MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[W124] Jak przecisnąć się z kablem z silnika do wewnątrz?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=20135
Strona 1 z 2

Autor:  mietek [ czw sie 03, 2006 3:34 pm ]
Tytuł:  [W124] Jak przecisnąć się z kablem z silnika do wewnątrz?

Witam.
Mam MB W 124 200E. Chcę założyć sobie zabezpieczenie, wyłącznik napięcia na cewce i muszę przeciągnąć kable z silnika do wewnątrz auta gdzie zamontuje wyłącznik. Czy ktoś ma jakiś pomysł jak przeciągnąć kabel? Zastanawiam się nad zdjęciem deski rozdzielczej, tylko nie wiem jak. Mietek jest dobrze zabudowany i nie ma nawet szparki żeby się przecisnąć. Może już ktoś to robił, proszę o rady.
Z góry dzięki i pozdrawiam.

Autor:  wojz [ czw sie 03, 2006 4:08 pm ]
Tytuł: 

mietek pisze:
Mietek jest dobrze zabudowany i nie ma nawet szparki

Nie wiem jak to wygląda u Mietka, jakoś nigdy mnie nie ciągnęło, żeby u któregoś z nich szukać szparki.
Jeśli chodzi o mercedesy, to mają one do tego celu otwór w ścianie grodziowej, uszczelniony gumową osłoną i znajduje się on z lewej strony (patrząc od przodu - po prawej).
Do przeciągnięcia przewodu, deski demontować nie trzeba (chociaż...., jeśli lubisz wyzwania [zlosnik] ), wystraczy zdjąć osłony nad nogami.

Autor:  WeebShut [ czw sie 03, 2006 4:10 pm ]
Tytuł: 

wojz pisze:
Nie wiem jak to wygląda u Mietka, jakoś nigdy mnie nie ciągnęło, żeby u któregoś z nich szukać szparki.


Podejrzewam, ze nawet jakbys długo szukał, to raczej marne szanse na znalezienie. Aczkolwiek różne cuda się zdarzają [hehe]

Autor:  mietek [ czw sie 03, 2006 4:17 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
...jeśli chodzi o mercedesy, to mają one do tego celu otwór w ścianie grodziowej, uszczelniony gumową osłoną i znajduje się on z lewej strony (patrząc od przodu - po prawej)...

Tak widziałem ten otwór, tylko jak przez niego przeciągnąć kabel? Ściągałem osłony nad nogami (od kierowcy) i nie ma tam miejsca na przeciągnięcie kabla. Chyba, że coś przeoczyłem???

Autor:  wojz [ czw sie 03, 2006 4:31 pm ]
Tytuł: 

mietek pisze:
Tak widziałem ten otwór, tylko jak przez niego przeciągnąć kabel

Ciasno? :D
Zastosować lubrykant i pchać [zlosnikeh] (przy jakimś innym przewodzie).

Autor:  Gerri [ czw sie 03, 2006 5:34 pm ]
Tytuł: 

Możesz się przebić przez przelotkę nad serwem hamulcowym (tam gdzie wchodzą do kabiny przewody podciśnieniowe) - przewód wyjdzie za licznikiem. Lepszym rozwiązaniem jest wprowadzenie przewodu przez przelotke do skrzynki bezpieczników. Po wyjęciu wnętrzności skrzynki (1 wkręt) będziesz miał dostęp do kabiny (nad pedałem sprzęgła)

Autor:  szeryf [ pt sie 04, 2006 4:39 pm ]
Tytuł: 

Ja zawsze wsadzalem sie :lol: przez gumowe zaslepki, tam gdzie przechodza rurki od podcisnienia. Zawsze wykorzystanych jest tylko kilka otworkow a reszta jest wolna, wiec wyrywasz maly gumowy koreczek i juz masz dziurke...

Autor:  roadrunner [ sob sie 05, 2006 4:54 pm ]
Tytuł: 

rozbiesz skrzynke bezpiecznikową i bedziesz miał miejsca że rekę bedziesz mógl wsadzić do środka.

Autor:  Wojkek [ pn sie 07, 2006 7:44 am ]
Tytuł: 

Ja proponuję otwór z gumową osłoną znajdujący się od strony pasażera. Dostęp od środka jest banalny (do zdjęcia tylko oslona) a od zewnątrz jest podobnie i należy wyjąć plastikową osłonę zza akumulatora. Przełożyłem tamtędy 8mm przewód zasilający do sprzętu grającego. Cały zabieg trwał około 3 minut. Żyszę powodzenia...

Autor:  Gerri [ pn sie 07, 2006 8:36 am ]
Tytuł: 

Jeżeli bym robił tego rodzaju zabezpieczenie, to przecięcie kabli powinno być jak najbardziej ukryte. Przewód idący jako zasilanie cewki zapłonowej ma w skrzynce bezpieczników podłączenie. Na dnie skrzynki są dwie wtyczki dwurzędowe; na jednej z nich, na pozycji pierwszej są dwa kabelki różowo-czerwone (gruby i cienki) właśnie ten gruby to zasilanie cewki - wystarczy go "dziabnąć".
Ale takiego zabezpieczenia robić nie będę, bo jeżeli auto ma katalizator, to "kręcenie" silnikiem bez zapłonu doprowadzi do zalania silnika, a katalizator może ulec uszkodzeniu.
W takim wypadku o wiele bezpieczniej zrobić odcięcie pompy paliwa - przewód do pompy jest w prawym korytku w kabinie pod nogami pasażera (taki dość gruby, w bawełnianej plecionce). Wtyczka jest tuż pod deską rozdzielczą z prawej strony (okolice górnego zawiasu prawych praednich drzwi)

Autor:  Borys [ pn sie 07, 2006 10:04 am ]
Tytuł: 

Tyle ze jesli auto ma gaz, to wlasciwie zlodziej odpali na gazie i oleje brak pompy benzyny.. Moj MB200T chodzi tylko na gazie (niesprawna pompa benzyny przy silniku - gaznik) i zapala nawet w zimie.. No moze poza mrozami -20stopni... Wiec moze lepiej zabezpieczyc jedno i drugie?

Autor:  Rybaczenkow [ pn sie 07, 2006 12:29 pm ]
Tytuł: 

Montowalismy u mojego kolegi w W124 sprzet audio i trzeba bylo poprowadzic gruby kabel zasilajacy wzmacniacz do akumulatora. Pamietam ze szedl on gdzies nad nogami pasazera, tylko nie pamietam czy byla tam jakas szczelina czy poprostu wywiercilismy dziure wiertarka ;)

Autor:  mietek [ pn sie 07, 2006 2:17 pm ]
Tytuł: 

Popatrzę w te miejsca: za akumulatorem i za skrzynką bezpiecznikową, bliżej będzie za skrzynką bezpiecznikową.

Autor:  swinx__wawa [ pn sie 07, 2006 11:15 pm ]
Tytuł: 

Za akumulatorem masz taka gumowa nakladke :) zdejmujesz ja od strony schowka po prawo na dole (patrzac od wewnatrz) masz dziurke, pozniej kwestia przecisnac tamtedy kabel :) mi to zajelo 3 minuty :D i po krzyku :D

Autor:  mza [ wt sie 08, 2006 8:02 am ]
Tytuł: 

mietek pisze:
Popatrzę w te miejsca: za akumulatorem

Uważaj jak będziesz się tędy przeciskał, żeby zrobić "syfon" z kabla.
Inaczej bedzie ci się woda sączyła pod nogi pasażera.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/