MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 01, 2025 1:54 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw sie 17, 2006 1:45 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 13, 2006 2:14 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Jak w tytule, mam luz na wale pędnym w kierunku osi obrotu, na moje oko jakies 6-8 mm, z tego co wiem można ten luz zlikwidować regulując jakąś nakrętkę przy tylnym moście... i tu moje pytanie: jaki klucz jest potrzebny do tej nakrętki? nie miałem czasu jeszcze zejść do kanału żeby obadać sprawę od spodu, na razie tylko orientacyjnie dowiedziałem się, że podobno to jest jakiś nietypowy klucz :o

_________________
S210 E320 CDI Avantgarde 2000r.
W124 300D 1988r.
VW Golf II 1.6 + gaz
ex: W124, W201, W123 i wiele innych


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 17, 2006 1:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Typowy tylko duzy. 46 jak pamietam. A nakretka jest przy podporze mostu.

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch
124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 23, 2006 10:16 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sie 21, 2006 9:38 am
Posty: 20
Lokalizacja: Poznań
Sorki że rozdrapuje stary wątek ,ale zaineresowalo mnie to ponieważ mam coś podobnego w W201. A mianowicie przy zminie biegów tak mi "klyka" (dzwoni - czy jak to tam nazwać) i dowiedziałem się że pewnie wał jes poluzowany :/
Zatem miał bym prośbę o jakieś fotki tej śruby regulacyjnej i pytanko czy w 124 jest podobnie jak w 190ce ?
POZDRAWIAM

_________________
M-B W201 (190E) 2,0 benzyna bez nitro


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 23, 2006 10:33 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 13, 2006 2:14 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
ja na razie nie zszedłem jeszcze do kanału ale jak w końcu to zrobie to mogę pstryknąć pare fotek, w 190-tce powinno być tak samo jak w 124 ;)

_________________
S210 E320 CDI Avantgarde 2000r.
W124 300D 1988r.
VW Golf II 1.6 + gaz
ex: W124, W201, W123 i wiele innych


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 23, 2006 11:05 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 11, 2005 3:21 pm
Posty: 245
Lokalizacja: Tychy
Witam

A czy ktoś z szanownych forumowiczów orientuje się jak wielki powinien być ten luz na wale i czy taki sam powinien być przy autmatycznej skrzyni biegów.

Pozdrawiam
Adam

_________________
obecnie w202 c220 kombi automat
ex.MB124 300TD turbo w automacie R.I.P.
ex.MB123 240TD


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 24, 2006 8:33 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sie 21, 2006 9:38 am
Posty: 20
Lokalizacja: Poznań
ertee, czekam z niecierpliwością :)

_________________
M-B W201 (190E) 2,0 benzyna bez nitro


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 24, 2006 8:45 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Z tego co slyszalem, wyczuwalny luz (czy tez stukanie przy zmianie biegu) moze byc efektem zuzytego sprzegielka (taka metalowo-gumowa tarcza na wale przed dyfrem)... Widzialem raz jak cos takiego wymieniali w MB124, bylo mocno postrzepione i cud ze wogole jeszcze przenosilo moment obrotowy z walu.. No i podobno stukalo... Warto wiec chyba i ten element sprawdzic... :)

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 24, 2006 9:03 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 11, 2005 3:21 pm
Posty: 245
Lokalizacja: Tychy
Ja mając kiedyś 123 miałem takie oto obiawy
1. wyczówalne delkkatne szarpnięcia pmiędzy zmianą biegów
2. po pewnym czasie gałka zmiany biegów zaczeła wibrować

A z tego co wiem to w 124 budowa jest prawie taka a nawet identyczna.

Wcześnij była gregulacja luzu na wale i nic to nie pomagało

okazało się że to właśnie ten gumowy przegub się kończył
po wymianie wszelkie objawy ustały

Powracam do pytania o luz na wale- tzn jak wielki powinen byci i czy taki sam powinien być w automacie

Adam

_________________
obecnie w202 c220 kombi automat
ex.MB124 300TD turbo w automacie R.I.P.
ex.MB123 240TD


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 25, 2006 1:04 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 13, 2006 2:14 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
wpelczarski pisze:
Z tego co slyszalem, wyczuwalny luz (czy tez stukanie przy zmianie biegu) moze byc efektem zuzytego sprzegielka (taka metalowo-gumowa tarcza na wale przed dyfrem)... Widzialem raz jak cos takiego wymieniali w MB124, bylo mocno postrzepione i cud ze wogole jeszcze przenosilo moment obrotowy z walu.. No i podobno stukalo... Warto wiec chyba i ten element sprawdzic... :)


Z własnego doświadczenie mogę powiedzieć, że awaria takiego zużytego przegubu może mieć nieciekawe skutki (opisywałem to w innym wątku), właśnie po takiej awarii musiałem wymienić cały wał pędny wraz z przegubami i podporą wału, co prawda przeguby założyłem używane ale ich stan określiłbym na dobry+, poprzednie były już bardzo zużyte, sparuszałe i popękane, jeden z nich niestety nie wytrzymał i pękł...
Ale wracając do tematu tego wątku, to można przy dokładnych oględzinach stwierdzić czy luz jest na przegubie czy w moście, z moich obserwacji wynika, że u mnie luz występuje właśnie w moście.

_________________
S210 E320 CDI Avantgarde 2000r.
W124 300D 1988r.
VW Golf II 1.6 + gaz
ex: W124, W201, W123 i wiele innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 25, 2006 10:39 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sie 21, 2006 9:38 am
Posty: 20
Lokalizacja: Poznań
wpelczarski, patrzyłem na ten łącznik i wygląda jak nowy (tak też chyba jest) guma jest ładna czarna, a śruby błyszczą jak ta lalal :). Kupiłem to autko jakieś 2 miesiące temu i chyba przed zakupem ktoś to wymienił. Czyli myśle że to właśnie będzie luz na moście (na wale).

_________________
M-B W201 (190E) 2,0 benzyna bez nitro


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 27, 2006 2:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 17, 2004 3:27 pm
Posty: 228
Lokalizacja: Stęszew pod Poznaniem
dołączam do pytania z tym że: u mnie sprzęgła wału z obu stron są nowiutkie i podpora wału też. a jednak stuka... i tez slychac z tym ze u mnie coraz głośniej i zaczynam sie obawiać co ma luz... czy w skrzyni czy w tylnym moście... wiem ze jedną gumę na półośce mam do wymiany ale to chyba nie przez gumę stuka co???
brałem tym wałem kręciłem delikatnie i stuka a luzów na samym wale nie ma tylko gdzies musi byc na skrzyni albo w moscie...

_________________
MB W123 200D 79r. biały sprzedany... - :-(
MB W201 200 85r. czarny metalic automatic + gaz - sprzedany :-)
MB W124 230E czarny mafioso :-P


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 27, 2006 5:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
jarecki pisze:
ale to chyba nie przez gumę stuka co???


jarecki pisze:
ylko gdzies musi byc na skrzyni albo w moscie


Na przegubie jak guma zła też mogły się zrobić luzy... i stuka.
Wydaje mi się, że stukać może nie tylko przeniesieniu napędu, ale także coś w zawieszeniu: tuleje wahliwe, gumy wózka ...

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 27, 2006 6:14 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
recepta:
odkręcić półosie z tylnego mostu i sprawdzić nie stuka-półosie, stuka -wykręcić wał od strony tylnego mostu nie stuka-tylny most (luż międzyzębny na przekładni-sprawdzić oliwkę czy jeszcze jest) stuka-sprawdzić krzyżak Kardana-stuka do wymiany nie stuka - zostaje tylko jedno połączenie wielowypust przy skrzyni biegów [zlosnik] żmudne ale prawdziwe
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 27, 2006 7:57 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sie 21, 2006 9:38 am
Posty: 20
Lokalizacja: Poznań
Ja jeszcze raz się położyłem pod autko i zauważyłem że ta guma łącząca skrzynie z wałem jest troszkę wyrobiona (prawdopodobna przyczyna). Zastanawiam się teraz gdzie takie coś można kupić ,czy idzie takie coś dostać na allegro?? Prosze o informacje


PS.Jestem z Poznania

_________________
M-B W201 (190E) 2,0 benzyna bez nitro


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 27, 2006 11:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 17, 2004 3:27 pm
Posty: 228
Lokalizacja: Stęszew pod Poznaniem
w poznaniu na ulicy świerzawskiej jest hurtownia fota i tam dostaniesz za rozsądne pieniądze...
w poznaniu też na rogu omańkowskiej i obornickiej jest tez sklep co ma gość i ma dużo i tanio do meśka... ja brałem sprzęgła wału u niego... łądnie razem ze śrubami i oryginały mercedesa... za sztyke płaciłem chyba cos koło 80-100zł <br>Dodano po 3 minutach.:<br> aha!!!
i nie bierz na allegro bo mają raz: drogo
dwa: nie zawsze pasuje do tego modelu... ja dwa razy wymieniałem w sklepie gumę bo niby model ten sam a wychodziły różne rozmiary...
a na allegro kto ci wymieni????

_________________
MB W123 200D 79r. biały sprzedany... - :-(

MB W201 200 85r. czarny metalic automatic + gaz - sprzedany :-)

MB W124 230E czarny mafioso :-P


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl