MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[W201] Skrzynia automat świruje w 190 diesel
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=20333
Strona 1 z 2

Autor:  Martini [ śr sie 16, 2006 9:17 pm ]
Tytuł:  [W201] Skrzynia automat świruje w 190 diesel

Witam! Od kilku dni mam Mercedesa 190 z 2ltr silnikiem diesela i 4 biegi skrzynią automat. Autko z roku 1985 ma przebieg ponad 340kkm. Kupiłem go okazyjnie tanio (tak mi się przynajmniej wydaje ;) ) i chce go doprowadzić do dawnej świetności, narazie mechanicznej. Blacha na potem, nie jest źle. Autko jeździło na taryfie we wrocławiu.

Ale co do skrzyni, objawy niedomagania są takie:

- na D jak puszcze hamulec,autko stoji. Jak mu wdusze gaz na około 2-3 tys obr zaczyna się toczyć, ale tak jak by w manualu jechać na półsprzęgle.I potem jest moment że złapie i już jedzie normalnie.
- dalej na poz D gdy jade z 1 biegu pomija 2 i od razu wchodzi na 3. Ale na krótko bo już od 50-60km/h załącza 4 bieg. Jak mu wdepne do deski to zredukuje na 3 i moge nawet tak ciągnąć do 100km/h.
- na pozycji biegu 3 zachowuje się identycznie jak na D tyle że nie włącza 4 (to chyba normalne)
- na pozycji 2 rusza bez "poślizgu sprzęgła" tak jak ma być! ale jest tylko 1 bieg, nie włącza się 2 :(
- na poz R reaguje normalnie bez poślizgów.

Od razu pisze że wymieniłem olej w skrzyni i śilniku, i tu i tu była czarna zupa. Wyczytałem tu na forum, że czasem jest tak żeprzewody od podciśnienia mogą być błędnie podłączone i narazie łudzęsie że tak może być i w tym przypadku. Jeżeli mieliście tego typu problem to poradcie co robić. Bo czuje w kościach, że ta skrzynia już poprostu umiera.

Autor:  Wookee [ śr sie 16, 2006 9:26 pm ]
Tytuł: 

Przez analogię do starszych - jak olej był czarny, to pewnie poleciały tarczki. Taśmy hamujące też do kontroli.
IMO skrzynia do diagnozy na stole, po uprzednim rozebraniu.

P.S. "190" to W201

Autor:  Martini [ śr sie 16, 2006 10:16 pm ]
Tytuł: 

już zmieniłem w tytule ;) wciąż się ucze...

Może jest ktoś z wrocławia co zna zakład co by tą skrzynie rozebrał na stole? Za jakieś "normalne" pieniądze ;) <br>Dodano po 22 minutach.:<br> może jest w jakimś dziale download schemat instalacji podciśnienia w Mercu? Albo ktoś ma np w pdf jakąś książkę typu "jeżdżę Mercedesem 190D"? Bo chętnie zrobił bym co nie co przy tym autku sam

Autor:  kalach [ śr sie 16, 2006 10:20 pm ]
Tytuł: 

Spróbuj na ul. Rakowej we Wrocławiu. Nie wiem czy pieniądze są normalne :lol: , ale mam z tym zakładem dobre doświadczenia.

Autor:  gibber [ śr sie 16, 2006 10:20 pm ]
Tytuł: 

Jutro Ci zeskanuje rozdzial o automacie z ksiazki WKŁ. Zaraz musze wyjechac po kobite wiec nie dam dzis rady [zlosnik]

Autor:  bary123ce [ czw sie 17, 2006 8:48 pm ]
Tytuł: 

gibber dla mnie też proszę [zlosnik] [zlosnik] ;) dzieki!! :)

Autor:  gibber [ czw sie 17, 2006 9:39 pm ]
Tytuł: 

Zapomnialem na smierc, juz daje obiecana instrukcje.
Spakowalem wszystkie 6 stron z tej ksiazki.

Do sciagniecia:

http://rapidshare.de/files/29778028/ASB.rar.html
Aby sciagnac,
Wybieramy na dole opcje free, czekamy, czekamy, wybieramy serwer i wpisujemy kod, gotowe [zlosnik]

Autor:  Martini [ czw sie 17, 2006 10:25 pm ]
Tytuł: 

Dzięki za skany, wyszły super.
Troche poczytałem i widzę że bez sprzątu (manometry i inne) to nie mam szans na jakiekolwiek regulacje "na ucho". Szczerze to jest to mój drugi automat i pierwszy z jakimiś problemami. Widzę że bez pomocy specjalisty mechanika to sam tu raczej niewiele zrobie. Przynajmniej mam pojęcie jak to wszystko działa :)

Autor:  ro2man [ pt sie 18, 2006 8:29 am ]
Tytuł: 

do Martini - ciekawy jestem jak zachowywała się skrzynia przed wymianą oleju

Autor:  Martini [ pt sie 18, 2006 9:47 am ]
Tytuł: 

To samo było. Jak go kupowałem, koleś zaklinał się że wymiana oleju i filtór pomoże. Ja wiedziałem że nie, ale wymienić i tak trzeba było. Narazie idzie jechać tym autem i to całkiem sprawnie. Jedynka jest dość długa, potem trójka wskakuje, ale między biegami on "szuka" jakby tej dwójki, czasami wróci gdzieś na jedynke i spowrotem trójka. Jak będę miał troche czasu w weekend to zajme się tymi podciśnieniami, może tam coś nie tak. Narazie auto jest mi niezbędne do jazdy...

I most mi zaczął buczęć, ale to już inna bajka :evil:

no i podsufitke musze zdjąć bo silnik od okna dachowego chodzi ale chyba dzieś się linki zgubiły. Też pewnie temat gdzieś porusze na forum, ale wydaje mi się że było to opisywane.

A reszta chodzi :)

Autor:  ro2man [ pt sie 18, 2006 1:36 pm ]
Tytuł: 

z twojego opisu wynika, że prakuje jednego biegu a to, że się sypnie to tylko kwestia czasu (możesz jeździć i jeździć ale też możesz stanąć w każdej chwili) poszukaj raczej nowej skrzyni na podmianę bo wyjdzie taniej. Jak nie stanowi to jakiejś tajemnicy to napisz mi na PW ile dałeś za samochód.

Autor:  Martini [ pt sie 18, 2006 2:35 pm ]
Tytuł: 

ta, brakuje tej dwójki, ale ONA GDZIEŚ TAM JEST! ;)
Panowie, ile może kosztować taka skrzynia używka? sprawna naturalnie.
No i czy jakiś tam mechanik będzie wiedział co i jak przy kupnie? czy brać szpeca (a o takiego trudno w rawiczu)?

Lece po autogiełde dolnośl. i będę czytał. Może akurat coś znajde :) ...

Autor:  leopold [ pt sie 18, 2006 2:56 pm ]
Tytuł: 

Martini pisze:
No i czy jakiś tam mechanik będzie wiedział co i jak przy kupnie? czy brać szpeca (a o takiego trudno w rawiczu)?
Lece po autogiełde dolnośl. i będę czytał. Może akurat coś znajde :) ...


W ogłoszeniach jest zawsze cud miód i super, a rzeczywistość zwykle jest dużo gorsza. Jeśli skrzynia jest wyjęta z wozu, praktycznie nic się nie da sprawdzić i łatwo stracić te 1000-1500 złociszy. Zaufany mechanik to może nie być złe rozwiązanie, taki potrafi załatwić może nie cudo-nówkę, ale przynajmniej działający egzemplarz.

Pozostaję z wyrazami szacunku

Autor:  gibber [ pt sie 18, 2006 3:37 pm ]
Tytuł: 

Niewbija Ci dwojki a Ty chcesz ja wymieniac . Raczej pojedz do serwisu zajmujacego sie tylko i wylacznie automatami. Moze sie skonczyc na naprawie/regulacji za 300 zl, rownie dobrze moze zakonczyc sie kapitalka w cenie 2000 zl, nie wiesz dopuki tam nie pojedziesz.

Wrocław Długołeka Spacerowa 2,Mirków. 071-315-26-72
http://www.syltom.com.pl/index.php
http://www.asu.pl/portal/html/

Az trzy we Wroclawiu (znalezione na forum automat.pl) :o

Autor:  bartek_190D [ pn wrz 04, 2006 9:40 am ]
Tytuł: 

te automaty ruszaja z drugiego biegu, potem 3 i 4 (na D). kiedy ruszamy ze zdecydowanym wcisnieciem gazu to wtedy wrzuca na 1, potem 2 itd. i tak samo jest na polozeniu wybieraka 2. sam sie wsytarszylem w mojej ze nie wrzuca 2 biegu na pozycji 2, a tu taka niespodzxianka, ze on z 2 ruszyl i na 2 jechal. jak wcisnalem gaz dosc gleboko przy rudzaniu to wlaczyla sie jedynka i potem dwojka. dla kogos kto nie jeździl mercedesem z automatem to te skrzynie sa pelne niespodzianek... dopiero jak poczytalem oryginalna instrukcje to wszystko mi sie wyjasnilo :) druga ciekawostka w tych automatach jest to, ze mozna je odpalac "na hol"... :o

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/