MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[w126] 500 SEL 300 Turbo Diesel https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=21101 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | adam.ok [ śr wrz 27, 2006 8:03 pm ] |
Tytuł: | [w126] 500 SEL 300 Turbo Diesel |
Wczoraj z kolegą przywieźliśmy mercedesa 500 SEL 86r, ale z silnikiem 300TD w automacie, pojawił się mały problem, po wstępnych jazdach próbnych okazało się, że biegi są troszkę za długie, ciężko się wyprzedza, domyślamy się, że ten, kto wkładał tam ten silnik nie zmienił mostu, i tu rodzi się pierwsze pytanie, jak można sprawdzić czy most jest odpowiedni do skrzyni... Chodzi mi o to czy końcówka numeru w skrzyni powinna się pokrywać z końcówką numeru w moscie, albo coś takiego..., Drugie pytanie czy most od 124 będzie pasował i jak tak to, od jakiego silnika najlepiej poszukać i jak zidentyfikować czy dany most jest do danego silnika lub skrzyni, pytam, dlatego bo raczej trudno znaleźć most od 126 300SD, chyba, że od 260 lub 280 benzyny będzie odpowiedni... Proszę o rade, a może ktoś ma na zbyciu taki most... HELP!!!!!!!! |
Autor: | Sokol [ śr wrz 27, 2006 8:27 pm ] |
Tytuł: | |
a może samochód cały chcesz sprzedać??? podaj jakieś foto proszę ![]() |
Autor: | adam.ok [ śr wrz 27, 2006 8:34 pm ] |
Tytuł: | |
nie ma mowy, nawet tylna kanapa jest elektryczna, masakra to autko ma wszystko i wszystko działa, na trasie spalił 8L/100km przy średniej 120km/h, kolega się zakochał w tym starym dziatku... jest klima automatyczna i działa i lampka do czytania na tylnej kanapie, jestem w szoku za 1500 euro taki wóz!!! |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ śr wrz 27, 2006 8:44 pm ] |
Tytuł: | |
dajcie most od 300SE- 300 ma moc 180 KM a TD 143...mała roznica i bedzie chodził ok...560 ma most o przełozeniu pasujacym do ponad 300KM mocy... |
Autor: | adam.ok [ śr wrz 27, 2006 9:08 pm ] |
Tytuł: | |
to może most od 260 benzyny, będzie zrywniejszy po mieście??? a od MB 124 pasuje??? |
Autor: | Ocet [ czw wrz 28, 2006 7:36 am ] |
Tytuł: | |
A nie można poprostu poszukać po przełożeniach mostu zamiast po mocach? W danych na naszej/Maćka stronie sa te przełożenia. |
Autor: | adam.ok [ czw wrz 28, 2006 8:16 am ] |
Tytuł: | |
dla mnie to czarna magia, jak byś mógł rzucić swoim mocniej doświadczonym okiem na te dane, to będę ci wdzięczny..., Przełożenia mi nic nie mówią... |
Autor: | Bukol [ czw wrz 28, 2006 8:46 am ] |
Tytuł: | |
Tu masz wszystkie dane, do wszystkich modeli MB http://macmerc.eltrakon.pl/dane/START.HTM popatrz, porównaj i dopasuj |
Autor: | adam.ok [ czw wrz 28, 2006 11:00 am ] |
Tytuł: | |
z tego wychodzi że dyfry w w126 wszystkie są takie same, chyba że źle patrze, a silnik jest pewnie od 124 a tam jest różnica, bo 124 ma inne przełożenia Steering transm ratio 15,44:1 / 3 steering wheel turns dla 124 Steering transm ratio 15,06:1 / 3,03 steering wheel turns dla 126 |
Autor: | lukasz [ czw wrz 28, 2006 11:33 am ] |
Tytuł: | |
To są przełożenia przekładni kierowniczej ![]() Musisz kliknąć pod spodem skrzynie biegów dla danego modelu (takie kręcące się zębatki) i tam będziesz miał przełożenia skrzyni i dyfra. |
Autor: | WeebShut [ czw wrz 28, 2006 1:15 pm ] |
Tytuł: | |
Najlepiej jakbys znalazł od modelu 500 sprzed 81 roku. Różnica będzie niewielka. |
Autor: | adam.ok [ czw wrz 28, 2006 10:16 pm ] |
Tytuł: | |
ok już widze, hmmmmm.... dzięki chyba sam bym tego nie znalazł, teraz rodzi się pytanie do specjalistów, co oznaczają liczby w przełożeniach??? np: 2,24 - oznacza że na 2 obroty wału przypadają 24 obroty koła??? prosze się nie śmiać nie jestem konstruktorem tylko staram się zrozumieć, idealnie nie dobiore ale wole krótsze biegi, to wartość po przecinku powinna być większa czy mniejsza... |
Autor: | Wojtek123 [ pt wrz 29, 2006 12:16 am ] |
Tytuł: | |
adam.ok pisze: idealnie nie dobiore ale wole krótsze biegi
Jeżeli nadwozie jest od 126 500SEL z 86 roku, to faktycznie powinien tam być most o przełożeniu 2,24- tak jak piszesz. I teraz jeśli na przykład założycie most od 260-tki, albo 300-tki (3,46), to auto będzie się szybciej zbierało(lepszy start), ale będzie miało mniejszą prędkość maksymalną. Natomiast do 300SDL (OM603-145KM) był montowany most o przełożeniu 2,88- czyli różnica trochę jest (w porównianiu z 500SEL), ale chyba nie, aż tak wielka, żeby w znaczący sposób miała "zmulić" auto. Tak mi się przynajmniej wydaje. Można założyć most który będzie najbardziej zbliżony, na przykład od modelu 560 (2,65) |
Autor: | Wookee [ pt wrz 29, 2006 9:13 am ] |
Tytuł: | |
adam.ok pisze: 2,24 - oznacza że na
2,24 obrotu wału przypada 1 obrót koła. Było o tym. Było też o znajdowaniu oznaczeń przełożenia na główce mostu. IMO od tego powinieneś zacząć, bo niby skąd ta pewność, że nie została zmieniona? Dowiedz się, co tam siedzi i wtedy dopiero dobieraj jakąś z "wolniejszym" przełożeniem. |
Autor: | adam.ok [ pt wrz 29, 2006 11:09 am ] |
Tytuł: | |
a jak sprawdzić czy ten silnik i skrzynia to 300SD od 126 czy 300TD od 124???, bo patrząc na przełożenia skrzyń, to skrzynia od 124 wychodzi delikatnie inaczej...??? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |