MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 13, 2025 5:35 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz cze 25, 2006 4:16 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz cze 25, 2006 4:03 pm
Posty: 55
Lokalizacja: dolny śląsk
Witam wszystkich fanów mercedesów. Jeżdżę obecnie 123 200d ale mam do kupienia 124 2,6 benzyna+lpg -1988 automat 260 tys przebiegu -stan bardzo dobry. Waham się ponieważ mało wiem na temat tego silnika i jego współpracy z gazem. Proszę o informację na ten temat. Za pomoc z góry dziękuję.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 25, 2006 6:50 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Jest to silnik typu M 103 taki jak u mnie tylko różni sie pojemnością.Jeżdżę na lpg od 2001 roku i spoko.Swego czasu te silniki były najlepsze jeśli chodzi o kulturę jego pracy.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 27, 2006 7:36 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Potwierdzam, silniczek bardzo ladnie pracuje na LPG i nie tylko. Mialem zarówno 2,6 teraz mam 2x 3,0. Spalanie w mieście ok 15-16 LPG na trasie w granicach 12l może i nie małe no ale masz kawałek mocy pod maską. Jeśli miasz wybór to lepiej weź 3,0 te same opłaty i spalanie a masz kilka kucy więcej.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 27, 2006 6:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 08, 2006 7:28 pm
Posty: 351
Lokalizacja: Konin
Ja nie miałem takiego silnika ale moj gazownik powiedział że ma tylko problemy z jednym rodzajem mercedesa mianowicie 2.6 chodziło co prawda o 190 a nie 124 ale moze tam są podobne silniki aha ten mój gazownik ma dobrą sławę w okolicy więc raczj mu wierze.

_________________
124 CE 92r 2.0 Nitro (LPG) VIN WDB1240411B800530 M 102.963


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 27, 2006 10:58 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 06, 2005 6:04 pm
Posty: 271
Lokalizacja: Słupsk
ja u siebie mam gaz 1 gen. w tym silniku i jest dobrze, co prawda mogło by być lepiej, bo jak jest zimny to ma tendencje do gasniecia
pozdr.


Na górę
Post: śr cze 28, 2006 8:11 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
ghost_dog pisze:
Witam wszystkich fanów mercedesów. Jeżdżę obecnie 123 200d ale mam do kupienia 124 2,6 benzyna+lpg -1988 automat 260 tys przebiegu -stan bardzo dobry. Waham się ponieważ mało wiem na temat tego silnika i jego współpracy z gazem. Proszę o informację na ten temat. Za pomoc z góry dziękuję.


Jeżeli z autem jest wsio OK to będzie OK, najgorzej będzie jeżelipoprzedni właściciel nie dbał o przeglady auta pod kątem LPG, wymiany świec, kalbi........ Warto odkręcić pokrywę filtra i zobaczyć w jakim stanie jest klapa w gardzieli. Jeżeli nic się z nim nie działo i będziesz dbał to nie ma problemu z LPG w tych silnikach.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 30, 2006 8:39 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz cze 25, 2006 4:03 pm
Posty: 55
Lokalizacja: dolny śląsk
Witam ponownie.
Chciałbym się jescze dowiedzieć, czy istnieje możliwość zamontowania zabezpieczeń przeciwko tzw "kichnięciu " gazu, żeby strumień powietrza nie porozrywał elementów gumowych.


______________________
Mercedes 123 200D '83
Wcześniej
Mercedes 190 200E LPG '85
Audi 100 2,2E LPG '85
BMW 316E '81

_________________
W210 300 D 1996 Automat (pożeracz rudego)obecnie
Mercedes 124 300D 85 Automat
123 200D '83
Mercedes 190 200E LPG '85
Audi 100 2,2E LPG '85
BMW 316E '81 :


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 30, 2006 11:02 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
jesli juz to tylko w kolektorze . Można zrobić odwiert lub usunać zaślepkę jak zrobisz ponad klapą tak jak np u mnie jest to nic to nie da.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 30, 2006 12:23 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
ghost_dog pisze:
Witam ponownie.
Chciałbym się jescze dowiedzieć, czy istnieje możliwość zamontowania zabezpieczeń przeciwko tzw "kichnięciu " gazu, żeby strumień powietrza nie porozrywał elementów gumowych.


Średnio takie wynalazki do mnie przemawiają, generalnie w tym silniku nie ma co rozerwać, gumy po prostu spadają i trzeba będzie je pozakładać, ale ja bym raczej profilaktycznie radził dbać o autko to wystrzałów nie będzie.

Dodano po 1 minutach.:

roadrunner pisze:
jesli juz to tylko w kolektorze . Można zrobić odwiert lub usunać zaślepkę jak zrobisz ponad klapą tak jak np u mnie jest to nic to nie da.


Czarno widzę ten odwiert, a kto oledze doradził takie noblowskie rozwiązanie? [szalone]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 30, 2006 5:03 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz cze 25, 2006 4:03 pm
Posty: 55
Lokalizacja: dolny śląsk
Widziałem takie odwierty w kilku silnikach (kolektorach) zasilanych LPG
np. Audi 80 1,8E czy też w Omedze 2,5E jednak trudno mi się do tego odnieść. sam miałem Audi 100 2,2E z LPG i nigdy mi nie wystrzelił ale licho nie śpi .Generalnie chodzi mi o to czy nie jest to fanaberia.

_________________
W210 300 D 1996 Automat (pożeracz rudego)obecnie
Mercedes 124 300D 85 Automat
123 200D '83
Mercedes 190 200E LPG '85
Audi 100 2,2E LPG '85
BMW 316E '81 :


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 30, 2006 5:20 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
ghost_dog pisze:
Witam ponownie.
Chciałbym się jescze dowiedzieć, czy istnieje możliwość zamontowania zabezpieczeń przeciwko tzw "kichnięciu " gazu, żeby strumień powietrza nie porozrywał elementów gumowych.


Mam takie zabezpieczenie od 10 lat i jest bardzo dobre. Wchodzi na wejście kolektora ssącego pod przepustnicę. Jedyny minus to o kilka centymetrów podniesiony układ wtryskowy i filtr powietrza ale nie widzę innych ujemnych skutków.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 01, 2006 12:07 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
AndyS pisze:
Mam takie zabezpieczenie od 10 lat i jest bardzo dobre. Wchodzi na wejście kolektora ssącego pod przepustnicę. Jedyny minus to o kilka centymetrów podniesiony układ wtryskowy i filtr powietrza ale nie widzę innych ujemnych skutków.


Tylko po co to robić = trzeba tak robić żeby nie strzelało. Odwierty chyba służą do wydobywania kopalin [oczko] [zlosnik]

Dodano po 4 minutach.:

ghost_dog pisze:
Widziałem takie odwierty w kilku silnikach (kolektorach) zasilanych LPG
np. Audi 80 1,8E czy też w Omedze 2,5E jednak trudno mi się do tego odnieść. sam miałem Audi 100 2,2E z LPG i nigdy mi nie wystrzelił ale licho nie śpi.


Generalnie praktycznie wszystkie MB miałem na LPG, odwierty nigdy do głowy mi nie przychodziły. Jak jest Ci zimno w aucie to włącza się ogrzewanie, a nie rozpala ogniska w samochodzie. [oczko]

ghost_dog pisze:
Generalnie chodzi mi o to czy nie jest to fanaberia.


Ja bym pokusił sie o stywierdzenie że jest.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 01, 2006 1:43 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
georem pisze:
Tylko po co to robić = trzeba tak robić żeby nie strzelało. Odwierty chyba służą do wydobywania kopalin [oczko] [zlosnik]

Trzeba tak robić żeby nie trzeba było po nocy albo na mrozie zakładać rurki. :lol: To nie jest fanaberia.
To nie jest żaden odwiert u mnie. Mały pierścień z gumowym elementem. [zlosnikz] 10 minut i znowu mam stan fabryczny. :P

georem pisze:
odwierty nigdy do głowy mi nie przychodziły.

Mnie też nigdy do głowy nie przyszły. Nawet dolot do filtra powietrza mam jak fabryka przykazała. [zlosnik]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 01, 2006 8:08 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
georem pisze:
roadrunner napisał:
jesli juz to tylko w kolektorze . Można zrobić odwiert lub usunać zaślepkę jak zrobisz ponad klapą tak jak np u mnie jest to nic to nie da.


Czarno widzę ten odwiert, a kto oledze doradził takie noblowskie rozwiązanie?


Widzialem na wlasne oczy w 300E i ponoć działa, u siebie jak juz wspomniałem miałem w pokrywaie filtra i działa jak juz połamie obudowę filtra i rozerwie sam filtr. Strzały z gazy przez 4 lata użytkowania moge policzyc na palcach 1 ręki ale jak juz walneło to solidnie - zazwyczaj gdy juz resztka gazu była w butli.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 01, 2006 10:40 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
No nic tu po mnie, ja wolę odwiercać korki z win [oczko]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl