MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 2:17 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw cze 08, 2006 9:05 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
Witam
Po zimie zaczal mi brzeczec katalizator przy obrotach kolo 3-4 tys oraz na zimnym silniku przy ruszaniu.
Czy moge bezstresowo wywalic katalizator i zastapic strumienica czy lepiej nie jesc przez 2-3 miesiace i kupic oryginalny katalizator (tlumikarz powiedzial, ze zamienniki w 124 sie rozlatuja bardzo szybko)?
Silnik 102, reszta jak w stopce
Prosze o szybka odpowiedz, bo na dzisiaj jestem umowiony na wstawienie strumienicy ale bije sie z myslami

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 08, 2006 9:09 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
możesz wywalić tylko na przeglądzie lub u panów z Poldka tego no Cargo to trochę nie tak będzie jak Ci analiztor podepną [szalone] [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 08, 2006 9:18 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
Wojtyla pisze:
Witam
możesz wywalić tylko na przeglądzie lub u panów z Poldka tego no Cargo to trochę nie tak będzie jak Ci analiztor podepną [szalone] [zlosnik]
pozdro

tego sie spodziewam, ale biorac pod uwage ze obecnie na stacji sa zaskoczeni jakoscia spalin to moze nie bedzie baardzo zle.
Interesuje mnie tylko sprawa techniczna-czy Pani Mercedes nie zacznie mi pokazywac fochow jak zrezygnuje z "Chanel na rzecz "FA" ;)

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 08, 2006 9:29 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Z tego co pamiętam to masz 1 sądę zaraz za kolektorem ( w którymś aucie widziałem 2 przed i za katem ) wię nie ma bólu. Powinieneś mieć ok. 3-5 kucy więcej jak dasz strumienicę lub norma jak dasz tłumik przedni zamiast kata
jak na trasie padnie kat [wscieklosc] (zapcha się) a sternik ma smykałkę :roll: to pod auto rozpiąć kata przedziurawić przelot, zamontować ponownie i jechać dalej [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 08, 2006 10:34 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
Wojtyla pisze:
jak na trasie padnie kat [wscieklosc] (zapcha się) a sternik ma smykałkę :roll: to pod auto rozpiąć kata przedziurawić przelot, zamontować ponownie i jechać dalej [zlosnik]
pozdro

Myslalem, ze katalizator trza wycinac a nie wypinac :)

Dzieki za odpowiedzi

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 08, 2006 12:07 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Crazy_Russian pisze:
Myslalem, ze katalizator trza wycinac a nie wypinac

Jak padła mi dwururka to wypiąłem wydech i całość spod auta wytargałem (można go wyciąć i przerabiać w aucie tylko należy pamiętać o konserwacji by jej nie zniszczyć i o wypięciu baterii by jej też nie uszkodzić no chyba że wspawanie odbywa się gazowo palnikiem) [zlosnik] chciałem wymienić ale koszt taki że chej więc zakupiłem portki za 15 zela u tłumikarzy i 1mb rury wydechowej spawareczka i jazda i teraz dwururka troszkę wcześniej mi się schodzi w jedną rurę (przed pierwszym tłumikiem) to w 123 E ale jest ok.
A w 190 jak pyrkał zanurkowałem i miałem takie gały [totalszok] tłumik od TOYOTY ale śmiga padło połączenie przed tłumikiem
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 25, 2007 1:17 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 18, 2006 4:41 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Kołobrzeg
a jak to wygląda od strony prawnej? Czy wycięcie katalizatora i wstawienie rurki wnosi coś jeśli samochód mam z przed wejścia normy Euro (rocznik 89), a w dowodzie rejestracyjnym nie ma nic o katalizatorze? Tak nad tym myślę, bo również mi brzęczy i chcę wywalić... jak coś będzie nie tak to zawsze można wstawiać :) To jak... nie ma problemu? Oczywiście ze strony technicznej lambda przed katalizatorem :)

_________________
w124 200e... och:D


plus lpg:)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 25, 2007 10:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 18, 2006 4:41 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Kołobrzeg
niech ktoś pomoże, bo zbieram się do tej operacji, ale nie wiem, czy mogę to zrobić w zgodzie z prawem i przeglądami okresowymi ;)

_________________
w124 200e... och:D





plus lpg:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 26, 2007 9:01 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
Meeta pisze:
niech ktoś pomoże, bo zbieram się do tej operacji, ale nie wiem, czy mogę to zrobić w zgodzie z prawem i przeglądami okresowymi

Nie, bo jak kumaty diagnosta/patrol się dopatrzy, że powinien być, to dupa blada [zlosnik]
http://pl.wikipedia.org/wiki/Reaktor_katalityczny
poczytaj i zdecyduj sam [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 26, 2007 1:12 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Teoretycznie moze sie diagnosta przyczepic. Ale osobiscie mam ordynarnie rure wspawana i nigdy nie mailem zadnych problemow (auto z takim patentem kupilem)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 26, 2007 1:48 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 21, 2006 9:43 pm
Posty: 604
Lokalizacja: Łódź
Brat w 201 1.8 tez pozbyl sie katalizatora. zamiast tego ma poprostu wspawana rure. Zadnych problemow nie ma. Narazie [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 26, 2007 1:59 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Meeta pisze:
niech ktoś pomoże, bo zbieram się do tej operacji, ale nie wiem, czy mogę to zrobić w zgodzie z prawem i przeglądami okresowymi ;)

Wywal ten katalizator i nie stresuj się. Najlepszym rozwiązaniem skoro tak to przeżywasz pod względem prawa jest wydłubanie resztek katalizatora.
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 26, 2007 2:42 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Najlepszym rozwiazaniem jest wstawienie nowego - uniweralny mozna juz 250-300zl kupic (do 3l pojemnosci)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 27, 2009 8:20 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Witam,

Postanowilem odkopac stary temat, zeby nie zakladac nowego poniewaz rowniez mam problem z pobrzekujacym katalizatorem (chyba to to bo tlumiki srodkowy i koncowy wymienialem niewiele ponad pol roku temu i raczej nie wierze zeby sie juz rozwarstwily) - brzeczenie dochodzi raz z wysokosci lewarka skrzyni raz z okolic tlumika srodkowego lub koncowego ale podejrzewam ze to poprostu rezonans daje taki efekt - okolo 3-4 tys. obrotow lub przy odpuszczeniu gazu przy ok. 90km/h. Na poniedzialek umowilem sie w warsztacie zajmujacym sie tlumikami - wstepnie zaproponowali mi wstawienie strumienicy ale poczytalem troche i mam watpliwosci czy to nie zaszkodzi silnikowi, ktory swoje lata juz ma. Czy nie prosciej poprostu wstawic w to miejsce kawal rury i juz ? - z powyzszych postow tez za bardzo nie moge wyciagnac wnioskow co zrobic, poradzcie cos prosze [zlosnik] (cos takiego jak uniwersalny katalizator do W124 do mnie jakos nie przemawia).

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 27, 2009 10:36 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Panowie. O czym mowa [zlosnik] CE od kiedy ją mam nie widziała katalizatora a w Lacku wybebeszam wydech na pusto [zlosnik]
Jeśli o to chodzi nie miałem nigdy nie przyjemności ze strony diagnostów czy stróżów prawa.
124 nie powinien stracić mocy po wycięciu kata o ile nie zostanie wspawane coś co go prędzej przydławi (np źle dobrana strumienica itd).. A może zyskać.
A ile kosztuje oryginalny katalizator? Bo może (jak ktoś nie lubi przeróbek) nie opłaci się dłubać i bawić w jakieś przeloty itp.. odłożyć trochę szelestu i mieć spokój

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl