MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[W124] luz na wale pędnym
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=20336
Strona 1 z 2

Autor:  ertee [ czw sie 17, 2006 1:45 am ]
Tytuł:  [W124] luz na wale pędnym

Jak w tytule, mam luz na wale pędnym w kierunku osi obrotu, na moje oko jakies 6-8 mm, z tego co wiem można ten luz zlikwidować regulując jakąś nakrętkę przy tylnym moście... i tu moje pytanie: jaki klucz jest potrzebny do tej nakrętki? nie miałem czasu jeszcze zejść do kanału żeby obadać sprawę od spodu, na razie tylko orientacyjnie dowiedziałem się, że podobno to jest jakiś nietypowy klucz :o

Autor:  szeryf [ czw sie 17, 2006 1:52 pm ]
Tytuł: 

Typowy tylko duzy. 46 jak pamietam. A nakretka jest przy podporze mostu.

Autor:  Radzio [ śr sie 23, 2006 10:16 pm ]
Tytuł: 

Sorki że rozdrapuje stary wątek ,ale zaineresowalo mnie to ponieważ mam coś podobnego w W201. A mianowicie przy zminie biegów tak mi "klyka" (dzwoni - czy jak to tam nazwać) i dowiedziałem się że pewnie wał jes poluzowany :/
Zatem miał bym prośbę o jakieś fotki tej śruby regulacyjnej i pytanko czy w 124 jest podobnie jak w 190ce ?
POZDRAWIAM

Autor:  ertee [ śr sie 23, 2006 10:33 pm ]
Tytuł: 

ja na razie nie zszedłem jeszcze do kanału ale jak w końcu to zrobie to mogę pstryknąć pare fotek, w 190-tce powinno być tak samo jak w 124 ;)

Autor:  adamkatowice [ śr sie 23, 2006 11:05 pm ]
Tytuł: 

Witam

A czy ktoś z szanownych forumowiczów orientuje się jak wielki powinien być ten luz na wale i czy taki sam powinien być przy autmatycznej skrzyni biegów.

Pozdrawiam
Adam

Autor:  Radzio [ czw sie 24, 2006 8:33 pm ]
Tytuł: 

ertee, czekam z niecierpliwością :)

Autor:  Borys [ czw sie 24, 2006 8:45 pm ]
Tytuł: 

Z tego co slyszalem, wyczuwalny luz (czy tez stukanie przy zmianie biegu) moze byc efektem zuzytego sprzegielka (taka metalowo-gumowa tarcza na wale przed dyfrem)... Widzialem raz jak cos takiego wymieniali w MB124, bylo mocno postrzepione i cud ze wogole jeszcze przenosilo moment obrotowy z walu.. No i podobno stukalo... Warto wiec chyba i ten element sprawdzic... :)

Autor:  adamkatowice [ czw sie 24, 2006 9:03 pm ]
Tytuł: 

Ja mając kiedyś 123 miałem takie oto obiawy
1. wyczówalne delkkatne szarpnięcia pmiędzy zmianą biegów
2. po pewnym czasie gałka zmiany biegów zaczeła wibrować

A z tego co wiem to w 124 budowa jest prawie taka a nawet identyczna.

Wcześnij była gregulacja luzu na wale i nic to nie pomagało

okazało się że to właśnie ten gumowy przegub się kończył
po wymianie wszelkie objawy ustały

Powracam do pytania o luz na wale- tzn jak wielki powinen byci i czy taki sam powinien być w automacie

Adam

Autor:  ertee [ pt sie 25, 2006 1:04 am ]
Tytuł: 

wpelczarski pisze:
Z tego co slyszalem, wyczuwalny luz (czy tez stukanie przy zmianie biegu) moze byc efektem zuzytego sprzegielka (taka metalowo-gumowa tarcza na wale przed dyfrem)... Widzialem raz jak cos takiego wymieniali w MB124, bylo mocno postrzepione i cud ze wogole jeszcze przenosilo moment obrotowy z walu.. No i podobno stukalo... Warto wiec chyba i ten element sprawdzic... :)


Z własnego doświadczenie mogę powiedzieć, że awaria takiego zużytego przegubu może mieć nieciekawe skutki (opisywałem to w innym wątku), właśnie po takiej awarii musiałem wymienić cały wał pędny wraz z przegubami i podporą wału, co prawda przeguby założyłem używane ale ich stan określiłbym na dobry+, poprzednie były już bardzo zużyte, sparuszałe i popękane, jeden z nich niestety nie wytrzymał i pękł...
Ale wracając do tematu tego wątku, to można przy dokładnych oględzinach stwierdzić czy luz jest na przegubie czy w moście, z moich obserwacji wynika, że u mnie luz występuje właśnie w moście.

Autor:  Radzio [ pt sie 25, 2006 10:39 am ]
Tytuł: 

wpelczarski, patrzyłem na ten łącznik i wygląda jak nowy (tak też chyba jest) guma jest ładna czarna, a śruby błyszczą jak ta lalal :). Kupiłem to autko jakieś 2 miesiące temu i chyba przed zakupem ktoś to wymienił. Czyli myśle że to właśnie będzie luz na moście (na wale).

Autor:  jarecki [ ndz sie 27, 2006 2:21 pm ]
Tytuł: 

dołączam do pytania z tym że: u mnie sprzęgła wału z obu stron są nowiutkie i podpora wału też. a jednak stuka... i tez slychac z tym ze u mnie coraz głośniej i zaczynam sie obawiać co ma luz... czy w skrzyni czy w tylnym moście... wiem ze jedną gumę na półośce mam do wymiany ale to chyba nie przez gumę stuka co???
brałem tym wałem kręciłem delikatnie i stuka a luzów na samym wale nie ma tylko gdzies musi byc na skrzyni albo w moscie...

Autor:  mza [ ndz sie 27, 2006 5:36 pm ]
Tytuł: 

jarecki pisze:
ale to chyba nie przez gumę stuka co???


jarecki pisze:
ylko gdzies musi byc na skrzyni albo w moscie


Na przegubie jak guma zła też mogły się zrobić luzy... i stuka.
Wydaje mi się, że stukać może nie tylko przeniesieniu napędu, ale także coś w zawieszeniu: tuleje wahliwe, gumy wózka ...

Autor:  Wojtyla [ ndz sie 27, 2006 6:14 pm ]
Tytuł: 

Witam
recepta:
odkręcić półosie z tylnego mostu i sprawdzić nie stuka-półosie, stuka -wykręcić wał od strony tylnego mostu nie stuka-tylny most (luż międzyzębny na przekładni-sprawdzić oliwkę czy jeszcze jest) stuka-sprawdzić krzyżak Kardana-stuka do wymiany nie stuka - zostaje tylko jedno połączenie wielowypust przy skrzyni biegów [zlosnik] żmudne ale prawdziwe
pozdro

Autor:  Radzio [ ndz sie 27, 2006 7:57 pm ]
Tytuł: 

Ja jeszcze raz się położyłem pod autko i zauważyłem że ta guma łącząca skrzynie z wałem jest troszkę wyrobiona (prawdopodobna przyczyna). Zastanawiam się teraz gdzie takie coś można kupić ,czy idzie takie coś dostać na allegro?? Prosze o informacje


PS.Jestem z Poznania

Autor:  jarecki [ ndz sie 27, 2006 11:14 pm ]
Tytuł: 

w poznaniu na ulicy świerzawskiej jest hurtownia fota i tam dostaniesz za rozsądne pieniądze...
w poznaniu też na rogu omańkowskiej i obornickiej jest tez sklep co ma gość i ma dużo i tanio do meśka... ja brałem sprzęgła wału u niego... łądnie razem ze śrubami i oryginały mercedesa... za sztyke płaciłem chyba cos koło 80-100zł <br>Dodano po 3 minutach.:<br> aha!!!
i nie bierz na allegro bo mają raz: drogo
dwa: nie zawsze pasuje do tego modelu... ja dwa razy wymieniałem w sklepie gumę bo niby model ten sam a wychodziły różne rozmiary...
a na allegro kto ci wymieni????

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/