MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 5:43 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz lis 25, 2007 9:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lip 16, 2007 6:08 pm
Posty: 190
Witam!!!
Idzie zima (podobno) i wyciągnąłem swoje zimówki i mam dylemat, a mianowicie na 2koła mają jeszcze dobry bieżnik, głęboki.., a 2 koła słabszy. I teraz pytanie te 2 koła z lepszym bieżnikiem założyć na przód czy na tył...????


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 25, 2007 9:36 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Jeśli stawiasz na hamowanie to na przód. Jeśli na przyspieszenie to na tył [zlosnikz]

Tak na serio to liczy się bezpieczenstwo, czyli lepsze na przód.


Ostatnio zmieniony ndz lis 25, 2007 9:38 pm przez zegarek, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 25, 2007 9:37 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
Mowią ze lepiej na przod. Tyl mozesz jeszcze kontrować w poslizgu itp. a jak przod poleci to mogila. Gdzieś widzialem filmik ADAC na ten temat.
No i przod musi odprowadzic wiecej wody niz tyl.


pozdrawiam

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 25, 2007 9:39 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
kiedyś było o jednej parze zimówek: http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... ony+ty%B3u

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 25, 2007 9:41 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
no niby tak .. ale wielkich sniegów nie przewiduje .. a jak ma sie ten tylny napęd .... hmm popularna zasada jest ze lepsze opony pcha sie na tył.
Ostatnio w TVN turbo był test że nawet w przednionapędowcu lepsze opony z tyłu powinny być ...

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 25, 2007 9:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lip 16, 2007 6:08 pm
Posty: 190
Hmmm... no to widzę że zdania są podzielone i jak tu wybrać...??? :roll: <br>Dodano po 5 minutach.:<br> chyba te lepszezałożę na przód..????


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 25, 2007 10:33 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
zalezy tez co masz na mysli mowiac lepse i gorsze. ktore maja jaki bieżnik?? sa jakies "spruchniałe"??

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 25, 2007 10:45 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Też bym lepsze założył na przód.

Rok temu jeździłem Beczką z zimówkami z przodu i letnimi z tyłu, to była frajda [zlosnik] Fajnie dupką zarzucało :)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 26, 2007 12:00 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 25, 2007 1:19 pm
Posty: 559
Lokalizacja: Nidzica
w szkole "szkoda auto" czy jak to tam się nazywa radzili, że lepsze opony, wbrew obiegowej opini, nie powinny iść na przód (jako oś najczęściej napędzająca samochody w PL) tylko na tył, bo jak szarpnie dupą to wtedy mogiła przy złym ogumieniu.

No ale ja mam prawko od roku i 3 dni, więc co ja tam mogę wiedzieć :P


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 26, 2007 12:07 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 21, 2006 9:43 pm
Posty: 604
Lokalizacja: Łódź
zasada jest taka, ze lapsze opony zaklada sie na tyl niezaleznie od tego, ktora os jest napedzana.
a najlepiej to 4 tak samo dobre zalozyc i po klopocie [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 26, 2007 12:22 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
azamat pisze:
zasada jest taka, ze lapsze opony zaklada sie na tyl niezaleznie od tego, ktora os jest napedzana.
a najlepiej to 4 tak samo dobre zalozyc i po klopocie [zlosnik]


Tak jak napisałeś ZAWSZE NA TYŁ i jeżeli opony sa starsze niż 3 lata to zima lepiej ich wogóle nie zakładac.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 26, 2007 12:38 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
Kurcze pamiętam jak w TVN turbo koles z ADAC zakleil plasteliną w samochodziku najpierw przednie kola a pozniej tyle. I pokazywal ze przy zaklejonych przednich autko pchnięte kręcilo bąki, a przy zalkejonych tylnych jechalo jak po sznurku... No chyba ze ten test mial udowodnic cos innego.. :roll:

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 26, 2007 12:44 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Lepsze na tyl, z przodu niewiele Ci pomoga.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 26, 2007 12:56 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
ixes pisze:
przy zaklejonych przednich autko pchnięte kręcilo bąki, a przy zalkejonych tylnych jechalo jak po sznurku


Kazdy pewnie ma swoja opinie, ja jezdzilem ubiegla zime przednionapedowcem, wyprowadzic tyl samochodu z poslizgu (powiedzmy ze kontrolowanego) to male piwo, gorzej jak przod straci przyczepnosc. Zawsze mi sie wydawalo, ze przedni naped jest bardziej przewidywalny dla mniej wprawnego kierowcy (czyt. mnie [zlosnik] ), ale teraz twierdze calkiem inaczej. Co innego kontrolowany uslizg tylu przy przednim napedzie, a co innego jak tylek sam zacznie swirowac, rzeczywiscie jest to duzo trudniejsze do opanowania i latwo zaliczyc conajmniej 180tke. Ale w koncu sam Holowczyc mowil swojego czasu, ze najszybciej mozna zatrzymac auto wprowadzajac je w ruch obrotowy ;) Oby tylko nie bylo takiej potrzeby robic to na drogach publicznych, czego sobie i innym zycze.

Pozdrawiam

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 26, 2007 2:07 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Moim skromnym zdaniem lepsze powinny iśc na oś napędową. Zwiększa to reakcje samochodu na pedał gazu (czyli dodawanie gazu i odpuszczanie) a to też bardzo pomaga w wychodzeniu z poślizgu. Jeśli jedziemy zwykłym tylnonapędowym Mercedesem, to podsterowność (którą takie auto ma zwykle wpisaną w naturę) będzie na przeszkadzać dosyć często. Zdarzało mi się wychodzić z poślizgu ujmując gazu na biegu, a do tego potrzeba przyczepności osi napędowej. Można też z podsterowności przejść w nadsterowność dodając gazu - wtedy zarzuca tyłem, ale i tutaj kontrolę nad autem poprawiają dobre guy z tyłu. Tej zimy wyjątkowo mam takie same opony na wszystkich kołach, więc nie miałem takich dylematów. Ale zwykle lepsze szły na tył (zawsze auto tylnonapędowe). Polecam też nowe oponki. Ostatnio kupiłem bardzo dobre opony na oryginalnych felgach Mercedesa za 400,- więc nie musi być to kosztowna operacja.

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl