MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Ustawienia N S 1 2 3 7 (wyprzedzenie zapłonu) https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=20487 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Radzio [ pt sie 25, 2006 10:43 am ] |
Tytuł: | Ustawienia N S 1 2 3 7 (wyprzedzenie zapłonu) |
Mam pytanko: Jak to działa i jak ustawić i kiedy?? Znaczy się jakie ustawienie przy jakich objawach lub przy jakiej eksploatacji ?? POZDRAWIAM |
Autor: | Gerri [ pt sie 25, 2006 11:48 am ] |
Tytuł: | |
"N" przy benzynie normal "S" przy benzynie super reszta Ciebie nie obchodzi - to są ustawienia serwisowe. |
Autor: | Wojtyla [ pt sie 25, 2006 11:58 am ] |
Tytuł: | |
Witam A może tak 1,2,3,S,5,N,7 ? Korektor oktanowy układu zapłonowego N normal S super oczywiście benka gdyby było foto to więcej ludzi by odpowiedziało a tak to zgaduj zgadula ![]() pozdro |
Autor: | Croolick [ pt sie 25, 2006 3:15 pm ] |
Tytuł: | |
![]() Pytanie tylko czy normal od zawsze ( czyli dwadzieścia lat wstecz ) to była Pb95 a super Pb98 czy tesz zmieniało sie to na przełomie dziejów i kiedys 91 to był normal a 95 to jusz super. No i co w przypadku jak tankuje się raz 95 a raz 98, ustawić na S i tak śmigać? ![]() |
Autor: | Wookee [ pt sie 25, 2006 3:54 pm ] |
Tytuł: | |
Masz we własnoręcznie zamieszczonym opisie, że "Super" to minimum 95 ROZ, a nie 98 ![]() |
Autor: | Wojtyla [ pt sie 25, 2006 4:09 pm ] |
Tytuł: | |
zapomnieli jednak dopisać iż cofnięcie z położenia N na 5 i z S na 3 to opóźnienie zapłonu o 3 stopnie ![]() Benzyna: Super 98 Normal 95 I teraz moje pytanko: Czy Ktoś ma ochotę sprawdzić poszczególne litery z lampą stroboskopową? Dałoby to pełniejszy obraz kątów wyprzedzenia zapłonu pozdro |
Autor: | Bader [ pt sie 25, 2006 4:51 pm ] |
Tytuł: | |
Wojtyla pisze: Benzyna:
Super 98 Normal 95 Nie chcę się kłócić, ale moim zdaniem 95 to nie 'normal', tylko tak jak napisał Wookee : 91 - normal 95 - super 98 - super plus |
Autor: | Wojtyla [ ndz sie 27, 2006 3:21 pm ] |
Tytuł: | |
Witam Nie chcę się kłucić, ale moim zdaniem 95 to nie 'normal', tylko tak jak napisał Wookee : 91 - normal 95 - super 98 - super plus Pamiętam jeszcze zieloną niebieską i czerwoną (benkę) w tamtych latach 86 czy 78 oktan to było coś ale przeszło do historii Możliwe ze Wookee ma starszą książkę oto skan: http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11566 ... aliwko.jpg przecież w tej chwili nie można powiedzieć że P.FIAT 125 p nie będzie jeździł na wyższych oktanach niz był przystosowany w 1970 roku ![]() pozdro |
Autor: | Radzio [ ndz sie 27, 2006 7:54 pm ] |
Tytuł: | |
Hmm... A przyspieszyć zapłon idzie tym pokrętłem ?? |
Autor: | Wojtyla [ ndz sie 27, 2006 8:21 pm ] |
Tytuł: | |
Wojtyla pisze: kłucić
chodziło mi o kłócić rzecz jasna sorrka pozdro |
Autor: | Bader [ pn sie 28, 2006 12:03 am ] |
Tytuł: | |
Wojtyla pisze: Wojtyla pisze: kłucić chodziło mi o kłócić rzecz jasna sorrka pozdro To ja wprowadziłem w błąd ![]() W każdym razie wracając do tematu, cytat z jednej ze stron : "Polski Koncern Naftowy produkuje obecnie trzy rodzaje bezołowiowych benzyn motorowych: uniwersalną U-95, Eurosuper 95 oraz Super Plus 98." Więcej pod tym adresem. Możliwe że 95 można identyfikować na dwa sposoby w zależności czy jest to U-95 czy Eurosuper95, ale 98 to napewno "Super Plus" |
Autor: | ro2man [ śr sie 30, 2006 2:12 pm ] |
Tytuł: | |
Wojtyla pisze: Nie chcę się kłucić, ale moim zdaniem 95 to nie 'normal', tylko tak jak napisał Wookee :
91 - normal 95 - super 98 - super plus ja to samo wyczytałem z niemieckiej instrukcji pzdr |
Autor: | Wookee [ czw sie 31, 2006 9:14 am ] |
Tytuł: | |
Jest jeszcze kwestia ROZ i MOZ (RON i MON). Dawniej była brana pod uwagę tylko liczba ROZ. W roku numerze wrzesień/październik 2003 magazynu STAR pojawiła się informacja o zmianie sposobu przeliczania na (ROZ+MOZ)/2. Być może dotyczy to tylko USA, ale jest związane z tematem o tyle, że nazewnictwo benzyn jest, o ile wiem, związane z ich wprowadzeniem kolejno na rynek. 95 to kiedyś było właśnie super, szczególnie, że starsze silniki z niższym stopniem kompresji nie wymagały paliw aż tak odpornych na spalanie stukowe. |
Autor: | Radzio [ sob wrz 09, 2006 11:51 am ] |
Tytuł: | |
Ponieważ mam również problem z ABSami (świeci się kontrolka po ruszeniu z miejsca) trochę się dziś rozglądałem co może być przyczyną i natknąłem się na podobne pokrętło do omawianego w tym wątku. Pokrętło to znajduję się za akumulatorem przy sterowniku ABS i ma oznaczenia 1,2,3,4,5,6,7 tyle że jest zaplombowane :/ - oznacza to chyba nie kręcić, nie ruszać ;p Ale pytam Was. |
Autor: | mza [ sob wrz 09, 2006 1:14 pm ] |
Tytuł: | |
Radzio pisze: 1,2,3,4,5,6,7 tyle że jest zaplombowane
To są ustawienia serwisowe. Normalnie zawsze na 1.(jak ktoś dobrze zna niemiecki-techniczny to mógłby przetłumaczyć): skopiowano z mb.org (Gerri) na pewno się przyda: Połączenia gniazda diagnostycznego 16-sto pinowego w W - 124: 1 - masa 2 - sterownik kompresora klimatyzacji 3 - sterownik układu wtryskowego benzyny KE 4 - EDS Elektronisches Diesel System 5 - ASD, 4 - MATIC 6 - Airbag, napinacze pasów 7 - klima 8 - układ wtryskowy HFM, PMS, dla starszych motorów układ zapłonowy EZL z czujnikami spalania detonacyjnego AKR 9 - sterownik pałąka kapotażowego (W - 129) 10 - dach składany (W - 129) 11 - EDW alarm fabryczny 12 - IFZ centralny zamek na podczerwień 13 - sterownik elektronicznej ASB pięciobiegowej 14 - tempomat, elektroniczny pedał gazu EFP 15 - niewykorzystany 16 - zapłon (+ po stacyjce) Jeżeli chodzi o korektor oktanowy (gwiazdka z literami S i N), to według dostępnych danych pozycja 5 opóźnia zapłon w stosunku do pozycji S o dwa stopnie, natomiast pozycja 7 opóźnia o dwa stopnie w odniesieniu do pozycji N. (korektor z oznaczeniem EZL KAT) Przy korektorze z oznaczeniem EZ ECE pozycja 1 przyspiesza zapłon o dwa stopnie w stosunku do pozycji S Druga gwiazdka, z oznaczeniami liczbowymi od 1 do 7 służy do serwisowej zmiany parametrów wytwarzania mieszanki paliwowej. 1 - Originalzustand 2 - zu hoher Taillastverbrauch bei betriebswarmem motor 3 - Ubergangsfehler bei betriebswarmem Motor 4 - Leichte Ubergangsfehler im Warmlauf 5 - Gasannahme kalt schlecht 6 - Gasannahme und Ubergangsfehler im Warmlauf schlecht 7 - Gasannahme kalt sehr schlecht. Fahrfehler im Warmlauf Nie tłumaczę , bo nie chcę zniekształcić sensu bądź znaczenia poszczególnych sformułowań. Druga przyczyna jest prosta: Warunkiem jest wcześniejsze przeprowadzenie pełnej regulacji układu oraz pomiar prawidłowości pracy poszczególnych jego elementów. Od siebie dodam, że bardzo istotne jest ustawienie ciśnień w rozdzielaczu paliwa, tzw. górnego oraz dolnego, oraz prawidłowej regulacji i ciągłości sygnału podawanego z potencjometru klapy przepływomierza, a także skład mieszanki biegu jałowego. Nie wspominam o sprawności układu zapłonowego i prawidłowej pracy sondy. Po wykonaniu pow. czynności najczęściej nie ma potrzeby manipulacji gwiazdką, której ustawienia poza jedynką są ustawieniami diagnostycznymi, a nie eksploatacyjnymi. P.S. Nie pytajcie mnie, dlaczego 103 faluje. Pzdr. Gerri http://www.mb.org.pl/forum/showflat.php?Cat=&Board=MBForum&Number=39685&page=&view=&sb=5&o=&vc=1 |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |