| MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
| [W124] E500 https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=18793 |
Strona 1 z 2 |
| Autor: | jdef90 [ pn maja 15, 2006 9:53 am ] |
| Tytuł: | [W124] E500 |
Witam, temat odświerzony słabo idzie w starym watku (MERCEDESY) więc zapytam tutaj... 1. czy ktoś ma z forumowiczów? 2. czy sa jakieś typowe zasadzki związane z tym modelem, może jakiegoś rocznika, wersji, egzemplarza unikać? 3. jak z użytkowaniem na co dzień? oprócz spalania pojawiają się jakieś problemy? 4. to nie jest dokładnie ten sam silnik co w 140 E500 (chyba ma inny układ wtryskowy), czy będą problemy z zagazowaniem? (hahaha nie fukać proszę 5. czy jest ktoś w gdańsku, stargardzie do kogo można by podjechac żeby ocenił czy warto i jakie będą ewentualne nakłady związane z "pakietem startowym"? dzięki z góry za jakieś odpowiedzi.. |
|
| Autor: | psinthos [ pn maja 15, 2006 10:21 am ] |
| Tytuł: | Re: [W124 E500] |
jdef90 pisze: układ wtryskowy), czy będą problemy z zagazowaniem? (hahaha nie fukać proszę
Skoro chcesz samochod gazowac, bo ma byc do codziennej jazdy, domniemywam, iz poszukujesz oszczednosci. Majac to na uwadze, moja rada jest taka - trzymaj sie Z DALEKA od 500E/E500. To w duzej mierze zupelnie inne auto niz pozostale 124 i jego utrzymanie bedzie ZNACZACO bardziej kosztowne. Do codziennej jazdy poszukaj E420. I nie zakladaj LPG.
|
|
| Autor: | jdef90 [ pn maja 15, 2006 10:30 am ] |
| Tytuł: | |
hmmm... ale E 500 to jednak właśnie dlatego mnie interesuje, że to zupełnie inne auto... rozumiem, że jest znacząco droższy (ile??, czy tylko ASO go serwisuje?).. ale sytuacja jest taka, że mam samochód w który miesięcznie pakuję około 1000 - 1500 PLN na naprawy bo lubię mieć autko idealne technicznie... plus paliwo oczywiście no i chciałbym trochę odpocząć, a i nie pozbawiać się frajdy posiadania czegoś wyjątkowego... z tym gazem... no wiesz... skoro się by dało to po co przepłacać? ale to nie jest kwestia kluczowa... jestem pogodzony że będzie palił około 15 (+/- 5 w zależności od okoliczności) no i chciabym się z nim związać na dłużej... alternatywą jest jakiś jaguar albo 140 500... |
|
| Autor: | karabin932 [ pn maja 15, 2006 2:18 pm ] |
| Tytuł: | |
Bedzie palil 15???Nie wydaje mi sie.Chyba,ze na trasie przy 90 to sie zgodze..... |
|
| Autor: | jdef90 [ pn maja 15, 2006 3:04 pm ] |
| Tytuł: | |
wiesz... rozumiesz... ja nie używam gazu w systemie zerojedynkowym... stšd liczę, że uda mi się na co dzień osišgnšć takš redniš... |
|
| Autor: | Supermerc [ pn maja 15, 2006 4:21 pm ] |
| Tytuł: | |
jdef90 pisze: hmmm...
ale E 500 to jednak właśnie dlatego mnie interesuje, że to zupełnie inne auto... rozumiem, że jest znacząco droższy (ile??, czy tylko ASO go serwisuje?).. ale sytuacja jest taka, że mam samochód w który miesięcznie pakuję około 1000 - 1500 PLN na naprawy bo lubię mieć autko idealne technicznie... plus paliwo oczywiście no i chciałbym trochę odpocząć, a i nie pozbawiać się frajdy posiadania czegoś wyjątkowego... I TAK TRZYMAJ !!! MB 124 i silnik 5000cm to doskonały mariaż! Mam oba ale osobno. pozdrawiam, z tym gazem... no wiesz... skoro się by dało to po co przepłacać? ale to nie jest kwestia kluczowa... jestem pogodzony że będzie palił około 15 (+/- 5 w zależności od okoliczności) no i chciabym się z nim związać na dłużej... alternatywą jest jakiś jaguar albo 140 500... |
|
| Autor: | jdef90 [ pn maja 15, 2006 9:31 pm ] |
| Tytuł: | |
hehehe.. troszkę niewyraźnie się wypowiedziałeś Supermerc pisze: jdef90 pisze: hmmm... ale E 500 to jednak właśnie dlatego mnie interesuje, że to zupełnie inne auto... rozumiem, że jest znacząco droższy (ile??, czy tylko ASO go serwisuje?).. ale sytuacja jest taka, że mam samochód w który miesięcznie pakuję około 1000 - 1500 PLN na naprawy bo lubię mieć autko idealne technicznie... plus paliwo oczywiście no i chciałbym trochę odpocząć, a i nie pozbawiać się frajdy posiadania czegoś wyjątkowego... Supermerc pisze: I TAK TRZYMAJ !!! MB 124 i silnik 5000cm to doskonały mariaż! Mam oba ale osobno. pozdrawiam, jdef90 pisze: z tym gazem... no wiesz... skoro się by dało to po co przepłacać?
ale to nie jest kwestia kluczowa... jestem pogodzony że będzie palił około 15 (+/- 5 w zależności od okoliczności) no i chciabym się z nim związać na dłużej... alternatywą jest jakiś jaguar albo 140 500... Panowie, chętnie poczytam kolejne komentarze co sprawdzać przy oględzinach? jakie są słabe punkty? jakie są sztuczki handlarzy? (no oprócz takich oczywistych... kurdeblaszka... mesie omijałem zawsze z daleka bo miały kiepski Pi aR BTW... http://img.otomoto.pl/photos/original/C ... 4398_5.jpg czy to oryginalne malowanie??? Dodano po 1 godzinach. 26 minutach.: wzorowy forumowicz ze mnie chyba jest... sam sobie na pytania odpowiadam... co prawda po francusku, ale co nieco kumam http://www.automobile-sportive.com/guid ... s/500e.php generalnie więc auta z 1992 roku (jak ten ze zdjęcia) powinny mieć osłonę chłodnicy sprzed faceliftingu oraz światła tylne stare... w sumie to jeszcze o niczym nei świadczy (w końcu Range Rovery też ludziki fajsliftowali zakładając światła nowego typu...) hmmm.... tak sobie czytam tam i siam i w miarę jak dostaję fotki tych oferowanych w Polsce to po mału się leczę niestety... |
|
| Autor: | georem [ wt maja 16, 2006 9:30 am ] |
| Tytuł: | Re: [W124 E500] |
karabin932 pisze: Bedzie palil 15???Nie wydaje mi sie.Chyba,ze na trasie przy 90 to sie zgodze..... A dlaczego jesteś taki zaskoczony? Jeżeli maluchy palą 6 litrów to nie znaczy że E500 będzie palił wielokrotnie więcej. Te auta palą 9-20 litrów w zależności od wersji i stylu jazdy. Średnei spalanie na trasie utrzymuje się 9-12, a w mieście 12-16 i wcale nie trzeba oszczędzać pedału gazu. Dodano po 5 minutach.: jdef90 pisze: Witam, temat odświerzony słabo idzie w starym watku (MERCEDESY) więc zapytam tutaj...
2. czy sa jakieś typowe zasadzki związane z tym modelem, może jakiegoś rocznika, wersji, egzemplarza unikać? 3. jak z użytkowaniem na co dzień? oprócz spalania pojawiają się jakieś problemy? 4. to nie jest dokładnie ten sam silnik co w 140 E500 (chyba ma inny układ wtryskowy), czy będą problemy z zagazowaniem? (hahaha nie fukać proszę dzięki z góry za jakieś odpowiedzi.. Więc dla mnie żadna wersja 500E/E500 nie ma wad i śmiało można nim jeździć nacodzień. Unikać musisz niezadbanych egzemplarzy, osprzętem silnika trochę różnią się modele do 1993 i późniejsze, LPG tak ale tylko sekwencja! Powodzenia w poszukiwaniach. |
|
| Autor: | karabin932 [ wt maja 16, 2006 10:53 am ] |
| Tytuł: | |
Ja mam 300 E i mi pali 20.Fakt,ze na mechanicznym wtrysku pali wiecej,ale mysle z,ze moja jazda E500 nie palil by 15. P.S.Bardzo chcialbym E500....... |
|
| Autor: | jdef90 [ wt maja 16, 2006 10:58 am ] |
| Tytuł: | |
hmm... no na allegro jest w bardzo atrakcyjnej cenie... i facet go ma długo już... generalnie był malowany cały, przerobiony "look" z 500E na E500... teoretycznie to mi nie przeszkadza... (to ten z fotki z mojego ostatniego posta, kole ma fotki sprzed naprawy, ponoć przyjechał na kołach) a ten osprzęt silnika się zmienił na "lepiej" czy "bardziej nowoczesnie" czytaj skomplikowanie i po niższych kosztach? |
|
| Autor: | georem [ wt maja 16, 2006 12:04 pm ] |
| Tytuł: | |
karabin932 pisze: Ja mam 300 E i mi pali 20.Fakt,ze na mechanicznym wtrysku pali wiecej,ale mysle z,ze moja jazda E500 nie palil by 15. Niezbyt rozumiem spalanie Twojego auta, V8 palą 20 jak jedziesz nimi ponad 200km/h lub nie jedziesz tylko stoisz w korku, to znaczy jedzieś ze śrenią prędkoscią 10-15km/h po dużym zatłoczonym mieście. Może wrzuć raz po raz z 2 na D. Masz chyba wtrysk KE-Jet? To jest wtrysk mechaniczno - elektroniczny. Ja mam auto z mechanicznym wtryskiem podobnej pojemności, konstrukcja z lat 60-tych i pali 9-13. Dodano po 6 minutach.: jdef90 pisze: hmm... no na allegro jest w bardzo atrakcyjnej cenie... i facet go ma długo już...
a ten osprzęt silnika się zmienił na "lepiej" czy "bardziej nowoczesnie" czytaj skomplikowanie i po niższych kosztach? Tutaj możesz sobie poczytać conieco: http://macmerc.eltrakon.pl/index0.html Co do silnika to późniejsze są oszczędniejsze, ale znalezienie takiego poniżej 40000zł to trudny wyczyn. |
|
| Autor: | psinthos [ wt maja 16, 2006 1:36 pm ] |
| Tytuł: | |
karabin932 pisze: Ja mam 300 E i mi pali 20.Fakt,ze na mechanicznym wtrysku pali wiecej,ale mysle z,ze moja jazda E500 nie palil by 15.
W jakich warunkach? Moje 500SEL (126) pali w miescie ok. 19l. 280E (123) palilo w miescie ok.17l. Mowa oczywiscie wylacznie o bezolowiowej. |
|
| Autor: | jdef90 [ wt maja 16, 2006 2:03 pm ] |
| Tytuł: | |
hehehe.. trochę temat się kasztani.. ale jak tak to ja spytam, a czy wiecie jak pali W140 320? a 500? |
|
| Autor: | georem [ wt maja 16, 2006 4:04 pm ] |
| Tytuł: | |
jdef90 pisze: hehehe.. trochę temat się kasztani..
ale jak tak to ja spytam, a czy wiecie jak pali W140 320? a 500? Nie dużo mniej, ale za to dużo wolniej.
|
|
| Autor: | rafi [ śr maja 17, 2006 4:27 am ] |
| Tytuł: | |
Ble ble ble,komu ile pali mesio,to przeciez wiadomo,ze od stylu jazdy zalezy.Czy to 280 czy 500 wiadomo ze podobnie.Po co te spory |
|
| Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|