| MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
| [W201] łożyska tylnego mostu https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=19160 |
Strona 1 z 4 |
| Autor: | Wojtyla [ pn cze 05, 2006 3:13 pm ] |
| Tytuł: | [W201] łożyska tylnego mostu |
Witam Mam pytanko do szanownego grona czy Ktoś z was ma może oznaczenia łożysk lub ich wymiary chodzi mi o wszystkie cztery(trzy) wymiary łożysk tylnego mostu do w 201 i 123 bo mam ochotęsię przymierzyć do tematu wymiany tyljko że panowie w aso chcą 350 pln za łożyska a jestem prawie pewien ze skf fag czy nachi będą tańsze i nie wiem czy nie wytrzymalsze. Jeżeli Ktoś ma stare lub zna wymiary i je poda będę wdzięczny niestety ksiązki nie podają wymiarów ani oznaczeń symbolicznych dla zamienników no chyba że Ktoś je posiada pozdro |
|
| Autor: | Borat [ pn cze 05, 2006 7:24 pm ] |
| Tytuł: | |
a nie prosciej byloby poszukac uzywki w dobrym stanie? |
|
| Autor: | maly104 [ wt cze 06, 2006 2:02 am ] |
| Tytuł: | |
no wlasnie lepiej kupic most gdy wyje niz lozyska bo tego podobno lepiej nie wymieniac |
|
| Autor: | kumpel82 [ wt cze 06, 2006 8:17 am ] |
| Tytuł: | |
wszystkie lozyska trzeba skrecac odpowiednim momentem w innym przypadku bedzie ci strasznie wyl i rozleci ci sie most predzej niz myslisz po drugie nie wiem na 100% czy wycie to juz raczej wina ZĘBÓW |
|
| Autor: | Wojtyla [ wt cze 06, 2006 9:07 am ] |
| Tytuł: | |
Witam prca zębów jest widoczna już na pierwszy rzut oka (ślady współpracy) łożyska wymienię ale nie kupię ich w serwisie tylko w hurtownii łożysk w ASO tylko tulejkę rozprężną. Pan w serwisie stwierdził iż nie podejmą się łożysk, bo może zajść potrzeba regulacji przekładni a oni tego nie wykonają. Mam na oku tylny most ale chciałem wiedzieć jakie łożyska tam wchodzą bym mógł się przygotować do roboty (i tak to zrobię tylko chcę zapakować tam łożyska nachi). Jeżeli nie będę miał wymiarów to zmuszony będę poczekać z tym do momentu rozbiórki starego mostu, a to może potrwać do sierpnia zrobie później opis zabawy i kosztów (zawsze to swój most, tzn. lali).
pozdro |
|
| Autor: | Borat [ wt cze 06, 2006 10:25 am ] |
| Tytuł: | |
niestety nie wiem jak ci pomoc z tymi lozyskami...nigdy tego nie obadalem. zostaje ci tylko wyjac lozyska spisac oznaczenie i pepdzic do hurtowni. majac oznaczenia lozysk jestes pewny ze dobierzesz takie same i na 100% beda pasowac. |
|
| Autor: | Wojtyla [ wt cze 06, 2006 12:19 pm ] |
| Tytuł: | |
dzięki Wszystkim a zabawa z tematem będzie w sierpjniu i dam cynkę co wyszło
pozdro |
|
| Autor: | Pioterek [ wt cze 06, 2006 11:14 pm ] |
| Tytuł: | |
Wojtyla pisze: Witam
Mam pytanko do szanownego grona czy Ktoś z was ma może oznaczenia łożysk lub ich wymiary chodzi mi o wszystkie cztery(trzy) wymiary łożysk tylnego mostu do w 201 i 123 bo mam ochotęsię przymierzyć do tematu wymiany tyljko że panowie w aso chcą 350 pln za łożyska a jestem prawie pewien ze skf fag czy nachi będą tańsze i nie wiem czy nie wytrzymalsze. Jeżeli Ktoś ma stare lub zna wymiary i je poda będę wdzięczny niestety ksiązki nie podają wymiarów ani oznaczeń symbolicznych dla zamienników no chyba że Ktoś je posiada pozdro Witam, Mam coś takiego, ale podam wieczorem z braku czasu, tylko się zdecyduj do czego potrzebujesz, bo chyba 201 i 123 to nie jest to samo. Pozdrawiam Dodano po 5 godzinach. 54 minutach.: A więc tak: Dane łożysk podaję za książką Mirosława Pidantego "Samochody osobowe. Zamienniki łożysk tocznych" WKŁ Warszawa 1990 Mercedes Benz 190/E/D prod. od 1983 r. Wałek napędzający (atakujący): łożysko 1 szt. o numerach: 1. FAG: KM 84548+KM 84510 2. SKF: S1K-M 84548/2 + K-M 84510/2 3. Wymiary w mm: d = 25,4; D = 57,1; B = 19,4 4. Nr części: 0019806102 (pasuje z numerem z DB EPC dla 190D) Wałęk napędzający (atakujący): łożysko 1 szt. o numerach: 1. FAG: KHM 88649+KHM 88610 2. SKF: K-HM 88649/2+K-HM 88610/2 3. Wymiary w mm: d = 34,9; D = 72,2; B= 25,4 4. Nr części: 0019816905 (pasuje z numerem z DB EPC dla 190D) Mechanizm różnicowy: łożysko 2 szt. o numerach: 1. FAG: 545748A 2. SKF: BT1B 332466 3. Wymiary w mm: d = 40,9; D = 78; B = 17,5 4. Nr części: 1249800102 (pasuje z DB EPC dla 190D, dodatkowo EPC podaje zamiennik nr 2019800002) rysunek nr 190 (sory za jakość - zrobione aparatem):
Jako, że to polska książka o szerokim dość asortymencie pojazdów może zawierać jakieś błędy, ale numery fabryczne są ok, więc jest duże prawdopodobieństwo, że wszystko gra.
Dla beczki nie chce mi się już przepisywać.
Pozdrawiam |
|
| Autor: | Wojtyla [ śr cze 07, 2006 9:02 am ] |
| Tytuł: | |
Pioterek DZIĘKI SERDECZNE
|
|
| Autor: | Pioterek [ czw cze 08, 2006 12:32 am ] |
| Tytuł: | |
Wojtyla pisze: Pioterek
DZIĘKI SERDECZNE ![]() Nie ma sprawy
Tylko pamiętaj, że to jest dla W201, bo W123 ma inne oznaczenia tych łożysk. Pozdrawiam |
|
| Autor: | Wojtyla [ czw cze 08, 2006 8:52 am ] |
| Tytuł: | |
Witam No więc sprawa wygląda tak: W katalogu łożysk są małe niezgodności ale to pikuś bo symbole producentów są i korektę można wprowadzić ASO (Caritas Polska) chcą za łożyska i uszczelniacze ok. 500 pln (za kpl.) natomiast w hurtowniach ceny za same łożyka bez uszczelniaczy i tulejki 400-550 . Normalnie rąki opadają to już kolejny raz ASO jest tańsze od hurtowników!!!
Zaczyna mnie opuszczać chęć roboty (żartowałem ) bo używka z gwarancją kosztuje ok 7 paczek i bez kombinacji i nerwów . No ale cóż będę jeszcze szukał na starych śmieciach bo Poznań mnie troszkę wydołował
pozdro |
|
| Autor: | Jurand [ czw cze 08, 2006 12:18 pm ] |
| Tytuł: | |
Witam. Ostatnio przeprowadziłem operację wymiany łożysk na wałku atakującym ( powód oczywisty – wył ), koszt zakupu łożysk ok. 180 zł. firma http://www.abs.lublin.pl/ , nie wymieniałem łożysk na kole talerzowym ponieważ kolega mechanik stwierdził, iż są jak najbardziej ok. Koszt robocizny to kilka browarów. W trakcie demontażu mostu oznacz zabezpieczenia łożysk na kole talerzowym – są różnej grubości i ustalają luz międzyzębny, kolejnym elementem ustalającym nie ułatwiającym rozbiórki jest podkładka o konkretnej grubości pod bieżnią na wewnętrznym łożysku na wałku atakującym – wybijasz bieżnię ale poprzez podkładkę więc łatwo jest o uszkodzenie. Pozdrawiam |
|
| Autor: | mza [ pt cze 09, 2006 9:36 am ] |
| Tytuł: | |
Jurand pisze: Ostatnio przeprowadziłem operację wymiany łożysk na wałku atakującym ( powód oczywisty – wył ),
I jaki efekt? |
|
| Autor: | Jurand [ sob cze 10, 2006 11:18 pm ] |
| Tytuł: | |
mza pisze: I jaki efekt?
EFEKT - dla mnie oczywisty NIE WYJE- .
A swoja droga most zaczyna wyć nie dlatego, iż jest przeciążony itp. najczęściej najpierw pada uszczelnienie na wałku atakującym dalej dostaje sie woda i syf ( a przy okazji wywala oleum ) i pada pierwsze łozysko - tu zaczyna sie to czego nikt nie lubi - wyje najpierw mało później coraz bardziej. U mnie most jest o przełożeniu 3,29 z ASD, ciężko dostepny w stanie który by go kwlifikował do zakupu - tak więc najpierw stawiam na reanimacje niż na szukanie "używki". Zakup nowych markowych łożysk i ich wymiana nie powoduje zmiany ustawienia luzu między zębnego pomiędzy wałkiem a kołem talerzowym - czyli tego czego sie obawia większość. Pozdrawiam p.s. zawsze pomoge w problemach z 4-matic w W124 |
|
| Autor: | Wojtyla [ pn cze 12, 2006 9:31 am ] |
| Tytuł: | |
Witam Jurand pisze: Zakup nowych markowych łożysk i ich wymiana nie powoduje zmiany ustawienia luzu między zębnego pomiędzy wałkiem a kołem talerzowym - czyli tego czego sie obawia większość.
pod warunkiem iż moment dokręcania będzie odpowiedni i nie zostanie uszkodzona tuleja rozprężna (podobne rozwiązanie w 126p tylna krótka półoś [ 2 łożyska CBK 171 i tuleja rozprężna ] pozdro |
|
| Strona 1 z 4 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|