MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 30, 2025 1:04 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr cze 14, 2006 8:17 am 
Offline
nowy

Rejestracja: wt cze 13, 2006 10:16 am
Posty: 3
Witam.Posiadam silnik 2.0(mechaniczny wtrysk) na zimnym silniku jest oki,kiedy sie zagrzeje i wyłączy się ssanie zaczynają wzrastać i maleć obroty,nawet samochód zaczyna gasnąć a ekonomizer raz jest na czerwonym polu raz normalnie.Wymieniałem regulator obrotów i to samo.Czekam na doradztwo i pomoc.Pozdrawiam.


Ostatnio zmieniony śr cze 14, 2006 9:42 am przez llachu, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 14, 2006 10:43 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
llachu pisze:
Wymieniałem silnik krokowy i to samo

Jak już ustaliliśmy na tym forum, K(E)-JEt nie ma silnika krokowego, tylko regulator obrotów.
Falujace obroty + ekonomizer raz na czerwonym raz nie = lewe powietrze.
Nalezy sprawdzić wszystkie rurki gumowe pod filtrem powietrza, czy nie ma nieszczelności.
Ponadto nalezy pisać bardziej szczegółowo: LPG czy Pb, VIN.

Dodano po 1 godzinach. 38 minutach.:

W uzupełnienu:
Aby sprawdzic lewe powietrze:
1. Sciagnac obudowę filtra powietrza - koniecznie.
2. Sprawdzić dokładnie gumę pomiedzy kolektorem dolotowym, a przepływomierzem.
najlepiej w jakims warsztacie co to robią. Jeżeli nie bedzie szczelny to trzeba sprawdzić:
Gerri - Manitu i fachura:
Teoretycznie regulacja w różnych układach polega na współdziałaniu co najmniej dwóch elementów : tego co każe robić, i tego co robi . W sytuacji gdy nastawnik jest przytarty występuje jego ograniczona zdolność do natychmiastowego przystosowania się do zmian w pracy silnika: To tak, jakby "temu co robi" wsadzić watę w uszy - na delikatne sugestie nie reaguje, trzeba powtarzać rozkaz coraz głośniej i głośniej, a jak już jest bardzo źle to trzeba ryknąć albo dać kopa i wtedy pod wpływem strachu lub inercji od kopa przechodzi w drugą skrajność (zatarcie powoduje brak delikatności w działaniu) Jednak jest drugi uczestnik procesu regulacji: "ten, który każe" Na razie nikt na ten temat nic nie mówił , ale chciałbym zwrócić uwagę na wyłącznik znajdujący się na osi przepustnicy oraz wyłącznik na wsporniku mocującym linkę gazu do rozdzielacza paliwa. Te elementy odpowiadają za hamowanie silnikiem oraz uruchamianie układu biegu jałowego - może być tak, że w przypadku usterki któregoś z nich układ biegu jałowego w ogóle działać nie będzie , a jego funkcje (kulawo) przejmie układ regulacji głównej. Radziłbym również sprawdzić stan potencjometru znajdującego się na osi klapy przepływomierza - (po poluzowaniu wkrętów mocujących można go lekko obracać - dobrze więc zaznaczyć wstępnie jego pierwotną pozycję)należy sprawdzić jaki jest jego stan, czy płytka oporowa nie jest wytarta i czy ślizg nie jest zasyfiony . Można również lekko go obrócić, to też czasem pomaga na okiełznanie obrotów. Kilka razy się zdarzyło że zamienione były wtyczki dochodzące do wyłącznika przepustnicy oraz do potencjometru (w niektórych silnikach 103 jest to możliwe - regulacja wtedy nie działa)

Pzdr.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 14, 2006 11:25 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
Posty: 36
Lokalizacja: Dolny Śląsk
mza - idealne przedstawienie problemu - respekt [zlosnik]

_________________
Mercedes-Benz W126 500se 1986r "Miecio"


Na górę
Post: śr cze 21, 2006 7:34 am 
Offline
nowy

Rejestracja: wt cze 13, 2006 10:16 am
Posty: 3
Witam.Jeszcze jedną rzecz zuważyłem,oprócz gasnącego samochodu na biegu jałowym, w trakcie jazdy mam na początku taką dziure w obrotach i nagle się wkręca.Podmieniałem już regulator obrotów i nic.Pozdrawiam.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl