MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W124] Wymiana pompy wody https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=20366 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | mza [ pt sie 18, 2006 7:06 pm ] |
Tytuł: | |
Witam. Po długich poszukiwaniach znalazłem wreszcie odpowiednią pompę. na szczęście większość firm i EPC podawały jeden rodzaj do M104.980. KAGER - koszt 520 pln - niemało. Teraz muszę ja wymienić. Warsztaty zawalone są, a ja nie chcę czekać - cieknie już bardzo. Chcę wymienić ją sam (w odwodzie bedę miał warsztat teścia z mechanikiem :hehe:). Czy mam szanse aby wykonać tą operację sam? (potrafię rozkadać i jestem dokładny, parę rzeczy sam robię/robiłem: zmiany płynów, zmiana klocków, naprawy klapy, w AUDI zmiana pasków, montaż demontaż aletrnatora) W warsztacie mi powiedzieli, że koszt zmiany to ~80pln do 150pln, bo jest tam jakiś myk (ktoś słyszał o problemach?). Mogę to zrobić w poniedziałek...albo sam na weekend. Parę pytań, aby ułatwić sobie pracę. Wszelkie komentarze mile widziane. Gdzie jest kurek spustowy płynu chłodzacego, o którym gdzieś czytałem na forum. (zawsze moge ściągnąć jakiś wąż, ale jak jest kurek...) Kolejność prac: spuszczenie płynu ściągnięcie obudowy wiatraka ściągniecie paska wielorowkowego (co muszę poluzować?) odkręcenie obudowy filtra powietrza, aby nie przeszkadzał odłączenie czujników termostatu odłaczenie przewodów gumowych do/z pompy, odłączenie przewodu zwrotnego odkręcenie 4 śrub od głowicy zamiana pomp i wszystkich uszczelnień (w komplecie z pompą) montaż w kolejności odwrotnej <br>Dodano po 7 godzinach. 4 minutach.:<br> Nikt nie wymieniał pompy w M104 lub M103 3.0? |
Autor: | laudan [ pt sie 18, 2006 8:56 pm ] |
Tytuł: | |
mza pisze: ściągnięcie obudowy wiatraka
Najpierw bedziesz musial smigielko odkrecic i zdjac. To jest ten myk, bo ciasno. W M104 bedzie jeszcze pewnie visco, u mnie byl elektomagnes. W 200D smiglo jest przykrecone od przodu na srubami z lbem imbusowym. Sprawdz u siebie i zorganizuj sobie odpowiednie kluczyki. |
Autor: | Jurand [ pt sie 18, 2006 11:46 pm ] |
Tytuł: | |
witam Wg. mnie ( mam M103 ) myk jest w poluzowaniu napinacza najpierw trzeba poluzować śrubę główną przechodzącą przez napinacz a później go poluzować śruba regulacyjną w celu zdjęcia paska PK, reszta jest prosta Wg. twojej recepty, w M103 (nie wiem jak jest M104) jest mały problem z dostaniem się do wew. śrub mocujących pompę wody, ale da się to obejść za pomocą kluczy "przegubowych", wg mnie operacja prosta i nie stwarzająca ryzykownych opcji. pozdrawiam ![]() |
Autor: | mza [ sob sie 19, 2006 7:57 pm ] |
Tytuł: | |
Dzięki za uwagi. Tak myślałem, że problem będzie z dostaniem się do śrub. Mój M104 to taki M103 z dwoma wałkami... Macię rację myk to mało miejsca... Jeszcze kawa i startuję. KUpiłem pompe, a teraz doszedłem do wniosku, że może wystarczy zmienić tylko 11, może 17? zobaczymy ![]() Po zdjęciu obudowy filtra, śmigła z obudową, paska, aby odkręcić przewód powrotny należy: zdjąć kopułkę, odkręcić plastiki, ok dostęp do 1 śruby od pompy ok. dwie z tyłu od dołu jako tako ale jedna dolna od frontu nie do ruszenia, trzbeba by zdemontować naciąg paska i odkręcić / odsunąć pompę wspomagania i chyba kompresor klimy, po 4 godzinach poddałem się, następną skręcałem wszystko do kupy ![]() Jutro melduję się w warszacie 8:00, niech się męczą mechanicy... Musi być jakiś myk ... przynajmniej wiem za co zapłacę ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |