MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 13, 2025 1:01 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zimny rozruch
Post: wt wrz 19, 2006 5:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
Witam

mam mały problem z odpalaniem silnika gdy jest zimny, musze krecic rozrusznikiem 4-5 sekund zanim zalapie, ponadto obroty na zimnym sa w granicach 600, na rozgrzanym 500 czasem 450
dodam ze obroty nie faluja

podpowiedzcie od czego zaczac sprawdzanie, zadnych wyciekow czy nie szczelnosci wzrokowo nie stwierdzilem

_________________
Piotr

W140 500 SEL
W126 420 SE
Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 19, 2006 11:48 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
A jak zapalasz ten zimny motor to cos robisz z pedalem gazu? Sprobuj przed kreceniem wcisnac na 2 sekundy gaz, potem pusc i zapalaj bez gazu. A jak jest cieply to zapala bez problemu?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 21, 2006 6:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
jakub_gozdzik pisze:
A jak zapalasz ten zimny motor to cos robisz z pedalem gazu?

tak probowalem roznych konfiguracji z pedalem gazu, bez rezultatu

jakub_gozdzik pisze:
A jak jest cieply to zapala bez problemu?

dokladnie, bez problemu prawie na dotyk

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 24, 2006 11:57 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Wolne masz za wolne ;), to na pewno. Jeśli tak było od początku, to pojedź na analizaror. Ustawią Ci mieszankę i przy okazji nominalne obroty.

Rozruch - w K-Jet myślałbym o zasyfionym/padniętym wtrysku rozruchowym. Tu też powinno być coś takiego.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 24, 2006 12:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
Wookee pisze:
Rozruch - w K-Jet myślałbym o zasyfionym/padniętym wtrysku rozruchowym. Tu też powinno być coś takiego.

tak tylko czytalem na innym forum ze zimny rozruch wlacza sie dopiero ponizej 5 st C, mysle ze trzeba jednak szukac gdzie indziej

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 24, 2006 12:36 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
No jednak będę obsatwał, że w wyższej i to sporo. Daję jakieś 1% na to, że KE ma inne parametry niż K w tym miejscu.
Jak chcesz co innego, to sprawdź sobie np. kompresję i układ WN. Zacznij jednak na prawdę od analizatora i wolnych.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 24, 2006 12:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
ok zrobie najpierw wolne i potem zobaczymy

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 28, 2006 6:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
okazalo sie ze byl nieszczelny przewod paliwowy wychodzacy z pompy, po wymianie jest o wiele lepiej, zapala prawie od razu

mam jeszzce pytanie, czy przy zapalaniu zimnego silnika dodajecie troche gazu czy zupelnie bez naciskania pedalu?

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 28, 2006 6:50 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Te silniki nie wymagają w normalnym układzie takich "pieszczot".

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 14, 2006 9:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
zbadalem sprawe dokladnie i jest tak :
kiedy temperatura na zewnatrz jest dosyc niska ( ponizej ok 10-12 C ) wlacza sie "ssanie" i samochod pali na dotyk
takze na rozgrzanym silniku po krotkim postoju ( powiedzmy do 10 minut ) pali na dotyk
problem pojawia sie po nieco dluzszym postoju na rozgrzanym silniku lub np rano przy wysokiej temperaturze zewnetrznej ( "ssanie" nie zalacza sie ) - trzeba dluzej pokrecic aby zapalil lub raz krotko, zgasnie i drugi raz wtedy zalapie, pomaga tez wcisniecie pedalu gazu a nastepnie jego puszczanie podczas krecenia, silnik wtedy przez 1-2 minuty ma falujace obroty

jakies pomysly co jest nie tak?
czy moga to byc lejace nieco wtryskiwacze?

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 22, 2006 6:22 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
uaktualniam temat

po licznej diagnostyce silnika wyszlo, ze cisnienie systemowe paliwa ( mierzone w gornej komorze dystrybutora paliwa ) jest nieco za duze tzn wynosi 7 bar, powinno byc ok 6.2 do 6.4, natomiast wydajnosc pompy na powrocie paliwa jest nieco za mala, tzn wylatuje ok 0.7l zamiast min 1l w czasie 40 sek
ktos wie na co te objawy moga wskazywac?

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 22, 2006 8:56 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
pszamrej pisze:

powinno byc ok 6.2 do 6.4,


Ok. 5,4 ma być.
Natomiast różnica pomiędzy komorą górną i dolną to ok. 0,4bar

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 23, 2006 10:14 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
Gerri pisze:
Ok. 5,4 ma być.

czyli jak jest ok 7 to jest ok? za duzo to tez chyba oznacza ze cos z powrotem paliwa jest nie tak

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 28, 2006 6:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
problem rozwiazany, silnik ciezko odpalal poniewaz otwarte bylo zasilanie do nieczynnego Webasto i przez to uklad paliwowy nie trzymal cisnienia, teraz zarowno zimny jak i cieply odpala na dotyk

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 08, 2006 7:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
pszamrej pisze:
po licznej diagnostyce silnika wyszlo, ze cisnienie systemowe paliwa ( mierzone w gornej komorze dystrybutora paliwa ) jest nieco za duze tzn wynosi 7 bar


winny byl regulator cisnienia paliwa, po wymianie jest ok

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl