MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W124] turbo czy nie? szarpanie-automat -nowy grzecznie pyta https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=20128 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | makes [ śr sie 02, 2006 11:11 pm ] |
Tytuł: | [W124] turbo czy nie? szarpanie-automat -nowy grzecznie pyta |
Witam wszystkich jestem "nowym" na forum, jak również od wczoraj "nowym" właścicelem 124 250TD rocznik 93, z mocą 83kW,automat, kombiaczek, srebrniutki, ładniutki, ma najechane 330tkm i zapewne tak jest, bo sam go sobie przywiozłem z Niemiec ![]() Mam 2 pytania (zapewne na pocztątek) 1. czy 83kW jest to silnik z Turbem? zgaduję że nie ![]() ![]() 2. Skrzynia biegów - wiem, że z tym do fachowca, ale chciałbym mieć jakąś ogólną wiedzę - Problem? 1. Przy przełączaniu z P na D jest wyczuwalne szarpnięcie - nie jest ono jakieś straszliwe na rozbicie głowy, ale jest - czy jest to normalny objaw? Nadmieniam, że nie jeździłem automatami i nie mam porównania ![]() 2. Przy ruszaniu i zmianie biegu z 1 na 2 auto wyraźnie szarpie, jakby chciało skoczyć do przodu - przy nastepnych biegach ten problem nie występuje, wszystko odbywa się płynnie. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam GWIAŹDZIŚCIE ![]() |
Autor: | master [ czw sie 03, 2006 12:09 am ] |
Tytuł: | |
Witam 1. 83 kw to jest raczej turbo (wystarczy spojrzeć pod maske 2. Szarpnięcie z P na D (tak samo jak i na R) to nic nadzwyczajnego - po prostu gdy zostanie wrzucony bieg silnik zaczyna pchać samochód i stąd to szarpnięcie. Co do dużego szarpnięcia z 1 na 2 to trzeba się udać do kogoś kto sie na tym zna - u mnie nie szarpie więc nie zagłębiałem sie nigdy w tą tematyke . |
Autor: | Wookee [ czw sie 03, 2006 1:51 am ] |
Tytuł: | |
master pisze: raczej
Patrzymy w dane techniczne tu: http://macmerc.eltrakon.pl/index0.html i/lub rozkodowujemy VIN. Tak, to jest silnik z turbo. Makes, na odległość nikt Ci nie oceni kultury pracy ASB, ale między 1 i 2 nie powinno wyraźnie szarpać. |
Autor: | laudan [ czw sie 03, 2006 5:14 am ] |
Tytuł: | Re: [W124] turbo czy nie? szarpanie-automat -nowy grzecznie |
makes pisze: 1. Przy przełączaniu z P na D jest wyczuwalne szarpnięcie - nie jest ono jakieś straszliwe na rozbicie głowy, ale jest - czy jest to normalny objaw?
2. Przy ruszaniu i zmianie biegu z 1 na 2 auto wyraźnie szarpie, jakby chciało skoczyć do przodu - przy nastepnych biegach ten problem nie występuje, wszystko odbywa się płynnie. Ad.1 To oznaka zdrowej skrzyni, z czasem sie do tego przyzwyczaisz. Ad.2 Najprawdopodobniej masz problem z podcisnieniem. Pojedz do speca od MB, a nie skrzyn, a zrobi Ci to szybko i tanio. Sam tez mozesz poszukac: sprawdzic prawidlowosc podlaczen, wentyle (laczniki rurek do czesci metalowych), trojnik oraz urzadzenia pneumatyczne. U mnie np winny byl wentyl przy zaworze od podnoszenia obrotow. Koszt - piwo ![]() |
Autor: | gibber [ czw sie 03, 2006 6:29 am ] |
Tytuł: | |
Szarpanie przy zmianie biegu z P na D, albo z P na R, lub z D na R i vice versa jest normalnym objawem. U mnie wystepuje. Czytalem ze zbyt mocne szarpniecie moze byc przyczyna zuzycia amortyzatora gumowego walu, niepotrafie tego zweryfikowac poniewaz moje nie jest zuzyte ![]() |
Autor: | mza [ czw sie 03, 2006 10:01 am ] |
Tytuł: | |
master pisze: 1. 83 kw to jest raczej turbo (wystarczy spojrzeć pod maske ) , powinny być też wloty powietrza na prawym prednim błotniku,
Nie zgadzam się: 250TD - to kombi bez turbo. 250TDturbo (250TDT) - to dopiero kombi z turbo. <br>Dodano po 2 minutach.:<br> Wydaje się, że masz: Name Mercedes-Benz type E 250 diesel T-Saloon Output 113 hp / 83 kW at 5000 /min Maximum torque 173 Nm at 2000 - 4600 /min <br>Dodano po 1 minutach.:<br> A wloty powietrza są w turbo i bez turbo |
Autor: | Grzegi [ czw sie 03, 2006 10:46 am ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Output 113 hp / 83 kW at 5000 /min
Czyli silnik bez turbo, ale głowica 20 zaworowa. |
Autor: | Wookee [ czw sie 03, 2006 11:06 am ] |
Tytuł: | |
mza pisze: Name Mercedes-Benz type E 250 diesel T-Saloon
Słusznie, zamigotał mi rocznik z KW. Jakoś HP bardziej do mnie przemawiają |
Autor: | mza [ czw sie 03, 2006 11:17 am ] |
Tytuł: | |
Grzegi pisze: Czyli silnik bez turbo, ale głowica 20 zaworowa.
5 cylindrów po 4 zawory dokładnie. |
Autor: | leopold [ czw sie 03, 2006 4:40 pm ] |
Tytuł: | |
Szanowni Państwo, pozwolę sobie na kategoryczne (acz nie apodyktyczne) stwierdzenie, iż w prawidłowo utrzymanym i wyregulowanym MB z automatem przy zmianach trybów pracy skrzyni nie ma szarpnięć. Efekt szarnięcia przy przełączeniu z P lub N na inne tryby pracy oznacza zwykle, że są luzy w układzie przeniesienia napędu (może to być wina sprzęgła elestycznego pomiedzy skrzynią a wałem - źródło wiedzy: u mnie tak było. Jak się przekonałe, n Nawet całkowite wyrwanie gniazd śrub wału z tego sprzęgła ![]() Pozostaję z wyrazami szacunku |
Autor: | zebda [ czw sie 03, 2006 4:56 pm ] |
Tytuł: | |
Zgoda gdy jest to solidne szarpniecie nalezy sie obawiac (niestety w opisie trudno zawrzec jak to szarpie, dla jednych jezdzacych na manualu jest to szarpniecie dla innych przyzwyczajonych juz nie), ale inaczej jest, gdy szarpnieciem nazywa sie podniesienie tylu w momencie wrzucenia R i obnizenie tylu w momencie wrzucenia D, w koncu tam ( ztylu) sa slabsze hamulce i nie sa w stanie utrzymac zalaczanego napedu to nie przednionapedowka, no a w dodatku nie ma tu elektroniki ktora moglaby jeszcze cos dzialac.. |
Autor: | gibber [ czw sie 03, 2006 9:29 pm ] |
Tytuł: | |
U mnie pewnie szarpie bo tylne tarcze mam skorodowane. W przyszlym tygodniu wymieniam na nowki + nowe klocki, wiec docisk bedzie wiekszy, pewnie przestanie szarpac. Amortyzator walu prawie nowka, wiec to wykluczam. |
Autor: | laudan [ pt sie 04, 2006 1:43 am ] |
Tytuł: | |
leopold pisze: pozwolę sobie na kategoryczne (acz nie apodyktyczne) stwierdzenie, iż w prawidłowo utrzymanym i wyregulowanym MB z automatem przy zmianach trybów pracy skrzyni nie ma szarpnięć.
Jak efektem jest potrzesienie glowy przez zaloge to zgoda ![]() |
Autor: | makes [ pt sie 04, 2006 9:02 am ] |
Tytuł: | [w124] - jest co nastepuje :) |
Dzięki wszystkim za wypowiedzi - ![]() Z tego co się zorientowałem, mam silnik bez turba (i dobrze -dłużej polata). Wiem również, ze delikatne szarpnięcie z P na R lub D to normalność ![]() ![]() Jedyne co mnie jeszcze nurtuje, to to, czy pozbywać się (wymontować) KAT który niemiec w zeszłym roku założył?? Pewnie pojade ciut szybciej ![]() Na chwilę obecną musze doprowadzić klimę do stanu używalności (pusta i luzy na rurce) - potem się zobaczy. Muszę tutaj wyrazić swoje zaskoczenie (pozytywne), co do jakości wykonania i wypasu mojego MB ( 2 x poducha, 2 elektr szyby, elektr lusterka, Abs, otwieranych elektr dach, klima i pewnie kilka innych gadżetów o których nie mam zielonego pojęcia:)) - a to jest przecież r93-94!! Normalnie niesamowite! Mam również pod domem Mondeo 2001r (nowa buda 2TDDI) takoż samo dobrze wypasione, tylko że ono STOI od kiedy jest MB ![]() pozdr gwiaździście ![]() |
Autor: | laudan [ pt sie 04, 2006 12:58 pm ] |
Tytuł: | Re: [w124] - jest co nastepuje :) |
makes pisze: KAT który niemiec w zeszłym roku założył?? Pewnie pojade ciut szybciej
![]() Ani km/h szybciej:) To nie benzyniak ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |