MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[R129] ASR + opis znalezionej SL'ki + poszukiwanie innej :) https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=18948 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | shark [ wt maja 23, 2006 11:09 pm ] |
Tytuł: | [R129] ASR + opis znalezionej SL'ki + poszukiwanie innej :) |
Hi, Powiedzcie mi prosze co moze oznaczac w R129 swiecaca sie kontrolka ASR? Kontrolka zaswiecila sie po uruchomieniu silnika, auto jednak nie bylo wprawiane w ruch. Jako raczkujacy pasjonat spod znaku gwiazdy, mysle ze mozliwe ze kontrolka zgasnie po ruszeniu, a jesli jednak nie to z jakimi problemami moze wiazac sie ow blad na desce? kolejne pytanie - przy skrzyni znajduje sie przelacznik trybu eko/sport (jak mysle), ktory nie mozna swobodnie przesunac. czy takze taki tryb jest dostepny podczas kol wprawionych w ruch czy moze jednak w jakims innym momencie jest mozliwe zalaczenie go? i ostanie juz pytanie na ta chwile - tylna kanapa/miejsca z tylu w w/w wersji mercedesa. spotkalem sie juz z wersja R129 posiadajaca tylna kanape, wprawdzie zawierajaca bardzo malo miejsca ale szczupla osoba mogla sie zmiescic. ostatnio zas ogladalem wersje w ktorej takiej kanapy nie bylo. w zwiazku z tym zaciekawilo mnie to i czy byly wersje z kanapa lub wykladzina? dziekuje serdecznie z gory za odpowiedzi ![]() |
Autor: | georem [ wt maja 23, 2006 11:18 pm ] |
Tytuł: | Re: [R129] Problem z ASR+kilka innych krotkich pytan? |
shark pisze: Powiedzcie mi prosze co moze oznaczac w R129 swiecaca sie kontrolka ASR?
kolejne pytanie - przy skrzyni znajduje sie przelacznik trybu eko/sport (jak mysle), ktory nie mozna swobodnie przesunac. czy takze taki tryb jest dostepny podczas kol wprawionych w ruch czy moze jednak w jakims innym momencie jest mozliwe zalaczenie go? i ostanie juz pytanie na ta chwile - tylna kanapa/miejsca z tylu w w/w wersji mercedesa. spotkalem sie juz z wersja R129 posiadajaca tylna kanape, Może być kilka jak nie kilkanaście uszkodzeń ASRu. Przełącznik EKO/STANDARD (niektórzy wolą SPORT) można przełączać w każdej chwili. Podejrzewam że podobnie jak w R107 były wersje z siedzeniami i bez. |
Autor: | shark [ śr maja 24, 2006 8:36 am ] |
Tytuł: | |
hmmm... czy uszkodzenia ASRu moga byc powazne i wymagajace sporego wkladu finansowego czy tez raczej moga byc spowodowane jakismis drobnymi rzeczami, bo rozumiem jak szukalem na forum, systemu ASR wylaczyc nie mozna za pomoca przycisku? stoje przed mozliwoscia kupna R129, jednak nie chcialbym by to bylo auto z ktorym musialbym szybko odwiedic warsztat stad moje pytania do was. w zasadzie jedyne rzeczy jakie znalalzem golym okiem ogladajac auto to wlasnie kontrolka ASR i nie dajacy sie zmienic stan eco/stand. ![]() aha, moze praktykowal badz slyszal ktos z was by do SL'ki nie posiadajacej tylnej kanapy ktos dodatkowo ja dolozyl? o ile oczywiscie istnieje taka mozliwosc? jak radzicie jeszcze sprawdzic auto przez kupnem? |
Autor: | ro2man [ śr maja 24, 2006 12:03 pm ] |
Tytuł: | |
Nie można wyłączyć ASR-u za pomocą przycisku, ale jak się świeci to na pewno nie działa. Zresztą on w zasadzie nie jest do niczego potrzebny, taki ekstra bajer |
Autor: | georem [ śr maja 24, 2006 6:23 pm ] |
Tytuł: | |
ro2man pisze: Zresztą on w zasadzie nie jest do niczego potrzebny, taki ekstra bajer
A to ciekawa koncepcja, nie powiem, ale jak się ma 300KM to mi by było szkoda opon bez ASR. |
Autor: | shark [ śr maja 24, 2006 10:35 pm ] |
Tytuł: | |
hym, zastanawiam sie jeszcze nad jedna kwestia. skoro po przekreceniu kluczyka zapalaja sie wszystkie kontrolki a potem gasna (check control?) by pozniej zaswiecila sie konkrolka ASR... czy przypadkiem ona nie gasnie w chwili gdy kola sa wprawione w ruch? cos na zasadzie jak to ma sie w oplu calibrze 4x4, gdzie kontrolka od napedu gasnie dopiero z chwila wcisniecia hamulca. w mercedesie system ASR jest chyba mocno powiazany z ABS'em? to prawda, ze silniki v8 (90 rok) zamiast paska rozrzadu posiadaja juz lancuch? jak w ogole sprawuja sie takie silniki (identyczne sa chyba rowniez w E500?) ![]() |
Autor: | georem [ śr maja 24, 2006 11:07 pm ] |
Tytuł: | |
shark pisze: hym, zastanawiam sie jeszcze nad jedna kwestia. skoro po przekreceniu kluczyka zapalaja sie wszystkie kontrolki a potem gasna (check control?) by pozniej zaswiecila sie konkrolka ASR... czy przypadkiem ona nie gasnie w chwili gdy kola sa wprawione w ruch? cos na zasadzie jak to ma sie w oplu calibrze 4x4, gdzie kontrolka od napedu gasnie dopiero z chwila wcisniecia hamulca. w mercedesie system ASR jest chyba mocno powiazany z ABS'em?
to prawda, ze silniki v8 (90 rok) zamiast paska rozrzadu posiadaja juz lancuch? jak w ogole sprawuja sie takie silniki (identyczne sa chyba rowniez w E500?) ![]() Kontrolka ASR gaśnie po uruchomieniu auta. Jest powiązany z ABS np. są te same czujniki, ale gdyby z nimi było coś nie tak to świeci się na desce i ABS i ASR. Piszę Ci na przykładnie W126 bo 129 nie miałem. "Już łańcuch"? ![]() |
Autor: | shark [ sob maja 27, 2006 3:26 pm ] |
Tytuł: | |
georem, to raczej mi wybacz bo na dobra sprawe za mercedesa dopiero sie zabieram jesli chodzi o doglebsze poznanie ![]() ![]() po niedzieli bede mial jeszcze dokladniejsze info o zachowaniu ów kontrolki, wiec nieomieszam sie podzielic o tym. juz z innej beczki - jak ogolnie sprawuja sie silniki 5-litrowe V8 pod wzgledem kultury pracy, awaryjnosci/wydajnosci itp... produkowane w latach '90? ![]() |
Autor: | Wookee [ sob maja 27, 2006 4:08 pm ] |
Tytuł: | |
shark pisze: sie zabieram jesli chodzi o doglebsze poznani No to masz tu podręczną biblioteczkę danych, kótra odpowie na wiele pytań: http://macmerc.eltrakon.pl/index0.html shark pisze: 5-litrowe V8 pod wzgledem kultury pracy, awaryjnosci/wydajnosci itp... produkowane w latach '90?
Rozumiem, że chodzi Ci o montowane w W140 itd. W przeciwieństwie do 600 mają niezłą opinię. Te z lat '80 są prostrze w budowie, a tym samym potencjalnie tańsze w naprawie. Starsze mają też ładniejszy dźwięk, choc to już bardziej kwestia wydechu i gustu oczywiście. |
Autor: | shark [ pn maja 29, 2006 2:21 pm ] |
Tytuł: | |
tak, ten sam z W140 i bodajrze w W124 (E500) jesli sie nie myle. dziekuje za link, chetnie zajrze ![]() jeszcze na chwile wracajac do przelacznika EKO/SPORT czy jak to zwal... co moze byc powodem niemozliwosci przelaczenia? mogl sie zwyczajnie zablokowac czy istnieje powiazanie z powazniejszym problemem? |
Autor: | shark [ śr maja 31, 2006 1:11 pm ] |
Tytuł: | |
Hi, dowiedzialem sie ze podobno ASR uzbraja sie w modelu, ktorym bylem zainteresowany, dopiero podczas jazdy ze wzgledu na jakies alarmy/immob etc. nie wiem ile w tym prawdy, ale ta konkretna SL'ke raczej odpuszczam sobie. przejrzana od spodu dokladnie i wyszloo kilka ciekawostek (moge je opisac tylko czy tutaj czy w jakims konkretnym modelu wolicie?) szukam dalej SLki, w PL mam jeszcze dwie na oku, ale zastanawiam sie czy nie skorzystac z opcji kupienia w szwajcari? jak wyglada obecnie sprawa ze sprowadzaniem aut z zagranicy? |
Autor: | kamiljua [ czw cze 15, 2006 11:18 pm ] |
Tytuł: | |
sprowadzenie auta z zagranicy...W Urzedzie Celnym i takze na stronach internetowych sa dokladne taryfikatory jesli chodzi o zaplate akcyzy za samochod sprowadzony z terytorium UE...ale w tym przypadku bedzie to chyba 65% cany z faktury...W takiej sytuacji trzeba bedzie postarac sie o dobra cene na fakturze;) Plus dochodzi pozniej koszt oplaty ekologicznej czy cos takiego to 500 PLN , koszty tlumaczen-jakies 200 PLN, koszty rejestracji...I kupe czasu ktory stracilem biegajac po urzedach ze swoim SEC-iem:) Pozdrawiam!! |
Autor: | Wookee [ pt cze 16, 2006 11:35 am ] |
Tytuł: | |
shark pisze: czy tutaj czy w jakims konkretnym modelu wolicie
Opisz tu. Najwyżej się podzieli potem wątek ![]() |
Autor: | shark [ pn lip 03, 2006 10:39 am ] |
Tytuł: | |
orajt, opisze tutaj co pamietam, choc myslalem ogolnie o topicu w ktorym mozna byloby przedstawic ogloszenie (+link) z fotkami i opisywac auta ktore ogladalismy by ewentualnie przestrzec innych potencjalnych kupujacych przed ukrytymi wadami. wracajac do glownej kwesti jednak... ogladalem w krakowie 500 SL z 1990 roku... ![]() auto z zewnatrz bardzo ladne i zadbane, stylizowane na "last edition", wnetrze takze zadbane. odstepy miedzy elementami blacharskimi rowne, sprawdzam takie szczegoly by pod katem ewentualnej wypadkowosci auta. silnik takze wyglada na czysty, po krotkim nagrzaniu pracowal rowno, przy dodawaniu gazu pieknie mruczal, przez chwile na zimnym delikatne jakby klekotanie... generalnie z zewnatrz to jedno, czas przyszedl na to co kryje sie od spodu, wiec odbyla sie wycieczka do autoryzowanego serwisu. w trakcie dokladnych ogledzin okazalo sie, ze: samochod byl lakierowany w calosci (tester grubosci lakieru tylna klape pokazywal na zielono - czyli ok, przedna maska juz na zolto, przednie blotniki - zolto), na nadkolach byla bardzo gruba warstwa lakieru. wlasciciel potwierdzil lakierowanie calego auta. katalizator w stanie rozpadajacym sie, poobcierany wydech (niskie auto), przednie lozyska do wymiany (luz lozysk), stukajace amory, opony szmaty, wyciek z przewodow wspomagania, pocaca sie miska olejowa i co mnie najbardziej przerazilo - tylna czesc auta (od konca drzwi) DOSPAWANA, tak wiec auto musialo moco kiedys oberwac, nasuwalo mi sie pytanie - kiedy bylo to robione? bo jesli 10 lat temu to ok, poniewaz sporo czasu minelo i nic sie nie stalo, jesli zas bylo to robione niedawno to nie ma o czym rozmawiac. generalnie spaw wygladal na bardzo solidna robote. aha, swiecil sie blad ASR. podsumowujac, auta sliczne ale mysle ze 10 tys nalezaloby przeznaczyc na naprawe obecnych wad. wlasciciel po pierwszej rozmowie tel z 49 tys zjechal z cena do 47. auto wystawione bylo w krakowskim komisie Deft (www.autka.pl), a co zastanawiajace - stalo na POznanskich blachach. po ostatniej rozmowie z wlascielem obiecal sprawdzic wspomniane spawanie i odezwac sie, jednak telefonu nie bylo a na tym kontakt sie skonczyl. tyle z mojej strony. ps. mysle ze moznaby podzielic watek ![]() |
Autor: | aegm [ pn lip 03, 2006 1:08 pm ] |
Tytuł: | |
shark pisze: wlasciciel po pierwszej rozmowie tel z 49 tys zjechal z cena do 47
tyle za R129 z 90 roku!to strasznie duzo biorac pod uwage stan i wymienione przez ciebie wady! ![]() mysle ze ta oferta jest zdecydowanie lepsza! ![]() http://cgi.ebay.de/Mercedes-500-SL-Cabr ... dZViewItem |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |