic nie wie? :roll:
Może chociaż ktoś potwierdzi (lub zaprzeczy) że szyberdach w sedanie i coupe różni się wymiarami??


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 10, 2006 12:06 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Prowadnice są różne na 99%. Sprwadź sobie w EPC.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 10, 2006 3:39 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Na 100% maja różne numery.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 12, 2006 3:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn gru 12, 2005 7:36 pm
Posty: 208
Lokalizacja: Polska
Właśnie dotarłem do tego na rosyjskiej stronie. Dzięki za podpowiedź, bo o mały włos kupiłbym dla sedana.

W takim razie jeszcze jedno (lamerskie) pytanie - która z tych części (wystarczy mi numer na obrazku) to jest ta tajemnicza prowadnica która się łamie? Żebym pi razy drzwi wiedział jak to wygląda :-?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 15, 2006 3:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn gru 12, 2005 7:36 pm
Posty: 208
Lokalizacja: Polska
Czy chodzi o taką część?
http://allegro.pl/item104077967_mercedes_126_140_s_klasa_kolyska_szyber_dzachu.html


Na górę
Post: śr cze 28, 2006 7:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn gru 12, 2005 7:36 pm
Posty: 208
Lokalizacja: Polska
Dobra, po ponad 2 miesiącach walki mam działający szyber, więc pora na epilog - może komuś się przyda ;)

A było tak: długo próbowałem ustalić czego właściwie potrzebuję (nigdy na oczy nie widziałem tej części) i za ile mogę to kupić. Dzwoniłem po warsztatach, pytałem na Allegro, itp.
Wreszcie ustaliłem:
- że prowadnice od coupe i sedana SĄ inne (chociaż wielu twierdzi inaczej)
- że trzeba się trzymać z daleka od "renomowanych" serwisów (próbują naciągnąć na chore pieniądze i jeszcze pie***** wykłady żebym docenił jak wielkiego stopnia wtajemniczenia wymaga ich rzemiosło)
- że mało kto będzie chciał sprzedać prowadnicę osobno, za cały szyber krzyczą koło 700.

Udało mi się jednak zakręcić, i kupiłem na Allegro tę, która była złamana za 350. Znalazłem warsztat (umówiliśmy się na 150 za wymianę, co jest dobrą ceną w Warszawie) i po 3 tygodniowym oczekiwaniu na termin dowiedziałem się tylko tyle, że druga prowadnica i mostek łączący też są pęknięte.
Dzwonię więc do gościa od którego kupowałem prowadnicę, szczęśliwie nie sprzedał jeszcze drugiej (= ominęło mnie szukanie całego dachu). Facet był bardzo wporzo bo prowadnicę i mostek puścił mi tym razem za 400. Po kolejnych dwóch tygodniach czekania mój mechanik poskładał to do kupy i dach wreszcie jeździ (czekam jeszcze na mikroprzełącznik, ale to już drobiazg). Niestety, gdy przyszło do płacenia usłyszałem "sorry, dach był rozbierany dwa razy, to prawie ta sama robota". Wytargowałem tyle, że zamiast 2 x 150 = 300 zapłaciłem 250.

Reasumując - liczyłem że dzięki sprytnemu szukaniu oszczędności skończy się na 500, a tymczasem wydałem 1050 + kupa wkurzenia i czekania :-?

Zamiast tego mogłem kupić kompletny dach (wyrwałbym za 600, jestem pewien), czekać na wizytę raz i zapłacić za robotę raz - ciesząc się wiatrem w kabinie sumarycznie za 750 PLN.
Tylko gdyby człowiek wiedział że się przewróci to by się położył... :roll:

PS.1 A tak w ogóle, to ponoć warto wymieniać obydwie, bo dwie z różnych aut niekoniecznie chcą współpracować.
PS.2 Przy okazji polecam warsztat - p. Tomek, ul. Ordona 2A Warszawa, tel. 509 245745. Okolica może nie zachęca, ale gość jest konkretny i to mi się podobało. Poza tym chyba nie zdziera.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 29, 2006 7:59 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
1.W serwisie NOWE prowadnice są bez problemu po 400zł najdalej na drugi dzień po zamówieniu

2.Za pierwszym składaniem mechanik zrobił to bez kompletnej regulacji, bo wiedział, że będzie drugi raz rozbierał. Trochę to nie w porządku ta cena...

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 29, 2006 1:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn gru 12, 2005 7:36 pm
Posty: 208
Lokalizacja: Polska
Gerri pisze:
1.W serwisie NOWE prowadnice są bez problemu po 400zł najdalej na drugi dzień po zamówieniu

To jakaś sprawdzona informacja? Fakt, powinienem był to sprawdzić (czego nawet nie próbowałem), ale słyszałem że za 400-coś to można dostać do W124 sedana...

Gerri pisze:
2.Za pierwszym składaniem mechanik zrobił to bez kompletnej regulacji, bo wiedział, że będzie drugi raz rozbierał. Trochę to nie w porządku ta cena...

Może i tak... Cóż, następnym razem będę mądrzejszy, a dziś cieszę się że dach wreszcie chodzi :)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 29, 2006 4:36 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
michal_5000 pisze:
To jakaś sprawdzona informacja? Fakt, powinienem był to sprawdzić (czego nawet nie próbowałem), ale słyszałem że za 400-coś to można dostać do W124 sedana...


Więc ja kupowałem nowe prowadnice do SEC w serwisie, kosztowały ok. 500zł sztuka bez rabatów, za wymianę obu zapłaciłem 100zł.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 29, 2006 8:05 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Cena którą podałęm jest jak najbardziej obowiązująca na dzień dzisiejszy. Napisałem "na dzień dzisiejszy" bo istnieje jej ścisłe powiązanie z aktualnym kursem Euro.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 30, 2006 8:41 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt cze 04, 2004 11:46 am
Posty: 214
Lokalizacja: Wrocław
Pytanie do Georema.
Po pierwsze to witam. Mnie też dopadła pęknięta prowadnica, po ponad roku wożenia się z tym mam ochotę to naprawić. Swego czasu kupiłem cały kompletny szyber (odkręciłem parę śrubek i wyjałem wszystko) za jakieś 350 zeta:). Czy dobrze będzie wymienić cały zespół, czy męczyć się z wymianą tylko prowadnic? Pytam praktyka, w sumie to szkoda mi rozbierać działający mechanizm (sprawdzony). Gdzie, w jakim warsztacie, ewentualnie to można zrobić?

_________________
W126 500SE ile wleje tyle spali:)
Fiat 125p 1.4MPI 103KM:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 30, 2006 8:56 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
A ja mogę odpowiedzieć? ;)
Otóż NIGDY nie przekładam całości:
1. Jest to o wiele więcej roboty (trzeba zdjąć całą podsufitkę)
2. Skąd masz mieć pewność, że kątowniki są dobre? Nie musi być złamany, ale może być pęknięty. Z tego właśnie powodu również nie bawię się w kupno całego dachu; kątowniki przed kupnem MUSZĄ być czyste i dokładnie obejrzane.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 30, 2006 9:58 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
tomas pisze:
Czy dobrze będzie wymienić cały zespół, czy męczyć się z wymianą tylko prowadnic? Pytam praktyka, w sumie to szkoda mi rozbierać działający mechanizm (sprawdzony). Gdzie, w jakim warsztacie, ewentualnie to można zrobić?


Słyszałem, że można to wymienić bez ściągania posufitki, ja robiłem u siebie w Poznaniu u Rafała 601565640.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl