MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 05, 2025 1:37 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lip 03, 2006 11:14 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 10, 2005 7:58 pm
Posty: 160
Numer GG: 3275
Lokalizacja: Gdansk
Hi, powiedzcie mi prosze jak generalnie wyglada dostepnosc czesci w polsce do R129 choc wydaje mi sie ze problemu nie powinno byc, zgadza sie? mam na oku kolejna SL'ke (wczesniejsza co ogladalem okazala sie sporym zaskoczeniem dla mnie co opisalem [url=]tutaj[/ur]).

auto jest juz obejrzane, jednak znalazlem kilka elementow kwalifikujacych sie do wymiany, takich jak: przednie lozyska, pocaca sie przekladnia kierownicza, na dyferze jakby stary olej i kurz (moze kiedys byly jakies delikatne wycieki?), konczace sie powoli tarcze hamulcowe, pekniety przedni halogen. jest jeszcze, tylko nie wiem jak to nazwac, z jednej strony przemocowany droazek posredni a to co jest z jego drugiej strony, wychodzace do kol, jest do wymiany. generalnie elementy ukladu kierowniczego.

jak teraz wyglada kwestia cen tych czesci, czyli przednich lozysk, w dyferze pewnie jakiejsc uszczelki/simmeringu (?), tarcz ham, elementu ukl. kierowniczego i halogenu?

aha, jeszcze jedna rzecz jaka zauwazylem. do warsztatu na ogledziny auto jechalo ladnie i plynnie, w druga strone zas nie pracowalo na wszystkie gary a wstkaznik cisnienia oleju jakby wariowal pokazujac raz wartosc 3 raz 0. czy to moze byc przyczyna w pewnym sensie problem starych kabli WN lub swiec czy cos innego?

_________________
Obecnie R129 V8 500SL | V8 często zachowują się w sposób typowy dla dwudziestoparolatków - są w stanie wypić każdą ilość, jaką tylko się im postawi... | 1/4: ET 15,25s


Ostatnio zmieniony wt lip 04, 2006 12:11 pm przez shark, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 03, 2006 12:08 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Łożyska, uszczelnienia do główki mostu i tarcze nie powinny być problemem. Przekładnia kierownicza, to trudniejszy temat. Potrzebny byłby nr, bo mało prawdopodobne, żeby R129 miało "własną". Tak czy inaczej nowa tania nie będzie (vide posty o przekładniach do W123). Nie wiem kto i za ile regeneruje takie przekładnie. Jesli chodzi o opisany element - nazwa + VIN auta + tel. do ASO = wstępna odpowiedź.

shark pisze:
w druga strone zas nie pracowalo na wszystkie gary a wstkaznik cisnienia oleju jakby wariowal p

Jeżeli samochód tak się zachowywał, to pytanie jeszcze, jak to wyglądało na obrotomierzu. Warto by również podłączyć się po prostu z manometrem.
Może być instalacja WN, ale wtedy powinno to być bardzo wyraźnie odczuwalne w pracy silnika. Tam jest już elektryczne sterowanie wskaźnikiem ciśnienia i ma on moim zdaniem większą bezwładność niż taki z bezpośrednim pomiarem. Może być więc i tak, że jest to WN + np. padająca pompa oleju.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 03, 2006 12:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 10, 2005 7:58 pm
Posty: 160
Numer GG: 3275
Lokalizacja: Gdansk
faktynie, manometr podlaczyc jeszcze by mozna :-)

roznica byla odczuwalna spora i wyraznie bylo slychac, ze nie pracuja wszystkie gary i tak samo przyspieszenie - zerowe. natomiast wskaznik od oleju tak zmienial gwaltonie stan ze bylo slychac uderzanie (hym... moze to problem zasilania lub czujnika?). generalnie tak bylo po badanich, zaczelo sie od momenu ja auto bylo uruchamiane, bylo przekrecenie kluczyka bla bla bla zapalil i zaraz zgasl, pozniej tak jeszcze raz i za trzecim razem po chwilke dluzszym przytrzymaniu kluczyka zapalil.

przed badaniami, jak pisalem praca silnika byla bardzo ladna, auto slicznie przyspieszalo.

_________________
Obecnie R129 V8 500SL | V8 często zachowują się w sposób typowy dla dwudziestoparolatków - są w stanie wypić każdą ilość, jaką tylko się im postawi... | 1/4: ET 15,25s


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 04, 2006 11:58 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 10, 2005 7:58 pm
Posty: 160
Numer GG: 3275
Lokalizacja: Gdansk
Hi, jeszcze przypomnialo mi sie jedno - jak z diagnoza takiego auta po podlaczeniu pod kompa? w 91 roq byl chyba system HHT?

wlasciciel podczas rozmowy twierdzi, ze trzeba przygazowac auto przy odpalaniu w takim silniku 5 l (dziwny sposob przyznam) a dwa ze stalo troche. kable WN wymienial ok 4 lata temu, ale to nie powod jeszcze do nie palenia przez chwilie na wszystkie gary.

zastanawiam sie jak sprawdzic jeszcze to auto, a bardziej silnik/elektronike, poza podlaczeniem do kompa, cisnienia w cylindrach, cisnienia oleju... moze macie jakies pomysly jako duzo bardziej doswiadczeni uzytkownicy mercedesow?

_________________
Obecnie R129 V8 500SL | V8 często zachowują się w sposób typowy dla dwudziestoparolatków - są w stanie wypić każdą ilość, jaką tylko się im postawi... | 1/4: ET 15,25s


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl