MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Oleje silnikowe => wymiana uszczelniaczy trzonków zaworów https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=19531 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | janus [ wt cze 27, 2006 7:06 pm ] |
Tytuł: | Oleje silnikowe => wymiana uszczelniaczy trzonków zaworów |
Czy mozna dolac do 0W40 torche oleju 10w40 bo niebawem czeka mnie wymiana oleju a ubyło go torche, silnik oleju nie berze ale chyba ma pewna nieszczelność, mam jeszcze do przejchania z 3-4 tys olej oczywiscie tej samej firmy Mobil. Chyba zrobiłem błąd na samym początku bo nie wiedziałem jaki olej był wlany wczesniej (nie było nigdzie zadnej karteczki) i zalałem pełnym syntetykiem. Wczesniej silnik był czysty jak łza a teraz troszke się zabrudził ![]() |
Autor: | aegm [ wt cze 27, 2006 8:57 pm ] |
Tytuł: | Re: 0w40 a 10w40 |
troche mozna dolac! nic mu nie bedzie! w sumie "dobrze" ze nalales z poczatku pelen syntetyk! silniczek ci przepluka i potem wlej ladnie 10W40 czyli polsyntetyk. i bedzie gut... pozdr. ![]() |
Autor: | Borat [ wt cze 27, 2006 9:18 pm ] |
Tytuł: | |
proponuje szybko wylac syntetyka i zalac dobrym mineralnym. ja tez tak zrobilem i ladnie mi wszystkie uszczeleczki przeplukalo....uszczelnienia zaworow, uszczelke pod glowica, uszczelnienie na wale korbowym.... jak bierze olej to zmieniaj ino myk ![]() |
Autor: | janus [ wt cze 27, 2006 9:36 pm ] |
Tytuł: | |
Borat pisze: proponuje szybko wylac syntetyka i zalac dobrym mineralnym. ja tez tak zrobilem i ladnie mi wszystkie uszczeleczki przeplukalo....uszczelnienia zaworow, uszczelke pod glowica, uszczelnienie na wale korbowym....
jak bierze olej to zmieniaj ino myk W sumie to chyba az tak duzo nie bierze, a czy jak sie zmieni na półsyntetyk to bedzie git ? bo teraz to sie troche przestraszyłem |
Autor: | Borat [ wt cze 27, 2006 10:27 pm ] |
Tytuł: | |
a ile to jest az tak duzo? u mnie bral coraz wiecej |
Autor: | Wojtyla [ śr cze 28, 2006 10:05 am ] |
Tytuł: | |
witam jeżeli zmienisz z synta na pół i na minerał nie ma obaw w kierunku przeciwnym nie radzę ![]() to że się poci to nic, tylko zapodaj jak ciśnienie na pompie oleju?jak ok to zostawiłbym synta dłużej motor popracuje Nie wiem czy widziałeś minerala po np.3kkm? tak jak olej tak i kanały mają wygląd, syntetyk nie brudzi i zachowuje się lepiej niż minerał ale motor musi być zdrowy, zawsze możesz go wymienić w dół (na mineralny) ale moim zdaniem szkoda motoru bo jeśli zaczyna brać olej to nawet jak go zmienisz to nic nie da. Pamiętać należy że motor bierze olej głownie na trasie a nie w mieście (dlugie utrzymywanie wysokich obrotów) i np. w mieście jest ok a na trasie po przegonieniu ciśnienie idzie w dół to normalne tylko ile w dół? pozdro |
Autor: | Borat [ śr cze 28, 2006 12:46 pm ] |
Tytuł: | |
jak silnik jezdzil na mineralu i teraz zalales go pelnym syntetykiem to powoli caly syf (ktory w starych silnikach jest przydatny : uszczelnia, trzyma kompresje itd) sie wyplucze. a jak sie wyplucze to w najlepszym wypadku do wymiany uszczelnienia na zaworach pojda sie gonic. w najgorszym wypadku pierscionki do wymiany. mozna obadac co sie dzieje po ocenie koloru oleju, po tym ile bierze i cisnieniu oleju (bedzie spadac..). ja uwazam tak: jesli nie wiadomo co bylo to lej dobry mineral spelniajacy norme mercedesa. PS: tez kiedys chcialem tak dobrze dla swojego autka i zalalem mu Moblia formula Racing...no i ostatnio wydalem 700 zl na wszystkie uszczelniacze i ich zmiane. uwazam ze w tej sytuacji powinienes jak najszybciej wylac to z silnika i wlac mineralny, oleje mineralne tez sa dobre i kiedys na tym smigaly silniki i jak widac dozyly do teraz |
Autor: | aegm [ śr cze 28, 2006 1:42 pm ] |
Tytuł: | |
Borat pisze: ja uwazam tak: jesli nie wiadomo co bylo to lej dobry mineral spelniajacy norme mercedesa.
a tam zaraz mineralny! mineralny leje sie do silnikow z duzymi przebiegami! a jak motor nie ma duzo nabiegane albo wyglada na w miare zdrowy to ja osobiscie zaczalbym od polsyntetyka i patrzyl co sie dzieje. tj.czy wycieki i czy duzo bierze i potem ewentualnie i ostatecznie na mineral. ale kazdy leje co chce.w koncu jego sprawa... |
Autor: | Borat [ śr cze 28, 2006 1:59 pm ] |
Tytuł: | |
porownaj sobie parametry DOBREGO oleju mineralnego a oleju syntetycznego, szczegolnie w bardzo niskich i wysokich temp tylko ze jak juz zalejesz polsyntetyk to tez bedzie plukal rtylko ze znacznie wolniej...wiec wczesnije czy pozniej sie uszczeleczki i popychacze odezwa. zreszta masz racje. niech kazdy leje co chce, pozniej bedzie wydawal pieniazki |
Autor: | aegm [ śr cze 28, 2006 2:27 pm ] |
Tytuł: | |
Borat pisze: porownaj sobie parametry DOBREGO oleju mineralnego a oleju syntetycznego, szczegolnie w bardzo niskich i wysokich temp
tylko ze jak juz zalejesz polsyntetyk to tez bedzie plukal rtylko ze znacznie wolniej...wiec wczesnije czy pozniej sie uszczeleczki i popychacze odezwa. zreszta masz racje. niech kazdy leje co chce, pozniej bedzie wydawal pieniazki nie no ty z pewnoscia tez masz racje bo ja tez na pewno wolalbym zalac ( jak juz nie wiadomo co bylo wczesniej lane) minerala niz pelnego syntetyka! tylko mi chodzilo ze jak silnik jest jeszcze gut a nie 500tys.km to zaczalbym spokojnie od "polowki".a do MB z przebiegiem ok.300tys. nigdy nie wlalbym fullsyntetyka, bo jak sie to skonczy to raczej jest wiadomo. ja u siebie mam ok.300tys. i uzywam polsyntetyka i jest super.0 wyciekow i nic nie bierze. i tu wlanie minerala byloby troche szkoda, bo wiadomo ze ma gorsze wlasciwosci i parametry niz polsyntetyk. |
Autor: | Wojtyla [ śr cze 28, 2006 2:48 pm ] |
Tytuł: | |
chłopie zaglądnij do książki ile ma prawo Ci łykać oleju na danym przebiegu!!! po co robić jubel jak może się okazać że wszystko jest ok. Nowe Peugeoty mają normę 0,5l / 1000 km ![]() kurna Ty masz motor '92 a nie '80 czyli po modernizacjach przez konstruktorów jak chcesz porównać dane to ok tylko do czego ![]() ![]() jeżeli masz wyciek lub zużyte uszczelniacze trzonków zaworów to się skończy na tym, że za 5-10kkm będziesz lał mazut by nie ciekło (żart) ceny uszczelniaczy trzonków zaworów 2,5 pln za sztukę ![]() wycieku na uszczelkach nie zatrzymasz jeśli się zaczął to i tak to wyjdzie tylko że w najmniej oczekiwanym momencie! ![]() pozdo |
Autor: | aegm [ śr cze 28, 2006 3:21 pm ] |
Tytuł: | |
co ty nie powiesz, tj.napiszesz! ![]() ![]() ja leje jak pisalem polsyntetyk i wymieniam go co 12tys.km i tylko raz na jakis czas musze dolac moze z 0,5L miedzy wymianami.a robie glownie i wlasciwie tylko dlugie trasy! tak ze prosze mi nie sugerowac co i jak bo to i tak nic nie da ![]() Dodano po 4 minutach.: Wojtyla pisze: chłopie zaglądnij do książki ile ma prawo Ci łykać oleju na danym przebiegu!!!
a z drugiej strony ksiazka ksiazka a praktyka praktyka! z ksiazki tak samo sie nie nauczysz jezyka obcego jak w zyciu codziennym, choc nie wiem ile bys ja czytal! ![]() |
Autor: | Wojtyla [ śr cze 28, 2006 3:38 pm ] |
Tytuł: | |
Dobra to mam takie pytanko "jak uszczelniłeś pierścienie na zamkach skoro jak motor jest zimny to ma większą przerwę niż rozgrzany?a wg danych powinien mieć min 0.2 mm" jeżeli jeździsz tak szybko że przy 70 masz łzy w oczach a trasę ze Swidnicy do Wrocka robisz w 4 godziny jak kiedyś PKP przez Sobótkę to i tak się dziwię że zżera Ci 0,5 l oliwki od zmiany do zmiany może też tak być że trafiłeś na dobry egzemplarz i powinieneś go na rękach nosić tak przy okazji co z postem o oliwce dałeś spokój? chodzi mi tylko o to że chłopakowi trzeba pomóc a nie ja mam cacane a Wy gów......ne bo macie inny olej Nie wiem czy słyszałeś o czymś takim jak tolerancja wykonania!?! jedno będzie brało 300ml oleju i będzie ok drugie 500ml i będzie ok a inne 100 i też będzie ok bo producent przewiduje np. że max może zeżreć np. 600 ml oliwki Tak se bzduram po tonie Twojego pisania czy to nie Ty wyzywałeś chłopaków z MB Silesia Club za to że jakiś gostek ma jaja na miejscu i zaaplikował silnik dmuchawy od Żuka? ![]() pozdro |
Autor: | aegm [ śr cze 28, 2006 4:04 pm ] |
Tytuł: | |
Wojtyla pisze: może też tak być że trafiłeś na dobry egzemplarz i powinieneś go na rękach nosić moze... ![]() Dodano po 1 minutach.: Wojtyla pisze: Dobra to mam takie pytanko "jak uszczelniłeś pierścienie na zamkach skoro jak motor jest zimny to ma większą przerwę niż rozgrzany?a wg danych powinien mieć min 0.2 mm" nic nie uszczelnialem i nic z motorem nie robilem odkad mam auto (2 lata) tak ze Ci na to pytanie niestety nie odpowiem. Dodano po 1 minutach.: Wojtyla pisze: Nie wiem czy słyszałeś o czymś takim jak tolerancja wykonania!?!
nie!a co to takiego...? |
Autor: | mza [ śr cze 28, 2006 4:18 pm ] |
Tytuł: | |
Wojtyla pisze: ceny uszczelniaczy trzonków zaworów 2,5 pln za sztukę i można to zrobić bez demontażu głowicy
Ciekawe, chociaż mam 24V, czyli 60pln za same uszczelniacze, do tego 120pln? robocizna - wskaż mi Zakład - może być w Świdnicy, gdzie mi to zrobią. W sumie to urodziłem się w Świdnicy. Mój "bierze" ok. 0.4 na 1kkm. Wychodzi tak, że kupuję 3x4l (8l w motor, 4 na dolewki) co 10kkm 10w40 (MIDLAND), czyli co 2-3 miesiące. Za w/w cenę bym zmienił uszczelniacze trzonków ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |