MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 07, 2025 3:39 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt wrz 22, 2006 5:24 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 16, 2006 8:59 am
Posty: 16
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Czesc ,2 tygodnie radosci a juz dla mnie dramat.Otoz zaczelo sie od tego ze jadac swoja cupeyka 2.3 rok prod 90 skrzynia manual, trzymam reke na lewarku skrzyni biegow.przy dodoawaniu gazu lewarek napinal sie tak jaby chcial wejsc na luz(tylko przy piatym biegu),po puszczeniu gazu wracal na miejsce.Na poczatku myslalem ze to poduszka pod skrzynia,postanowilem wymienic.dzisiaj jechalem do Szczecina i na pierwszej nierownosci kidedy"zabujalo samochodem" wyskoczyl mi 5 bieg.Pozniej juz tylko wbiajlem a on skutecznie przy dodawaniu gazu wracal na bieg jalowy.Nie powiem ZAŁAMKA!!!!.Pojechalem do mechanieka a on na to ze moze poduszka ale raczej to jakis defekt na 5 biegu,zapytalem co moze byc?Twierdzil ze jest mozliwosc dostania sie jak to nazwal "od dupki" i byc moze zrobi to bez zrzucania skrzyni,jezeli jednak bedzie musial wyjac skrzynie to bedzie drozej,zapytany ile pocmokal i z glowy padla suma ok 600zl,pod warunkiem ze bedzie to o czym mysli.Co zrobic w takim przypadku,co mogło sie sypnac??moze ktos zna jakis sensowny warsztat w szczecinie gdzie ktos oceni sytuacje,dziekuje za wszelkie podpowiedzi i odpowiedzi,pozdro.Rymar

_________________
W 124 coupe 2.3.I ŻYCIE JEST PIĘKNE!!!!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 22, 2006 11:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Zacznij od regulacji ciegien skrzyni. Z jedynka wszystko OK? Pytam bo smigaja na tym samym wodziku...

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch
124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 22, 2006 11:57 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 16, 2006 8:59 am
Posty: 16
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
wlasnieze 1234 jest ok nawet nie zajekna, tylko 5 mi szwankuje ,dlatego sie zdziwilem ze chca odrazu sciagnac skrzynie.poradzcie co zrobic i co to moze byc,dziekuje za podpowiedz.

_________________
W 124 coupe 2.3.I ŻYCIE JEST PIĘKNE!!!!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 23, 2006 9:29 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Na końcach wodzików,czyli takich jakby metalowych prętów\płaskowników,są aluminiowe oczka.Z jednej strony nakręcone na wspomniany wodzik, z drugiej umocowane do skrzyni ,a z drugiego końca do lewarka.
Za pomocą wodzików ruch ręki na drążku jest przekazany do skrzyni.
Wchodząc pod auto odrazu je widać.
Wracając do "oczek".Są one z aluminium,w miejscu łączenia z elementem wystającym ze skrzyni,jak również z lewarka,są w te "oczka"wciśnięte plastikowe tulejki.Z czasem te tulejki się wyrabiają i pojawiają się takie objawy jak u Ciebie.
Czasem wystarczy odpiąć widzik przy lewarku lub skrzyni i obrócić "oczko"na gwincie wodzika o pół obrotu.Ale cena plastkiowej tulejki raczej nie zacheca do takich operacji.Kupisz tulejki za kilka złotych.
Kup sobie kilka na zapas.
Lokalizujesz wodzik od 5 biegu.Odpinasz go od elementu wystajacego ze skrzyni,wyjmujesz tulejkę z "oczka"wciskasz nową i montujesz tak samo.
Możesz też odrazu wymienić tulejkę przy lewarku.
Wtedy opisane objawy powinne ustąpić.
Prosta i przyjemna robótka,ale potrzba kanał i trochę cierpliwości.
Nie odpina wszystkich wodzików ,bo nie ma po co,a potem jest trochę gimnastyki żeby to poskładać.
Jak cos to dawaj na gg do mnie.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 23, 2006 3:52 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 16, 2006 8:59 am
Posty: 16
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
czytam co do mnie piszesz i nic mi nie pasuje ,dzisiaj ogladalem skrzynie i wodziki i sa po jej lewej stronie patrzac od tylu,z jednej strony czyli tam gdzie lacza sie z lewarkiem zmany biegow jest jakbt nakretka kontrujaca a przy skrzyni sa zagiete w skobel i przelozone przez plazkowniki ktore przekazuja ruch do wewnatrz skrzyni biegow.Objezdzilem dzisiaj chyba z 10 warsztatow,byly opinie ze moglo lozysko sie rozsypac na 5 biegu,mogl zepsuc sie zatrzask 5 biegu,wspomniano tez o regulacji wodzikow,inny spojrzal i powiedzial ze w tym mercedesie nie ma regulacji zewnetrznej.pocieszylo mnie tylko to ze nie beda zrzucac skrzynie bo do 5 biegu mozna sie dostac o tylu,co o tym myslicie??

_________________
W 124 coupe 2.3.I ŻYCIE JEST PIĘKNE!!!!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 23, 2006 4:02 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
A jak stan tulejek drazka zmiany biegow. Jak sa luzne, biegi nie wchodza dobrze, co jakis czas cos zgrzytni, a pozniej to juz wyskakuja same.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 23, 2006 4:39 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 16, 2006 8:59 am
Posty: 16
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
no wlasnie ze biegi 1 2 3 4 i R sa ok nie mam do czego sie przyczepic,no coz nie bede kombinowal,zaprowadze we wtorek samochod do warsztatu,najwyzej bedzie mocne bicie jak mechanie spie..... sparawe,duzo robie sam przy samochodzie ale skrzynnia nie ma awarii do tydzien wiec nie wiem od czego zaczac.

_________________
W 124 coupe 2.3.I ŻYCIE JEST PIĘKNE!!!!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 28, 2006 8:05 am 
Offline
nowy

Rejestracja: wt wrz 26, 2006 1:07 pm
Posty: 3
Lokalizacja: zachodniopomorskie
jezeli chodzi o skrzynie biegow to trzeba wymienic kolo 5 biegu suwak i synchronizator,powodzenia

_________________
w124 2.3 CE


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 28, 2006 10:29 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
szeryf pisze:
Zacznij od regulacji ciegien skrzyni. Z jedynka wszystko OK? Pytam bo smigaja na tym samym wodziku...

rozumiem że chodziło o to, że na jednym wodziku śmiga R i V [oczko]

rymar76 pisze:
jezeli chodzi o skrzynie biegow to trzeba wymienic kolo 5 biegu suwak i synchronizator,powodzenia

nie wiem dlaczego wymieniać koło zębate V biegu skoro nie słychać mielenia zębów? Przecież w każdej skrzyni, w której śmigają synchronizatory koła zębate są zazębione ze sobą (oprócz R bo tam wchodzi dodatkowe kółko [zwrotne])[zlosnik] a zasprzęglanie poszczególnych biegów przenoszą tuleje przesuwne z stnchronizatorami.

rymar pisze:
pocieszylo mnie tylko to ze nie beda zrzucac skrzynie bo do 5 biegu mozna sie dostac o tylu,co o tym myslicie??

Tak, można rozebrać du...ę i dostać się do V biegu [zlosnik]

rymar76 pisze:
suwak i synchronizator,powodzenia

bo robota jest droższa od części.
Ja by jeszcze zaglądnął do blokady sterowania czy coś tam nie klękło czy blokada działa na V biegu.
A czy jak trzymasz dźwignię zmiany biegów V chodzi?
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 28, 2006 12:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Wojtyla pisze:
Witam
szeryf pisze:
Zacznij od regulacji ciegien skrzyni. Z jedynka wszystko OK? Pytam bo smigaja na tym samym wodziku...

rozumiem że chodziło o to, że na jednym wodziku śmiga R i V [oczko]


Oczywiscie, popapralo mi sie bo ja mialem problem z jedynka. Generalnie kupilem tulejki od dolu i 2 od gory, wymienilem i jest jak nowe.

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch

124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 28, 2006 1:12 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt wrz 26, 2006 1:07 pm
Posty: 3
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Powiem wam ze masakra jest z dostaniem czesci,pomijam tu serwis,otoz na pytanie czu 5 wchodzi,tak wchodzi ale nawet jak sie chce ja trzymac podczas jazdy to ja wyrzuca z duza sila,nie ma szans jej tam utrzymac.udalo mi sie zdobyc skrzynie sportline od 3-litrowki tylko padniety 1 bieg,mam nadzieje ze cos w niej znajde do swojego.Generalnie nie ma szans znalezc uzywki z jakiejs skrzynie nie wiem juz ile obdzwonilem firm w polsce.w szczecini9e jeszcze bede probowal na Bat. Chłopskich ponoc tam mozna cos zlalezc.dzieki za odpowiedzi.pozdrawiam

_________________
w124 2.3 CE


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 28, 2006 2:32 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
rymar76 pisze:
to ja wyrzuca z duza sila,nie ma szans jej tam utrzymac

to znaczy że koła zębate są ok. nie trzyma na zatrzaskach sprawdź blokadę sterowania(kiedyś mówiło się blokady wybieraków aby nie można było wrzucić dwóch biegów na raz [oczko] )
A odnośnie skrzyń to tylko IV się zgadza z innymi pozostałe nie muszą mieć podobnych przełożeń [szalone]
Zacznij od najtańszych (podmień jeśli masz od kogo blokadę) a następnie rozbieraj tyłek [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 28, 2006 2:48 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Kolega dostał krótkiego banana, ale bez słowa założył sobie drugie konto, więc teraz owoc został wręczony na stałe.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl