MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 08, 2025 10:58 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob wrz 09, 2006 11:40 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn gru 12, 2005 7:36 pm
Posty: 208
Lokalizacja: Polska
No i dopadło mnie najgorsze... :(
Jakiś czas temu skrzynia w SEC-u zaczęła lekko szarpać/ślizgać przy zmianie biegów na wyższy. W zasadzie nie jest to nawet szarpanie - najbardziej przypomina mi uczucie jakbym przejeżdżał przez pomniejszoną wersję "śpiącego policjanta" .
Czas jazdy raczej nie wpływa intensywność tego objawu.
Wczoraj zmieniłem olej, filtr i uszczelkę - wydaje mi się że jest pewna poprawa, natomiast zmiana biegu nadal jest wyczuwalna (a nie była gdy auto kupowałem).

W sumie nie oczekuję że ktoś to zdiagnozuje na odległość (aczkolwiek wszelkie diagnozy bardzo mile widziane), ale prosiłbym o sugestię dot. warsztatów w Warszawie. Przewertowałem Forum dość dokładnie, i mam takie typy:

1. Krzysztof Karbowniczek, ul. Tapicerska
2. ASEKO, ul. Mińska
3. Best Service, ul. Warszawska 1, Łomianki (nie wiem czy tu robią skrzynie, ale ponoć właściciel jest fanem W126)

Szukam miejsca, gdzie nie będą chcieli od razu wymieniać mi pół skrzyni i gdzie nie krzykną 2kPLN na dzień dobry a dalej się zobaczy.

I druga rzecz - może ktoś wie jakich cen mogę się spodziewać jeśli chodziłoby o czyszczenie/regulację modulatora/płyty sterującej (proszę mnie poprawić jeśli coś pokręciłem ;) ) i jeśli do wymiany byłyby tarczki?

Z góry dzięki i pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 09, 2006 12:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Z automatem niestety jest tak, że jak trzeba go rozkręcić, to wymienia się to co się zepsuło + rzeczy eksploatacyjne.
Muszę Cię zmartwić, ale jak to chcesz zrobić to naprawdę będziesz miał duużo szczęścia jak to będzie 1,xkpln, 2kpln to taka średnia i trzeba się z tym liczyć.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 09, 2006 1:35 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
michal_5000 pisze:
2. ASEKO, ul. Mińska

Oni nie robią automatycznych skrzyń biegów... zresztą, oni już chyba tylko klimatyzacje naprawiają i to tylko w nowych autach. Odradzam.

Karbowniczek chyba będzie najrozsądniejszym wyborem.

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 09, 2006 3:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn gru 12, 2005 7:36 pm
Posty: 208
Lokalizacja: Polska
@mza - wiem że ASB to grząski temat, ale zobaczymy, mam jeszcze nadzieję że nie będzie tak źle. Czasem wystarcza jakaś regulacja, przeczyszczenie płyty sterującej... W sumie za 1.x kPLN kupuje się całą skrzynię, problem w tym że też używaną i trudno stwierdzić czy dużo lepszą od tej którą się ma :-?.

@harrier - dzięki za info, pobuszowałem jeszcze na Forum, i chyba faktycznie Tapicerska będzie pierwszym wyborem.

Widzę jeszcze, że dobre opinie są też o p. Mianowskim na Chełmżyńskiej. Ktoś ma jakieś doświadczenia z nimi w temacie skrzyń??


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 09, 2006 3:38 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
michal_5000 pisze:
W sumie nie oczekuję że ktoś to zdiagnozuje na odległość (aczkolwiek wszelkie diagnozy bardzo mile widziane)

I słusznie.
Jeżeli będziesz miał olbrzymie szczęście, to skończy się na regulacji/wymianie modulatora i regulacji - około 100-300 zł.
Przy mniejszym będą to tarczki, czyli koło 120 zł + porządna robocizna. Komplet uszczelek to niestety kolejne 700-900 zł w zal. od skrzyni, ale może się uda bez.
Potem to jak na starych mapach - tam żyją lwy/smoki i zżerają zawartość portfeli.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 10, 2006 11:00 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Jedź do KArbowniczka, ale nie oczekuj expresu, musisz uzbroić się w cierpliwość. Za to na 100% zostanie zrobione tylko to, co potrzeba, bez zbędnych czynności. Za uczciwe pieniądze.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 10, 2006 11:09 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Bukol pisze:
Jedź do KArbowniczka, ale nie oczekuj expresu, musisz uzbroić się w cierpliwość. Za to na 100% zostanie zrobione tylko to, co potrzeba, bez zbędnych czynności. Za uczciwe pieniądze.


Dokladnie, a wczesniej zdjagnozuje Ci co jest nie tak, bo moze to byc tez podcisnienie, a naprawa tego to kosztuje tyle co nic. <br>Dodano po 2 minutach.:<br>
michal_5000 pisze:
@mza - wiem że ASB to grząski temat, ale zobaczymy, mam jeszcze nadzieję że nie będzie tak źle. Czasem wystarcza jakaś regulacja, przeczyszczenie płyty sterującej... W sumie za 1.x kPLN kupuje się całą skrzynię, problem w tym że też używaną i trudno stwierdzić czy dużo lepszą od tej którą się ma :-?.


Z tym grzaskim tematem nie przesadzaj, bo naprawa manuala kosztuje nie mniej. Co do uzywki to slusznie stwierdziles, ze 1 uzywke juz masz :lol: Jak bedziesz mial 2 to moze sie okazac, ze sa to 2 rozne typy i nawet czesci nie uzyjesz, aby ktoras z nich poprawic.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 10, 2006 11:37 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Zobacz to http://www.automat.pl/body/index.html

i to http://www.automat.pl/body/index.html
Obie firmy sa znane lae samko jest dużym przedsiębiorstwem i chyba lepszym i słyszałem,że inne warsztaty automatów do nich oddają skrzynie do napraw.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 11, 2006 12:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn gru 12, 2005 7:36 pm
Posty: 208
Lokalizacja: Polska
Hm, no dobra... Dzieki wszystkim za uwagi i podpowiedzi. Ustawie sie na Tapicerskiej moze w przyszlym tygodniu i zobaczymy co dalej.
A chcialem zrobic blache przed zima... :-? ;)


Na górę
Post: wt wrz 12, 2006 9:05 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 27, 2006 12:23 am
Posty: 330
Lokalizacja: Warszawa
michal_5000 pisze:
I druga rzecz - może ktoś wie jakich cen mogę się spodziewać jeśli chodziłoby o czyszczenie/regulację modulatora/płyty sterującej (proszę mnie poprawić jeśli coś pokręciłem ;) ) i jeśli do wymiany byłyby tarczki?


Modulator to pryszcz, ale wyjecie i rozebranie plyty sterujacej to juz dluzsza i skomplikowana robota.

Dlaczego nie chcesz pojechac do Brolera?

_________________
126.037 126.024 140.050 124.079 210.265 205.242 639.813
However much the Fatherland’s finest might appear to be the best in the world, you can’t help but wonder if the engineers lost themselves in a haze of technological overkill.
WhatCar? o W140 IX.1992


Na górę
Post: wt wrz 12, 2006 12:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn gru 12, 2005 7:36 pm
Posty: 208
Lokalizacja: Polska
psinthos pisze:
Dlaczego nie chcesz pojechac do Brolera?

1. Po pierwsze słyszałem mieszane opinie nt. jakości ich usług
2. Po drugie mam wrażenie, że klient którego oni widzą najchętniej to właściciel nowego okulara z grubym portfelem który da sobie wmówić wszystko i nie będzie zadawał pytań technicznych. :-?
(kiedyś dowiadywałem się o naprawę szyberdachu, bez komentarza...)


Na górę
Post: wt wrz 12, 2006 1:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 27, 2006 12:23 am
Posty: 330
Lokalizacja: Warszawa
michal_5000 pisze:
Po drugie mam wrażenie, że klient którego oni widzą najchętniej to właściciel nowego okulara z grubym portfelem który da sobie wmówić wszystko i nie będzie zadawał pytań technicznych. :-?
(kiedyś dowiadywałem się o naprawę szyberdachu, bez komentarza...)


Hmm. Jezdzilem do nich z moim starym 123, teraz jezdze ze 126.
Zawsze jestem traktowany na 5 z plusem [cool] , a dyskusje techniczne odbywaja sie na porzadku dziennym - a jestem osoba, ktora zadaje bardzo duzo technicznych pytan i oczekuje bardzo konkretnych odpowiedzi. [zlosnik]

Jezeli chodzi o skrzynie - znaja sie na rzeczy. Pamietam, jak kiedys pojechalem z 280E, bo mi skrzynia troche szarpala. Sam Z.Broler wszedl do kanalu i przystapil do regulacji modulatora. I sprawa zostala rozwiazana.

Wiem, ze z roznych przyczyn rozne osoby na tym forum (i innych) maja jakies uprzedzenia do tego serwisu (mniej lub bardziej uzasadnione). Nie mniej jednak IMO ciezko znalezc w Warszawie kogos, kto wie wiecej o MB, ma takie doswiadczenie i tak rozlegle zaplecze techniczne. Zmierzam do tego, ze wg mnie warto tam podjechac i sprawe zdiagnozowac. [oczko]

_________________
126.037 126.024 140.050 124.079 210.265 205.242 639.813
However much the Fatherland’s finest might appear to be the best in the world, you can’t help but wonder if the engineers lost themselves in a haze of technological overkill.
WhatCar? o W140 IX.1992


Na górę
Post: śr paź 11, 2006 4:29 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn gru 12, 2005 7:36 pm
Posty: 208
Lokalizacja: Polska
No i bylem na Tapicerskiej. Pan Karbowniczek rzeczywiscie przemily i budzacy zaufanie.

Niestety, w sprawie mojej skrzyni od razu uprzedzil, ze zajrzec moze ale duzo nie poradzi, bo benzyny nie robi tylko diesle, a skrzynie w benzynowych MB maja duzo bardziej skomplikowane sterowanie podcisnieniem i on nawet nie ma schematow.

Podkrecil modulator (za bardzo nie mozna, bo zacznie przeciagac), zmiana jest teraz nieco lagodniejsza, ale wciaz wyczuwalna.
Wg niego najprawdopodobniejsza przyczyna to jakas nieszczelnosc w podcisnieniu, jesli nie, to nalezaloby zajrzec do plyty sterujacej.

Czy Waszym zdaniem moge bez obaw pojechac z tym na Chelmzynska? Pan powiedzial mi tam, ze sami skrzyn nie robia, ale z kims tam wspolpracuja i podal orientacyjne ceny. Za sprawdzenie podcisnien do 90PLN. Gdyby trzeba bylo rozebrac skrzynie (m.in. zeby dostac sie do plyty) to 300PLN, gdyby trzeba bylo naprawiac - 900PLN + czesci.
U Brolera za sprawdzenie podcisnienia 150, za sprawdzenie z regulacja do 300. Sprawdzenie plyty sterujacej 300. No ale slyszalem ze u nich ceny zmieniaja sie w locie, i w ogole mam jednak obawy czytajac opinie... :-? (mimo Twoich doswiadczen, psinthos... ;) )


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 12, 2006 9:52 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Ja jednak bym naciskał Krzysztofa aby się za to zabrał, dzis mi o Tobie opowiadał [oczko]

Nie miał czasu to i nie pogrzebał za wiele ale w wolnej chwili napewno by cos poradził .

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 13, 2006 8:06 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn gru 12, 2005 7:36 pm
Posty: 208
Lokalizacja: Polska
AMG pisze:
Ja jednak bym naciskał Krzysztofa aby się za to zabrał, dzis mi o Tobie opowiadał [oczko]

A dobrze mowil?? ;)

Hm, skoro tak sugerujesz to moze sprobuje... On twierdzil, ze nie ma nawet schematow podcisnien do tego i ze najlepiej pojechac gdzies gdzie sie tym zajmuja...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl