MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W124] Kupuję/kupiłem mój pierwszy. Kilka pytań. https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=19440 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | gruberek11 [ czw cze 22, 2006 10:27 pm ] |
Tytuł: | [W124] Kupuję/kupiłem mój pierwszy. Kilka pytań. |
Witam Kolegow!! Stalo sie nie moge sie oprzec i musze kupic mercedesa! -> mam na oku od znajomego.. 124 kombi, 300 diesel bez turbo, szeroka listwa, na e klasse robiony (klamki, maska) generalnie jezdzi okey, miał dzwona -> widzialem jak robiony byl kiedys nie byl to dzwon lekki ale tez nie masakra, auto ladnie wyglada alumieniowe felgi pytania: -> czy 10 tys zł to duzo? rok 1988 -> stan moze nie idealny ale dobry+ - srodek w miare oki z zewnatrz bardzo ladny ->zdrowy bez rdzy Na co zwrocic uwage w tym aucie przy kupnie? Jak powinien zachowywwac sie silnik czy moze troszke dymic? wiadomo diesel..:/ Auto jezdzilo na normalnej ropie;) no i chcialbym dowiediec sie tez jaka moc ma ten silniczek i ile moze palic, oraz jakie koszta naprawy np: mostu tylnego ps auto ma nivo, jak sprawdzic zcy poprawnie dziala? |
Autor: | miś89 [ czw cze 22, 2006 11:45 pm ] |
Tytuł: | |
witam Co do ceny to moim zdaniem troche duzo ja jakies pol roku temu kupilem 124kombii z 91roku za 13,5tys tyle ze w benzynie+LPG a gosc, ktory mieszka niedaleko mnie ma do sprzedania tez 124kombi z 88 roku tylko ze 2,5 dieselek(niebieskie i z waska listwa) za 8 tys ale moim zdaniem nie jest jakies szczegolnie ladne i dosc ubogo wyposarzone. Co do silnika to ja takim nie jezdzilem ale z opinii znajomych wiem ze 300D bez turba jest dosc "mulasta" o wiele lepiej ponoc spisuje sie z turbina ale to ocenisz jak sie sam nia przejedziesz bo dla jednego moze byc mulasta a dla drugiego nie.Z tego co pamietam to 300D ma chyba cos ok 115 KM ale nie jestem pewien wiec moze miec wiecej. Jesli auto bylo bite to nie licz na to ze blachy beda sie trzymac tak jak w oryginale chyba ze byly bardzo[b] dobrze zabezpieczane. Co do dymienia to mialem kiedys 201 w dieselku ale mi nie dymila chyba ze przy rozruchu rano na zimnys silniku ale byl to ledwie dostrzegalny dymek a jesli dymi przez caly czas to moze brac olej i tu pojawiaja sie koszty zwiazane z naprawa wiec moim zdaniem nie powinna dymic ale na ten temat niech wypowiedza sie specjalisci. ![]() Co do niva to najlepiej zapakowac cos ciezkiego do bagaznika tak zeby auto sobie siadlo i wtedy je odpalic , jesli tyl sie podniesie i auto sie wyrowna w poziomie to znaczy ze dziala Z tego co wiem to mostu nie oplaca sie remontowac lepiej kupic jakas uzywke za powiedzmy 400zl jednakze jest to tez ryzyko bo zawsze mozna kupic gorszy most ale tu tez niech wypowiedza sie koledzy ktorzy bardziej zaglebiali sie w ten temat. Pozdr |
Autor: | Wookee [ pt cze 23, 2006 8:51 am ] |
Tytuł: | |
gruberek11 pisze: zy 10 tys zł to duzo? rok 1988 Bardziej liczy się stan, niż rocznik, choć to raczej I seria, czyli wąska listwa robiona na szeroką i e-klasse. gruberek11 pisze: moze troszke dymic? Zależy skąd, kiedy i jak gruberek11 pisze: koszta naprawy np: mostu tylnego Dobrze jest poczytać choć 1 stronę http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=19376 Kolega MZA ostatnio wskazał tam swój nieco starszy wątek. http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=19160 - aż z 1/3 dolnej 1 strony ![]() gruberek11 pisze: no i chcialbym dowiediec sie tez
http://macmerc.eltrakon.pl/index0.html W danych technicznych => W124 => 300 TD masz wszystko. Spalanie na podstronie o skrzyniach (u dołu przełącznik). |
Autor: | gruberek11 [ pt cze 23, 2006 2:45 pm ] |
Tytuł: | |
eh auto mialo dzwona, cofnal sie silnik torche zrobione i zdrowe ponad rok temu to bylo, auto znam nie bylo wielce picowane od jezdzone i cos czasem zmienione -> nowe amorki z przodu sprezyny, czy nivo mozna zastapic w kombi normalnymi amortyzatorami? jaki koszt/ kazdy mi odradza mowi to 88 rok, aja wiem jedno te auta za mocniejsze niz te plastikowe auta z obecnych czasow... poradzcie mi bo aaz strach sie bac;/ zawsze chcialem miec mietka;/ co do dymku to jest tak ze jak odpala to lekko zadymi o jest jak chodzi to lekko ciemnawy dymek ale nie ze zaslona , silnik suchy i zadbany co radzicie |
Autor: | janus [ pt cze 23, 2006 8:24 pm ] |
Tytuł: | |
mi się wydaje że jednak 10 tys za auto z 88 to troche za duzo, może to Ci wiele nie podopwie ale ja uważam że jeśli nie miałeś jeszcze mercedesa to najelepiej będzie jak porosisz kogos z forum z twojej okolicy a przypuszczam że ci pomoże, zobaczy to autko i oceni, postawisz mu piwo czy jak tam się ugadacie i będziesz mieć pewność bo na bank on więcej rzeczy wypatrzy niż Ty. Kurde żebym ja teraz wiedział wszystkie te rzeczy to przy zakupie mojej mercedes jeszcze kilka złoty bym zaoszczędził ![]() Pozdrawaim i życzę powodzenia w poszukiwaniu gwiazdy |
Autor: | mihall [ pt cze 23, 2006 9:33 pm ] |
Tytuł: | |
jesli chodzi o nivo to sprawdzenie podnoszenia auto to nie wszystko. przede wszystkim sprawdż, czy niec ieknie np. z amortyzatorów itp elementów tylnego zawieszenia, np. przewodów. poza tym może byc tak, że tył się będzie podnosił, a w czasie jazdy samochód będzie sztywny jak wóz drabiniasty. sprawdż to koniecznie jadąc dość szybko ok.80/h po nierównościach (oczywiście rozsądnej wiekości). jesli pasażer jadący z tyłu będzie skakał pod sufit na kazdej góreczce, to znaczy, że są walnięte akumulatory nivo, inaczej zwane gruszkami, czy jak kto chce. koszt wymiany z robocizną ok. 800 zł. to dość ważne, bo naprawdę nie da się jeżdzić, jesli są niesprawne. Dodano po 3 minutach.: a jeśli chodzi o zastąpienie nivo zwykłymi amorkami - polak wszystko potrafi. dobra siekiera, silny gość i wszystko przerobi. a tak poważnie - chyba nie ma sensu. Lepiej kup sedana. Dodano po 2 minutach.: a jeśli auto rzeczywiście znasz i ufasz sprzedawcy to myślę, że nie trzeba się szarpac o każdy grosz. Lepiej dac 10000 niż kupić taniej auto niewiadomegto pochodzenia z które w ogóle nie kopci, ale tylko dlatego, że ma wlane 4 moto-doktory. |
Autor: | gruberek11 [ pt cze 23, 2006 10:55 pm ] |
Tytuł: | |
auto znam jako tako, znam goscia ale wiadomo kazdy chwali swoje... generalnie nie jest to nowka oczywiste to jest, jakies tam poprawki we wnetrzu konieczne beda -> czy to normalne ze wskasowka na pozcatku tak nie rowno drga? w czasie przyspieszania? jak to jest? druga sprawa jest to ze dzis zaniepokoilo mnie to ze nawiewy byly wylaczone w pozycje 0m jak odpalilem i mimo ze to kuleczko bylo na niebieskim polu polecialo cieplo z nawiewow - w sumie bylo ponad 25 stopni no ale jednak - chyba odkrece od razu na czerwone to sprawdze:/ sam nie wiem mam stracha przed tym autem |
Autor: | ertee [ sob cze 24, 2006 2:18 am ] |
Tytuł: | |
10 tys. zł. to nie jest jakaś wygórowana cena jeśli nie ma za bardzo do czego się przyczepić. Za mojego sedana z 85 roku 2.0 diesel kładą mi 7 tys. na rękę żebym tylko chciał go sprzedać, mimo że jest przy nim trochę kosmetyki do porobienia, głównie zabawa w lakierowanie ![]() Co do tego nawiewu to u mnie zimne zaczyna lecieć dopiero po chwili, może ok. 1 minuty w pozycji niebieskiej ![]() |
Autor: | mihall [ sob cze 24, 2006 10:37 pm ] |
Tytuł: | |
jesli "masz stracha" to nie kupuj. samochodów jest jak psów. za dychę na pewno trafisz jeszcze jakąś furkę! |
Autor: | gruberek11 [ sob cze 24, 2006 11:25 pm ] |
Tytuł: | [W124] PANOWIE kupiłem moje pierwsze |
witajcie no i kupilem, 1987 300d, kombi 16'' alu e klasse - stylizowany ale elegancko problemy o ktorych wiem: -> czasem mi kierunek w prawo nie zdiala ->tj raz pyknie potem juz nie laczy czy cos? -> jak zmieniam np bieg szybko i puszczam sprzeglo to slysze z tylu takie bu -> luz podobno n aczyms? co to moze byc? jak powoli i z wyczuciem puszcze to jest ok -> generalnie jestem pod wrazeniem ze stare auto tak fajnie jezdzi Dodano po 11 minutach.: i chce od razu wymienuić olej do mostu jaki zalac ? Dodano po 2 minutach.: aaa i jeszcze to ze jak wlacze nawiew to zawsze mi leci cieple powietrze:) a nie zimne nawet jak pokrece tymi pokretlami |
Autor: | Boulik [ sob cze 24, 2006 11:42 pm ] |
Tytuł: | |
A jednak kupiłeś tego... Oby bezproblemowo Ci służył jak najdłużej!! Fajnie byłoby, gdybyś pochwalił się zdjęciami, VINem i takie tam... Odpowiedzi na wszystkie zadane pytania znajdziesz napewno na forum. Musisz poszukać. Wpisz w wyszukiwarce np. OLEJ DO MOSTU i miłego czytania życzę. Zwróć tylko uwagę na to czy masz ASD czy nie. Sprawa ciepłego powietrza była poruszna nawet dość niedawno. oo tu coś jest: http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... ewanie+124 i jeszcze tu: http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... +powietrze A tutaj jest coś na temat stuków przy puszczeniu sprzęgła http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... z+mo%B6cie Przypuszczam że jesli się postarasz to znajdziesz o wieeeele wiecej. PS. Gratuluję zakupu! Pozdrawiam! |
Autor: | gruberek11 [ ndz cze 25, 2006 8:36 am ] |
Tytuł: | |
a gdzue znajduja sie te gumki tj elektrozawor do zamykania? zeby naprawic te cieple powietrrze:) Dodano po 51 sekundach.: co to takiego to ASD? Dodano po 42 minutach.: n ajakiej stronie znajde porady eksploatacyjne? tj np rozkodowanie numeru vin itd |
Autor: | E300TD [ ndz cze 25, 2006 1:12 pm ] |
Tytuł: | |
Porozgladaj sie troche na forum to znajdziesz wszytsko co cie interesuje. Np rozkodowanie VINu. ASD to bloda antyposlizgowa. Jak nie wiesz czy masz to po prostu ostro rusz, moze nawet do tyłu i zobacz czy miga kontrolka na srodku zegarów i czy koła buksuja. |
Autor: | aegm [ ndz cze 25, 2006 2:27 pm ] |
Tytuł: | |
E300TD pisze: ASD to bloda antyposlizgowa.
ASD to jest automatyczna blokada dyferencjalu! ![]() |
Autor: | gruberek11 [ pn cze 26, 2006 8:32 am ] |
Tytuł: | jaki olej? do mostu poczytajcie! |
witam jestem nowy,czytalem grupe ale nie wiem wkoncu jaki olej wlac do mostu dowiedzialem sie ze 1 litr, mam most chuyba zwykly bo nie mam tego systemu anty poslizgowego przy ruszaniu generalnie chodzi mi o naprawde dobry olej -> most jest okey przy 160 troszke go slychac czy to normalne? jaki olej lac zeby dobry byl i troszke wyciszyl go/ |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |