MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 04, 2025 7:36 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt sie 18, 2006 7:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Witam.
Po długich poszukiwaniach znalazłem wreszcie odpowiednią pompę.
na szczęście większość firm i EPC podawały jeden rodzaj do M104.980.
KAGER - koszt 520 pln - niemało.

Teraz muszę ja wymienić. Warsztaty zawalone są, a ja nie chcę czekać - cieknie już bardzo.
Chcę wymienić ją sam (w odwodzie bedę miał warsztat teścia z mechanikiem :hehe:).

Czy mam szanse aby wykonać tą operację sam? (potrafię rozkadać i jestem dokładny, parę rzeczy sam robię/robiłem: zmiany płynów, zmiana klocków, naprawy klapy, w AUDI zmiana pasków, montaż demontaż aletrnatora)

W warsztacie mi powiedzieli, że koszt zmiany to ~80pln do 150pln, bo jest tam jakiś myk (ktoś słyszał o problemach?). Mogę to zrobić w poniedziałek...albo sam na weekend.

Parę pytań, aby ułatwić sobie pracę. Wszelkie komentarze mile widziane.
Gdzie jest kurek spustowy płynu chłodzacego, o którym gdzieś czytałem na forum.
(zawsze moge ściągnąć jakiś wąż, ale jak jest kurek...)

Kolejność prac:
spuszczenie płynu
ściągnięcie obudowy wiatraka
ściągniecie paska wielorowkowego (co muszę poluzować?)
odkręcenie obudowy filtra powietrza, aby nie przeszkadzał
odłączenie czujników termostatu
odłaczenie przewodów gumowych do/z pompy, odłączenie przewodu zwrotnego
odkręcenie 4 śrub od głowicy
zamiana pomp i wszystkich uszczelnień (w komplecie z pompą)
montaż w kolejności odwrotnej <br>Dodano po 7 godzinach. 4 minutach.:<br> Nikt nie wymieniał pompy w M104 lub M103 3.0?

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 18, 2006 8:56 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
mza pisze:
ściągnięcie obudowy wiatraka


Najpierw bedziesz musial smigielko odkrecic i zdjac. To jest ten myk, bo ciasno. W M104 bedzie jeszcze pewnie visco, u mnie byl elektomagnes. W 200D smiglo jest przykrecone od przodu na srubami z lbem imbusowym. Sprawdz u siebie i zorganizuj sobie odpowiednie kluczyki.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 18, 2006 11:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
witam
Wg. mnie ( mam M103 ) myk jest w poluzowaniu napinacza najpierw trzeba poluzować śrubę główną przechodzącą przez napinacz a później go poluzować śruba regulacyjną w celu zdjęcia paska PK, reszta jest prosta Wg. twojej recepty, w M103 (nie wiem jak jest M104) jest mały problem z dostaniem się do wew. śrub mocujących pompę wody, ale da się to obejść za pomocą kluczy "przegubowych", wg mnie operacja prosta i nie stwarzająca ryzykownych opcji.
pozdrawiam [cool]

_________________
S124 300TE 4-MATIC
S124 E280T
Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 19, 2006 7:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Dzięki za uwagi.
Tak myślałem, że problem będzie z dostaniem się do śrub.
Mój M104 to taki M103 z dwoma wałkami...
Macię rację myk to mało miejsca...
Jeszcze kawa i startuję.
KUpiłem pompe, a teraz doszedłem do wniosku, że może wystarczy zmienić tylko 11, może 17? zobaczymy
Obrazek <br>Dodano po 10 godzinach. 56 minutach.:<br> A więc tak:
Po zdjęciu obudowy filtra, śmigła z obudową, paska, aby odkręcić przewód powrotny należy: zdjąć kopułkę, odkręcić plastiki, ok
dostęp do 1 śruby od pompy ok.
dwie z tyłu od dołu jako tako
ale jedna dolna od frontu nie do ruszenia, trzbeba by zdemontować naciąg paska i odkręcić / odsunąć pompę wspomagania i chyba kompresor klimy, po 4 godzinach poddałem się, następną skręcałem wszystko do kupy :roll:
Jutro melduję się w warszacie 8:00, niech się męczą mechanicy...
Musi być jakiś myk ... przynajmniej wiem za co zapłacę :-?

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl