MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 10, 2025 4:52 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Staczam sie...
Post: czw wrz 21, 2006 6:43 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Szanowni Państwo,
od pewnego czasu obseruję z niesmakiem irytujące zachowanie mojego klekota: otóż.. stacza się. Oto fakty: według dwu mechaników zero luzów w zawieszeniu, luz na kole kierowniczym "na jeden gruby palec", do wymiany amortyzator układu kierowniczego, reszta piko-bello. Gdy jadę środkiem drogi (są one zwykle wypukłe), samochód jedzie na wprost, gdy zjadę na prawą stroną - samochód powoli podąża do prawego rowu, a gdy zjadę na lewą stronę - to do rowu lewego :o . Aby jechać prosto, muszę mieć więc nieco skręconą kierownicę, co mierzi mnie przeogromnie.
Czy ktoś z szanownych Pań i Panów potrafi zdiagnozować, co padło? Naczytałem się różnych dyskusji o "sćiąganiu" ale tu efekt jest symetryczny :o .
Pozostaję z wyrazami szacunku, zdegustowany Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 21, 2006 7:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 22, 2006 6:34 am
Posty: 312
Lokalizacja: Poznań/N. Tomyśl i reszta PL
Mam cos podobnego. Jak jade na prostej drodze, ktora jest krzywo polozona (spad na lewo) to sciaga mnie na lewo, jesli nawierzchnia drogi jest pochylona na prawa strone to sciaga mnie na prawo. Moze to zawieszenie ma to do siebie.

_________________
Ex: 1987 MB W201 2.5D ''Niebieski Rekin'' :( - zawsze w mojej pamięci.

Obecnie: FF '07 1.6 TDCi - też się kula ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 21, 2006 9:14 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 15, 2003 8:25 pm
Posty: 681
Lokalizacja: ze Wsi <Katowice>
moze sworznie sie zacieraja ???? dlatego ma tendencje do sciagania na strony


Co do kola kierownicy to zbieznosc jak robia nie zawsze "fachury" pamietaja o zrobieniu jej wzgledem kola kierownicy ,mozesz odkrecic kiere i przestawic ja na wielowypuscie

_________________
Kierownik 190(W201) '86 2,0E afftomat-ex
Z-ca Kierowniak Beka '81 300D afftomat-ex
Z-ca 124 `94 300D 24V leniuszek

Zmiana Audi 80 B4 1,9TDi Avant `95


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 21, 2006 9:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 pm
Posty: 428
Lokalizacja: Lidzbark warminski
gibber pisze:
Mam cos podobnego. Jak jade na prostej drodze, ktora jest krzywo polozona (spad na lewo) to sciaga mnie na lewo, jesli nawierzchnia drogi jest pochylona na prawa strone to sciaga mnie na prawo. Moze to zawieszenie ma to do siebie.

a moze to po prostu fizyka :P mase samochodu grawitacja spycha z górki w dół :P

_________________
zycie jest piekne
124 300D 1991


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 21, 2006 9:51 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
A jakie masz kola? Normalne czy jakies szerokie laki? Ja w swoim coupe 123 mam z przodu 225/50/16 i niestety jazda po polskich drogach na tych kolach to meka. Tez mi tak ciagnie na drodze, ktora ma spadek poprzeczny i mysle, ze to przez te kola.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 21, 2006 10:11 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Pozwolę sobie odpowiedzieć "hurtem", coby nie generować pustych postów:
- dziekuję za sugestie, oczekuję kolejnych :)
- sworznie wymienione rok temu, raczej ok;
- opony mają rozmiar nominalny 185R15;
- kierownica jest skręcona, bo przeciwdziałam staczaniu się, więc nie jest to kwestia ustawienia;
Nurtuje mnie pytanie:
- czy luz na przekładni kierowniczej może zostać zamaskowany tym, że jej ramie jest przykręcone do reszty bałaganu? Może warto odkręcić i poszarpać?
- czy staczanie może być spowodowana złą geometrią, np. złym kątem wyprzedzenia sworzni?
Pozdrowienia, wciąż niedoinformowany :o Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 22, 2006 8:36 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Coprawda w 123 ale miałem coś takiego.
Jadąc na płaskim czułem jak koła same skręcały od prawej do lewej.
Widełkami tych ruchów był luz na przekładni.
Trzymam kierownicę w jednym miejscu i czuje jak koła od prawej do lewej sobie "chodzą".Na prawym pasie zjeżdzał własnie na prawe pobocze.
Na lewym na lewe.
Okazało się ,że to amortyzator układu kierowniczego.
Musi być w 100% sprawny.
Można to zdjagnozwać w taki sposób.
Wykręć go i przejedź się,wtedy objawy powinne być takie jak opisałem.
Nowy Lemforder czy inny dobry to 120-200zł.Ale raczej 120.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 22, 2006 9:14 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
THC pisze:
Coprawda w 123 ale miałem coś takiego....
Okazało się ,że to amortyzator układu kierowniczego....

Piękne dzięki! To może być to [szalone]. Amor jest wszak padnięty, a ja apriorycznie i idiotycznie założyłem, że nie ma wpływu na "kierowalność".
Pozdrowienia, zainspirowany Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 22, 2006 10:22 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
leopold pisze:
Piękne dzięki! To może być to [szalone]. Amor jest wszak padnięty, a ja apriorycznie i idiotycznie założyłem, że nie ma wpływu na "kierowalność".
Pozdrowienia, zainspirowany Leopold


Ma i to spory wpływ.
W MB jest ten cały "luz fabryczny".
Czyli trzymasz kierownice w miejscu,a układ kierowniczy czyli drążki i koła chodzą sobie na boki na ten"grubt palec".
No to wpadli na to ,żeby zamontować ten amortyzator.
I on musi być w 100% sprawny.A niby taka pierdółka.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 22, 2006 11:41 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
No to mnie trochę oświeciliście bo mam podobne objawy i także zjechany amortyzator układu kierowniczego. Mechanik nawet sugerował nieznaczne (w granicy tolerancji) zwiekszenie zbierzności kół, ale spróbuje wymienić najpierw ten amorek i zobaczymy.

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl