MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 05, 2025 9:19 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt maja 23, 2006 11:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 10, 2005 7:58 pm
Posty: 160
Numer GG: 3275
Lokalizacja: Gdansk
Hi,

Powiedzcie mi prosze co moze oznaczac w R129 swiecaca sie kontrolka ASR? Kontrolka zaswiecila sie po uruchomieniu silnika, auto jednak nie bylo wprawiane w ruch. Jako raczkujacy pasjonat spod znaku gwiazdy, mysle ze mozliwe ze kontrolka zgasnie po ruszeniu, a jesli jednak nie to z jakimi problemami moze wiazac sie ow blad na desce?

kolejne pytanie - przy skrzyni znajduje sie przelacznik trybu eko/sport (jak mysle), ktory nie mozna swobodnie przesunac. czy takze taki tryb jest dostepny podczas kol wprawionych w ruch czy moze jednak w jakims innym momencie jest mozliwe zalaczenie go?

i ostanie juz pytanie na ta chwile - tylna kanapa/miejsca z tylu w w/w wersji mercedesa. spotkalem sie juz z wersja R129 posiadajaca tylna kanape, wprawdzie zawierajaca bardzo malo miejsca ale szczupla osoba mogla sie zmiescic. ostatnio zas ogladalem wersje w ktorej takiej kanapy nie bylo. w zwiazku z tym zaciekawilo mnie to i czy byly wersje z kanapa lub wykladzina?

dziekuje serdecznie z gory za odpowiedzi :-)

_________________
Obecnie R129 V8 500SL | V8 często zachowują się w sposób typowy dla dwudziestoparolatków - są w stanie wypić każdą ilość, jaką tylko się im postawi... | 1/4: ET 15,25s


Ostatnio zmieniony czw sie 10, 2006 11:16 pm przez shark, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
Post: wt maja 23, 2006 11:18 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
shark pisze:
Powiedzcie mi prosze co moze oznaczac w R129 swiecaca sie kontrolka ASR?

kolejne pytanie - przy skrzyni znajduje sie przelacznik trybu eko/sport (jak mysle), ktory nie mozna swobodnie przesunac. czy takze taki tryb jest dostepny podczas kol wprawionych w ruch czy moze jednak w jakims innym momencie jest mozliwe zalaczenie go?

i ostanie juz pytanie na ta chwile - tylna kanapa/miejsca z tylu w w/w wersji mercedesa. spotkalem sie juz z wersja R129 posiadajaca tylna kanape,


Może być kilka jak nie kilkanaście uszkodzeń ASRu.

Przełącznik EKO/STANDARD (niektórzy wolą SPORT) można przełączać w każdej chwili.

Podejrzewam że podobnie jak w R107 były wersje z siedzeniami i bez.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 24, 2006 8:36 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 10, 2005 7:58 pm
Posty: 160
Numer GG: 3275
Lokalizacja: Gdansk
hmmm... czy uszkodzenia ASRu moga byc powazne i wymagajace sporego wkladu finansowego czy tez raczej moga byc spowodowane jakismis drobnymi rzeczami, bo rozumiem jak szukalem na forum, systemu ASR wylaczyc nie mozna za pomoca przycisku?

stoje przed mozliwoscia kupna R129, jednak nie chcialbym by to bylo auto z ktorym musialbym szybko odwiedic warsztat stad moje pytania do was. w zasadzie jedyne rzeczy jakie znalalzem golym okiem ogladajac auto to wlasnie kontrolka ASR i nie dajacy sie zmienic stan eco/stand. :(

aha, moze praktykowal badz slyszal ktos z was by do SL'ki nie posiadajacej tylnej kanapy ktos dodatkowo ja dolozyl? o ile oczywiscie istnieje taka mozliwosc?

jak radzicie jeszcze sprawdzic auto przez kupnem?

_________________
Obecnie R129 V8 500SL | V8 często zachowują się w sposób typowy dla dwudziestoparolatków - są w stanie wypić każdą ilość, jaką tylko się im postawi... | 1/4: ET 15,25s


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 24, 2006 12:03 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 13, 2006 11:00 am
Posty: 342
Lokalizacja: Rzeszów
Nie można wyłączyć ASR-u za pomocą przycisku, ale jak się świeci to na pewno nie działa.
Zresztą on w zasadzie nie jest do niczego potrzebny, taki ekstra bajer

_________________
W 124 200E 1990 Ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 24, 2006 6:23 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
ro2man pisze:
Zresztą on w zasadzie nie jest do niczego potrzebny, taki ekstra bajer


A to ciekawa koncepcja, nie powiem, ale jak się ma 300KM to mi by było szkoda opon bez ASR.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 24, 2006 10:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 10, 2005 7:58 pm
Posty: 160
Numer GG: 3275
Lokalizacja: Gdansk
hym, zastanawiam sie jeszcze nad jedna kwestia. skoro po przekreceniu kluczyka zapalaja sie wszystkie kontrolki a potem gasna (check control?) by pozniej zaswiecila sie konkrolka ASR... czy przypadkiem ona nie gasnie w chwili gdy kola sa wprawione w ruch? cos na zasadzie jak to ma sie w oplu calibrze 4x4, gdzie kontrolka od napedu gasnie dopiero z chwila wcisniecia hamulca. w mercedesie system ASR jest chyba mocno powiazany z ABS'em?

to prawda, ze silniki v8 (90 rok) zamiast paska rozrzadu posiadaja juz lancuch? jak w ogole sprawuja sie takie silniki (identyczne sa chyba rowniez w E500?) :roll:

_________________
Obecnie R129 V8 500SL | V8 często zachowują się w sposób typowy dla dwudziestoparolatków - są w stanie wypić każdą ilość, jaką tylko się im postawi... | 1/4: ET 15,25s


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 24, 2006 11:07 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
shark pisze:
hym, zastanawiam sie jeszcze nad jedna kwestia. skoro po przekreceniu kluczyka zapalaja sie wszystkie kontrolki a potem gasna (check control?) by pozniej zaswiecila sie konkrolka ASR... czy przypadkiem ona nie gasnie w chwili gdy kola sa wprawione w ruch? cos na zasadzie jak to ma sie w oplu calibrze 4x4, gdzie kontrolka od napedu gasnie dopiero z chwila wcisniecia hamulca. w mercedesie system ASR jest chyba mocno powiazany z ABS'em?
to prawda, ze silniki v8 (90 rok) zamiast paska rozrzadu posiadaja juz lancuch? jak w ogole sprawuja sie takie silniki (identyczne sa chyba rowniez w E500?) :roll:


Kontrolka ASR gaśnie po uruchomieniu auta. Jest powiązany z ABS np. są te same czujniki, ale gdyby z nimi było coś nie tak to świeci się na desce i ABS i ASR. Piszę Ci na przykładnie W126 bo 129 nie miałem.

"Już łańcuch"? [zlosnik] A które silniki Mercedesa sprzed lat 1990 miały paski rozrządu? Nie wiem jak najnowsze konstrukcje, ale chyba do lat mniej więcej 2000 są i były łańcuchy. Kolego Mercedesy to porządne auta a nie plastiki, wybacz ale nie mogę się powstrzymać.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 27, 2006 3:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 10, 2005 7:58 pm
Posty: 160
Numer GG: 3275
Lokalizacja: Gdansk
georem, to raczej mi wybacz bo na dobra sprawe za mercedesa dopiero sie zabieram jesli chodzi o doglebsze poznanie ;) zas mercedesy od dawna uwazam za porzadne i zarazem konkretne auta, niestety pewnych zagadnien jeszcze nie znam :(

po niedzieli bede mial jeszcze dokladniejsze info o zachowaniu ów kontrolki, wiec nieomieszam sie podzielic o tym.

juz z innej beczki - jak ogolnie sprawuja sie silniki 5-litrowe V8 pod wzgledem kultury pracy, awaryjnosci/wydajnosci itp... produkowane w latach '90? :roll:

_________________
Obecnie R129 V8 500SL | V8 często zachowują się w sposób typowy dla dwudziestoparolatków - są w stanie wypić każdą ilość, jaką tylko się im postawi... | 1/4: ET 15,25s


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 27, 2006 4:08 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
shark pisze:
sie zabieram jesli chodzi o doglebsze poznani

No to masz tu podręczną biblioteczkę danych, kótra odpowie na wiele pytań:
http://macmerc.eltrakon.pl/index0.html

shark pisze:
5-litrowe V8 pod wzgledem kultury pracy, awaryjnosci/wydajnosci itp... produkowane w latach '90?

Rozumiem, że chodzi Ci o montowane w W140 itd.
W przeciwieństwie do 600 mają niezłą opinię. Te z lat '80 są prostrze w budowie, a tym samym potencjalnie tańsze w naprawie. Starsze mają też ładniejszy dźwięk, choc to już bardziej kwestia wydechu i gustu oczywiście.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 29, 2006 2:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 10, 2005 7:58 pm
Posty: 160
Numer GG: 3275
Lokalizacja: Gdansk
tak, ten sam z W140 i bodajrze w W124 (E500) jesli sie nie myle.
dziekuje za link, chetnie zajrze :)

jeszcze na chwile wracajac do przelacznika EKO/SPORT czy jak to zwal...
co moze byc powodem niemozliwosci przelaczenia? mogl sie zwyczajnie zablokowac czy istnieje powiazanie z powazniejszym problemem?

_________________
Obecnie R129 V8 500SL | V8 często zachowują się w sposób typowy dla dwudziestoparolatków - są w stanie wypić każdą ilość, jaką tylko się im postawi... | 1/4: ET 15,25s


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 31, 2006 1:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 10, 2005 7:58 pm
Posty: 160
Numer GG: 3275
Lokalizacja: Gdansk
Hi, dowiedzialem sie ze podobno ASR uzbraja sie w modelu, ktorym bylem zainteresowany, dopiero podczas jazdy ze wzgledu na jakies alarmy/immob etc. nie wiem ile w tym prawdy, ale ta konkretna SL'ke raczej odpuszczam sobie. przejrzana od spodu dokladnie i wyszloo kilka ciekawostek (moge je opisac tylko czy tutaj czy w jakims konkretnym modelu wolicie?)

szukam dalej SLki, w PL mam jeszcze dwie na oku, ale zastanawiam sie czy nie skorzystac z opcji kupienia w szwajcari? jak wyglada obecnie sprawa ze sprowadzaniem aut z zagranicy?

_________________
Obecnie R129 V8 500SL | V8 często zachowują się w sposób typowy dla dwudziestoparolatków - są w stanie wypić każdą ilość, jaką tylko się im postawi... | 1/4: ET 15,25s


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 15, 2006 11:18 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw cze 08, 2006 1:51 am
Posty: 36
Lokalizacja: OPOLE
sprowadzenie auta z zagranicy...W Urzedzie Celnym i takze na stronach internetowych sa dokladne taryfikatory jesli chodzi o zaplate akcyzy za samochod sprowadzony z terytorium UE...ale w tym przypadku bedzie to chyba 65% cany z faktury...W takiej sytuacji trzeba bedzie postarac sie o dobra cene na fakturze;) Plus dochodzi pozniej koszt oplaty ekologicznej czy cos takiego to 500 PLN , koszty tlumaczen-jakies 200 PLN, koszty rejestracji...I kupe czasu ktory stracilem biegajac po urzedach ze swoim SEC-iem:) Pozdrawiam!!

_________________
Kick-down lubie :D i to tyle :D W 116 2,8 78' , W 126 SEC 420 4,2 V8 86'(niestety sprzedany, ale w dobre rece) , W 140 SEC 600 V12 94'


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 16, 2006 11:35 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
shark pisze:
czy tutaj czy w jakims konkretnym modelu wolicie

Opisz tu. Najwyżej się podzieli potem wątek :)

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 03, 2006 10:39 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 10, 2005 7:58 pm
Posty: 160
Numer GG: 3275
Lokalizacja: Gdansk
orajt, opisze tutaj co pamietam, choc myslalem ogolnie o topicu w ktorym mozna byloby przedstawic ogloszenie (+link) z fotkami i opisywac auta ktore ogladalismy by ewentualnie przestrzec innych potencjalnych kupujacych przed ukrytymi wadami. wracajac do glownej kwesti jednak...

ogladalem w krakowie 500 SL z 1990 roku...

Obrazek

auto z zewnatrz bardzo ladne i zadbane, stylizowane na "last edition", wnetrze takze zadbane. odstepy miedzy elementami blacharskimi rowne, sprawdzam takie szczegoly by pod katem ewentualnej wypadkowosci auta. silnik takze wyglada na czysty, po krotkim nagrzaniu pracowal rowno, przy dodawaniu gazu pieknie mruczal, przez chwile na zimnym delikatne jakby klekotanie... generalnie z zewnatrz to jedno, czas przyszedl na to co kryje sie od spodu, wiec odbyla sie wycieczka do autoryzowanego serwisu.

w trakcie dokladnych ogledzin okazalo sie, ze: samochod byl lakierowany w calosci (tester grubosci lakieru tylna klape pokazywal na zielono - czyli ok, przedna maska juz na zolto, przednie blotniki - zolto), na nadkolach byla bardzo gruba warstwa lakieru. wlasciciel potwierdzil lakierowanie calego auta. katalizator w stanie rozpadajacym sie, poobcierany wydech (niskie auto), przednie lozyska do wymiany (luz lozysk), stukajace amory, opony szmaty, wyciek z przewodow wspomagania, pocaca sie miska olejowa i co mnie najbardziej przerazilo - tylna czesc auta (od konca drzwi) DOSPAWANA, tak wiec auto musialo moco kiedys oberwac, nasuwalo mi sie pytanie - kiedy bylo to robione? bo jesli 10 lat temu to ok, poniewaz sporo czasu minelo i nic sie nie stalo, jesli zas bylo to robione niedawno to nie ma o czym rozmawiac. generalnie spaw wygladal na bardzo solidna robote. aha, swiecil sie blad ASR.

podsumowujac, auta sliczne ale mysle ze 10 tys nalezaloby przeznaczyc na naprawe obecnych wad. wlasciciel po pierwszej rozmowie tel z 49 tys zjechal z cena do 47. auto wystawione bylo w krakowskim komisie Deft (www.autka.pl), a co zastanawiajace - stalo na POznanskich blachach. po ostatniej rozmowie z wlascielem obiecal sprawdzic wspomniane spawanie i odezwac sie, jednak telefonu nie bylo a na tym kontakt sie skonczyl. tyle z mojej strony.

ps. mysle ze moznaby podzielic watek :)

_________________
Obecnie R129 V8 500SL | V8 często zachowują się w sposób typowy dla dwudziestoparolatków - są w stanie wypić każdą ilość, jaką tylko się im postawi... | 1/4: ET 15,25s


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 03, 2006 1:08 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
shark pisze:
wlasciciel po pierwszej rozmowie tel z 49 tys zjechal z cena do 47



tyle za R129 z 90 roku!to strasznie duzo biorac pod uwage stan i wymienione przez ciebie wady! [totalszok]
mysle ze ta oferta jest zdecydowanie lepsza! [oczko]
http://cgi.ebay.de/Mercedes-500-SL-Cabr ... dZViewItem

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl