MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W124] Podlaczenie Becker Mexico 2000 BE 1430 https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=20256 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | kielbik [ sob sie 12, 2006 2:10 am ] |
Tytuł: | [W124] Podlaczenie Becker Mexico 2000 BE 1430 |
Nabylem niedawno sprzet jak w temacie: ![]() ![]() Urzadzenie wymontowane zostalo z W140 i ma wspornik z tego modelu, niestety kabli Niemcowi juz sie nie chcialo wyjmowac ![]() - czy ktos ma potrzebne do polaczenia obu czesci kable lub wie gdzie ich ewentualnie szukac? - w instrukcji przeczytalem, ze radio wspolpracuje ze zmieniarka Becker Silverstone 980. Czy ktos ma taka zmieniarke (z kablami) w rozszadnej cenie? - czy do podlaczenia regulacji glosnosci zaleznej od predkosci wystarczy poprowadzenie przewodu miedzy generatorem impulsow przy predkosciomierzu a radiem czy potrzebne jest jeszcze jakies urzadzenie? - gdzie w W124 T (kombi) montowano ta druga czesc (odbiornik diversity) albo gdzie ja wepchnac? |
Autor: | laudan [ ndz sie 13, 2006 12:42 am ] |
Tytuł: | Re: Podlaczenie Becker Mexico 2000 BE 1430 |
>czy ktos ma potrzebne do polaczenia obu czesci kable lub wie gdzie ich >ewentualnie szukac? Mozna samemu sobie dorobic. Na allegro kupisz za 20pln 2 ekranowany kabel do monitora, a 8-PIN wtyczki w sklepie elektrycznym. Mozna tez kupic zwykly 8 zylowy kabel z 1-ekranem, ale moga wystapic zaklocenia. >w instrukcji przeczytalem, ze radio wspolpracuje ze zmieniarka Becker >Silverstone 980. Czy ktos ma taka zmieniarke (z kablami) w rozszadnej >cenie? Mam ja, a co rozumiesz jako rozsadna cene ![]() >czy do podlaczenia regulacji glosnosci zaleznej od predkosci wystarczy >poprowadzenie przewodu miedzy generatorem impulsow przy >predkosciomierzu a radiem czy potrzebne jest jeszcze jakies >urzadzenie? Do GAL jest na 99% potrzeny interface. Tak samo do pilota, ktorego to masz na foto. >gdzie w W124 T (kombi) montowano ta druga czesc (odbiornik diversity) >albo gdzie ja wepchnac?[/quote] W bagazniku pod obiciem bocznym. Nie wiem jak w T, ale w sedanach byl inny boczek z kieszenia, w ktorej sie chowala 2 czesc. ps. Masz kod do tego radia? IMO. Duzo mniej klopotwiwe radio to GrandPrix 2000, BE1319. Jedna czesc, RDS, sterowanie zmieniarka. Brak miekkiej mechaniki i 2 tunera FM. |
Autor: | kielbik [ ndz sie 13, 2006 11:42 am ] |
Tytuł: | |
laudan pisze: Mozna samemu sobie dorobic. Na allegro kupisz za 20pln 2 ekranowany kabel do monitora, a 8-PIN wtyczki w sklepie elektrycznym. Mozna tez kupic zwykly 8 zylowy kabel z 1-ekranem, ale moga wystapic zaklocenia. A podlaczenia? Wystarczy polaczyc ze soba odpowiednie styki w obu wtyczkach i juz gra?laudan pisze: Mam ja, a co rozumiesz jako rozsadna cene You've got a message ![]() ![]() laudan pisze: Do GAL jest na 99% potrzeny interface. Tak samo do pilota, ktorego to masz na foto. Tak bylo w "Grand Prix 2000" i "Europa 2000" oraz starszych "Mexico" ale w tym modelu jest juz chyba "all inclusive". Czujnik podczerwieni do pilota jest w kazdym razie obok wlacznika glownego.laudan pisze: W bagazniku pod obiciem bocznym. Nie wiem jak w T, ale w sedanach byl inny boczek z kieszenia, w ktorej sie chowala 2 czesc. Wiem jak odbiornik byl mocowany w limuzynach, coupe, roadsterach i kabrioletach ale w kombi nie ma miejsca z boku bagaznika ![]() laudan pisze: ps. Masz kod do tego radia? Mam i dziala ![]() laudan pisze: IMO. Duzo mniej klopotwiwe radio to GrandPrix 2000, BE1319. Jedna czesc, RDS, sterowanie zmieniarka. Brak miekkiej mechaniki i 2 tunera FM. Ale wlasnie ta miekka mechanika... Poza tym w moim aucie (03/1990) byl juz montowany sprzet z serii 2000. Moj co prawda mial tylko przygotowanie instalacji radiowej ale gdyby zamowiono do niego radio to wlasnie z tej serii
|
Autor: | laudan [ ndz sie 13, 2006 3:38 pm ] |
Tytuł: | |
>A podlaczenia? Wystarczy polaczyc ze soba odpowiednie styki w obu >wtyczkach i juz gra? Polaczenie wtyczek 1:1 >Tak bylo w "Grand Prix 2000" i "Europa 2000" oraz starszych "Mexico" >ale w tym modelu jest juz chyba "all inclusive". Czujnik podczerwieni do >pilota jest w kazdym razie obok wlacznika glownego. Masz racje, dokladniej wczytalem sie w instrukcje i irda jest kolo wlacznika. GAL jest podlaczany w kostce serwisowej (w te 2 puste piny na srodku), ale schematu do niego nie mam. >wiem czy ten sprzet nie wymaga przypadkiem dobrego chlodzenia, w >takim miejscu mogloby mu byc troche za gaoraco. Nie wymaga, bo ma te same koncowki mocy co GP i Europa. 2 puszki wynikaja z miekkiej mechaniki i 2 tunerow FM. >Jezeli kazdy moze sobie taka karte zamowic to po co w ogole te >ceregiele z kodowaniem i kartami?! Zapytam w kazdym razie w serwisie >i jak sie czegos dowiem to napisze Bo w normalnym kraju kazdy zglosi kradziez radia. Numer seryjny jego beda mieli, a karty dystrubuuje 1 firma. Jak sie do niej zglosisz i w systemie maja, ze kradziony to zapuka do Ciebie policjant (musisz im wyslac dosc duzo danych ![]() >Ale wlasnie ta miekka mechanika... Dla mnie to jest wada tych radyjek, bo jest strasznie glosna. Wole mechaniczna obsluge w GP 2000. Zaleta, z ktorej trudno zrezygnowac przy mexico to 2 tunery FM. Pewnie sie nawet nie zorietujesz co to i jak to dziala, ale pozniej inne radia beda wydawac Ci sie slamazarne i dziwne przy obsludze radia ![]() >Poza tym w moim aucie (03/1990) byl juz montowany sprzet z serii >2000. Moj co prawda mial tylko przygotowanie instalacji radiowej ale >gdyby zamowiono do niego radio to wlasnie z tej serii Wlasnie dlatego radzilem GP 2000:), a BE1319 z tej serii i jeszcze kilka innych, ktorych oznaczen nie pamietam, steruje zmieniarka i obsluga jest prostrza niz w Mexico (tu obsluguje sie klawiszami od obslugi kasety). |
Autor: | kielbik [ ndz sie 13, 2006 4:31 pm ] |
Tytuł: | |
laudan pisze: Polaczenie wtyczek 1:1 Dzieki, przynajmniej to juz bede wiedziallaudan pisze: Masz racje, dokladniej wczytalem sie w instrukcje i irda jest kolo wlacznika. GAL jest podlaczany w kostce serwisowej (w te 2 puste piny na srodku), ale schematu do niego nie mam. Dokladniej: jeden jest do GALA a drugi do IrDA (ale tylko w modelach Europa i GP) bo Mexico IrDA, jak juz ustalilismy, ma w srodkulaudan pisze: Nie wymaga, bo ma te same koncowki mocy co GP i Europa. 2 puszki wynikaja z miekkiej mechaniki i 2 tunerow FM. To juz wiem gdzie wepchne tuner ![]() ![]() laudan pisze: Bo w normalnym kraju kazdy zglosi kradziez radia. Numer seryjny jego beda mieli, a karty dystrubuuje 1 firma. Jak sie do niej zglosisz i w systemie maja, ze kradziony to zapuka do Ciebie policjant (musisz im wyslac dosc duzo danych ). Koszt karty to 25E. To wyjasnienie mnie przekonuje. A koszt zapasowej karty kodowej to, uwaga.... 3,6 EUR +/- 10%. Jak juz zdobede to dam znaclaudan pisze: Dla mnie to jest wada tych radyjek, bo jest strasznie glosna. Wole mechaniczna obsluge w GP 2000. Zaleta, z ktorej trudno zrezygnowac przy mexico to 2 tunery FM. Pewnie sie nawet nie zorietujesz co to i jak to dziala, ale pozniej inne radia beda wydawac Ci sie slamazarne i dziwne przy obsludze radia Nie odpalilem jeszcze mojego sprzetu (m.in. z powodu braku kabla) ale wydawalo mi sie ze nie ma glosniejszych mechanizmow niz te elektromagnetyczne w beckerach i czasami w blaupunktach ![]() ![]() laudan pisze: Wlasnie dlatego radzilem GP 2000:), a BE1319 z tej serii i jeszcze kilka innych, ktorych oznaczen nie pamietam, steruje zmieniarka i obsluga jest prostrza niz w Mexico (tu obsluguje sie klawiszami od obslugi kasety). Mam teraz GP 2000 bez sterowania zmieniarka, fajne ale napalilem sie na Mexico bo duzo wiecej moze a wyglada tak samo niepozornie i ludze sie, ze przez to nie bedzie specjalnie kusil zlodziei. Generalnie nie sadze zeby byla duza roznica w jakosci dzwieku pomiedzy Mexico a GP czy nawet Europa bo z fabrycznych glosnikow niewiele mozna wykrzesac. Mimo to nie zamierzam ich wymieniac bo popierwsze jestem fanatykiem oryginalnosci ![]() |
Autor: | laudan [ ndz sie 13, 2006 4:34 pm ] |
Tytuł: | |
>To wyjasnienie mnie przekonuje. A koszt zapasowej karty kodowej to, >uwaga.... 3,6 EUR +/- 10%. Jak juz zdobede to dam znac A skad masz takie info? Podaj namiary na nich. Ja 4 lata temu z 1 Europa 2000 zakupiona na ebay.de bez kodu udalem sie do Beckera. W centrali podali mi namiary na firme, ktora sie tym zajmuje i mieli stala oplate: 25E. Jakby bylo to 4 Euro, to zakupilbym kilka ![]() |
Autor: | kielbik [ ndz sie 13, 2006 5:39 pm ] |
Tytuł: | |
Informacja na podstawie cennika czesci zamiennych Mecedesa. Sprobuje zamowic do mojego sprzetu i poinformuje Cie jak to dokladnie wyglada. I to niezaleznie od tego, czy interes ze zmieniarka wypali czy nie (mam zle przeczucia....):P |
Autor: | adamkatowice [ pn sie 14, 2006 2:55 pm ] |
Tytuł: | |
Witam A czy ktoś z szanownych forumowiczów orientuje się gdzie można nabyć i za jaką cenę tą skrzyneczkę którą się montuje w bagażniku. U mnie w autko mam właśnie takiego Beckera niestety trochę go czas nadwyrężył i ktoś już coś tam majstrował - narazie gra ale zaczynam szukać coś do podmianki. Pozdrwaim Adam |
Autor: | martines999 [ sob lut 14, 2009 2:59 pm ] |
Tytuł: | |
wie ktoś może gdzie jest w Wawie serwis radyjek Beckera? mam Mexico 2000 i padł mechanizm od wciągania kasety, podświetlenie i przycisk MUTE. Radio gra cudnie, ale lubię jak wszystko działa perfect. |
Autor: | laudan [ sob lut 14, 2009 3:09 pm ] |
Tytuł: | |
Jest jeden, byl kiedys autoryzowanym serwisem, ale ich nie polecam, bo sa malo skuteczni i drodzy. ps. To radio nie ma funkcji Mute z panelu (tylko przy podlaczeniu tel). Moze mylisz funkcje komunikatow drogowych. |
Autor: | martines999 [ sob lut 14, 2009 3:11 pm ] |
Tytuł: | |
czy to może ten? - ten niegodny polecenia? POLEN - POLSKA 01-163 Warszawa Auto Radio Henryk Ulinski, ul. Ostroroga 24 d Tel./Fax: 22/6322281, 6326171 znalazłem na stronie BECKERA P.S. według instrukcji przycisk w prawym dolnym roku z przekreślonym głośniczkiem wycisza radio - dla mnie to mute - chyba, że coś pomieszałem |
Autor: | pepe [ sob lut 14, 2009 3:14 pm ] |
Tytuł: | |
Serwis jest np przy ul. Ostroroga 24d (p Uliński). I to jest serwis, ktory juz nawet w 1991 roku jako jedyny w Polsce byl podany w europejskich instrukcjach urzadzen Becker w MB (sam mam taka instrukcje w komplecie dokumentow samochodu). Wiec - mozemy zalozyc, ze najsolidniejszy w Polsce ds Becker. I to nie żadne naciaganie. Poza tym - ja mam w W140 z 1991 roku odb 1431 i tam odbiornik IR do pilota jest w miejscu nad przelacznikiem z napisem "SCAN" i pod "0L" (prawa strona radia). Wiec inaczej niz w pokzywanym tu 1430. |
Autor: | laudan [ sob lut 14, 2009 5:16 pm ] |
Tytuł: | |
To ten serwis, ale co do solidnosci to mam inne zdanie. Zdarzylo mi sie raz skorzystac. Poza tym juz nie maja czesc zamiennych, tylko to co im zostalo z niedobitkow. Co do przycisku to sie mylisz to nie jest typowe mute. Dziala on tylko w czasie komunikatow drogowych (mozna wyciszyc w ten sposob radio). W PL nie masz komunikatow drogowych. Stad tez roznica pomiedzy 1430 i 1431. 1431 byl szykowany na export i nie mial funkcji komunikatow drogowych. |
Autor: | martines999 [ sob lut 14, 2009 6:26 pm ] |
Tytuł: | |
right - masz rację - to oznacza, że jak gra sobie radyjko normalną muzę i wciskam ten guzik to nie świecenie się żółtej lampki na tym przycisku i brak wyciszenia nie oznacza zepsutego sprzętu, tak? co do serwisu - to może wiesz kto mogłyby w Wawie naprawić mechanizm kasety i ewentualnie podświetlenie? czy tam są jakieś żaróweczki - może samemu uda mi się je wymienić? EDIT: a propos pilota - czy jeśli mam radyjko B. MEXICO 2000 - czyli wersja sterowana pilotem - to jak dokupię pilota to będzie śmigać, czy trzeba coś tam jeszcze ustawiać? |
Autor: | pepe [ sob lut 14, 2009 9:59 pm ] |
Tytuł: | |
Moim zdaniem jesli jest radio przewidziane do pilota to wystarczy go dokupic. Ale chyba wcale nie kazdy MEX 2000 byl do pilota (ale moze sie myle). A brak czesci zam na Ostroroga - po 15 latach dosc trudno miec loklanie wszelkie czesci zamienne. Ja jedyna wizytę na Ostrorga mialem gdy wymienialem bat anteny (Hirshmann). I ten zakres obslugi bardzo mi sie podobał. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |