Radzio pisze:
1,2,3,4,5,6,7 tyle że jest zaplombowane
To są ustawienia serwisowe. Normalnie zawsze na 1.(jak ktoś dobrze zna niemiecki-techniczny to mógłby przetłumaczyć):
skopiowano z mb.org (Gerri) na pewno się przyda:
Połączenia gniazda diagnostycznego 16-sto pinowego w W - 124:
1 - masa
2 - sterownik kompresora klimatyzacji
3 - sterownik układu wtryskowego benzyny KE
4 - EDS Elektronisches Diesel System
5 - ASD, 4 - MATIC
6 - Airbag, napinacze pasów
7 - klima
8 - układ wtryskowy HFM, PMS, dla starszych motorów układ zapłonowy EZL z czujnikami spalania detonacyjnego AKR
9 - sterownik pałąka kapotażowego (W - 129)
10 - dach składany (W - 129)
11 - EDW alarm fabryczny
12 - IFZ centralny zamek na podczerwień
13 - sterownik elektronicznej ASB pięciobiegowej
14 - tempomat, elektroniczny pedał gazu EFP
15 - niewykorzystany
16 - zapłon (+ po stacyjce)
Jeżeli chodzi o korektor oktanowy (gwiazdka z literami S i N), to według dostępnych danych pozycja 5 opóźnia zapłon w stosunku do pozycji S o dwa stopnie, natomiast pozycja 7 opóźnia o dwa stopnie w odniesieniu do pozycji N. (korektor z oznaczeniem EZL KAT)
Przy korektorze z oznaczeniem EZ ECE pozycja 1 przyspiesza zapłon o dwa stopnie w stosunku do pozycji S
Druga gwiazdka, z oznaczeniami liczbowymi od 1 do 7 służy do serwisowej zmiany parametrów wytwarzania mieszanki paliwowej.
1 - Originalzustand
2 - zu hoher Taillastverbrauch bei betriebswarmem motor
3 - Ubergangsfehler bei betriebswarmem Motor
4 - Leichte Ubergangsfehler im Warmlauf
5 - Gasannahme kalt schlecht
6 - Gasannahme und Ubergangsfehler im Warmlauf schlecht
7 - Gasannahme kalt sehr schlecht. Fahrfehler im Warmlauf
Nie tłumaczę , bo nie chcę zniekształcić sensu bądź znaczenia poszczególnych sformułowań.
Druga przyczyna jest prosta: Warunkiem jest wcześniejsze przeprowadzenie pełnej regulacji układu oraz pomiar prawidłowości pracy poszczególnych jego elementów. Od siebie dodam, że bardzo istotne jest ustawienie ciśnień w rozdzielaczu paliwa, tzw. górnego oraz dolnego, oraz prawidłowej regulacji i ciągłości sygnału podawanego z potencjometru klapy przepływomierza, a także skład mieszanki biegu jałowego. Nie wspominam o sprawności układu zapłonowego i prawidłowej pracy sondy.
Po wykonaniu pow. czynności najczęściej nie ma potrzeby manipulacji gwiazdką, której ustawienia poza jedynką są ustawieniami diagnostycznymi, a nie eksploatacyjnymi.
P.S. Nie pytajcie mnie, dlaczego 103 faluje.
Pzdr. Gerri
http://www.mb.org.pl/forum/showflat.php?Cat=&Board=MBForum&Number=39685&page=&view=&sb=5&o=&vc=1