MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 05, 2025 10:04 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr wrz 06, 2006 8:19 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
Witam

Mam taki problem ... do tej pory mi to średnio przeszkadzało .. teraz zaczęło mnie wkurzac ...

Na wolnych obrotach nadwozie wpada w rezonans.
Trzeszczą plastiki na slupkach z przodu itd.
Mam obrotomierz i moj 300D ma obroty jałowe około 600rpm ...tzn na obrotomierzu jest jakis 1 mm ponad kreską 500rpm. jeszzce na piątkę wskazówka zachodzi. Auto ma też EGR . Na luzie po przygazowaniu obroty spadają ponizej 500rpm i przez sekunde "trząśnie"silnikiem i wraca na 600rpm. Jak na wstecznym szybko podjade ... to lubi zgasnąć przy zatrzymaniu. W pozostałych warunkach jest wszystko ok.
Myślałem że to poduszki silnika .. ale pobieżne oględziny na kanale mówią że poduszki są raczej ok ...cytat "no może prawą można by wymienić".
Silnik rzeczywiście trzęsie przy tych 600rpm troche, i te wibracje pzrechodzą na nadwozie.
Wszystkie garnki chodzą ...

Pytania do was.

Jakie macie obroty jałowe ... u mnie przy ok. 800rpm jak przytrzymam pedał gazu to nic nie trzęsie ...
Pytanie ... Kupić tą jedną poduszkę, czy podniesć obroty jałowe ...

Jak się podnosi obroty jałowe 300D ... na lince gazu ? Jest tam jakies białe plastikowe pokrętło na lince ... ( u mnei pęknięte w połowie gwintu)

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 06, 2006 9:14 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
erio pisze:
Silnik rzeczywiście trzęsie przy tych 600rpm troche

Jak sam piszesz to silnik Ci się trzęsie...poprawnie pracujący silnik nie powinien się trząść.
W benzynie najczęsciej rzucanie silnikiem to zbyt uboga mieszanka - nie wiem jak jest w dieslu.
Wg mnie lepiej dokonaj regulacji silnika.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 06, 2006 9:45 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
erio pisze:
Pytanie ... Kupić tą jedną poduszkę, czy podniesć obroty jałowe ...

podnieść obroty jałowe powinny być ok. 800 - 850 szkoda panewek na wale a i smarowanie silnika przy 600 jest gorsze [zlosnik] (zaglądnij w dane silnika)
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 06, 2006 9:47 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Jeśli nikt nie poda Ci wartości nominalnej, to pojedź na stację diagnostyczną i poproś o jej odszukanie. Diagności mają takie zestawienia dla wszystkich ważniejszych marek i przy okazji powinni umieć ustawić ;)

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 06, 2006 9:52 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
to jak sie podnosi obroty w 300D 124 ?? na lince czy gdzies przy pompie wtryskowej ? ... wątpie zeby na lince, bo linka to wplyw tez na ASB, a ta mi chodzi jak marzenie ...

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 06, 2006 10:04 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Wykręć troszkę siłownik
jak na rysunku
Obrazek
nr 2 na focie
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 06, 2006 10:45 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
jest tam takie czerwone plastikowe kolko, u góry wystają 2 bolce na które nahcodzi KOSTKA NR 0115457128 ... czy jakas sruba jest pod plastikiem .. bo narazie nie widze nic czym mozna krecic ;(
:lol:
Obrazek
Obrazek

z tego ponizej doiwiedzialem sie ze ja mam el . sterowane biegi jalowe i jakis nastawnik mam za akumulatrem ?? gdzie tego szukac?

http://www.mb24.pl/forum/viewtopic.php? ... y+300d+124

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 07, 2006 11:53 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 11, 2005 3:21 pm
Posty: 245
Lokalizacja: Tychy
Witam
U mnie jest silniczek 300D z turbinką i obroty ani drgną na biegu jałowym, a wynoszą one 600 rpm, rocznik autka 1992

A może szanowny kolega powinien sprawdzić stan pompy wtryskowej, znajmemu w 124 też trzepało silnikiem, pojechał do speca i okazało się że na jednym tłoczku nie było odpowiedniego ciśnienia, dodatkowo miał kontrolę wtryskiwaczy i ciśnienia, Po całym zabiegu objawy ustały i silnik odżył.

Pozdrawiam
Adam

_________________
obecnie w202 c220 kombi automat
ex.MB124 300TD turbo w automacie R.I.P.
ex.MB123 240TD


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 07, 2006 2:15 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
silnik chodzi jak pszczolka .. na jalowych 600rpm na N po odpaleniu tez .. ale po przejechaniu sie kawalek, na D i na R jak silnik ciagnie to obroty są okolo 550 580 rpm , i trzesie tak ze trzeszcza plastiki deski i slłupkow przednich ......

Bylem u pompiarza i powiedzial ze to przez OR i automatyczna skrzynia biegów jak ciągnie to silnik ma niższe obroty niz powinny byc na ON...
Mam przyjechac w poniedzialek .. dognie jakis klucz zeby nie musiec rozbierac kolektora i mi ustawi tak zeby byly troche wyzsze na jalowych na OR przy wrzuconym D na postoju ...

Ciekawe tylko czy wzbogaci mieszanke, czy podniesie tylko na jałowych ... hmmm

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl