MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W201] 190E, 2.0. Falujące obroty na biegu jałowym. https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=19306 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | llachu [ śr cze 14, 2006 8:17 am ] |
Tytuł: | [W201] 190E, 2.0. Falujące obroty na biegu jałowym. |
Witam.Posiadam silnik 2.0(mechaniczny wtrysk) na zimnym silniku jest oki,kiedy sie zagrzeje i wyłączy się ssanie zaczynają wzrastać i maleć obroty,nawet samochód zaczyna gasnąć a ekonomizer raz jest na czerwonym polu raz normalnie.Wymieniałem regulator obrotów i to samo.Czekam na doradztwo i pomoc.Pozdrawiam. |
Autor: | mza [ śr cze 14, 2006 10:43 am ] |
Tytuł: | |
llachu pisze: Wymieniałem silnik krokowy i to samo
Jak już ustaliliśmy na tym forum, K(E)-JEt nie ma silnika krokowego, tylko regulator obrotów. Falujace obroty + ekonomizer raz na czerwonym raz nie = lewe powietrze. Nalezy sprawdzić wszystkie rurki gumowe pod filtrem powietrza, czy nie ma nieszczelności. Ponadto nalezy pisać bardziej szczegółowo: LPG czy Pb, VIN. Dodano po 1 godzinach. 38 minutach.: W uzupełnienu: Aby sprawdzic lewe powietrze: 1. Sciagnac obudowę filtra powietrza - koniecznie. 2. Sprawdzić dokładnie gumę pomiedzy kolektorem dolotowym, a przepływomierzem. najlepiej w jakims warsztacie co to robią. Jeżeli nie bedzie szczelny to trzeba sprawdzić: Gerri - Manitu i fachura: Teoretycznie regulacja w różnych układach polega na współdziałaniu co najmniej dwóch elementów : tego co każe robić, i tego co robi . W sytuacji gdy nastawnik jest przytarty występuje jego ograniczona zdolność do natychmiastowego przystosowania się do zmian w pracy silnika: To tak, jakby "temu co robi" wsadzić watę w uszy - na delikatne sugestie nie reaguje, trzeba powtarzać rozkaz coraz głośniej i głośniej, a jak już jest bardzo źle to trzeba ryknąć albo dać kopa i wtedy pod wpływem strachu lub inercji od kopa przechodzi w drugą skrajność (zatarcie powoduje brak delikatności w działaniu) Jednak jest drugi uczestnik procesu regulacji: "ten, który każe" Na razie nikt na ten temat nic nie mówił , ale chciałbym zwrócić uwagę na wyłącznik znajdujący się na osi przepustnicy oraz wyłącznik na wsporniku mocującym linkę gazu do rozdzielacza paliwa. Te elementy odpowiadają za hamowanie silnikiem oraz uruchamianie układu biegu jałowego - może być tak, że w przypadku usterki któregoś z nich układ biegu jałowego w ogóle działać nie będzie , a jego funkcje (kulawo) przejmie układ regulacji głównej. Radziłbym również sprawdzić stan potencjometru znajdującego się na osi klapy przepływomierza - (po poluzowaniu wkrętów mocujących można go lekko obracać - dobrze więc zaznaczyć wstępnie jego pierwotną pozycję)należy sprawdzić jaki jest jego stan, czy płytka oporowa nie jest wytarta i czy ślizg nie jest zasyfiony . Można również lekko go obrócić, to też czasem pomaga na okiełznanie obrotów. Kilka razy się zdarzyło że zamienione były wtyczki dochodzące do wyłącznika przepustnicy oraz do potencjometru (w niektórych silnikach 103 jest to możliwe - regulacja wtedy nie działa) Pzdr. |
Autor: | ivy [ śr cze 14, 2006 11:25 pm ] |
Tytuł: | |
mza - idealne przedstawienie problemu - respekt ![]() |
Autor: | llachu [ śr cze 21, 2006 7:34 am ] |
Tytuł: | 190E, 2.0. Falujące obroty na biegu jałowym. |
Witam.Jeszcze jedną rzecz zuważyłem,oprócz gasnącego samochodu na biegu jałowym, w trakcie jazdy mam na początku taką dziure w obrotach i nagle się wkręca.Podmieniałem już regulator obrotów i nic.Pozdrawiam. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |