MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Zimny rozruch
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=20955
Strona 1 z 1

Autor:  pszamrej [ wt wrz 19, 2006 5:38 pm ]
Tytuł:  Zimny rozruch

Witam

mam mały problem z odpalaniem silnika gdy jest zimny, musze krecic rozrusznikiem 4-5 sekund zanim zalapie, ponadto obroty na zimnym sa w granicach 600, na rozgrzanym 500 czasem 450
dodam ze obroty nie faluja

podpowiedzcie od czego zaczac sprawdzanie, zadnych wyciekow czy nie szczelnosci wzrokowo nie stwierdzilem

Autor:  jakub_gozdzik [ wt wrz 19, 2006 11:48 pm ]
Tytuł: 

A jak zapalasz ten zimny motor to cos robisz z pedalem gazu? Sprobuj przed kreceniem wcisnac na 2 sekundy gaz, potem pusc i zapalaj bez gazu. A jak jest cieply to zapala bez problemu?

Autor:  pszamrej [ czw wrz 21, 2006 6:43 pm ]
Tytuł: 

jakub_gozdzik pisze:
A jak zapalasz ten zimny motor to cos robisz z pedalem gazu?

tak probowalem roznych konfiguracji z pedalem gazu, bez rezultatu

jakub_gozdzik pisze:
A jak jest cieply to zapala bez problemu?

dokladnie, bez problemu prawie na dotyk

Autor:  Wookee [ ndz wrz 24, 2006 11:57 am ]
Tytuł: 

Wolne masz za wolne ;), to na pewno. Jeśli tak było od początku, to pojedź na analizaror. Ustawią Ci mieszankę i przy okazji nominalne obroty.

Rozruch - w K-Jet myślałbym o zasyfionym/padniętym wtrysku rozruchowym. Tu też powinno być coś takiego.

Autor:  pszamrej [ ndz wrz 24, 2006 12:27 pm ]
Tytuł: 

Wookee pisze:
Rozruch - w K-Jet myślałbym o zasyfionym/padniętym wtrysku rozruchowym. Tu też powinno być coś takiego.

tak tylko czytalem na innym forum ze zimny rozruch wlacza sie dopiero ponizej 5 st C, mysle ze trzeba jednak szukac gdzie indziej

Autor:  Wookee [ ndz wrz 24, 2006 12:36 pm ]
Tytuł: 

No jednak będę obsatwał, że w wyższej i to sporo. Daję jakieś 1% na to, że KE ma inne parametry niż K w tym miejscu.
Jak chcesz co innego, to sprawdź sobie np. kompresję i układ WN. Zacznij jednak na prawdę od analizatora i wolnych.

Autor:  pszamrej [ ndz wrz 24, 2006 12:43 pm ]
Tytuł: 

ok zrobie najpierw wolne i potem zobaczymy

Autor:  pszamrej [ czw wrz 28, 2006 6:42 pm ]
Tytuł: 

okazalo sie ze byl nieszczelny przewod paliwowy wychodzacy z pompy, po wymianie jest o wiele lepiej, zapala prawie od razu

mam jeszzce pytanie, czy przy zapalaniu zimnego silnika dodajecie troche gazu czy zupelnie bez naciskania pedalu?

Autor:  Wookee [ czw wrz 28, 2006 6:50 pm ]
Tytuł: 

Te silniki nie wymagają w normalnym układzie takich "pieszczot".

Autor:  pszamrej [ sob paź 14, 2006 9:23 pm ]
Tytuł: 

zbadalem sprawe dokladnie i jest tak :
kiedy temperatura na zewnatrz jest dosyc niska ( ponizej ok 10-12 C ) wlacza sie "ssanie" i samochod pali na dotyk
takze na rozgrzanym silniku po krotkim postoju ( powiedzmy do 10 minut ) pali na dotyk
problem pojawia sie po nieco dluzszym postoju na rozgrzanym silniku lub np rano przy wysokiej temperaturze zewnetrznej ( "ssanie" nie zalacza sie ) - trzeba dluzej pokrecic aby zapalil lub raz krotko, zgasnie i drugi raz wtedy zalapie, pomaga tez wcisniecie pedalu gazu a nastepnie jego puszczanie podczas krecenia, silnik wtedy przez 1-2 minuty ma falujace obroty

jakies pomysly co jest nie tak?
czy moga to byc lejace nieco wtryskiwacze?

Autor:  pszamrej [ ndz paź 22, 2006 6:22 pm ]
Tytuł: 

uaktualniam temat

po licznej diagnostyce silnika wyszlo, ze cisnienie systemowe paliwa ( mierzone w gornej komorze dystrybutora paliwa ) jest nieco za duze tzn wynosi 7 bar, powinno byc ok 6.2 do 6.4, natomiast wydajnosc pompy na powrocie paliwa jest nieco za mala, tzn wylatuje ok 0.7l zamiast min 1l w czasie 40 sek
ktos wie na co te objawy moga wskazywac?

Autor:  Gerri [ ndz paź 22, 2006 8:56 pm ]
Tytuł: 

pszamrej pisze:

powinno byc ok 6.2 do 6.4,


Ok. 5,4 ma być.
Natomiast różnica pomiędzy komorą górną i dolną to ok. 0,4bar

Autor:  pszamrej [ pn paź 23, 2006 10:14 am ]
Tytuł: 

Gerri pisze:
Ok. 5,4 ma być.

czyli jak jest ok 7 to jest ok? za duzo to tez chyba oznacza ze cos z powrotem paliwa jest nie tak

Autor:  pszamrej [ sob paź 28, 2006 6:43 pm ]
Tytuł: 

problem rozwiazany, silnik ciezko odpalal poniewaz otwarte bylo zasilanie do nieczynnego Webasto i przez to uklad paliwowy nie trzymal cisnienia, teraz zarowno zimny jak i cieply odpala na dotyk

Autor:  pszamrej [ pt gru 08, 2006 7:30 pm ]
Tytuł: 

pszamrej pisze:
po licznej diagnostyce silnika wyszlo, ze cisnienie systemowe paliwa ( mierzone w gornej komorze dystrybutora paliwa ) jest nieco za duze tzn wynosi 7 bar


winny byl regulator cisnienia paliwa, po wymianie jest ok

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/