MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 05, 2025 12:46 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw sie 03, 2006 3:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 02, 2006 11:17 pm
Posty: 166
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Witam.
Mam MB W 124 200E. Chcę założyć sobie zabezpieczenie, wyłącznik napięcia na cewce i muszę przeciągnąć kable z silnika do wewnątrz auta gdzie zamontuje wyłącznik. Czy ktoś ma jakiś pomysł jak przeciągnąć kabel? Zastanawiam się nad zdjęciem deski rozdzielczej, tylko nie wiem jak. Mietek jest dobrze zabudowany i nie ma nawet szparki żeby się przecisnąć. Może już ktoś to robił, proszę o rady.
Z góry dzięki i pozdrawiam.

_________________
MB W202 C200 Esprit - brilliant silver metallic. LPG sekwencja. Koniec roku 94, model 95. Bez wypasu, szału nie ma, ale cieszy!
VIN: WDB2020201A205202.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 03, 2006 4:08 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
mietek pisze:
Mietek jest dobrze zabudowany i nie ma nawet szparki

Nie wiem jak to wygląda u Mietka, jakoś nigdy mnie nie ciągnęło, żeby u któregoś z nich szukać szparki.
Jeśli chodzi o mercedesy, to mają one do tego celu otwór w ścianie grodziowej, uszczelniony gumową osłoną i znajduje się on z lewej strony (patrząc od przodu - po prawej).
Do przeciągnięcia przewodu, deski demontować nie trzeba (chociaż...., jeśli lubisz wyzwania [zlosnik] ), wystraczy zdjąć osłony nad nogami.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 03, 2006 4:10 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
wojz pisze:
Nie wiem jak to wygląda u Mietka, jakoś nigdy mnie nie ciągnęło, żeby u któregoś z nich szukać szparki.


Podejrzewam, ze nawet jakbys długo szukał, to raczej marne szanse na znalezienie. Aczkolwiek różne cuda się zdarzają [hehe]

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 03, 2006 4:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 02, 2006 11:17 pm
Posty: 166
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Cytuj:
...jeśli chodzi o mercedesy, to mają one do tego celu otwór w ścianie grodziowej, uszczelniony gumową osłoną i znajduje się on z lewej strony (patrząc od przodu - po prawej)...

Tak widziałem ten otwór, tylko jak przez niego przeciągnąć kabel? Ściągałem osłony nad nogami (od kierowcy) i nie ma tam miejsca na przeciągnięcie kabla. Chyba, że coś przeoczyłem???

_________________
MB W202 C200 Esprit - brilliant silver metallic. LPG sekwencja. Koniec roku 94, model 95. Bez wypasu, szału nie ma, ale cieszy!

VIN: WDB2020201A205202.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 03, 2006 4:31 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
mietek pisze:
Tak widziałem ten otwór, tylko jak przez niego przeciągnąć kabel

Ciasno? :D
Zastosować lubrykant i pchać [zlosnikeh] (przy jakimś innym przewodzie).


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 03, 2006 5:34 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Możesz się przebić przez przelotkę nad serwem hamulcowym (tam gdzie wchodzą do kabiny przewody podciśnieniowe) - przewód wyjdzie za licznikiem. Lepszym rozwiązaniem jest wprowadzenie przewodu przez przelotke do skrzynki bezpieczników. Po wyjęciu wnętrzności skrzynki (1 wkręt) będziesz miał dostęp do kabiny (nad pedałem sprzęgła)

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 04, 2006 4:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Ja zawsze wsadzalem sie :lol: przez gumowe zaslepki, tam gdzie przechodza rurki od podcisnienia. Zawsze wykorzystanych jest tylko kilka otworkow a reszta jest wolna, wiec wyrywasz maly gumowy koreczek i juz masz dziurke...

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch
124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 05, 2006 4:54 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
rozbiesz skrzynke bezpiecznikową i bedziesz miał miejsca że rekę bedziesz mógl wsadzić do środka.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 07, 2006 7:44 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 06, 2005 9:12 pm
Posty: 288
Numer GG: 5288954
Lokalizacja: Świdnik [LSW]
Ja proponuję otwór z gumową osłoną znajdujący się od strony pasażera. Dostęp od środka jest banalny (do zdjęcia tylko oslona) a od zewnątrz jest podobnie i należy wyjąć plastikową osłonę zza akumulatora. Przełożyłem tamtędy 8mm przewód zasilający do sprzętu grającego. Cały zabieg trwał około 3 minut. Żyszę powodzenia...

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy...
W201 190 2.0 '84 --> kundel 2,3E elpidzi - ex
C124 230CE '92 - ex
W123 240D '80 - w rękach dziadka
C124 320CE '92 - Viola
Suzuki GSX 750 F '97 - Zuzia


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 07, 2006 8:36 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Jeżeli bym robił tego rodzaju zabezpieczenie, to przecięcie kabli powinno być jak najbardziej ukryte. Przewód idący jako zasilanie cewki zapłonowej ma w skrzynce bezpieczników podłączenie. Na dnie skrzynki są dwie wtyczki dwurzędowe; na jednej z nich, na pozycji pierwszej są dwa kabelki różowo-czerwone (gruby i cienki) właśnie ten gruby to zasilanie cewki - wystarczy go "dziabnąć".
Ale takiego zabezpieczenia robić nie będę, bo jeżeli auto ma katalizator, to "kręcenie" silnikiem bez zapłonu doprowadzi do zalania silnika, a katalizator może ulec uszkodzeniu.
W takim wypadku o wiele bezpieczniej zrobić odcięcie pompy paliwa - przewód do pompy jest w prawym korytku w kabinie pod nogami pasażera (taki dość gruby, w bawełnianej plecionce). Wtyczka jest tuż pod deską rozdzielczą z prawej strony (okolice górnego zawiasu prawych praednich drzwi)

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 07, 2006 10:04 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Tyle ze jesli auto ma gaz, to wlasciwie zlodziej odpali na gazie i oleje brak pompy benzyny.. Moj MB200T chodzi tylko na gazie (niesprawna pompa benzyny przy silniku - gaznik) i zapala nawet w zimie.. No moze poza mrozami -20stopni... Wiec moze lepiej zabezpieczyc jedno i drugie?

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 07, 2006 12:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 27, 2006 7:23 pm
Posty: 426
Lokalizacja: Opole
Montowalismy u mojego kolegi w W124 sprzet audio i trzeba bylo poprowadzic gruby kabel zasilajacy wzmacniacz do akumulatora. Pamietam ze szedl on gdzies nad nogami pasazera, tylko nie pamietam czy byla tam jakas szczelina czy poprostu wywiercilismy dziure wiertarka ;)

_________________
W126 300D '76-ex.
W124 300D '89-ex.
W124 300D`86


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 07, 2006 2:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 02, 2006 11:17 pm
Posty: 166
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Popatrzę w te miejsca: za akumulatorem i za skrzynką bezpiecznikową, bliżej będzie za skrzynką bezpiecznikową.

_________________
MB W202 C200 Esprit - brilliant silver metallic. LPG sekwencja. Koniec roku 94, model 95. Bez wypasu, szału nie ma, ale cieszy!

VIN: WDB2020201A205202.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 07, 2006 11:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 19, 2006 10:13 pm
Posty: 141
Lokalizacja: Warszawa
Za akumulatorem masz taka gumowa nakladke :) zdejmujesz ja od strony schowka po prawo na dole (patrzac od wewnatrz) masz dziurke, pozniej kwestia przecisnac tamtedy kabel :) mi to zajelo 3 minuty :D i po krzyku :D

_________________
!!!ZWOLNIJ SZKODA ŻYCIA!!!
W124 TDT 3.0 1988r. "mała" - automat - na sprzedaz
Cadillac Brougham 5.0 1989r."czarny" - automat


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 08, 2006 8:02 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
mietek pisze:
Popatrzę w te miejsca: za akumulatorem

Uważaj jak będziesz się tędy przeciskał, żeby zrobić "syfon" z kabla.
Inaczej bedzie ci się woda sączyła pod nogi pasażera.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl