MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[W124]-250D-falowanie obrotow
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=20237
Strona 1 z 1

Autor:  aegm [ czw sie 10, 2006 6:08 pm ]
Tytuł:  [W124]-250D-falowanie obrotow

witam!
od jakiegos czasu zauwazylem w swoim W124 250TD dziwne falowanie obrotow. dzieje sie to na postoju obojetnie czy na N czy na D i charakteryzuje sie niewielkim, ale naglym i chwilowym wzrostem obrotow tak jakbym dodal gazu.dzieje sie tak co jakis czas i obojetnie czy na rozgrzanym czy zimnym silniku. ktos wie o co chodzi?! :-?

pozdr.

Autor:  Gerri [ czw sie 10, 2006 6:27 pm ]
Tytuł: 

W tych autach były różne rodzaje regulacji obrotów - ponieważ brak bliższych danych, na razie proponuję wróżkę.

Autor:  aegm [ pt sie 11, 2006 12:39 pm ]
Tytuł: 

Gerri pisze:
ponieważ brak bliższych danych, na razie proponuję wróżkę



jakie blizsze dane maja to byc?! opisalem problem tak dokladnie jak tylko moglem.gdybym wiecej wiedzial nie zwracalbym sie z tym pytaniem o pomoc na forum...

Autor:  mza [ pt sie 11, 2006 1:03 pm ]
Tytuł: 

aegm pisze:
gdybym wiecej wiedzial

No ale VIN to na pewno znasz, a to jest blizsza dana, która by pozwoliła na stwierdzenie rodzaju regulacji ...

Autor:  aegm [ pt sie 11, 2006 1:25 pm ]
Tytuł: 

mza pisze:
No ale VIN to na pewno znasz


a no znam tylko nie wiedzialem by stwierdzic przyczene tych "falujacych obrotow" jest potrzebny VIN. takze podaje:WDB1241851F197329

Autor:  stanleym126 [ pt sie 11, 2006 1:48 pm ]
Tytuł: 

Wydaje mi sie,że Geremu chodziło o typ sterowania pompą wtryskową,poniewaz na tych pompach są jakiej metalowe banieczki i inne cuda, na innych nie ma i trzeba by najlepiej podać nr pompy wtryskowej.

Autor:  Gerri [ pt sie 11, 2006 6:51 pm ]
Tytuł: 

Ponieważ masz ASB, to w tej serii występował układ ELR (elektroniczna regulacja wolnych obrotów) Były kłopoty z regulacją biegu jałowego, ale głównie spowodowane usterkami elektrycznymi. Niestety, czeka Ciebie diagnoza poszczególnych elementów. Ty, ze swojej strony możesz jedynie sprawdzić srebrny przekaźnik - przy przerwach w zasilaniu układu regulacji takie falowanie może występować.

Autor:  aegm [ pt sie 11, 2006 8:02 pm ]
Tytuł: 

ok!
dzieki za przyblizenie problemu! a gdzie znajduje sie ten wspomniany przez Ciebie "srebrny przekaznik"?
wprawdzie problem nie jest narazie jakis powazny i jest to raczej sporadyczne zjawisko ale budzi moj niepokoj.mam nadzieje ,ze sie nie poglebi ta ustarka albo moze nawet sie sama "naprawi"[oczko]

pozdr.

Autor:  Gerri [ pt sie 11, 2006 8:27 pm ]
Tytuł: 

Jest za akumulatorem - temat był na tyle często poruszany, że wystarczy poSZUKAĆ na którymś z forów Mercedesa. Głównie chodzi o "zimne" (lub bardziej - poprzerywane luty wewnątrz)

Autor:  Frytejro [ pt lip 16, 2010 6:52 pm ]
Tytuł:  Re: [W124]-250D-falowanie obrotow

Witam. Odgrzebuje bardzo stary temat. Ale mam problem z ELRem....

Mam 126 z wsadzonym dieslem.
Mechanik własnie wsadził ELR -wyciągnął wiązkę + eleenty i wsadził do mojego auta (bez obrotomierza) z auta dawcy. Co następuje : Układ podnosi obroty tak jak w książce sam naprawiam czyli o jakies 100-150 więcej niz pompa bez podłączonego układu. Ale.. tak robi cały czas od startu. A powinien po odpaleniu na zimnym mieć większe obroty a dopiero jak silnik osiągnie zadaną temp to powinien obroty opuscic. Czujniki temp były juz 3 używane i jeden nowy i to nic nie zmienia. Przekaźnik jest dobry, bo na innym aucie działa, przekaxnik ze sprawnego auta w moim układzie nie zmiania nic. Padła moja propozycja na podłączenie obrotka (wg schematu nie ma on nic wspolnego z układem bo wart obr bierze z czyjnika na wale) ale u kolegi w org 3,0turbo jak obrotek nie działa to i ELR głupieje... czy obrotek ma tutaj jakies znaczenie?

czy ma ktoś pomysl co moze byc nie tak?? czy czegos brakuje jeszcze jeśli tkie są objawy ??

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/