MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W126] wymiana visco, jak? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=19579 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | Croolick [ pt cze 30, 2006 8:06 pm ] |
Tytuł: | [W126] wymiana visco, jak? |
Czy dużo z tym jest roboty? Trzeba ściągać chłodnicę żeby miec dostęp? Jakieś nietypowe klucze? Na co trzeba uważąć? Jakieś pułapki albo kruczki? Mam trochę czasu i skromne zaplecze (i brak kanału ![]() |
Autor: | kruszyn [ pt cze 30, 2006 11:50 pm ] |
Tytuł: | |
nieeee .. prosciutko o ile uda Ci sie sprawnie zdjac oslone plastikowa wiatraka potem powolutku i delikatnie wybij sprzegielko ... robilem to bez wyciagania chlodnicy ![]() |
Autor: | Croolick [ sob lip 01, 2006 10:32 am ] |
Tytuł: | |
kruszyn pisze: nie odkrecaj wiatratka od sprzegielka u mnie wystarczylo troche poruszac lopatkami i kolo ladnie zeszlo:) Rozumiem, ze sprzęglo jest zespolone z wiatrakiem. No ale... zaraz, zaraz.. całość nie jest PRZYKRĘCANA tylko wystarczy kruszyn pisze: powolutku i delikatnie wybij sprzegielko
Coś mi tu nie pasi. Przypomnij no sobie Kruszynie czy tam nie ma jakiegoś śrubunku centralnie albo co...? Obawiam się, że bez tego to wentylator odwędrowałby razem z fragmentami chłodnicy ![]() ![]() |
Autor: | kruszyn [ sob lip 01, 2006 10:54 am ] |
Tytuł: | |
jest na bank pisze ze sciagalem to bez wyciagania chlodnicy ![]() ![]() |
Autor: | Wookee [ sob lip 01, 2006 3:21 pm ] |
Tytuł: | |
1. Zdejmujesz plastykową osłonę. 2. Odkręcasz visco wraz z wentylatorem i wyciągasz. 3. Zamieniasz stare visco na nowe. 4. Przykręcasz wszystko z powrotem we właściwym położeniu. W W107 najbardziej przeszkadza jeden wąż od chłodnicy, ale bez dramatu. |
Autor: | Croolick [ sob lip 01, 2006 9:04 pm ] |
Tytuł: | |
Dziękuje bardzo za podpowiedzi. Chciałbym tylko jeszcze jedno uściślić>chodzi mi dokładnie o słowo odkręcasz a właściwie, którego elementu dotyczy.Wiem że to banał ale miejsca tam mało i dostęp bedzie kiepski więć nie chciałbym kręcic niepotrzebnie i na ślepo nie tym co trzeba. ![]() Wookee pisze: 2. Odkręcasz visco wraz z wentylatorem i wyciągasz.
![]() Na obudowie sprzęgła sa trzy otworki pod śrubki. Domyślam się, że to mocowanie wentylatora. Samo wisco a raczej zespół wentylator - wisco przykręcany jest centralnie? Który to będzie element na EPC? ( 8,14,9) |
Autor: | Jurand [ sob lip 01, 2006 10:34 pm ] |
Tytuł: | |
Witam Wg mnie największy problem będziesz miał ze śrubą mocującą wisko - na rys. nr 14; u mnie dopiero klucz pneumatyczny dał rade, ale czytając posty kolegów czasem daje się to odkręcić bez specjalnych kluczy. pozdr |
Autor: | kruszyn [ ndz lip 02, 2006 9:06 am ] |
Tytuł: | |
zagiety klucz oczkowy troche cierplowsci i dasz rade wedlug mnie i tego co patrzylem i co sobie przypominam to 14 |
Autor: | Wookee [ ndz lip 02, 2006 5:03 pm ] |
Tytuł: | |
Croolick pisze: którego elementu dotycz
W 300SE to Ci nie powiem. U mnie są to 4 śruby mocujące "stopkę" sprzęgła. Odkęciły się bez pyszczenia, ale tam inaczej idą siły w czasie pracy. Skoro Jurand twierdzi, że to taki ból, to przed przystąpiniem z kluczem sugerowałbym jakiegoś odkręcacza w spray'u przez dzień lub dwa. |
Autor: | Croolick [ wt lip 04, 2006 9:06 pm ] |
Tytuł: | |
No i po bólu. Nie dłubałem sam, robotę zleciłem z jednego prostego powodu. Zanim jeszcze udało mi sie otworzyc maskę jusz usłyszałem po stokroć: "... tata cio to? a to? cio to? co to tata?! tata? a to? pokaż tata?..." ![]() No bez szans na spokój i poddałem sie walkowerem ![]() W warsztacie poszło łatwo bo chłopaki mieli DOBRY klucz, t.zn imbus z długim ramieniem i co ważne -szybko zakrzywiający sie po wyjściu ze śruby. Sruba jest jedna-imbusowa-trzyma wisco centralnie. Miejsca w M103 żałośnie mało. Nie bardzo chce tesz zleźć osłona wentylatora, znaczy schodzi z mocowań ale wentylator ja trzyma i mało miejsca by wyjąć. W stojącym obok M102 w w124 miejsca do robienia wisco tyle, że łeb mozna tam wsadzić cały z połową korpusu. Aha, no i trochę było szarpania i ramię klucza przedłużyliśmy metrową rureckom i jeszcze drugie dwie ręce trzymały/blokowały pasek co by się reaktor nie kręcil i jakoś poszłoooo...Całość przyjemności 30PLN. Niby robota żadna i na 10 minut bez pośpiechu ale na trawniku pod domem samemu ( a raczej z uwieszonym Jaśkiem) tego nie widzę. No nic. Teraz wrażenia. W aucie jest teraz dużo, dużo a co tam... zajebiscie ciszej. Co tam gadać-dwa światy. Teraz w końcu ( po roku) słyszę jak pracuje R6. Mniam. ![]() Co ciekawe jest dużo ciszej niż z zatrzymanym ( powiazanym ) wentylatyorem. Zrobiłem tak za radą jak zwykle niezastąpionego MERCEDES 4 EVER w nadzieji, że rozruszam wiskozę. Ta oczywiście powiedziala mi po takim zabiegu i kilkunastu kilometrach - bujaj garba i tak robić nie będę - ale cisza w środku była. Z nowym wisco które przeca coś tam kreci wentylkiem jest jeszcze ciszej. No i druga sprawa równie ważna. Auto ożyło ![]() ![]() Jednym słowem - chłopaki zmieniajcie wiskozy ![]() A teraz zdjęcia i konkurs. Pytania są dwa jedno łatwe a drugie dla odmiany łatwe ![]() 1. które wisco jest stare? ![]() 2. gdzie jest dużo mówiąca róznica/szczegół pomiędzy wiskozami? ![]() ![]() ![]() Tradycyjnie jest do wygrania trąbka. Odbiór u niejakiego Eustachiusza. Dziękuję bardzo i pozdrawiam wszystkich, którzy okazali pomoc i trzymali kciuki. Tradycyjnie jusz również pozdrawiam wszystkich, którym problem ten kompletnie wisiał. ![]() |
Autor: | Jarzyn [ wt lip 04, 2006 9:18 pm ] |
Tytuł: | |
Ile zapłaciłeś za wisco? |
Autor: | Wookee [ śr lip 05, 2006 9:23 am ] |
Tytuł: | |
A Wy Croolick nie wiecie, że sie sprzęgła nie kładzie? |
Autor: | Croolick [ śr lip 05, 2006 3:15 pm ] |
Tytuł: | |
Jarzyna-W201 pisze: Ile zapłaciłeś za wisco? Przez telefon po krótkiej rozmowie zrobili mi dobrą cenę ( bo powiedziałem, że jusz taka mam gdzie indziej ale jeszcze szukam taniej) i wyszło 340PLN. Utargałem jeszcze z tego do 324PLN-ów. Zamówiłem ostatecznie na drugi dzień. jak przyjechało okazło się, że jusz w innej cenie ( co najmniej 20% większej- cyt. "za mniej niz 400PLN to teraz nie oddamy") ale zachowali się bardzo ładnie i sprzedali po starej ![]() Wookee pisze: A Wy Croolick nie wiecie, że sie sprzęgła nie kładzie?
Croolick wiecie ![]() ![]() A temu staremu to jusz zawsze dobrze ![]() |
Autor: | kruszyn [ śr lip 05, 2006 3:19 pm ] |
Tytuł: | |
Jarzyna-W201 pisze: Ile zapłaciłeś za wisco?
???? no pochwal sie bo mnie tez to czeka |
Autor: | Croolick [ czw lip 06, 2006 11:34 pm ] |
Tytuł: | |
Właśnie wróciłem z krótkiej trasy (40km). Cisza w aucie i spokój. Superrrr! Mimo wywalonego środkowego tłumika no ale ten to daje na postoju. Autko ma dużo więcej mocy. Duzo. Na obwodnicy Krakowa, którą znam na pamięć róznice sa znaczne. Przed wymianą wisco auto jeździło jak z prztartymi hamulcami. Teraz to inna bajka. Delikatne muskanie gazu i odpycha sie do przodu az miło. A co do wcześniej wklejanych obrazków to widać na starym , że czerwona naklejka jest kompletna t.zn z gwiazdą i numerem części. Na nowym wisco widać wyraźnie jak ktoś zgrabnie odciął tę część naklejki. Ja zapłaciłem 324PLN. Ciekawe ile krzyczą w ASO? (zakładam jakieś 100% więcej) |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |