MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[W124] Wymiana pompy wody
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=20366
Strona 1 z 1

Autor:  mza [ pt sie 18, 2006 7:06 pm ]
Tytuł: 

Witam.
Po długich poszukiwaniach znalazłem wreszcie odpowiednią pompę.
na szczęście większość firm i EPC podawały jeden rodzaj do M104.980.
KAGER - koszt 520 pln - niemało.

Teraz muszę ja wymienić. Warsztaty zawalone są, a ja nie chcę czekać - cieknie już bardzo.
Chcę wymienić ją sam (w odwodzie bedę miał warsztat teścia z mechanikiem :hehe:).

Czy mam szanse aby wykonać tą operację sam? (potrafię rozkadać i jestem dokładny, parę rzeczy sam robię/robiłem: zmiany płynów, zmiana klocków, naprawy klapy, w AUDI zmiana pasków, montaż demontaż aletrnatora)

W warsztacie mi powiedzieli, że koszt zmiany to ~80pln do 150pln, bo jest tam jakiś myk (ktoś słyszał o problemach?). Mogę to zrobić w poniedziałek...albo sam na weekend.

Parę pytań, aby ułatwić sobie pracę. Wszelkie komentarze mile widziane.
Gdzie jest kurek spustowy płynu chłodzacego, o którym gdzieś czytałem na forum.
(zawsze moge ściągnąć jakiś wąż, ale jak jest kurek...)

Kolejność prac:
spuszczenie płynu
ściągnięcie obudowy wiatraka
ściągniecie paska wielorowkowego (co muszę poluzować?)
odkręcenie obudowy filtra powietrza, aby nie przeszkadzał
odłączenie czujników termostatu
odłaczenie przewodów gumowych do/z pompy, odłączenie przewodu zwrotnego
odkręcenie 4 śrub od głowicy
zamiana pomp i wszystkich uszczelnień (w komplecie z pompą)
montaż w kolejności odwrotnej <br>Dodano po 7 godzinach. 4 minutach.:<br> Nikt nie wymieniał pompy w M104 lub M103 3.0?

Autor:  laudan [ pt sie 18, 2006 8:56 pm ]
Tytuł: 

mza pisze:
ściągnięcie obudowy wiatraka


Najpierw bedziesz musial smigielko odkrecic i zdjac. To jest ten myk, bo ciasno. W M104 bedzie jeszcze pewnie visco, u mnie byl elektomagnes. W 200D smiglo jest przykrecone od przodu na srubami z lbem imbusowym. Sprawdz u siebie i zorganizuj sobie odpowiednie kluczyki.

Autor:  Jurand [ pt sie 18, 2006 11:46 pm ]
Tytuł: 

witam
Wg. mnie ( mam M103 ) myk jest w poluzowaniu napinacza najpierw trzeba poluzować śrubę główną przechodzącą przez napinacz a później go poluzować śruba regulacyjną w celu zdjęcia paska PK, reszta jest prosta Wg. twojej recepty, w M103 (nie wiem jak jest M104) jest mały problem z dostaniem się do wew. śrub mocujących pompę wody, ale da się to obejść za pomocą kluczy "przegubowych", wg mnie operacja prosta i nie stwarzająca ryzykownych opcji.
pozdrawiam [cool]

Autor:  mza [ sob sie 19, 2006 7:57 pm ]
Tytuł: 

Dzięki za uwagi.
Tak myślałem, że problem będzie z dostaniem się do śrub.
Mój M104 to taki M103 z dwoma wałkami...
Macię rację myk to mało miejsca...
Jeszcze kawa i startuję.
KUpiłem pompe, a teraz doszedłem do wniosku, że może wystarczy zmienić tylko 11, może 17? zobaczymy
Obrazek <br>Dodano po 10 godzinach. 56 minutach.:<br> A więc tak:
Po zdjęciu obudowy filtra, śmigła z obudową, paska, aby odkręcić przewód powrotny należy: zdjąć kopułkę, odkręcić plastiki, ok
dostęp do 1 śruby od pompy ok.
dwie z tyłu od dołu jako tako
ale jedna dolna od frontu nie do ruszenia, trzbeba by zdemontować naciąg paska i odkręcić / odsunąć pompę wspomagania i chyba kompresor klimy, po 4 godzinach poddałem się, następną skręcałem wszystko do kupy :roll:
Jutro melduję się w warszacie 8:00, niech się męczą mechanicy...
Musi być jakiś myk ... przynajmniej wiem za co zapłacę :-?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/