MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 05, 2025 12:27 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr sie 02, 2006 11:11 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: śr sie 02, 2006 10:47 pm
Posty: 3
Lokalizacja: Złotoryja
Witam wszystkich

jestem "nowym" na forum, jak również od wczoraj "nowym" właścicelem 124 250TD rocznik 93, z mocą 83kW,automat, kombiaczek, srebrniutki, ładniutki, ma najechane 330tkm i zapewne tak jest, bo sam go sobie przywiozłem z Niemiec :))

Mam 2 pytania (zapewne na pocztątek)

1. czy 83kW jest to silnik z Turbem? zgaduję że nie :)) - samochód nie jest demonem prędkości - ale to pewnie przez to, że niemiec założył KAT i nie ma jeszcze odpowiednio zrobionego zaworu ERG :))

2. Skrzynia biegów - wiem, że z tym do fachowca, ale chciałbym mieć jakąś ogólną wiedzę - Problem?
1. Przy przełączaniu z P na D jest wyczuwalne szarpnięcie - nie jest ono jakieś straszliwe na rozbicie głowy, ale jest - czy jest to normalny objaw? Nadmieniam, że nie jeździłem automatami i nie mam porównania :((
2. Przy ruszaniu i zmianie biegu z 1 na 2 auto wyraźnie szarpie, jakby chciało skoczyć do przodu - przy nastepnych biegach ten problem nie występuje, wszystko odbywa się płynnie.


Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam GWIAŹDZIŚCIE :)

_________________
transport - holowanie samochodów Niemcy, Francja, Belgia, Holandia - EU


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 03, 2006 12:09 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
Witam

1. 83 kw to jest raczej turbo (wystarczy spojrzeć pod maske :D ) , powinny być też wloty powietrza na prawym prednim błotniku,

2. Szarpnięcie z P na D (tak samo jak i na R) to nic nadzwyczajnego - po prostu gdy zostanie wrzucony bieg silnik zaczyna pchać samochód i stąd to szarpnięcie. Co do dużego szarpnięcia z 1 na 2 to trzeba się udać do kogoś kto sie na tym zna - u mnie nie szarpie więc nie zagłębiałem sie nigdy w tą tematyke .


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 03, 2006 1:51 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
master pisze:
raczej

Patrzymy w dane techniczne tu: http://macmerc.eltrakon.pl/index0.html
i/lub rozkodowujemy VIN. Tak, to jest silnik z turbo.

Makes, na odległość nikt Ci nie oceni kultury pracy ASB, ale między 1 i 2 nie powinno wyraźnie szarpać.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
Post: czw sie 03, 2006 5:14 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
makes pisze:
1. Przy przełączaniu z P na D jest wyczuwalne szarpnięcie - nie jest ono jakieś straszliwe na rozbicie głowy, ale jest - czy jest to normalny objaw?

2. Przy ruszaniu i zmianie biegu z 1 na 2 auto wyraźnie szarpie, jakby chciało skoczyć do przodu - przy nastepnych biegach ten problem nie występuje, wszystko odbywa się płynnie.


Ad.1 To oznaka zdrowej skrzyni, z czasem sie do tego przyzwyczaisz.
Ad.2 Najprawdopodobniej masz problem z podcisnieniem. Pojedz do speca od MB, a nie skrzyn, a zrobi Ci to szybko i tanio. Sam tez mozesz poszukac: sprawdzic prawidlowosc podlaczen, wentyle (laczniki rurek do czesci metalowych), trojnik oraz urzadzenia pneumatyczne. U mnie np winny byl wentyl przy zaworze od podnoszenia obrotow. Koszt - piwo ;)

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 03, 2006 6:29 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 22, 2006 6:34 am
Posty: 312
Lokalizacja: Poznań/N. Tomyśl i reszta PL
Szarpanie przy zmianie biegu z P na D, albo z P na R, lub z D na R i vice versa jest normalnym objawem. U mnie wystepuje. Czytalem ze zbyt mocne szarpniecie moze byc przyczyna zuzycia amortyzatora gumowego walu, niepotrafie tego zweryfikowac poniewaz moje nie jest zuzyte ;)

_________________
Ex: 1987 MB W201 2.5D ''Niebieski Rekin'' :( - zawsze w mojej pamięci.

Obecnie: FF '07 1.6 TDCi - też się kula ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 03, 2006 10:01 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
master pisze:
1. 83 kw to jest raczej turbo (wystarczy spojrzeć pod maske ) , powinny być też wloty powietrza na prawym prednim błotniku,


Nie zgadzam się:
250TD - to kombi bez turbo.
250TDturbo (250TDT) - to dopiero kombi z turbo. <br>Dodano po 2 minutach.:<br> Wydaje się, że masz:
Name Mercedes-Benz type E 250 diesel T-Saloon
Output 113 hp / 83 kW at 5000 /min
Maximum torque 173 Nm at 2000 - 4600 /min <br>Dodano po 1 minutach.:<br> A wloty powietrza są w turbo i bez turbo

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 03, 2006 10:46 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
Cytuj:
Output 113 hp / 83 kW at 5000 /min


Czyli silnik bez turbo, ale głowica 20 zaworowa.

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 03, 2006 11:06 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
mza pisze:
Name Mercedes-Benz type E 250 diesel T-Saloon

Słusznie, zamigotał mi rocznik z KW. Jakoś HP bardziej do mnie przemawiają :D

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 03, 2006 11:17 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Grzegi pisze:
Czyli silnik bez turbo, ale głowica 20 zaworowa.

5 cylindrów po 4 zawory dokładnie.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 03, 2006 4:40 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Szanowni Państwo,

pozwolę sobie na kategoryczne (acz nie apodyktyczne) stwierdzenie, iż w prawidłowo utrzymanym i wyregulowanym MB z automatem przy zmianach trybów pracy skrzyni nie ma szarpnięć. Efekt szarnięcia przy przełączeniu z P lub N na inne tryby pracy oznacza zwykle, że są luzy w układzie przeniesienia napędu (może to być wina sprzęgła elestycznego pomiedzy skrzynią a wałem - źródło wiedzy: u mnie tak było. Jak się przekonałe, n Nawet całkowite wyrwanie gniazd śrub wału z tego sprzęgła :o nie powoduje, że klekot przestaje jeździć; w warsztacie mechanik postraszył mnie, że niewiele brakowało, by mi wał odmaszerował. Może warto zawczasu sprawdzić?

Pozostaję z wyrazami szacunku

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 03, 2006 4:56 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
Zgoda gdy jest to solidne szarpniecie nalezy sie obawiac (niestety w opisie trudno zawrzec jak to szarpie, dla jednych jezdzacych na manualu jest to szarpniecie dla innych przyzwyczajonych juz nie), ale inaczej jest, gdy szarpnieciem nazywa sie podniesienie tylu w momencie wrzucenia R i obnizenie tylu w momencie wrzucenia D, w koncu tam ( ztylu) sa slabsze hamulce i nie sa w stanie utrzymac zalaczanego napedu to nie przednionapedowka, no a w dodatku nie ma tu elektroniki ktora moglaby jeszcze cos dzialac..

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 03, 2006 9:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 22, 2006 6:34 am
Posty: 312
Lokalizacja: Poznań/N. Tomyśl i reszta PL
U mnie pewnie szarpie bo tylne tarcze mam skorodowane. W przyszlym tygodniu wymieniam na nowki + nowe klocki, wiec docisk bedzie wiekszy, pewnie przestanie szarpac. Amortyzator walu prawie nowka, wiec to wykluczam.

_________________
Ex: 1987 MB W201 2.5D ''Niebieski Rekin'' :( - zawsze w mojej pamięci.



Obecnie: FF '07 1.6 TDCi - też się kula ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 04, 2006 1:43 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
leopold pisze:
pozwolę sobie na kategoryczne (acz nie apodyktyczne) stwierdzenie, iż w prawidłowo utrzymanym i wyregulowanym MB z automatem przy zmianach trybów pracy skrzyni nie ma szarpnięć.


Jak efektem jest potrzesienie glowy przez zaloge to zgoda [zlosnik] , ale jesli to jest co kolejny kolega opisal to efekt jak najbardziej prawidlowy. Co do hamulcow tylnych duzo nie pomoga, ale porzadek z nimi przed zima warto jest zrobic.

_________________
w123


Na górę
Post: pt sie 04, 2006 9:02 am 
Offline
nowy

Rejestracja: śr sie 02, 2006 10:47 pm
Posty: 3
Lokalizacja: Złotoryja
Dzięki wszystkim za wypowiedzi - :))

Z tego co się zorientowałem, mam silnik bez turba (i dobrze -dłużej polata). Wiem również, ze delikatne szarpnięcie z P na R lub D to normalność :) Również dzięki Waszym radom, przeszukałem pobieżnie rurki z podciśnieniem i znalazłem 1 która się zsuneła - po jej podłączeniu, nie czuć już tak mocno szarpnięcia na 2 biegu - będę szukał dalej :).
Jedyne co mnie jeszcze nurtuje, to to, czy pozbywać się (wymontować) KAT który niemiec w zeszłym roku założył?? Pewnie pojade ciut szybciej :))

Na chwilę obecną musze doprowadzić klimę do stanu używalności (pusta i luzy na rurce) - potem się zobaczy.

Muszę tutaj wyrazić swoje zaskoczenie (pozytywne), co do jakości wykonania i wypasu mojego MB ( 2 x poducha, 2 elektr szyby, elektr lusterka, Abs, otwieranych elektr dach, klima i pewnie kilka innych gadżetów o których nie mam zielonego pojęcia:)) - a to jest przecież r93-94!! Normalnie niesamowite!
Mam również pod domem Mondeo 2001r (nowa buda 2TDDI) takoż samo dobrze wypasione, tylko że ono STOI od kiedy jest MB :)) Bo w mietku się lepiej czuję .......

pozdr gwiaździście :)

_________________
transport - holowanie samochodów Niemcy, Francja, Belgia, Holandia - EU


Na górę
Post: pt sie 04, 2006 12:58 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
makes pisze:
KAT który niemiec w zeszłym roku założył?? Pewnie pojade ciut szybciej :))


Ani km/h szybciej:) To nie benzyniak ;) Szczegolnie, ze kat ma tylko roczek, a wiec nie zdarzyl sie zapchac.

_________________
w123


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl