MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 05, 2025 12:47 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw cze 29, 2006 10:23 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw cze 08, 2006 10:11 pm
Posty: 9
Lokalizacja: Starogard Gdański
WITAM.

Zdaję sobie sprawę, że powyzszy temet juz poruszano (sam go rozpocząłem), ale w sumie nikt nie udzielił odpowiedzi. W związku z tym musiałem poradzic sobie sam.
Efekt mojej pracy poniżej. Wydaje mi się, że o niczym nie zapomniałem, ale błędy zawsze moga się zdarzyć. Niestety nie mam zdjęć.

POzdr

Jak wyjąć silnik dmuchawy w w124 z klimatyzacją.

Wstęp.

Ponoć istnieje kilka rodzajów w/w silników. Udało mi się dowiedzieć, że produkowane były przez firmę BOSCH oraz SIEMENS. Każdy silnik ma wybity numer na korpusie oraz wykonawcę np. BOSCH 0130 011 111. Różnice w silnikach dotyczą przede wszystkim gabarytów. Dlatego przed ewentualnym zakupem nowego lub używanego silnika trzeba mieć jego numer, wymiary, a najlepiej mieć go wymontowanego. Generalnie mechanicy nie za bardzo mają pojęcie odnośnie w/w zagadnienia.
Niektórzy „specjaliści” za wymianę „śpiewają” 150 zł. A tak naprawdę to bardzo prosta sprawa, która zajmuje ok. 30 minut (demontaż). A używane przez nich magiczne słowo „to przecież trzeba rozmontować całe podszybie” to w istocie kilka plastików i wycieraczka na 4 nakrętki nr 10.

1. Potrzebne będą: śrubokręt krzyżak i klucz 10.

2. Otwieramy maskę i stawiamy do pionu.

3. Kluczyk na pozycję „0”, a jeszcze lepiej jest odłączyć akumulator.

4. Najpierw rozbieramy oba boki podszybia, a później środek.

5. Zdejmujemy dwie esowate, długie gumowe uszczelki z okolicy plastików podszybia.

6. Wyjmujemy dwie podłużne, czarne plastikowo-gumowe listwy lezące przy szybie po bokach wycieraczki. Nie trzeba się siłować. Są na zatrzaski. Po ich zdjęciu ukazują się wkręty (po 2 z każdej strony) , które wykręcamy i wyjmujemy plastikowe elementy. Każdy z nich leży poniżej szyby z boku.
Zasadniczo boki mamy już załatwione. Przechodzimy do środka.

7. Spod wycieraczki, a dokładnie spod gumy pod wycieraczką wyciągamy plastikowy element w kształcie litery C. Wystarczy pociągnąć. Nie jest przykręcony

8. Stojąc przodem do otwartej maski za silnikiem w przegrodzie widać 4 plastikowe czarne nakrętki. Wykręcamy je palcami. W tym momencie odchodzi kawałek przegrody, za którym biegną kable.

9. Na w/w elementem biegnie plastik przyczepiony zatrzaskami po bokach do elementów z blachy. Wyczepiamy te zatrzaski i wyciągamy tenże plastik.

10. Wykręcamy 6 wkrętów mocujących ostatni plastikowy element. To ten z kratkami do wlotu powietrza do dmuchawy. Jest położony centralnie. Ma 2 wkręty na dole (patrząc z góry) i po 2 z każdego boku (patrząc z przodu).

11. No i widzimy wycieraczkę. Odkręcamy kluczem 10 nakrętki (4), odczepiamy kostkę z zasilaniem i wyjmujemy całą wycieraczkę z silnikiem.

12. Widzimy rożnokształtne czarne „pudełeczko”, w którym leży nasz silnik. Odpinamy zatrzaski (chyba 8) i zdejmujemy wieko. Widzimy silnik z dwoma kołami. Pośrodku przez korpus przechodzi klamra, którą odpinamy i silnik na wierzchu. Nie odkręcać żadne śrubki!!! Odpinamy kabelki – nie da się podłączyć źle, bo nie pasują wtyczki.
13. Koniec

14. Montaż odwrotnie.

_________________
w 115 200 D- ex
w115 200 -dawca
w 201 -ex
w 123 200
w 124 250 TD


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 29, 2006 11:08 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt sty 07, 2005 5:40 pm
Posty: 710
Lokalizacja: okolice stolicy
Super opis.
Szkoda ze nie ma fotek ale nic to:)
Juz sobie wydrukowałem i będę trenował bo mi czasami wicherek popiskuje więc chyba dogorywać zaczyna:(
Teraz poproszę o taki sam opis demontażu tapicerki z drzwi przednich oraz z ..... wymiany uszczelki pod głowica:)
To drugie to żart ale pierwsze - nie :)

_________________
W 124 300 TE 24 `92 SPORTOWY KARAWAN
Nie podoba ci się mój styl jazdy?Zejdź z chodnika....


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 30, 2006 11:59 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
To dorzucę uzupełnienie:
Opis jest właściwy dla układu BEZ filtra przewietrzania wnętrza.
Ad. pkt 7: w niektórych wykonaniach ten "księżyc" jest przykręcany, śrubki jednak widoczne są z zewnątrz.
Przy montażu listew w dolnej części szyby wygodnie jest ustawić stacyjką wycieraczkę do pozycji pionowej
BARDZO WAŻNE: W czasie prac przy mechanizmie wycieraczki - dla bezpieczeństwa KLUCZYK MUSI BYĆ WYJĘTY ZE STACYJKI!!!
Jeżeli mechanizm ruszy, to może pokiereszować palce!
(Oczywiście można zdjąć klemę)

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl