MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Ustawienia N S 1 2 3 7 (wyprzedzenie zapłonu)
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=20487
Strona 1 z 2

Autor:  Radzio [ pt sie 25, 2006 10:43 am ]
Tytuł:  Ustawienia N S 1 2 3 7 (wyprzedzenie zapłonu)

Mam pytanko: Jak to działa i jak ustawić i kiedy?? Znaczy się jakie ustawienie przy jakich objawach lub przy jakiej eksploatacji ?? POZDRAWIAM

Autor:  Gerri [ pt sie 25, 2006 11:48 am ]
Tytuł: 

"N" przy benzynie normal
"S" przy benzynie super
reszta Ciebie nie obchodzi - to są ustawienia serwisowe.

Autor:  Wojtyla [ pt sie 25, 2006 11:58 am ]
Tytuł: 

Witam
A może tak 1,2,3,S,5,N,7 ?
Korektor oktanowy układu zapłonowego
N normal
S super
oczywiście benka
gdyby było foto to więcej ludzi by odpowiedziało a tak to zgaduj zgadula [zlosnik] co to robi i co to jest czy jest jedno czy może dwa?
pozdro

Autor:  Croolick [ pt sie 25, 2006 3:15 pm ]
Tytuł: 

Obrazek

Pytanie tylko czy normal od zawsze ( czyli dwadzieścia lat wstecz ) to była Pb95 a super Pb98 czy tesz zmieniało sie to na przełomie dziejów i kiedys 91 to był normal a 95 to jusz super.

No i co w przypadku jak tankuje się raz 95 a raz 98, ustawić na S i tak śmigać? :roll:

Autor:  Wookee [ pt sie 25, 2006 3:54 pm ]
Tytuł: 

Masz we własnoręcznie zamieszczonym opisie, że "Super" to minimum 95 ROZ, a nie 98 ;)

Autor:  Wojtyla [ pt sie 25, 2006 4:09 pm ]
Tytuł: 

zapomnieli jednak dopisać iż
cofnięcie z położenia N na 5 i z S na 3 to opóźnienie zapłonu o 3 stopnie [zlosnik] i że nie wolno się tym ustrojstwem bawić podczas pracy motoru pog groźbą zniszczenia układu zapłonowego
Benzyna:
Super 98
Normal 95
I teraz moje pytanko:
Czy Ktoś ma ochotę sprawdzić poszczególne litery z lampą stroboskopową? Dałoby to pełniejszy obraz kątów wyprzedzenia zapłonu
pozdro

Autor:  Bader [ pt sie 25, 2006 4:51 pm ]
Tytuł: 

Wojtyla pisze:
Benzyna:
Super 98
Normal 95


Nie chcę się kłócić, ale moim zdaniem 95 to nie 'normal', tylko tak jak napisał Wookee :

91 - normal
95 - super
98 - super plus

Autor:  Wojtyla [ ndz sie 27, 2006 3:21 pm ]
Tytuł: 

Witam
Nie chcę się kłucić, ale moim zdaniem 95 to nie 'normal', tylko tak jak napisał Wookee :
91 - normal
95 - super
98 - super plus

Pamiętam jeszcze zieloną niebieską i czerwoną (benkę) w tamtych latach 86 czy 78 oktan to było coś ale przeszło do historii
Możliwe ze Wookee ma starszą książkę oto skan:
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11566 ... aliwko.jpg
przecież w tej chwili nie można powiedzieć że P.FIAT 125 p nie będzie jeździł na wyższych oktanach niz był przystosowany w 1970 roku [zlosnik]
pozdro

Autor:  Radzio [ ndz sie 27, 2006 7:54 pm ]
Tytuł: 

Hmm... A przyspieszyć zapłon idzie tym pokrętłem ??

Autor:  Wojtyla [ ndz sie 27, 2006 8:21 pm ]
Tytuł: 

Wojtyla pisze:
kłucić

chodziło mi o kłócić rzecz jasna
sorrka
pozdro

Autor:  Bader [ pn sie 28, 2006 12:03 am ]
Tytuł: 

Wojtyla pisze:
Wojtyla pisze:
kłucić

chodziło mi o kłócić rzecz jasna
sorrka
pozdro


To ja wprowadziłem w błąd :oops:

W każdym razie wracając do tematu, cytat z jednej ze stron :

"Polski Koncern Naftowy produkuje obecnie trzy rodzaje bezołowiowych benzyn motorowych: uniwersalną U-95, Eurosuper 95 oraz Super Plus 98."

Więcej pod tym adresem.

Możliwe że 95 można identyfikować na dwa sposoby w zależności czy jest to U-95 czy Eurosuper95, ale 98 to napewno "Super Plus"

Autor:  ro2man [ śr sie 30, 2006 2:12 pm ]
Tytuł: 

Wojtyla pisze:
Nie chcę się kłucić, ale moim zdaniem 95 to nie 'normal', tylko tak jak napisał Wookee :
91 - normal
95 - super
98 - super plus


ja to samo wyczytałem z niemieckiej instrukcji
pzdr

Autor:  Wookee [ czw sie 31, 2006 9:14 am ]
Tytuł: 

Jest jeszcze kwestia ROZ i MOZ (RON i MON).
Dawniej była brana pod uwagę tylko liczba ROZ. W roku numerze wrzesień/październik 2003 magazynu STAR pojawiła się informacja o zmianie sposobu przeliczania na (ROZ+MOZ)/2.
Być może dotyczy to tylko USA, ale jest związane z tematem o tyle, że nazewnictwo benzyn jest, o ile wiem, związane z ich wprowadzeniem kolejno na rynek. 95 to kiedyś było właśnie super, szczególnie, że starsze silniki z niższym stopniem kompresji nie wymagały paliw aż tak odpornych na spalanie stukowe.

Autor:  Radzio [ sob wrz 09, 2006 11:51 am ]
Tytuł: 

Ponieważ mam również problem z ABSami (świeci się kontrolka po ruszeniu z miejsca) trochę się dziś rozglądałem co może być przyczyną i natknąłem się na podobne pokrętło do omawianego w tym wątku. Pokrętło to znajduję się za akumulatorem przy sterowniku ABS i ma oznaczenia 1,2,3,4,5,6,7 tyle że jest zaplombowane :/ - oznacza to chyba nie kręcić, nie ruszać ;p Ale pytam Was.

Autor:  mza [ sob wrz 09, 2006 1:14 pm ]
Tytuł: 

Radzio pisze:
1,2,3,4,5,6,7 tyle że jest zaplombowane

To są ustawienia serwisowe. Normalnie zawsze na 1.(jak ktoś dobrze zna niemiecki-techniczny to mógłby przetłumaczyć):
skopiowano z mb.org (Gerri) na pewno się przyda:

Połączenia gniazda diagnostycznego 16-sto pinowego w W - 124:

1 - masa
2 - sterownik kompresora klimatyzacji
3 - sterownik układu wtryskowego benzyny KE
4 - EDS Elektronisches Diesel System
5 - ASD, 4 - MATIC
6 - Airbag, napinacze pasów
7 - klima
8 - układ wtryskowy HFM, PMS, dla starszych motorów układ zapłonowy EZL z czujnikami spalania detonacyjnego AKR
9 - sterownik pałąka kapotażowego (W - 129)
10 - dach składany (W - 129)
11 - EDW alarm fabryczny
12 - IFZ centralny zamek na podczerwień
13 - sterownik elektronicznej ASB pięciobiegowej
14 - tempomat, elektroniczny pedał gazu EFP
15 - niewykorzystany
16 - zapłon (+ po stacyjce)

Jeżeli chodzi o korektor oktanowy (gwiazdka z literami S i N), to według dostępnych danych pozycja 5 opóźnia zapłon w stosunku do pozycji S o dwa stopnie, natomiast pozycja 7 opóźnia o dwa stopnie w odniesieniu do pozycji N. (korektor z oznaczeniem EZL KAT)
Przy korektorze z oznaczeniem EZ ECE pozycja 1 przyspiesza zapłon o dwa stopnie w stosunku do pozycji S

Druga gwiazdka, z oznaczeniami liczbowymi od 1 do 7 służy do serwisowej zmiany parametrów wytwarzania mieszanki paliwowej.

1 - Originalzustand
2 - zu hoher Taillastverbrauch bei betriebswarmem motor
3 - Ubergangsfehler bei betriebswarmem Motor
4 - Leichte Ubergangsfehler im Warmlauf
5 - Gasannahme kalt schlecht
6 - Gasannahme und Ubergangsfehler im Warmlauf schlecht
7 - Gasannahme kalt sehr schlecht. Fahrfehler im Warmlauf

Nie tłumaczę , bo nie chcę zniekształcić sensu bądź znaczenia poszczególnych sformułowań.
Druga przyczyna jest prosta: Warunkiem jest wcześniejsze przeprowadzenie pełnej regulacji układu oraz pomiar prawidłowości pracy poszczególnych jego elementów. Od siebie dodam, że bardzo istotne jest ustawienie ciśnień w rozdzielaczu paliwa, tzw. górnego oraz dolnego, oraz prawidłowej regulacji i ciągłości sygnału podawanego z potencjometru klapy przepływomierza, a także skład mieszanki biegu jałowego. Nie wspominam o sprawności układu zapłonowego i prawidłowej pracy sondy.
Po wykonaniu pow. czynności najczęściej nie ma potrzeby manipulacji gwiazdką, której ustawienia poza jedynką są ustawieniami diagnostycznymi, a nie eksploatacyjnymi.

P.S. Nie pytajcie mnie, dlaczego 103 faluje.

Pzdr. Gerri
http://www.mb.org.pl/forum/showflat.php?Cat=&Board=MBForum&Number=39685&page=&view=&sb=5&o=&vc=1

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/