MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[W124] ciekawy 124...
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=20377
Strona 1 z 1

Autor:  mikai [ pt sie 18, 2006 11:21 pm ]
Tytuł:  [W124] ciekawy 124...

Witam,

Chce kupic cos nowszego do jazdy na codzien. Zamierzam kupno W124 diesla (najlepiej 250) z Niemiec badz z Polski z malym przebiegiem. Wyszukalem cos takiego:

KLIK

co sadzicie? 4x4 fajna rzecz, ale jaki jest w eksploatacji (koszty serwisu itp)? Czy ktos z Warszay widzial to autko?

Pozdrawiam

Autor:  laudan [ pt sie 18, 2006 11:25 pm ]
Tytuł:  Re: [W 124] ciekawy 124...

mikai pisze:
4x4 fajna rzecz, ale jaki jest w eksploatacji (koszty serwisu itp)?


Fajna, ale bardzo droga. Zawieszenie przod inne niz w normalnych w124, a wiec jestes skazany na ASO, a czesci do 4matic sa tam sporo drozsze od zwyklych.

Autor:  roadrunner [ sob sie 19, 2006 7:22 am ]
Tytuł: 

Nie przesadzajmy różnica jest w amortyzatorze i 1 tuleji wachacza, tuleji stabilizatora, sworzniu dolnym wachacza no i oczywiście półosie masz dodadkowe :) Mam 2 4Maty i w żadnym jak narazie nie wybił się sworzeń ( nie słyszałem aby Jurand je wymieniał a też ma 2) osłony przegóbów można dopasować od innych autek i wychodzą po 20pln tuleje stabilizatora również. jak narazie jedyna żecz jakiej nie robiłem to tylna tuleja wachacza ale w ogromie cześci na rynku raczej bez problemu dostanie sie coś o tych samych parametrach. Cena amortyzatora to ok 500pln za szt.

Jeśli uklad dziala i nikt tam swoich raczek nie wsadzal to można śmiało brać. Ale to " kupiony w salonie, kupiony w Polsce" mnie szczerze mówiąc zniechęca.

Autor:  Grigorij0 [ sob sie 19, 2006 9:25 am ]
Tytuł: 

Przebieg również zabawny...

Autor:  gibber [ sob sie 19, 2006 10:03 am ]
Tytuł: 

14 lat jezdzil po polskich drogach i byl serwisowany w polskich serwisach. Nie jest wart polowy tej ceny :roll:

Autor:  Jurand [ sob sie 19, 2006 11:06 am ]
Tytuł: 

Witam
Popieram RR, dla zabawy ja kupowałem swoje 4-mat ze świecącą się kontrolką awarii napędu, troszkę cierpliwości i zacięcia i napęd działa mi bezawaryjnie ( a awarii nie ulega mechanika napędu tylko jakiś gadżet z elektroniki np. przekaźnik antyprzepięciowy miał zimne luty w 300TE), poza tym jak pisze kolega ceny części nie są aż tak powalające, wymieniałem tylną tuleję i jest taka sama jak w W201, z silnikiem 2.6 - cena raczej normalna 65 zł/ szt.
A propos samego autka - lepiej szukaj gdzie indziej niż w sieci salonów naszych dealerów, a najlepiej za granicą.
Pozdrawiam

Autor:  laudan [ sob sie 19, 2006 12:37 pm ]
Tytuł: 

Jurand pisze:
... naszych dealerów, a najlepiej za granicą.


W orientalnych komisach w DE, gdzie stoi wiekoszc MB w dobrej cenie, a numery jakie robia sa lepsze, niz te spotykane w Slomczynie? Jak ktos sie malo zna na tych autkach, to bezpieczniej kupic jest u nas, a przed zaplaceniem odwiedzenie dobrego warsztatu. Za granica na to nie bedzie mial szans.

Autor:  psinthos [ sob sie 19, 2006 1:28 pm ]
Tytuł: 

laudan pisze:
W orientalnych komisach w DE, gdzie stoi wiekoszc MB w dobrej cenie, a numery jakie robia sa lepsze, niz te spotykane w Slomczynie? Jak ktos sie malo zna na tych autkach, to bezpieczniej kupic jest u nas, a przed zaplaceniem odwiedzenie dobrego warsztatu. Za granica na to nie bedzie mial szans.


Dokladnie. Do tego dochodzi koszt czasu, i dodatkowe koszty - podroz, hotele etc.

Za granica najlepiej poszukiwac w Szwajcarii - mniejsza szansa na 'numery'. Jest jednak drozej - ale cos za cos. [zlosnik]

Autor:  aegm [ sob sie 19, 2006 4:04 pm ]
Tytuł:  Re: [W124] ciekawy 124...

ciekawy model!sprawdzil bym w nim na pewno klime i naped 4matic!
a tak w ogole to jak sprawdzic ten rzadko spotykany i czesto niesprawny uklad napedu. sam nie mialem jeszcze doczynienia z modelem 4 matic i pytam z ciekawosci...

Autor:  laudan [ sob sie 19, 2006 4:58 pm ]
Tytuł:  Re: [W124] ciekawy 124...

aegm pisze:
a tak w ogole to jak sprawdzic ten rzadko spotykany i czesto niesprawny uklad napedu. sam nie mialem jeszcze doczynienia z modelem 4 matic i pytam z ciekawosci...


Jest kontrolka, ktora ma zgasnac jak zapalisz autko. Wyjeta zarowne z niej tez latwo namierzyc, bo ma sie zapalic w pozycji zaplonu jak inne.

Autor:  roadrunner [ sob sie 19, 2006 5:30 pm ]
Tytuł: 

Można równiez na szybko odczytać kody podawane przez sterownik napędu wystarczy zmostkować odpowiednie piny i obserwować kontrolke( które piny mósiałbym sprawdzić w papierzyskach u siebie) wtedy wiadomo napewno czy uklad działa.
Jurand pisze:
wymieniałem tylną tuleję i jest taka sama jak w W201, z silnikiem 2.6 - cena raczej normalna 65 zł/ szt


A nie chwaliłeś się. Będę wiedzial czego szukać na przyszłość. Ciekawe od czego pasuja sworznie? Od biedy mozna regenerować w Szczecinie taka przyjemnośc kosztuje 50 pln za szt. Kumpelc co wsadzał regenerowane do tereniaka mówi że wytrzymują tyle co podróby a ceny połowa.

Autor:  Jurand [ sob sie 19, 2006 5:38 pm ]
Tytuł: 

Ja bym nawet sugerował przeprowadzić test, trzeba zewrzeć pin 1 i 5 na ok. 2 sekundy tak jak w diagnostyce ASD, jeśli mrugnie 1 raz to znaczy, że układ ok. a nie jest to zmostkowana kontrolka ABS-u [zlosnik]

Autor:  aegm [ sob sie 19, 2006 6:24 pm ]
Tytuł:  Re: [W124] ciekawy 124...

laudan pisze:
Jest kontrolka, ktora ma zgasnac jak zapalisz autko. Wyjeta zarowne z niej tez latwo namierzyc, bo ma sie zapalic w pozycji zaplonu jak inne.


o dzieki!nie wiedzialem o kontrolce! a jest mozliwosc ze uklad jest niesprawny mimo prawidlowo dzialajacej kontrolki...?

Autor:  Borys [ sob sie 19, 2006 8:16 pm ]
Tytuł: 

psinthos pisze:
laudan pisze:
W orientalnych komisach w DE, gdzie stoi wiekoszc MB w dobrej cenie, a numery jakie robia sa lepsze, niz te spotykane w Slomczynie? Jak ktos sie malo zna na tych autkach, to bezpieczniej kupic jest u nas, a przed zaplaceniem odwiedzenie dobrego warsztatu. Za granica na to nie bedzie mial szans.


Dokladnie. Do tego dochodzi koszt czasu, i dodatkowe koszty - podroz, hotele etc.

Za granica najlepiej poszukiwac w Szwajcarii - mniejsza szansa na 'numery'. Jest jednak drozej - ale cos za cos. [zlosnik]


Polecam Szwajcarie, ze wzgledu na stan techniczny aut, zwlaszcza w normalnych "Szwajcarskich" komisach a nie u Arabow. Ceny wyzsze, ale mozna zapomniec o doszukiwaniu sie w kazdym aucie kaskaderskiej przeszlosci. Nie polecam Szwajcarii natomiast jesli chodzi o procedure importu. Ale to juz temat na osobnego posta.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/