MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W124] skrzynia manual - problem z lewarkiem https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=19798 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | ertee [ śr lip 12, 2006 1:00 pm ] |
Tytuł: | [W124] skrzynia manual - problem z lewarkiem |
Od momentu jak kupiłem mojego W124 miałem luźny lewarek zmiany biegów (skrzynia manual, 4 biegi), lewarek miał duże luzy we wszystkie strony tak, że trudno było włączać II bieg bo kończył się zakres lewarka a bieg jeszcze nie wskoczył. Dwa tygodnie temu kupiłem używany lewarek i po wymianie okazało się, że działa identycznie jak ten poprzedni, czyli ma duże luzy we wszystkie strony i ciężko włącza się II bieg. Czy ktoś się orientuje czy jest możliwe naprawienie tego czy mam szukać kolejnego lewarka z nadzieją, że tym razem nie będzie miał luzów i wszystkie biego będą wchodziły bez problemów. |
Autor: | stanleym126 [ czw lip 13, 2006 3:17 pm ] |
Tytuł: | |
Muszą gdzieś byc duże luzy,może na mechaniźmie lewarka na tunelu lub przy skrzyni biegów.Sprubój wykonac regulację wg poniższego opisu.Co prawda tyczy sie on regulacji w 123 ale to prawie jest tak samo. http://macmerc.eltrakon.pl/naprawa/napr ... #wlaczanie |
Autor: | kjub1982 [ czw lip 13, 2006 6:29 pm ] |
Tytuł: | |
Witam . Mialem to samo w 201 . mechanik popatrzyl od spodu na ciegna siegnal gleboko w tunel i dokrecil jakas srube.wszystko wrocilo do normy. Pozdrawiam ![]() |
Autor: | Popey [ czw lip 13, 2006 6:48 pm ] |
Tytuł: | |
Po pierwsze jeśli możesz wyjmij cała kasete razem z lewarkiem i sprawdz czy na niej nie ma luzów.jeśłi są radzę kupić drugą - nie jest to duzy koszt a efekt piorunujący. Jeśłi kaseta okaze sie ok sprawdz tulejki na wodzikach przy kasecie i skrzyni biegow , mogą okazać sie zużyte wtedy wymień je na nowe i dokonaj stosownej regulacji. Pozdrawiam |
Autor: | ertee [ pt lip 14, 2006 2:35 am ] |
Tytuł: | |
Jutro od rana schodze do kanału i zobacze co i jak ale z tego co pamiętam to luzy są na samym lewarku bo ruszanie nim w zakresie luzu, który już na pierwszy rzut oka jest za duży nie powoduje przesuwania się wodzików, tak że chyba jednak będę musiał wymienić całą kasetę poraz drugi :/ |
Autor: | stanleym126 [ pt lip 14, 2006 9:41 am ] |
Tytuł: | |
Mechanizm wybieraka posiada regulację na śrubach mocujących do podłogi,może wystarczy poregulować. |
Autor: | ertee [ pn lip 17, 2006 6:25 pm ] |
Tytuł: | |
Wreszcie zabrałem się za to i naprawiłem ![]() Cały problem luzu lewarka bierze się z wyrobienia gumowo metalowych tulejek na sworzniu łączącym gałkę zmiany biegów z drążkiem który pociąga cięgna zmiany biegów. Niestety tych tulejek nie da się dokupić ale wystarczy zanieść na wzór do jakiegoś tokarza starą tulejkę a bez problemu dorobi nową, ja za taką usługę zapłaciłem 30 zł (za dwie sztuki, bo tyle jest na tym sworzniu), a oto fotki... Na początek zdjęcia po wyjęciu lewarka z widocznymi luzami, tam gdzie jest śrubokręt kiedyś była guma która trzymałą ze sobą metalowe części tulejki: ![]() ![]() A to fotki już po zrobieniu nowych tuelejek i założeniu: ![]() ![]() więc jeśli macie luzy na lewarku to radzę zajrzeć czy aby przypadkiem nie macie wyrobionych tych tulejek zamiast od razu dzwonić po szrotach za innym lewarkiem, który może okazać się tak samo zużyty jak wasz ![]() Oczywiście teraz biegi działają bez problemu i wchodzą za każdym razem, choć jest jeszcze mały problem przy przełączaniu z biegu II na III, czasem lewarek zakleszcza się na środku, przypuszczam że jest to spowodowane albo przez luzy na tulejkach od drążków które zmieniają biegi albo na sworzniu który porusza przekładnią od tych drążków tak że będę zmuszony jeszcze raz rozpracować ten temat... |
Autor: | ertee [ wt lis 07, 2006 11:54 pm ] |
Tytuł: | |
Odświeżam nieco temat... Z biegiem czasu od zrobienia lewarka coraz gorzej wrzucało się II bieg, w pewnym momencie już w ogóle nie chciało go wrzucić, lewarek na maksa do tyłu a bieg nie wchodził. Zszedłem więc do kanału i zaczołęm rozkręcać, niestety zaczołęm szukać przyczyny nie tam gdzie trzeba ![]() ![]() |
Autor: | szeryf [ czw lis 09, 2006 4:39 pm ] |
Tytuł: | |
Tak dorzuce od siebie - nowe tulejki w aso (to co dorabiales) kosztuja po 25zl szt. |
Autor: | Meeta [ pn lis 19, 2007 10:29 pm ] |
Tytuł: | |
Kilka dni temu kupiłem i dzisiaj zamontowałem te tulejki oryginalne, kupione w sklepie specjalizującym się w częściach mercedesa za 15 zł. sztuka. Wymiana niezbyt kłopotliwa, a na pewno lepszy efekt niż przy pełnych, dotoczonych tulejach. W końcu guma jest po to, aby dawać pewien zakres elastyczności lewarka, a przy jego braku biegi mają prawo wchodzić ciężej. Luz lewarka został zlikwidowany na oko o 2/3, reszta to kwestia tulejek na cięgnach. Dodam, że przy skrzyni te tuleje są duże, a przy samym lewarku małe. Kupiłem tylko duże i dlatego dopiero jutro dokończę robotę ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |