MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[W124] turbo czy nie? szarpanie-automat -nowy grzecznie pyta
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=20128
Strona 1 z 2

Autor:  makes [ śr sie 02, 2006 11:11 pm ]
Tytuł:  [W124] turbo czy nie? szarpanie-automat -nowy grzecznie pyta

Witam wszystkich

jestem "nowym" na forum, jak również od wczoraj "nowym" właścicelem 124 250TD rocznik 93, z mocą 83kW,automat, kombiaczek, srebrniutki, ładniutki, ma najechane 330tkm i zapewne tak jest, bo sam go sobie przywiozłem z Niemiec :))

Mam 2 pytania (zapewne na pocztątek)

1. czy 83kW jest to silnik z Turbem? zgaduję że nie :)) - samochód nie jest demonem prędkości - ale to pewnie przez to, że niemiec założył KAT i nie ma jeszcze odpowiednio zrobionego zaworu ERG :))

2. Skrzynia biegów - wiem, że z tym do fachowca, ale chciałbym mieć jakąś ogólną wiedzę - Problem?
1. Przy przełączaniu z P na D jest wyczuwalne szarpnięcie - nie jest ono jakieś straszliwe na rozbicie głowy, ale jest - czy jest to normalny objaw? Nadmieniam, że nie jeździłem automatami i nie mam porównania :((
2. Przy ruszaniu i zmianie biegu z 1 na 2 auto wyraźnie szarpie, jakby chciało skoczyć do przodu - przy nastepnych biegach ten problem nie występuje, wszystko odbywa się płynnie.


Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam GWIAŹDZIŚCIE :)

Autor:  master [ czw sie 03, 2006 12:09 am ]
Tytuł: 

Witam

1. 83 kw to jest raczej turbo (wystarczy spojrzeć pod maske :D ) , powinny być też wloty powietrza na prawym prednim błotniku,

2. Szarpnięcie z P na D (tak samo jak i na R) to nic nadzwyczajnego - po prostu gdy zostanie wrzucony bieg silnik zaczyna pchać samochód i stąd to szarpnięcie. Co do dużego szarpnięcia z 1 na 2 to trzeba się udać do kogoś kto sie na tym zna - u mnie nie szarpie więc nie zagłębiałem sie nigdy w tą tematyke .

Autor:  Wookee [ czw sie 03, 2006 1:51 am ]
Tytuł: 

master pisze:
raczej

Patrzymy w dane techniczne tu: http://macmerc.eltrakon.pl/index0.html
i/lub rozkodowujemy VIN. Tak, to jest silnik z turbo.

Makes, na odległość nikt Ci nie oceni kultury pracy ASB, ale między 1 i 2 nie powinno wyraźnie szarpać.

Autor:  laudan [ czw sie 03, 2006 5:14 am ]
Tytuł:  Re: [W124] turbo czy nie? szarpanie-automat -nowy grzecznie

makes pisze:
1. Przy przełączaniu z P na D jest wyczuwalne szarpnięcie - nie jest ono jakieś straszliwe na rozbicie głowy, ale jest - czy jest to normalny objaw?

2. Przy ruszaniu i zmianie biegu z 1 na 2 auto wyraźnie szarpie, jakby chciało skoczyć do przodu - przy nastepnych biegach ten problem nie występuje, wszystko odbywa się płynnie.


Ad.1 To oznaka zdrowej skrzyni, z czasem sie do tego przyzwyczaisz.
Ad.2 Najprawdopodobniej masz problem z podcisnieniem. Pojedz do speca od MB, a nie skrzyn, a zrobi Ci to szybko i tanio. Sam tez mozesz poszukac: sprawdzic prawidlowosc podlaczen, wentyle (laczniki rurek do czesci metalowych), trojnik oraz urzadzenia pneumatyczne. U mnie np winny byl wentyl przy zaworze od podnoszenia obrotow. Koszt - piwo ;)

Autor:  gibber [ czw sie 03, 2006 6:29 am ]
Tytuł: 

Szarpanie przy zmianie biegu z P na D, albo z P na R, lub z D na R i vice versa jest normalnym objawem. U mnie wystepuje. Czytalem ze zbyt mocne szarpniecie moze byc przyczyna zuzycia amortyzatora gumowego walu, niepotrafie tego zweryfikowac poniewaz moje nie jest zuzyte ;)

Autor:  mza [ czw sie 03, 2006 10:01 am ]
Tytuł: 

master pisze:
1. 83 kw to jest raczej turbo (wystarczy spojrzeć pod maske ) , powinny być też wloty powietrza na prawym prednim błotniku,


Nie zgadzam się:
250TD - to kombi bez turbo.
250TDturbo (250TDT) - to dopiero kombi z turbo. <br>Dodano po 2 minutach.:<br> Wydaje się, że masz:
Name Mercedes-Benz type E 250 diesel T-Saloon
Output 113 hp / 83 kW at 5000 /min
Maximum torque 173 Nm at 2000 - 4600 /min <br>Dodano po 1 minutach.:<br> A wloty powietrza są w turbo i bez turbo

Autor:  Grzegi [ czw sie 03, 2006 10:46 am ]
Tytuł: 

Cytuj:
Output 113 hp / 83 kW at 5000 /min


Czyli silnik bez turbo, ale głowica 20 zaworowa.

Autor:  Wookee [ czw sie 03, 2006 11:06 am ]
Tytuł: 

mza pisze:
Name Mercedes-Benz type E 250 diesel T-Saloon

Słusznie, zamigotał mi rocznik z KW. Jakoś HP bardziej do mnie przemawiają :D

Autor:  mza [ czw sie 03, 2006 11:17 am ]
Tytuł: 

Grzegi pisze:
Czyli silnik bez turbo, ale głowica 20 zaworowa.

5 cylindrów po 4 zawory dokładnie.

Autor:  leopold [ czw sie 03, 2006 4:40 pm ]
Tytuł: 

Szanowni Państwo,

pozwolę sobie na kategoryczne (acz nie apodyktyczne) stwierdzenie, iż w prawidłowo utrzymanym i wyregulowanym MB z automatem przy zmianach trybów pracy skrzyni nie ma szarpnięć. Efekt szarnięcia przy przełączeniu z P lub N na inne tryby pracy oznacza zwykle, że są luzy w układzie przeniesienia napędu (może to być wina sprzęgła elestycznego pomiedzy skrzynią a wałem - źródło wiedzy: u mnie tak było. Jak się przekonałe, n Nawet całkowite wyrwanie gniazd śrub wału z tego sprzęgła :o nie powoduje, że klekot przestaje jeździć; w warsztacie mechanik postraszył mnie, że niewiele brakowało, by mi wał odmaszerował. Może warto zawczasu sprawdzić?

Pozostaję z wyrazami szacunku

Autor:  zebda [ czw sie 03, 2006 4:56 pm ]
Tytuł: 

Zgoda gdy jest to solidne szarpniecie nalezy sie obawiac (niestety w opisie trudno zawrzec jak to szarpie, dla jednych jezdzacych na manualu jest to szarpniecie dla innych przyzwyczajonych juz nie), ale inaczej jest, gdy szarpnieciem nazywa sie podniesienie tylu w momencie wrzucenia R i obnizenie tylu w momencie wrzucenia D, w koncu tam ( ztylu) sa slabsze hamulce i nie sa w stanie utrzymac zalaczanego napedu to nie przednionapedowka, no a w dodatku nie ma tu elektroniki ktora moglaby jeszcze cos dzialac..

Autor:  gibber [ czw sie 03, 2006 9:29 pm ]
Tytuł: 

U mnie pewnie szarpie bo tylne tarcze mam skorodowane. W przyszlym tygodniu wymieniam na nowki + nowe klocki, wiec docisk bedzie wiekszy, pewnie przestanie szarpac. Amortyzator walu prawie nowka, wiec to wykluczam.

Autor:  laudan [ pt sie 04, 2006 1:43 am ]
Tytuł: 

leopold pisze:
pozwolę sobie na kategoryczne (acz nie apodyktyczne) stwierdzenie, iż w prawidłowo utrzymanym i wyregulowanym MB z automatem przy zmianach trybów pracy skrzyni nie ma szarpnięć.


Jak efektem jest potrzesienie glowy przez zaloge to zgoda [zlosnik] , ale jesli to jest co kolejny kolega opisal to efekt jak najbardziej prawidlowy. Co do hamulcow tylnych duzo nie pomoga, ale porzadek z nimi przed zima warto jest zrobic.

Autor:  makes [ pt sie 04, 2006 9:02 am ]
Tytuł:  [w124] - jest co nastepuje :)

Dzięki wszystkim za wypowiedzi - :))

Z tego co się zorientowałem, mam silnik bez turba (i dobrze -dłużej polata). Wiem również, ze delikatne szarpnięcie z P na R lub D to normalność :) Również dzięki Waszym radom, przeszukałem pobieżnie rurki z podciśnieniem i znalazłem 1 która się zsuneła - po jej podłączeniu, nie czuć już tak mocno szarpnięcia na 2 biegu - będę szukał dalej :).
Jedyne co mnie jeszcze nurtuje, to to, czy pozbywać się (wymontować) KAT który niemiec w zeszłym roku założył?? Pewnie pojade ciut szybciej :))

Na chwilę obecną musze doprowadzić klimę do stanu używalności (pusta i luzy na rurce) - potem się zobaczy.

Muszę tutaj wyrazić swoje zaskoczenie (pozytywne), co do jakości wykonania i wypasu mojego MB ( 2 x poducha, 2 elektr szyby, elektr lusterka, Abs, otwieranych elektr dach, klima i pewnie kilka innych gadżetów o których nie mam zielonego pojęcia:)) - a to jest przecież r93-94!! Normalnie niesamowite!
Mam również pod domem Mondeo 2001r (nowa buda 2TDDI) takoż samo dobrze wypasione, tylko że ono STOI od kiedy jest MB :)) Bo w mietku się lepiej czuję .......

pozdr gwiaździście :)

Autor:  laudan [ pt sie 04, 2006 12:58 pm ]
Tytuł:  Re: [w124] - jest co nastepuje :)

makes pisze:
KAT który niemiec w zeszłym roku założył?? Pewnie pojade ciut szybciej :))


Ani km/h szybciej:) To nie benzyniak ;) Szczegolnie, ze kat ma tylko roczek, a wiec nie zdarzyl sie zapchac.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/