MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Problem ze skrzynią... :-(
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=20756
Strona 1 z 2

Autor:  michal_5000 [ sob wrz 09, 2006 11:40 am ]
Tytuł:  Problem ze skrzynią... :-(

No i dopadło mnie najgorsze... :(
Jakiś czas temu skrzynia w SEC-u zaczęła lekko szarpać/ślizgać przy zmianie biegów na wyższy. W zasadzie nie jest to nawet szarpanie - najbardziej przypomina mi uczucie jakbym przejeżdżał przez pomniejszoną wersję "śpiącego policjanta" .
Czas jazdy raczej nie wpływa intensywność tego objawu.
Wczoraj zmieniłem olej, filtr i uszczelkę - wydaje mi się że jest pewna poprawa, natomiast zmiana biegu nadal jest wyczuwalna (a nie była gdy auto kupowałem).

W sumie nie oczekuję że ktoś to zdiagnozuje na odległość (aczkolwiek wszelkie diagnozy bardzo mile widziane), ale prosiłbym o sugestię dot. warsztatów w Warszawie. Przewertowałem Forum dość dokładnie, i mam takie typy:

1. Krzysztof Karbowniczek, ul. Tapicerska
2. ASEKO, ul. Mińska
3. Best Service, ul. Warszawska 1, Łomianki (nie wiem czy tu robią skrzynie, ale ponoć właściciel jest fanem W126)

Szukam miejsca, gdzie nie będą chcieli od razu wymieniać mi pół skrzyni i gdzie nie krzykną 2kPLN na dzień dobry a dalej się zobaczy.

I druga rzecz - może ktoś wie jakich cen mogę się spodziewać jeśli chodziłoby o czyszczenie/regulację modulatora/płyty sterującej (proszę mnie poprawić jeśli coś pokręciłem ;) ) i jeśli do wymiany byłyby tarczki?

Z góry dzięki i pozdrawiam.

Autor:  mza [ sob wrz 09, 2006 12:59 pm ]
Tytuł: 

Z automatem niestety jest tak, że jak trzeba go rozkręcić, to wymienia się to co się zepsuło + rzeczy eksploatacyjne.
Muszę Cię zmartwić, ale jak to chcesz zrobić to naprawdę będziesz miał duużo szczęścia jak to będzie 1,xkpln, 2kpln to taka średnia i trzeba się z tym liczyć.

Autor:  harrier [ sob wrz 09, 2006 1:35 pm ]
Tytuł: 

michal_5000 pisze:
2. ASEKO, ul. Mińska

Oni nie robią automatycznych skrzyń biegów... zresztą, oni już chyba tylko klimatyzacje naprawiają i to tylko w nowych autach. Odradzam.

Karbowniczek chyba będzie najrozsądniejszym wyborem.

Pozdrawiam,

Autor:  michal_5000 [ sob wrz 09, 2006 3:36 pm ]
Tytuł: 

@mza - wiem że ASB to grząski temat, ale zobaczymy, mam jeszcze nadzieję że nie będzie tak źle. Czasem wystarcza jakaś regulacja, przeczyszczenie płyty sterującej... W sumie za 1.x kPLN kupuje się całą skrzynię, problem w tym że też używaną i trudno stwierdzić czy dużo lepszą od tej którą się ma :-?.

@harrier - dzięki za info, pobuszowałem jeszcze na Forum, i chyba faktycznie Tapicerska będzie pierwszym wyborem.

Widzę jeszcze, że dobre opinie są też o p. Mianowskim na Chełmżyńskiej. Ktoś ma jakieś doświadczenia z nimi w temacie skrzyń??

Autor:  Wookee [ sob wrz 09, 2006 3:38 pm ]
Tytuł: 

michal_5000 pisze:
W sumie nie oczekuję że ktoś to zdiagnozuje na odległość (aczkolwiek wszelkie diagnozy bardzo mile widziane)

I słusznie.
Jeżeli będziesz miał olbrzymie szczęście, to skończy się na regulacji/wymianie modulatora i regulacji - około 100-300 zł.
Przy mniejszym będą to tarczki, czyli koło 120 zł + porządna robocizna. Komplet uszczelek to niestety kolejne 700-900 zł w zal. od skrzyni, ale może się uda bez.
Potem to jak na starych mapach - tam żyją lwy/smoki i zżerają zawartość portfeli.

Autor:  Bukol [ ndz wrz 10, 2006 11:00 am ]
Tytuł: 

Jedź do KArbowniczka, ale nie oczekuj expresu, musisz uzbroić się w cierpliwość. Za to na 100% zostanie zrobione tylko to, co potrzeba, bez zbędnych czynności. Za uczciwe pieniądze.

Autor:  laudan [ ndz wrz 10, 2006 11:09 am ]
Tytuł: 

Bukol pisze:
Jedź do KArbowniczka, ale nie oczekuj expresu, musisz uzbroić się w cierpliwość. Za to na 100% zostanie zrobione tylko to, co potrzeba, bez zbędnych czynności. Za uczciwe pieniądze.


Dokladnie, a wczesniej zdjagnozuje Ci co jest nie tak, bo moze to byc tez podcisnienie, a naprawa tego to kosztuje tyle co nic. <br>Dodano po 2 minutach.:<br>
michal_5000 pisze:
@mza - wiem że ASB to grząski temat, ale zobaczymy, mam jeszcze nadzieję że nie będzie tak źle. Czasem wystarcza jakaś regulacja, przeczyszczenie płyty sterującej... W sumie za 1.x kPLN kupuje się całą skrzynię, problem w tym że też używaną i trudno stwierdzić czy dużo lepszą od tej którą się ma :-?.


Z tym grzaskim tematem nie przesadzaj, bo naprawa manuala kosztuje nie mniej. Co do uzywki to slusznie stwierdziles, ze 1 uzywke juz masz :lol: Jak bedziesz mial 2 to moze sie okazac, ze sa to 2 rozne typy i nawet czesci nie uzyjesz, aby ktoras z nich poprawic.

Autor:  stanleym126 [ ndz wrz 10, 2006 11:37 am ]
Tytuł: 

Zobacz to http://www.automat.pl/body/index.html

i to http://www.automat.pl/body/index.html
Obie firmy sa znane lae samko jest dużym przedsiębiorstwem i chyba lepszym i słyszałem,że inne warsztaty automatów do nich oddają skrzynie do napraw.

Autor:  michal_5000 [ pn wrz 11, 2006 12:12 pm ]
Tytuł: 

Hm, no dobra... Dzieki wszystkim za uwagi i podpowiedzi. Ustawie sie na Tapicerskiej moze w przyszlym tygodniu i zobaczymy co dalej.
A chcialem zrobic blache przed zima... :-? ;)

Autor:  psinthos [ wt wrz 12, 2006 9:05 am ]
Tytuł:  Re: Problem ze skrzynią... :-(

michal_5000 pisze:
I druga rzecz - może ktoś wie jakich cen mogę się spodziewać jeśli chodziłoby o czyszczenie/regulację modulatora/płyty sterującej (proszę mnie poprawić jeśli coś pokręciłem ;) ) i jeśli do wymiany byłyby tarczki?


Modulator to pryszcz, ale wyjecie i rozebranie plyty sterujacej to juz dluzsza i skomplikowana robota.

Dlaczego nie chcesz pojechac do Brolera?

Autor:  michal_5000 [ wt wrz 12, 2006 12:52 pm ]
Tytuł:  Re: Problem ze skrzynią... :-(

psinthos pisze:
Dlaczego nie chcesz pojechac do Brolera?

1. Po pierwsze słyszałem mieszane opinie nt. jakości ich usług
2. Po drugie mam wrażenie, że klient którego oni widzą najchętniej to właściciel nowego okulara z grubym portfelem który da sobie wmówić wszystko i nie będzie zadawał pytań technicznych. :-?
(kiedyś dowiadywałem się o naprawę szyberdachu, bez komentarza...)

Autor:  psinthos [ wt wrz 12, 2006 1:23 pm ]
Tytuł:  Re: Problem ze skrzynią... :-(

michal_5000 pisze:
Po drugie mam wrażenie, że klient którego oni widzą najchętniej to właściciel nowego okulara z grubym portfelem który da sobie wmówić wszystko i nie będzie zadawał pytań technicznych. :-?
(kiedyś dowiadywałem się o naprawę szyberdachu, bez komentarza...)


Hmm. Jezdzilem do nich z moim starym 123, teraz jezdze ze 126.
Zawsze jestem traktowany na 5 z plusem [cool] , a dyskusje techniczne odbywaja sie na porzadku dziennym - a jestem osoba, ktora zadaje bardzo duzo technicznych pytan i oczekuje bardzo konkretnych odpowiedzi. [zlosnik]

Jezeli chodzi o skrzynie - znaja sie na rzeczy. Pamietam, jak kiedys pojechalem z 280E, bo mi skrzynia troche szarpala. Sam Z.Broler wszedl do kanalu i przystapil do regulacji modulatora. I sprawa zostala rozwiazana.

Wiem, ze z roznych przyczyn rozne osoby na tym forum (i innych) maja jakies uprzedzenia do tego serwisu (mniej lub bardziej uzasadnione). Nie mniej jednak IMO ciezko znalezc w Warszawie kogos, kto wie wiecej o MB, ma takie doswiadczenie i tak rozlegle zaplecze techniczne. Zmierzam do tego, ze wg mnie warto tam podjechac i sprawe zdiagnozowac. [oczko]

Autor:  michal_5000 [ śr paź 11, 2006 4:29 pm ]
Tytuł:  Problem ze skrzynią - odsłona 2

No i bylem na Tapicerskiej. Pan Karbowniczek rzeczywiscie przemily i budzacy zaufanie.

Niestety, w sprawie mojej skrzyni od razu uprzedzil, ze zajrzec moze ale duzo nie poradzi, bo benzyny nie robi tylko diesle, a skrzynie w benzynowych MB maja duzo bardziej skomplikowane sterowanie podcisnieniem i on nawet nie ma schematow.

Podkrecil modulator (za bardzo nie mozna, bo zacznie przeciagac), zmiana jest teraz nieco lagodniejsza, ale wciaz wyczuwalna.
Wg niego najprawdopodobniejsza przyczyna to jakas nieszczelnosc w podcisnieniu, jesli nie, to nalezaloby zajrzec do plyty sterujacej.

Czy Waszym zdaniem moge bez obaw pojechac z tym na Chelmzynska? Pan powiedzial mi tam, ze sami skrzyn nie robia, ale z kims tam wspolpracuja i podal orientacyjne ceny. Za sprawdzenie podcisnien do 90PLN. Gdyby trzeba bylo rozebrac skrzynie (m.in. zeby dostac sie do plyty) to 300PLN, gdyby trzeba bylo naprawiac - 900PLN + czesci.
U Brolera za sprawdzenie podcisnienia 150, za sprawdzenie z regulacja do 300. Sprawdzenie plyty sterujacej 300. No ale slyszalem ze u nich ceny zmieniaja sie w locie, i w ogole mam jednak obawy czytajac opinie... :-? (mimo Twoich doswiadczen, psinthos... ;) )

Autor:  AMG [ czw paź 12, 2006 9:52 pm ]
Tytuł: 

Ja jednak bym naciskał Krzysztofa aby się za to zabrał, dzis mi o Tobie opowiadał [oczko]

Nie miał czasu to i nie pogrzebał za wiele ale w wolnej chwili napewno by cos poradził .

Autor:  michal_5000 [ pt paź 13, 2006 8:06 am ]
Tytuł: 

AMG pisze:
Ja jednak bym naciskał Krzysztofa aby się za to zabrał, dzis mi o Tobie opowiadał [oczko]

A dobrze mowil?? ;)

Hm, skoro tak sugerujesz to moze sprobuje... On twierdzil, ze nie ma nawet schematow podcisnien do tego i ze najlepiej pojechac gdzies gdzie sie tym zajmuja...

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/