MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[W126] obroty i sonda
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=19842
Strona 1 z 1

Autor:  piotrmozdzen [ sob lip 15, 2006 11:48 am ]
Tytuł:  [W126] obroty i sonda

witam
Czy sonda lambda ma coś skulnego z falującymi obrotami(bieg jałowy)
prosze o pomoc!

Autor:  Croolick [ sob lip 15, 2006 12:23 pm ]
Tytuł: 

[zlosnikz]
No tak, ja to usłyszałem kiedys w trzech warsztatach po kolei. "Panie silnik pracuje ładnie ale nawet mnie nie pytaj dlaczego M103 faluje na wolnych obrotach-one to lubią/tak mają. " [hihi] Człowiek, który pracowal u kapery w ASO mówił mi że niejednokrotnie walczyli z tym problemem i nie zawsze z pozytywnym skutkiem.

U mnie przeszło po wymianie wałka rozrzadu ale to raczej cie nie pocieszy. A sonda IMHO moze miec wpływ jak najbardziej chociaz wątpie aby to była jedyna przyczyna tego stanu rzeczy.

Jak dojdziesz co było to daj znać.

Autor:  piotrmozdzen [ sob lip 15, 2006 4:03 pm ]
Tytuł: 

to znaczy nie zawsze mam falowanie,czase jest dobrze obroty mam 900 i jest ok,ale jak znów zapale (niezawsze) to spadnie do 450 i do 900 i to tak z poczĄTKU bo pózniej jak zadam skrzynie to po paru sekundach to się normuje,ale obroty na skrzyni czyli na D spadają do 500 i silnik niechce od pierwszego zapalić.
ile teraz wałek rozrządu? :-?

Autor:  stanleym126 [ sob lip 15, 2006 5:02 pm ]
Tytuł: 

Na falowanie obrotów ma wpływ sonda lambda,ale również może wpływ mieć niesprawny regulator obrotów minimum i zuzyty potencjometr klapy spiętrzającej.

Autor:  AndyS [ sob lip 15, 2006 7:22 pm ]
Tytuł: 

stanleym126 pisze:
(...) zuzyty potencjometr klapy spiętrzającej.

Nie tylko zużyty. Może w nim coś nie kontaktować. Już raz opisywałem - mechanik zrobił 5 minut "czarów" śrubokrętem + jakiś "bajer" w spray'u i u mnie pomogło w 100% (co prawda mniej falował - gdzieś o 150 obr).

Autor:  Croolick [ sob lip 15, 2006 10:19 pm ]
Tytuł: 

piotrmozdzen pisze:
obroty mam 900


a to cos wysoko masz. :roll: Ja mam jałowy na 750 i falowal mi w zakresie +/- 50do 100 obr/min. Bardziej wyczuwalne uchem.

piotrmozdzen pisze:
ile teraz wałek rozrządu?


O wałku nawet teraz nie myśl. Ja tam straszyc lubię [zlosnik] Febi sprzedaje wałecek coś po 750PLN do tego koszty zajechanych dźwigienek i jakis pierdółek po drodze typu uszczelka plus robota i 2kzł opuszcza kieszeń [szalone] Używka to jakieś 200-300PLN ale IMHO nie warto bo w całości roboty zaoszczedzisz raptem 10-15% a nie wiadomo na co sie trafi. No ale to najgorsza możliwość i (raczej) mało prawdopodobna chociaż takie historie w M103 to częsta sprawa.

stanleym126 pisze:
sonda lambda


stanleym126 pisze:
regulator obrotów minimum


stanleym126 pisze:
potencjometr klapy spiętrzającej



I to bym sprawdził w pierwszej kolejności [ok]

Autor:  piotrmozdzen [ pn lip 17, 2006 12:51 pm ]
Tytuł: 

jak sprawdzić sonde lambda!!! :roll:

Autor:  Tomek [ pn lip 17, 2006 4:55 pm ]
Tytuł: 

Zmierzyć napięcie na kablach sondy ... (ale nie pamiętam teraz jaki zakres jest właściwy - musiałbym sprawdzić) lub po prostu wykręcić stara wkrecic nową. Ale... zwalona sonda raczej wpływa na mieszanke i osiągi.... często jak jest walnięta to albo jest muł (za uboga mieszanka) albo wali dymem (za bogata). Ja bym zaczłą od regulatora biegu jałowego - Zasyfia się czasem powodują falowanie na biegu jałowym..

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/