| MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
| [W126] obroty i sonda https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=19842 |
Strona 1 z 1 |
| Autor: | piotrmozdzen [ sob lip 15, 2006 11:48 am ] |
| Tytuł: | [W126] obroty i sonda |
witam Czy sonda lambda ma coś skulnego z falującymi obrotami(bieg jałowy) prosze o pomoc! |
|
| Autor: | Croolick [ sob lip 15, 2006 12:23 pm ] |
| Tytuł: | |
No tak, ja to usłyszałem kiedys w trzech warsztatach po kolei. "Panie silnik pracuje ładnie ale nawet mnie nie pytaj dlaczego M103 faluje na wolnych obrotach-one to lubią/tak mają. " Człowiek, który pracowal u kapery w ASO mówił mi że niejednokrotnie walczyli z tym problemem i nie zawsze z pozytywnym skutkiem.
U mnie przeszło po wymianie wałka rozrzadu ale to raczej cie nie pocieszy. A sonda IMHO moze miec wpływ jak najbardziej chociaz wątpie aby to była jedyna przyczyna tego stanu rzeczy. Jak dojdziesz co było to daj znać. |
|
| Autor: | piotrmozdzen [ sob lip 15, 2006 4:03 pm ] |
| Tytuł: | |
to znaczy nie zawsze mam falowanie,czase jest dobrze obroty mam 900 i jest ok,ale jak znów zapale (niezawsze) to spadnie do 450 i do 900 i to tak z poczĄTKU bo pózniej jak zadam skrzynie to po paru sekundach to się normuje,ale obroty na skrzyni czyli na D spadają do 500 i silnik niechce od pierwszego zapalić. ile teraz wałek rozrządu? |
|
| Autor: | stanleym126 [ sob lip 15, 2006 5:02 pm ] |
| Tytuł: | |
Na falowanie obrotów ma wpływ sonda lambda,ale również może wpływ mieć niesprawny regulator obrotów minimum i zuzyty potencjometr klapy spiętrzającej. |
|
| Autor: | AndyS [ sob lip 15, 2006 7:22 pm ] |
| Tytuł: | |
stanleym126 pisze: (...) zuzyty potencjometr klapy spiętrzającej.
Nie tylko zużyty. Może w nim coś nie kontaktować. Już raz opisywałem - mechanik zrobił 5 minut "czarów" śrubokrętem + jakiś "bajer" w spray'u i u mnie pomogło w 100% (co prawda mniej falował - gdzieś o 150 obr). |
|
| Autor: | Croolick [ sob lip 15, 2006 10:19 pm ] |
| Tytuł: | |
piotrmozdzen pisze: obroty mam 900 a to cos wysoko masz. piotrmozdzen pisze: ile teraz wałek rozrządu? O wałku nawet teraz nie myśl. Ja tam straszyc lubię Febi sprzedaje wałecek coś po 750PLN do tego koszty zajechanych dźwigienek i jakis pierdółek po drodze typu uszczelka plus robota i 2kzł opuszcza kieszeń Używka to jakieś 200-300PLN ale IMHO nie warto bo w całości roboty zaoszczedzisz raptem 10-15% a nie wiadomo na co sie trafi. No ale to najgorsza możliwość i (raczej) mało prawdopodobna chociaż takie historie w M103 to częsta sprawa.stanleym126 pisze: sonda lambda stanleym126 pisze: regulator obrotów minimum stanleym126 pisze: potencjometr klapy spiętrzającej
I to bym sprawdził w pierwszej kolejności
|
|
| Autor: | piotrmozdzen [ pn lip 17, 2006 12:51 pm ] |
| Tytuł: | |
jak sprawdzić sonde lambda!!! |
|
| Autor: | Tomek [ pn lip 17, 2006 4:55 pm ] |
| Tytuł: | |
Zmierzyć napięcie na kablach sondy ... (ale nie pamiętam teraz jaki zakres jest właściwy - musiałbym sprawdzić) lub po prostu wykręcić stara wkrecic nową. Ale... zwalona sonda raczej wpływa na mieszanke i osiągi.... często jak jest walnięta to albo jest muł (za uboga mieszanka) albo wali dymem (za bogata). Ja bym zaczłą od regulatora biegu jałowego - Zasyfia się czasem powodują falowanie na biegu jałowym.. |
|
| Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|