MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 06, 2025 10:26 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw wrz 28, 2006 9:27 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 12, 2003 7:21 pm
Posty: 249
Lokalizacja: Bełżyce woj. lubelskie
Witam
Wiem że temat wolnych obrotów był wielokrotnie wałkowany na forum, a nawet teraz jest poruszany wątek na ten temat. Zakładam nowy bo nie chcę zaśmiecać wątku koledze a w archiwum nie znalazłem rozwiązania.
Do rzeczy:
Silnik M 102 w W 124 z roku 1988 czyli 230 E. Beznzyna/Gaz.
Po dłuższej jeździe (na gazie) z prędkością ponad 100 km/h i zatrzymaniu np na skrzyzowaniu lub nawet przy jeździe z niewciśniętym pedałem gazu obroty spadają do 500 a nawet 300 (falują) i wtedy silnik gaśnie. jest to bardzo upierdliwe bo skrzynia jest automatyczna.
Nie mam zainstalowanego stabilizatora wolnych obrotów, ale chyba to nie ma znaczenia bo jak przełączę wtedy na benzynę to dzieje się to nic się nie zmienia.
Wlot do filtra powierza mam ustawiony do tyłu auta.
Obstawiałbym na jakiś problem "elektryczny bo dzieje sie to zarówno na benzynie jak i na gazie.
Jeżeli któryś z kolegów spotkał się z takim problemem to proszę o jakieś sugestie.
Pozdrawiam Kamil

_________________
MB W124 230E '88
2x Warszawa 224 '69
Syrena 104 '73
PF 126p 600 '76
PF 125p '83
Polonez '85
3xToyota Crown MS 55 '67


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 28, 2006 12:40 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
yyyy - znam 3 przypadki ale nie w mb: czujnik polozenia walu.

tylko nie wiem czy cos takiego jest w 230e :P

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 28, 2006 12:56 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
u mnie byla to kwestia lekkiego podniesienia obrotow silnika i po problemie... na wolnych ok 1200
pozdrawiam

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 28, 2006 2:12 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
drwalu pisze:
czujnik polozenia walu

jest - przetwornik Halla

kruszyn pisze:
na wolnych ok 1200

kurcze troszkę dużo [szalone]
Pewnie masz samoregulatory na zaworach jeśli tak to zaworki odpadają jeśli nie to od nich bym zaczął
No i jeszcze może być zafajdany kanał bocznikowy powietrza przy przepustnicy mała śrubka regulująca uchylenie przepustnicy przy wolnych obrotach i/lub klapa spiętrzająca nie jest w osi
dzieje się to na benie i na lpg to może być w ostateczności "krokowy","przepływomierz","potencjometr"jak zwał tak zwał
Ale ale ... sprawdź czy wszystkie przewody pod kolektorem ssącym są ok. połączone i w kostkach bo tak się też może dziać gdy czujnik nie wystawia odpowiedniego impulsu do sterowania [szalone]

pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 28, 2006 2:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 12, 2003 7:21 pm
Posty: 249
Lokalizacja: Bełżyce woj. lubelskie
drwalu pisze:
yyyy - znam 3 przypadki ale nie w mb: czujnik polozenia walu.

tylko nie wiem czy cos takiego jest w 230e :P

W tych 3 przypadkach objawy były dokładnie takie jak u mnie?
Czujnik położenia wału był uszkodzony jak kupiłem auto ale został wymieniony przwód i wszystko było ok. Sam już nie wiem może był nie do końca naprawiony. Może faktycznie on nie domaga i kupię nowy.

cena w ASO 497 zł netto [szalone]

kruszyn a jak podnieść obroty w M102?

Wojtyla: sprawdzę przwewody powietrzne i regulator minimum. Jakie powinny być min obroty na silniku M102? U mnie zwykle (oprócz przypadków jakie opisałem wyżej) utrzymują się w granicach 700-800 na N i 600 na D lub R


pzdr Kamil

_________________
MB W124 230E '88
2x Warszawa 224 '69
Syrena 104 '73
PF 126p 600 '76
PF 125p '83
Polonez '85
3xToyota Crown MS 55 '67


Ostatnio zmieniony czw wrz 28, 2006 3:08 pm przez Kamaru, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 28, 2006 2:53 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
Kamaru pisze:
drwalu pisze:
yyyy - znam 3 przypadki ale nie w mb: czujnik polozenia walu.

tylko nie wiem czy cos takiego jest w 230e :P

W tych 3 przypadkach objawy były dokładnie takie jak u mnie?
Czujnik położenia wału był uszkodzony jak kupiłem auto ale został wymieniony przwód i wszystko było ok. Sam już nie wiem może był nie do końca naprawiony. Może faktycznie on nie domaga i kupie nowy.

cena w ASO 497 zł netto [szalone]

kruszyn a jak podnieść obroty w M102?

pzdr Kamil


nie mam zielonego pojecia :D jestem mechanikiem obserwatorem ( patrze co robi mechanik i nie probuje tego powtarzac samemu [zlosnik] )

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 28, 2006 3:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 13, 2006 11:00 am
Posty: 342
Lokalizacja: Rzeszów
Kamaru pisze:
Po dłuższej jeździe (na gazie) z prędkością ponad 100 km/h i zatrzymaniu np na skrzyzowaniu lub nawet przy jeździe z niewciśniętym pedałem gazu obroty spadają do 500 a nawet 300 (falują) i wtedy silnik gaśnie. jest to bardzo upierdliwe bo skrzynia jest automatyczna.

napisz mi jaką masz temperaturę silnika wg wskazań licznika

_________________
W 124 200E 1990 Ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 28, 2006 3:17 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
ro2man pisze:
napisz mi jaką masz temperaturę silnika wg wskazań licznika


Moim zdaniem takze warto sie temu przyjrzec. Moje auto dopoki pracuje w zakresie nominalnej temperatury pracy, jest wszystko ok. Natomiast kiedy sie troche za bardzo zagrzeje, objawy sa identyczne jak u Ciebie. Na Pb i na LPG.

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 28, 2006 3:27 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Kamaru pisze:
700-800 na N i 600 na D lub R

ok. 850 +/- 50
zbliża się sezon na światła czyli większe obciążenie na instalacji elektrycznej podniósłym o ok.50 obr.
Ale masz auto '88 powinien mieć juzż stabilizator obrotów [szalone]
Obrazek
wkręt regulacji położenia przepustnicy ja bym ustawił na 900 jałowe i powinno być ok. [zlosnik]
Ale do zaworków nie zaglądałeś czy są samoregulatory?
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 28, 2006 4:01 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Ale jak jest KE Jetronik to regulacja ta śrubką nic nie da.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 28, 2006 5:05 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
stanleym126 pisze:
Ale jak jest KE Jetronik to regulacja ta śrubką nic nie da.

spróbuj [oczko] a się przekonasz
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 28, 2006 5:30 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
No wlasnie na poczatku kiedyś jak kupiłem auto i chcialem zwiekszyc obroty to kręcilem i nic nie dało,,a kiedys na jakims forum czytalem ,żę przy kadżecie ta regulacja nie dziala.Co prawda od kilki lat nawet nie zaglądalem do tej śrubki.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 28, 2006 7:47 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
Kamaru tak objawy identyczne :) nawet mialem tak w sluzbowce, jak sie zagrzal to gasl. raz nawet przy 110 mi zgasl, niby tez ta przyczyna...

2 pozostale przypadki: gasl tylko na wolnych: czasem auto tez nie chcialo od razu odpalic jak zgaslo.

ale to wszedzie inna technologia a to nie bylo w mb :)

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 29, 2006 8:45 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 12, 2003 7:21 pm
Posty: 249
Lokalizacja: Bełżyce woj. lubelskie
Witam
Wojtyla pisze:
Ale masz auto '88 powinien mieć juzż stabilizator obrotów [szalone]
Ale do zaworków nie zaglądałeś czy są samoregulatory?
pozdro

Stabilizator obrotów mam.
Chodziło mi o to że dodatkowy stabilizator minimum nie był montowany razem z instalacją gazową (podobno taki sie montuje). Jeżeli wprowadziłem w błąd to przepraszam.
Co do samoregulatorów to chyba mam ale głowy nie dam - myślałem że w M 102 w W 124 to we wszystkich były. Mam wtrysk KE-jetronic.

Temperatura silnika nie ma nic do rzeczy. Próbowałem go grzać aż się wentylator włączał i nic się nie działo. Reaguje tylko na dłuższą jazdę z w miare stałą prędkością (ponad 100). Wg mnie to wyglada tak że silnik "przyzwyczaja" się do pewnych obrotów i potem przy zwolniniu czyli ich spadku dzieje się jak się dzieje. Może to faktycznie regulator wolnych obrotów.
Zacznę od sprawdzenia gumek i przemcia go. Może pomoże.

drwalu: Ja tez miałem popsuty kabel od czujnika położenia wału i jak się zagrzał to gasł i przez jakieś 10 min nie dał się odpalić (dopóki nie ostygł), ale teraz są zupełnie inne objawy.
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i pozdrawiam.
W weekend jak znajde chwilę to coś podziałam i dam znać.

_________________
MB W124 230E '88
2x Warszawa 224 '69
Syrena 104 '73
PF 126p 600 '76
PF 125p '83
Polonez '85
3xToyota Crown MS 55 '67


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 29, 2006 8:56 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
Kamaru pisze:
silnik "przyzwyczaja" się do pewnych obrotów i potem przy zwolniniu czyli ich spadku dzieje się jak się dzieje.

To jeszcze sprawdź klapę spiętrzającą [zlosnik] (jej położenie w osi otworu)
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl